Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 31 Aug 2017 11:13

Re: Stomme vragen topic #4

Ik gebruikte een wasbare zwemluier. Nooit iets erin gehad.
L2014 & H2017
<<

Anoniem260

Bericht 31 Aug 2017 13:57

Re: Stomme vragen topic #4

Pleun schreef:En toch vraag ik mij dan altijd af wat een zwemluier dan voor heeft op een gewoon zwembroekje. Geen shortje maar een gewoon broekje. Zwemluiers absorberen geen plas en mijn ervaring is dat een poepzwemluier ook een drama is qua in de luier blijven van de poep en vooral verschonen.



Ik heb liever kak in een luier die ik weg kan gooien, dan in een broek die ik uit moet wassen
<<

Anoniem231

Bericht 31 Aug 2017 14:23

Re: Stomme vragen topic #4

Ik doe thuis mijn dochter haar badpak al aan en dus een zwemluier. Eroverheen een gewone luier die niet vast geplakt is zodat ik die er makkelijk uit kan trekken. Scheelt gevecht in het pashokje met omkleden en een kind wat staat te springen om te zwemmen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Aug 2017 14:57

Re: Stomme vragen topic #4

Ik geloof dat ik toch nog niet helemaal snap waarom je een zwemluier pas aan moet doen (of aangeraden wordt om dat te doen) bij het zwembad. Het lekt er toch (juist) niet uit? Ik was eigenlijk van plan om t gewoon aan te trekken, zwempakje er over aan, en gaan met de banaan. Of is dat te simpel gedacht?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 31 Aug 2017 14:59

Re: Stomme vragen topic #4

Omdat het plas er wel uit loopt toch? Het houdt poep (over het algemeen) tegen, geen plas.
<<

Geel

Bericht 31 Aug 2017 15:00

Re: Stomme vragen topic #4

Het lekt wel een beetje, het vangt plas niet volledig op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Aug 2017 15:01

Re: Stomme vragen topic #4

Ah oké. Sprintje trekken dan haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 31 Aug 2017 15:03

Re: Stomme vragen topic #4

In het kleedhokje is geen enkel probleem. Het houdt wel iets tegen. Alleen thuis al aandoen omdat dat handig lijkt is dus eigenlijk niet zo handig! :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Aug 2017 15:04

Re: Stomme vragen topic #4

Het gaat om van hotelkamer naar zwembad in hotel in dit geval. Maar ga 't iig ook onthouden mocht ik thuis eens gaan zwemmen bij zwembad hier in de buurt. Dank jullie!
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 31 Aug 2017 15:18

Re: Stomme vragen topic #4

Ze houden dus idd geen plas vast en zijn ook veel meer van plastic vlgs mij waardoor het denk ik ook gewoon wat minder comfortabel zit.
30-04-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Sep 2017 07:01

Re: Stomme vragen topic #4

Op onze vakantie doe ik V pas haar zwembroek/luier aan bij het zwembad. En daar ook weer een droge gewone luier aan. We zullen daar wel eerst even gaan zitten/liggen, zwemmen en dan opdrogen al lezend/spelend met V. Anders blijven we ook zo van en naar hotelkamer lopen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Sep 2017 07:16

Re: Stomme vragen topic #4

Marin schreef:Het gaat om van hotelkamer naar zwembad in hotel in dit geval. Maar ga 't iig ook onthouden mocht ik thuis eens gaan zwemmen bij zwembad hier in de buurt. Dank jullie!


Voor dat kleine stukje zou ik gewoon zijn zwemkleding al aandoen en een dubbelgevouwen hydrofiel tussen zijn benen doen en snel naar het zwembad gaan. Mocht hij plassen dan ben jij nog droog.
2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 01 Sep 2017 12:55

Re: Stomme vragen topic #4

M krijgt op dit moment 4 tandjes tegelijk, dus ze is behoorlijk ellendig. Ik weet dat ze dan slecht gaan eten en drinken, maar ze weigert gewoon al het drinken. Ze wil niet aan de borst, geen fles, beker, tuitbeker... ik vind het wel zorgwekkend. 's nachts wordt ze dan wakker en drinkt ze een paar slokken bij mij (waarschijnlijk omdat ze dan echt dorst heeft) maar verder niks.. omdat ze ook flink koorts heeft, ben ik een beetje bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt. Fruit en volle yoghurt wil ze wel een beetje, dus dat geef ik dan maar. Maar hoeveel yoghurt mag ze hebben? En hebben jullie nog tips om haar meer vocht aan te bieden?
december 2016
juli 2019
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 01 Sep 2017 13:03

Re: Stomme vragen topic #4

Het is vooral belangrijk dat ze nog goeie plasluiers heeft.
Ik geef dochter op zulke momenten altijd wat diksap, dat drinkt ze dan wel goed.
Je kunt de yoghurt misschien ook wel uit een fles/beker ofzo laten drinken, beetje verdund met water.
<<

Anoniem316

Bericht 01 Sep 2017 13:44

Re: Stomme vragen topic #4

Soleil schreef:Mijn dochter van 1,5 wurmt zich uit haar gordels van de (maxicosi Toby) autostoel. Heeft iemand daar een tips voor? Ik trek de gordels al aan tot het vakjes groen is.


Ik denk dat dit een oplossing voor je is!
https://www.hiphap.nl/a3-baby-kids-seat ... -clip.html
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Sep 2017 14:03

Re: Stomme vragen topic #4

Niekske schreef:M krijgt op dit moment 4 tandjes tegelijk, dus ze is behoorlijk ellendig. Ik weet dat ze dan slecht gaan eten en drinken, maar ze weigert gewoon al het drinken. Ze wil niet aan de borst, geen fles, beker, tuitbeker... ik vind het wel zorgwekkend. 's nachts wordt ze dan wakker en drinkt ze een paar slokken bij mij (waarschijnlijk omdat ze dan echt dorst heeft) maar verder niks.. omdat ze ook flink koorts heeft, ben ik een beetje bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt. Fruit en volle yoghurt wil ze wel een beetje, dus dat geef ik dan maar. Maar hoeveel yoghurt mag ze hebben? En hebben jullie nog tips om haar meer vocht aan te bieden?

Bij T komen nu ook 3 tanden door en heeft er ook enorme last van. Ik denk dat M de yoghurt misschien wel wil omdat het koud is? T drinkt alle koude dranken enzo heel goed nu. Dat verlicht de pijn.
Ik heb dus flesje water in de koelkast gezet en koude schijfjes perzik at hij ook.
2016
<<

Anoniem301

Bericht 01 Sep 2017 14:16

Re: Stomme vragen topic #4

Dee schreef:
Soleil schreef:Mijn dochter van 1,5 wurmt zich uit haar gordels van de (maxicosi Toby) autostoel. Heeft iemand daar een tips voor? Ik trek de gordels al aan tot het vakjes groen is.


Ik denk dat dit een oplossing voor je is!
https://www.hiphap.nl/a3-baby-kids-seat ... -clip.html

He goeie! I. deed dit een tijdje ook, dus ik hou 'm in gedachten.
<<

Anoniem316

Bericht 01 Sep 2017 14:30

Re: Stomme vragen topic #4

Ik word echt moedeloos van mijn dochter. Ze weigert smiddags te gaan slapen. Ik ben inmiddels 1,5 uur verder en ze slaapt nog niet. Huilt ook niet ofzo maar loopt gewoon te klieren. Iemand tips?
<<

Jolijn

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 01 Sep 2017 14:53

Bericht 01 Sep 2017 14:59

Re: Stomme vragen topic #4

Dee schreef:
Soleil schreef:Mijn dochter van 1,5 wurmt zich uit haar gordels van de (maxicosi Toby) autostoel. Heeft iemand daar een tips voor? Ik trek de gordels al aan tot het vakjes groen is.



Die heb ik inderdaad ook gekocht, bij Hip&Hap, wat een ideaal ding zeg! :banaan:
<<

Jolijn

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 01 Sep 2017 14:53

Bericht 01 Sep 2017 15:00

Re: Stomme vragen topic #4

Dee schreef:Ik word echt moedeloos van mijn dochter. Ze weigert smiddags te gaan slapen. Ik ben inmiddels 1,5 uur verder en ze slaapt nog niet. Huilt ook niet ofzo maar loopt gewoon te klieren. Iemand tips?


Hoe oud is je dochter? Misschien komt ze op een punt dat ze minder slaap nodig heeft overdag? Of het slaapje overslaan en dan vanavond vroeg erin? :sleep:
<<

Anoniem328

Bericht 01 Sep 2017 15:10

Re: Stomme vragen topic #4

Is dat al lang zo? Hoeveel slaapjes doet ze nog? Is ze wel moe als je haar naar bed brengt? Misschien is ze toe aan een slaapje minder.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 01 Sep 2017 15:39

Re: Stomme vragen topic #4

Dee schreef:Ik word echt moedeloos van mijn dochter. Ze weigert smiddags te gaan slapen. Ik ben inmiddels 1,5 uur verder en ze slaapt nog niet. Huilt ook niet ofzo maar loopt gewoon te klieren. Iemand tips?


Dan slaapt ze toch lekker niet? Vanavond om 18:00u naar bed en morgen weer fris en fruitig wakker :-)
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 01 Sep 2017 18:06

Re: Stomme vragen topic #4

Jolijn schreef:
Dee schreef:
Soleil schreef:Mijn dochter van 1,5 wurmt zich uit haar gordels van de (maxicosi Toby) autostoel. Heeft iemand daar een tips voor? Ik trek de gordels al aan tot het vakjes groen is.



Die heb ik inderdaad ook gekocht, bij Hip&Hap, wat een ideaal ding zeg! :banaan:

aliexpress 81 cent!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Jolijn

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 01 Sep 2017 14:53

Bericht 01 Sep 2017 18:22

Re: Stomme vragen topic #4

Plien schreef:
Jolijn schreef:
Dee schreef:



Die heb ik inderdaad ook gekocht, bij Hip&Hap, wat een ideaal ding zeg! :banaan:

aliexpress 81 cent!



Bij AliExpress is het altijd maar de vraag hoe de kwaliteit is met zulke producten. Zij hoeven zich niet aan de strenge veiligheidseisen houden zoals in Nederland.
Ik zou het met zulke kinderproducten echt niet riskeren!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 01 Sep 2017 18:26

Re: Stomme vragen topic #4

Dee schreef:Ik word echt moedeloos van mijn dochter. Ze weigert smiddags te gaan slapen. Ik ben inmiddels 1,5 uur verder en ze slaapt nog niet. Huilt ook niet ofzo maar loopt gewoon te klieren. Iemand tips?


Die van mij is al een tijdje (dikke maand) over naar 1 slaapje per dag. Misschien dat jouw dochter daar ook aan toe is? Van hoelaat tot hoelaat slaapt ze nu?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron