Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Aug 2017 15:53

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Jeetje zeven bier op een verjaardag (kinderverjaardag of volwassenen verjaardag) vind ik best wel veel hoor. Oh wacht ik zie nu 6 uur, dat vind ik ook wel een hele lange verjaardag dan.

Ik ben trouwens ook voornemens om voor D.'s eerste verjaardag een eindtijd op de uitnodiging te zetten. Het is zijn feestje en hij is na een bepaalde tijd gewoon moe. En ik vind het wel fijn dat hij voor zijn bedtijd nog even de tijd heeft om tot rust te komen. Dus ik vier zijn verjaardag van 15.00 uur tot 17.00 uur en daarna gaan we lekker met z'n drietjes eten, bijkomen en normale tijd naar bed. Hij wordt pas 1, hij heeft zijn ritme nog hard nodig.

♥♥
<<

Anoniem250

Bericht 28 Aug 2017 15:54

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Nouhou ik heb daar dus laatst ook een punt van willen maken, maar ik heb het opgegeven. Ik heb voor de eerste verjaardag van de jongste een uitgebreide lunch gegeven van 11.30 tot 13.00 uur. En ik wilde daar eigenlijk geen alcohol bij serveren. Inderdaad vooral als voorbeeld voor de kinderen. Bij borreltijd vind ik het anders en drink ik ook graag wijn. Maar de opa's en oma's wilden toch heel graag wijn. En ik heb dat eigenlijk altijd wel in huis. Dus het is niet op is op. Ik heb er ook geen probleem mee om teveel in huis te halen, want het gaat toch alsnog wel een keer op. Dus aan strakke inkoop doe ik niet. Ik haal geloof ik één fles fris met prik en één fles fris zonder prik. Mijn kinderen mogen zelf geen frisdrank of appelsap drinken, dus ik heb dat niet standaard in huis. Behalve cola light blikjes voor mezelf (maar die drink ik stiekem buiten het zicht van de kinderen :smile: )
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Aug 2017 16:42

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Elliot neem aan dat je op mijn berichtje doelde (je had niet gequote namelijk). Maar het was de verjaardag van nichtje, dus wij 'mochten' eerder komen dan rest van bezoek en bleven eten. Dus vandaar dat het een wat langer tijdsbestek is. Ik vind nog steeds dat niet zo heel veel drankjes hoor, das net iets meer dan eentje per uur.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Aug 2017 18:33

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Nee 1 drankje per uur valt mee Marin (ik doelde inderdaad op jou, sorry voor het ontbreken van de quote), al vind ik 7 alcoholische drankjes dan wel weer veel. Maar goed, dat is een andere discussie natuurlijk :)

♥♥
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Aug 2017 18:54

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Wij hadden laatst de 1e verjaardag van ons nichtje. En dat leek wel een zuip feest zoveel bier werd er gedronken door een groepje. In een paar uur gingen er een paar kratten door heen. Groepje bestond uit 6 mensen. Dat vind ik wel onnodig op een kinder verjaardag. Er liepen ook allemaal kindjes rond daar. En die ouders maar drinken en roken
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Aug 2017 18:56

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Voor mij maakt het eigenlijk ook niet uit of het een volwassen- of kinderverjaardag is. Ik sluit me aan bij Elliot.
L2014 & H2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Aug 2017 19:07

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Ik vind het erg ongezellig, mensen die alcohol drinken op een overdag-verjaardag. Vaak gaan mensen dan zo overdreven doen ik daar erger ik me aan. Ik drink zelf niet en toen ik nog wel dronk deed ik dat nooit voor het avondeten.

Ik haal het wel altijd in huis want ik ben nogal eenzaam met deze mening, mijn schoonfamilie zou me echt belachelijk vinden als ik geen alcohol zou schenken.
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Aug 2017 19:11

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Haha niet iedereen raakt direct dronken van een paar drankjes hoor.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 28 Aug 2017 19:38

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Ongezellig worden van een paar drankjes?
Ik drink wijn omdat ik het lekker vind. Daarnaast vind ik het ook gezellig! Maar ik word echt niet anders van een paar wijntjes.
Aan niemand van mijn familie is het trouwens te merken als ze een paar drankjes drinken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Aug 2017 20:03

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Marin schreef:Haha niet iedereen raakt direct dronken van een paar drankjes hoor.


Ik wil niet zeuren, maar in welke wereld zijn 7 biertjes "een paar drankjes"? Ervan uitgaande dat het om flesjes van 300 ml gaat, hebben we het hier dus over ruim 2 liter bier hè. Dat is toch gewoon veel?

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Aug 2017 20:05

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Ik reageerde op Spencer, Elliot.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Aug 2017 20:08

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Oh dat begreep ik verkeerd. Volgens mij noemt Spencer ook geen aantal dus ik weet niet hoeveel haar schoonfamilie drinkt natuurlijk :smile:

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Aug 2017 20:28

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Nee maar ik bedoel dat niet iedereen natuurlijk overdreven gaat doen van alcohol.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Aug 2017 20:46

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Ik vind het dus wel duidelijk te merken bij de meeste mensen. Die mensen vinden zelf uiteraard van niet.
R. 2013
D. 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Aug 2017 20:51

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Spencer schreef:Ik vind het dus wel duidelijk te merken bij de meeste mensen. Die mensen vinden zelf uiteraard van niet.



Haha ja dit vind ik ook ja.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 28 Aug 2017 21:05

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Op de meeste verjaardagen overdag wordt in mijn omgeving max. 3 biertjes oid gedronken eigenlijk.

Dus koffie met taart, vaak nog een koffie en dan 2-3 fris of drankje.
Maar dan zit je dus ook al op 5x drinken tussen 15:00 en 17:30. Precies 1 'drankje' per half uur dus.
<<

Anoniem280

Bericht 28 Aug 2017 21:11

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Marin schreef:Bij de taart zou ik koffie/thee/fris schenken en daarna bij de borrel alcohol/fris (of koffie/thee als men dat graag drinkt, ook geen probleem natuurlijk).
Ik vind alcohol op een kinderfeestje prima. Als volwassene hoef je niet perse aan de limonade omdat het een kinderfeestje is wat mij betreft. En ik ga ook niet als een malle zuipen. Gewoon een glaasje of wat.


Precies dit.
Bijna al mijn vrienden hebben kinderen in de leeftijd van 0-5 jaar.
Op iedere verjaardag wordt er alcohol gedronken.
De mate heeft een ieder zelf in de hand.
<<

Anoniem231

Bericht 29 Aug 2017 04:31

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Het scheelt ook wat voor een verjaardag.
Als er hangtafels zijn wordt er hier vaker meer gedronken dan een zit feestje. Maar onze vrienden pakken zelf het bier uit de koelkast, vooral in de avond wordt een lege krat gevuld en onder de tafel gezet.
Vaak is het zo dat de vrouwen nuchter blijven of maar 1-2 glazen wijn drinken. De mannen halen 6 bier echt wel.
Zelf zijn wij geen drinkers, hele familie niet alleen met vrienden. Met familie blijft het vaak bij 2-4 bier.
Hier gaat wel in de (familie)app rond als iemand een feestje heeft of er nog iemand is met bier wat op moet. Dus wat tegen de datum aan zit. Die maken wij dus eerst op in de familie. Hebben wij teveel, wordt die een volgende verjaardag in de familie aangeboden.

Ik vind het echt niet gastvrij als je nee moet verkopen (bedoel dan na 2 bier bv). Dus liever teveel dan te weinig. Standaard fris is hier wel in huis: cola, sinas, 7up en sap.

Mijn tante drinkt altijd sinaasappelsap en dit haal ik in huis voor haar en zo zijn er nog 2 die iets standaard drinken. Dat heb ik dus wel omdat ze dat iedere keer drinken.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Aug 2017 07:39

Re: Kinderfeestje hoeveel bier/wijn ?

Ik ken geen kinderverjaardagen waar geen bier of wijn werd geschonken, maar zou het geen probleem vinden als dit er niet zou zijn. Het argument dat er een goed voorbeeld aan kinderen moet worden gegeven vind ik echter wat vreemd, want 4-6 frisdrank wegtikken is net zo goed ongezond.

Van alcohol kunnen mensen idd aangeschoten worden, maar je bent in bekend gezelschap en als een gast zelf geen maat weet te houden, zou ik diegene er in dat geval even luchtig op aanspreken en niet op voorhand uitgaan van één drankje per uur per persoon o.i.d.. Dat vind ik op een bepaalde manier wel ongastvrij overkomen en dus ook als je dit doortrekt voor non-alcoholische drankjes. Ik zou het nog gekker vinden als mensen wel vaker drinken krijgen als het fris betreft en niet als het alcohol betreft. Iig veel plezier gewenst!
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers