Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Sep 2017 18:46

Re: Stomme vragen topic #4

Siep schreef:
Dee schreef:Ik word echt moedeloos van mijn dochter. Ze weigert smiddags te gaan slapen. Ik ben inmiddels 1,5 uur verder en ze slaapt nog niet. Huilt ook niet ofzo maar loopt gewoon te klieren. Iemand tips?


Die van mij is al een tijdje (dikke maand) over naar 1 slaapje per dag. Misschien dat jouw dochter daar ook aan toe is? Van hoelaat tot hoelaat slaapt ze nu?


Jee ja nu al? T slaapt nogsteeds van 10 -11 en van 14 - 15.30. In de vakantie 1 x weten te rekken tot 11.30 maar dan was hij echt super moe en dat vond ik zielig.
2016
<<

Anoniem298

Bericht 01 Sep 2017 18:58

Re: Stomme vragen topic #4

Dee schreef:
Soleil schreef:Mijn dochter van 1,5 wurmt zich uit haar gordels van de (maxicosi Toby) autostoel. Heeft iemand daar een tips voor? Ik trek de gordels al aan tot het vakjes groen is.


Ik denk dat dit een oplossing voor je is!
https://www.hiphap.nl/a3-baby-kids-seat ... -clip.html


Ahhh waarom zie ik deze nu pas? Ik heb zo'n heel duur ding gekocht (dit ding) en dat helpt niet eens :palm:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 01 Sep 2017 18:59

Re: Stomme vragen topic #4

Dee schreef:
Soleil schreef:Mijn dochter van 1,5 wurmt zich uit haar gordels van de (maxicosi Toby) autostoel. Heeft iemand daar een tips voor? Ik trek de gordels al aan tot het vakjes groen is.


Ik denk dat dit een oplossing voor je is!
https://www.hiphap.nl/a3-baby-kids-seat ... -clip.html

Dank je wel! Ik heb hem gelijk besteld.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 02 Sep 2017 12:06

Re: Stomme vragen topic #4

Salome schreef:
Siep schreef:
Dee schreef:Ik word echt moedeloos van mijn dochter. Ze weigert smiddags te gaan slapen. Ik ben inmiddels 1,5 uur verder en ze slaapt nog niet. Huilt ook niet ofzo maar loopt gewoon te klieren. Iemand tips?


Die van mij is al een tijdje (dikke maand) over naar 1 slaapje per dag. Misschien dat jouw dochter daar ook aan toe is? Van hoelaat tot hoelaat slaapt ze nu?


Jee ja nu al? T slaapt nogsteeds van 10 -11 en van 14 - 15.30. In de vakantie 1 x weten te rekken tot 11.30 maar dan was hij echt super moe en dat vond ik zielig.


Ja (helaas), hij is helemaal met alles heel snel en eigenwijs dus het past wel in het plaatje. Alleen vind ik het zelf z
vermoeiend moet ik bekennen. Als we hem s middags naar bed brengen slaapt hij ook echt niet, uur lang wakker, kletsend in zijn bedje.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Sep 2017 13:11

Re: Stomme vragen topic #4

P sliep met zn 1e verjaardag ook nog maar 1 keer.
Ik vond het echt ideaal...
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem328

Bericht 02 Sep 2017 13:28

Re: Stomme vragen topic #4

D ging na zijn eerste verjaardag ook over op 1 slaapje. Ik vind het net als Sam ideaal. We kunnen nu veel meer en langer op pad. En als hij z'n middagslaapje een keer in de buggy of auto doet (een stuk korter dan in bed) dan redt hij de dag ook prima dus hele dagen weggaan nu kan ook een stuk makkelijker.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Sep 2017 13:33

Re: Stomme vragen topic #4

Ik kijk uit naar de tijd dat S ook 1 slaapje kan gaan doen. Ze is zo'n nieuwsgierig ding die slecht slaapt in de kinderwagen. Dus meestfal slaapt ze dan ook de ochtend in bed. Maar dan kun je dus echt vrijwel niks in de wakkertijd.
Soms doen we het toch. Trekt ze wel, maar alle dagen vind ik sneu.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Sep 2017 13:38

Re: Stomme vragen topic #4

Siep schreef:
Salome schreef:
Siep schreef:
Die van mij is al een tijdje (dikke maand) over naar 1 slaapje per dag. Misschien dat jouw dochter daar ook aan toe is? Van hoelaat tot hoelaat slaapt ze nu?


Jee ja nu al? T slaapt nogsteeds van 10 -11 en van 14 - 15.30. In de vakantie 1 x weten te rekken tot 11.30 maar dan was hij echt super moe en dat vond ik zielig.


Ja (helaas), hij is helemaal met alles heel snel en eigenwijs dus het past wel in het plaatje. Alleen vind ik het zelf z
vermoeiend moet ik bekennen. Als we hem s middags naar bed brengen slaapt hij ook echt niet, uur lang wakker, kletsend in zijn bedje.


T is wel altijd vroeg wakker dus die is rond 10 uur echt bekaf. En dan maak ik hem dus zelf na 1 uurtje weer wakker zodat hij 's middags ook weer slaapt. Maar zoals vandaag zijn we met alles laat en ligt hij er net in.
Ik vind het niet lastig want als ik wegga dan tukt hij wel in de auto/kinderwagen
2016
<<

Anoniem316

Bericht 02 Sep 2017 16:27

Re: Stomme vragen topic #4

Dan zal dat het wel zijn... wel Jammer, vond het wel lekker twee keer per dag. Het is zo'n druktemaker haha. Vandaag wilde ze ook maar niet slapen. Ze sliep uiteindelijk pas een uur nadat ik haar in bed had gelegd. De rest van de middag is ze nu wakker en dat gaat prima. Morgen maar even kijken Hoe het weer gaat.
<<

Anoniem257

Bericht 02 Sep 2017 16:47

Re: Stomme vragen topic #4

K. heeft ook een periode gehad met 1 slaapje tot hij begon met lopen. Nu is het vaak toch weer 2 slaapjes. Meestal rond 9/10 en dan weer om 3/4. En dan gaat hij savonds rond half 8 naar bed
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Sep 2017 18:07

Re: Stomme vragen topic #4

Dee schreef:Dan zal dat het wel zijn... wel Jammer, vond het wel lekker twee keer per dag. Het is zo'n druktemaker haha. Vandaag wilde ze ook maar niet slapen. Ze sliep uiteindelijk pas een uur nadat ik haar in bed had gelegd. De rest van de middag is ze nu wakker en dat gaat prima. Morgen maar even kijken Hoe het weer gaat.


Laat je haar in de ochtend dan erg lang slapen?
2016
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 02 Sep 2017 19:01

Re: Stomme vragen topic #4

.
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 16:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Sep 2017 19:04

Re: Stomme vragen topic #4

Believe schreef:Mijn dochter vindt puzzelen erg leuk. Ik merk dat de puzzels waar je bijv. een koe in het 'gaatje' van de koe moet leggen nu te makkelijk zijn. Nu had ik een puzzel met 9 stukjes gekocht, maar als je daar de stukjes uit haalt heb je een houten plank, zonder afbeelding. Dat is dan weer te moeilijk, ze ziet dan niet waar wat hoort. Is er een merk wat puzzels maakt met de afbeelding in zwart wit/lijnen op het houten frame zeg maar? Zodat ze toch in grote lijnen de afbeelding kan zien en zo met de stukjes kan bepalen wat waar hoort?

Beetje warrig omschreven, maar ik weet anders niet hoe ik het moet verwoorden.


Hm wat jij omschrijft ken ik niet.
Maar zal zoiets niet gaan:
Afbeelding
2016
<<

Anoniem316

Bericht 02 Sep 2017 19:07

Re: Stomme vragen topic #4

Salome schreef:
Dee schreef:Dan zal dat het wel zijn... wel Jammer, vond het wel lekker twee keer per dag. Het is zo'n druktemaker haha. Vandaag wilde ze ook maar niet slapen. Ze sliep uiteindelijk pas een uur nadat ik haar in bed had gelegd. De rest van de middag is ze nu wakker en dat gaat prima. Morgen maar even kijken Hoe het weer gaat.


Laat je haar in de ochtend dan erg lang slapen?


Nee. Dan slaapt ze max. 1,5u maar vaker maar een uurtje.
<<

Anoniem243

Bericht 02 Sep 2017 19:18

Re: Stomme vragen topic #4

Believe schreef:Mijn dochter vindt puzzelen erg leuk. Ik merk dat de puzzels waar je bijv. een koe in het 'gaatje' van de koe moet leggen nu te makkelijk zijn. Nu had ik een puzzel met 9 stukjes gekocht, maar als je daar de stukjes uit haalt heb je een houten plank, zonder afbeelding. Dat is dan weer te moeilijk, ze ziet dan niet waar wat hoort. Is er een merk wat puzzels maakt met de afbeelding in zwart wit/lijnen op het houten frame zeg maar? Zodat ze toch in grote lijnen de afbeelding kan zien en zo met de stukjes kan bepalen wat waar hoort?

Beetje warrig omschreven, maar ik weet anders niet hoe ik het moet verwoorden.


Er zijn wel puzzels waar je gewoon de complete afbeelding eronder hebt, maar die Salome laat zien waren hier eerst ook een hit. Er zijn ook van die dozen met vier puzzeltjes erin: één van vier stuks, één van zes enzovoort. Kan ze vast oefenen met de echte puzzelstukjes maar wat makkelijker dan meteen negen. Zal even kijken voor die puzzels met afbeelding eronder.

Edit: https://www.bol.com/nl/p/goula-lentepuz ... rchhistory

https://www.bol.com/nl/p/rupsje-nooitge ... ype=browse
Laatst gewijzigd door Anoniem243 op 02 Sep 2017 19:26, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Sep 2017 19:19

Re: Stomme vragen topic #4

Dee schreef:
Salome schreef:
Dee schreef:Dan zal dat het wel zijn... wel Jammer, vond het wel lekker twee keer per dag. Het is zo'n druktemaker haha. Vandaag wilde ze ook maar niet slapen. Ze sliep uiteindelijk pas een uur nadat ik haar in bed had gelegd. De rest van de middag is ze nu wakker en dat gaat prima. Morgen maar even kijken Hoe het weer gaat.


Laat je haar in de ochtend dan erg lang slapen?


Nee. Dan slaapt ze max. 1,5u maar vaker maar een uurtje.


Vast een fase. Ik vroeg laatst nog wanneer kindjes overgingen naar 1 slaapje omdat T al 2 dagen weigerde. Op dag 3 pakte hij zijn oude ritme weer op.
2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Sep 2017 19:23

Re: Stomme vragen topic #4

Believe, bij de bieb lenen?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Sep 2017 19:58

Re: Stomme vragen topic #4

Morgen gaat we op vakantie (yay, eindelijk!) en nou zit ik met het volgende:
We wilden het camping bedje meenemen, maar dat neemt natuurlijk veel ruimte in in de auto (en die is niet heel ruim, dus wat extra ruimte zou erg handig zijn). Daarnaast hebben we een huisje gehuurd waarvan we niet zeker weten of het bedje wel in de slaapkamer past, ivm vaste bedden en weinig ruimte ertussen. E. slaapt sinds een aantal weken in een meegroeibed. Dit gaat echt prima. Ze is er 1 keer met haar beentje uitgevallen, maar verder niet.
Zou ze op vakantie dan niet gewoon in een eenpersoonsbed kunnen slapen? Zo'n bed is toch weer 60cm groter dan haar meegroeibed, vind dat nog best een verschil. En geen hogere randen, terwijl ze meestal tegen de zijkant van haar bedje slaapt.
Wat zouden jullie doen?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 02 Sep 2017 20:30

Re: Stomme vragen topic #4

O dan had ik zo'n hekje geregeld bij het Kruidvat denk ik. Dan zou ik haar in een gewoon bed laten slapen ja. Die 60 cm merken zij zelf niet denk ik. Misschien iets fabriceren?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 02 Sep 2017 20:42

Re: Stomme vragen topic #4

Ja, we dachten er vandaag dus pas aan, haha.
Lekker voorbereid :p

Kunnen altijd nog het matras van het bed ernaast op de grond leggen, valt ze iig zacht.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 02 Sep 2017 20:52

Re: Stomme vragen topic #4

Arwyn schreef:Ja, we dachten er vandaag dus pas aan, haha.
Lekker voorbereid :p

Kunnen altijd nog het matras van het bed ernaast op de grond leggen, valt ze iig zacht.

Had je een voedingskussen? Heb je die nog? Die kan je anders onder het hoeslaken leggen en dan maak je een soort randje dan valt ze er misschien ook minder snel uit. Kan natuurlijk ook met andere kussens. En dan zou ik ook matras op de grond leggen dan komt het vast goed.
:heart: :heart: 2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 02 Sep 2017 21:40

Re: Stomme vragen topic #4

Arwyn schreef:Ja, we dachten er vandaag dus pas aan, haha.
Lekker voorbereid :p

Kunnen altijd nog het matras van het bed ernaast op de grond leggen, valt ze iig zacht.


Dit zou ik gewoon doen. Met 2 jaar sliepen onze kinderen ook in een gewoon bed op vakantie. Ging over het algemeen wel goed, L is er wel uitgevallen, maat die viel er thuis ook wel eens uit.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 03 Sep 2017 05:53

Re: Stomme vragen topic #4

Sam schreef:Believe, bij de bieb lenen?


Volgens mij heeft onze bieb geen puzzels. Is me nog nooit opgevallen in ieder geval.

Salome, zoiets is ook een optie inderdaad, dankjewel!

Sookie, thanks voor de linkjes. Misschien is 9 ook wel veel ja. Het klonk als zo weinig haha.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Sep 2017 08:08

Re: Stomme vragen topic #4

Believe met haar blijven oefenen.

Dee je kunt haar ook rond 11 uur op bed doen en kijken hoelang ze slaapt. Hier sliepen beide meiden vanaf 1 jaar nog 1 keer per dag.

Arwyn gewoon proberen en inderdaad matras op de grond. (Wil je wel het camping bedje meenemen leg het dan onder haar voeten achter de stoelen op de grond als daar nog niks ligt/staat)
2014 2016
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 03 Sep 2017 08:31

Re: Stomme vragen topic #4

Jolijn schreef:
Plien schreef:
Jolijn schreef:

Die heb ik inderdaad ook gekocht, bij Hip&Hap, wat een ideaal ding zeg! :banaan:

aliexpress 81 cent!



Bij AliExpress is het altijd maar de vraag hoe de kwaliteit is met zulke producten. Zij hoeven zich niet aan de strenge veiligheidseisen houden zoals in Nederland.
Ik zou het met zulke kinderproducten echt niet riskeren!

in het ergste geval vliegt hij los, maar het is toch niet ter vervanging van de gordels. ik zie daar dus niet zo de onveiligheid van in.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers