Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plas probleem

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 24 Aug 2017 18:56

Plas probleem

Een van mijn twee dochters heeft wat moeite gehad mt zindelijk te worden. Ze had altijd veel last van ongelukjes. Maar laatste drie kwart jaar ging het heel goed. Alleen in de vakantie was ze toch steeds weer nat. Ik dacht steeds ach ze was druk met spelen dus steeds net te laat. Maar op een gegeven moment was ze net geweest en moest ze 5 min later weer een enorme plas doen en weer 10 min was ze te laat en kwam er weer een enorme plas.
Nu haalde ik haar op bij de bso en die vertelde een soort gelijk verhaal.
Ze doet echt grote plassen plast goed uit maar binnen 10 min moet ze weer. Ze krijgt niet meer of minder drinken dan haar zus. En eigenlijk maak ik me wel wat zorgen want het lijkt haar steeds te over komen en ze vind het echt niet leuk.
Voor de zekerheid wil ik morgen urine weg brengen. (Moet dat in de koelkast als ze plast maar ik het 2 uur later pas bij de huisarts kan brengen?)
Maar heeft er iemand van jullie nog tips?
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 25 Aug 2017 09:47

Re: Plas probleem

Niemand?
:heart: :heart: 2011
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Aug 2017 10:00

Re: Plas probleem

Nee, vlgs mij hoeft het niet in de koelkast maar sowieso denk ik dat het slim is om even de dokter te bellen. Als plassen geen pijn doet en ze steeds grote plassen heeft dan zou ik nl een onderzoekje willen naast controle van de urine.
30-04-2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Aug 2017 10:02

Re: Plas probleem

Ik zou inderdaad even checken op een blaasontsteking, heb je ondertussen haar urine al weggebracht?
Dat moet je dan inderdaad in de koelkast bewaren ja, en ochtend urine is altijd het beste.

Ben je al met haar in gesprek gegaan? Kan ze misschien uitleggen wat ze voelt, of juist niet voelt?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 25 Aug 2017 10:38

Re: Plas probleem

Uit de urine is niks gekomen, het is helemaal schoon.

Met haar praten daar komt niet echt iets uit, ze weet niet hoe het komt ze zegt dat ze meteen gaat als ze iets voelt en dat ze echt haar best doet (in dat laatste daar geloof ik haar ook echt wel in). Ze zegt wel dat als ze moet er op school altijd iemand al op de wc is en dan mag je niet gaan, dit is bij de BSO niet aan de orde dus daar had ze gewoon kunnen gaan.

We komen er gewoon niet echt achter..
:heart: :heart: 2011
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Aug 2017 10:42

Re: Plas probleem

Zei de dokter/assistent verder nog iets?
30-04-2017
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 25 Aug 2017 11:06

Re: Plas probleem

Typisch dat het steeds ook echt grote plasssn zijn in korte tijd. Ik zou misschien toch een bezoekje aan de huisarts wagen, wie weet zijn het wel blaasproblemen (alleen dan niet in de zin van blaasontsteking) of iets met bekkenbodemspieren ofzo. Verder heb ik ook echt geen idee wat het zou kunnen zijn.
<<

Saartje

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:46

Bericht 25 Aug 2017 11:38

Re: Plas probleem

Mijn dochtertje heeft dit ook gehad. Bij haar kwam het door verstopping, haar darmen drukten op haar blaas, waardoor ze vaak moest plassen. Nu we wat beter letten op haar voeding poept ze beter en is het probleem verholpen.
Heeft je dochtertje ook moeite met poepen misschien?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 25 Aug 2017 15:41

Re: Plas probleem

Kees de assistente zij dat ik het nog even aan moest kijken en anders een afspraak moest maken. Dus ik kijk het nog wel een weekje ofzo aan.

Saartje ik heb niet het idee dat ze moeilijk kan poepen maar ik zal het haar eens vragen!

Ik kijk het nog maar even aan, vandaag is het goed gegaan en ze heeft ook bij een ander kindje gespeeld en denk niet dat die ouders haar steeds sturen (wat ik nog wel eens wil doen) Dus dat is al weer positief.

Mischien zijn het spanningen van de eerste schoolweek? Maar ja dan vind ik het wel gek dat het juist bij de bso gebeurd.
:heart: :heart: 2011
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 25 Aug 2017 21:10

Re: Plas probleem

Mijn zoon heeft dit ook, alleen heeft hij al vanaf het begin af aan het probleem dat hij heel vaak moet plassen. En ook wat jij zegt, grote plassen. Hij ging soms wel 3 keer in het uur. Hij had ook altijd veel ongelukjes. Wij zijn vorig jaar doorgestuurd naar de plaspoli. Daar zijn een aantal onderzoeken gedaan. Uiteindelijk kwam het erop uit dat mijn zoon een kleine blaas heeft. Hij heeft toen medicatie gekregen om op die manier zijn blaas wat op te rekken. Dit heeft wel geholpen. Hij is sinds 2 maanden weer gestopt met de medicatie en hij hoeft nog steeds niet zo vaak meer als voorheen te plassen. Wel heeft hij weer regelmatig natte onderbroeken en broeken dus wij gaan nog wel weer terug naar de plaspoli.
2010 2012 2015 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom