Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wiebel voortanden na val.

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Feb 2014 14:45

Wiebel voortanden na val.

Mijn zoon is net met zijn voortanden op de tafel gevallen en nu wiebelen zijn tanden. We moeten over 45 min bij de tandarts zijn.

Hebben jullie ervaring hiermee en wat werd er gedaan? Ik las dat ze er misschien uit moeten. :(
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 01 Feb 2014 14:50

Re: Wiebel voortanden na val.

Wat zielig voor je zoontje. Sterkte en hopelijk valt het mee.

Ik heb het vorige week met een kindje op m'n werk gehad. Ze wilde aan tafel klimmen maar viel zo met haar tanden op de tafel. Was flink aan het bloeden en haar tandje stond los. Gelijk moeder gebeld en die kwam haar zo snel mogelijk halen. Moeder belde late nog terug dat ze de tandarts had gebeld. Ze hoefde niet langs te komen want ze konden er niks aan doen. Het meisje mocht een week geen hard voedsel eten.
<<

Anoniem185

Bericht 01 Feb 2014 15:35

Re: Wiebel voortanden na val.

Zonde voor hem, hopelijk mogen ze blijven zitten! Bij mijn zusje was er een stukje ook echt afgebroken dus toen hebben ze het restant er wel uit moeten halen, maar dat is ondertussen ook al 10 jaar geleden denk ik. Er zal nu vast wel meer mogelijk zijn cosmetisch gezien.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Feb 2014 15:37

Re: Wiebel voortanden na val.

Ik denk dat het afhankelijk is van het gebit. Als het melktand is hoeft er niet veel aan gedaan te worden.
Ik ben zelf op 2-3 jarige leeftijd een tand verloren inclusief wortel. Jarenlang dus met een gat in mijn mond rond gelopen, maar er zit nog steeds een stevige grote mensen tand.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Feb 2014 16:52

Re: Wiebel voortanden na val.

Silly-One schreef:Als het melktand is hoeft er niet veel aan gedaan te worden.


Nou, de tandarts was heel blij dat ik wel direct heb gebeld en niet zo laconiek over melktanden dacht. Dat veel mensen denken, ach zijn maar melktanden, waardoor de schade alleen maar groter wordt. Hij vond het noodzakelijk genoeg om ervoor naar de praktijk te komen en direct te kijken ipv tot morgen 12u te wachten op het spreekuur.


Gelukkig hoefde hij nu geen behandeling omdat zijn voortanden door de speen naar voren staan (is die speen toch nog ergers goed voor) en ze dus niet aangedrukt worden door de ondertanden, anders moesten ze gespalkt worden. Voor nu staat er 4-6 weken voorgeschreven dat hij geen korsten, appels, mango, bisquitjes etc mag. Mochten ze zwart worden dan moeten ze eruit en bij zwelling direct naar tandarts.
Tot nu tie valt het dus gelukkig mee.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 01 Feb 2014 20:09

Re: Wiebel voortanden na val.

Waarom moeten ze er uit als ze zwart zijn dan? Mijn zoon heeft jaren zwarte voortanden gehad tot hij ging wisselen. Wel goed dat je de tandarts gebeld hebt! Ik bel ook altijd bij een val op de tanden, ook al zijn het 'maar' melktanden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem64

Bericht 01 Feb 2014 21:10

Re: Wiebel voortanden na val.

Verschilt blijkbaar ook per tandarts. Mijn dochter heeft dit ook gehad en het bloedde heel erg. Ik heb de dienstdoende tandarts gebeld, ze hebben overlegd maar we hoefden niet te komen. Ze waren gelukkig niet naar boven geschoten.
Ze mocht ook gewoon alles eten trouwens. De zwelling nam na een dag weer af.

Eerst leek het er op dat het tandje verkleurde maar het valt gelukkig erg mee, je ziet het nauwelijks en hij zit ook weer vast.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Feb 2014 21:17

Re: Wiebel voortanden na val.

Een zwarte melktand kan de tand eronder beschadigen Thunder. Ik was echt heel blij met deze dienstdoende tandarts. Ik denk dat ik ga overstappen naar hem. Onze tandarts is ontslagen en mijn zoon was opeens beste vrienden met deze man dus dat zegt genoeg voor mij.
Laatst gewijzigd door Chaos op 01 Feb 2014 21:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem133

Bericht 01 Feb 2014 21:18

Re: Wiebel voortanden na val.

Mijn zoontje heeft dit ook al twee keer gehad. Maar beide keren was het niet nodig om langs te komen. Zijn ene tand staat nu wel iets naar achteren en er is een stukje af. Maar ze zijn vanzelf weer vastgegroeid.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 01 Feb 2014 22:13

Re: Wiebel voortanden na val.

Bij mijn weten (en volgens mijn tandarts) is een zwarte tand gewoon dood. En als hij niet gebroken is geen reden tot verwijderen. Vandaar mijn vraag.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 01 Feb 2014 22:50

Re: Wiebel voortanden na val.

Het kan idd de tand eronder beschadigen en het wortelkanaal. Mijn zusje is tandartsassistente en had gisteren een jongetje van 5 met 2 losse voortanden. Die moesten eruit gehaald worden en een wortelkanaalbehandeling.

Ik ben als kind overigens ook op mijn mond gevallen en toen moesten al mijn tandjes afgevijld worden. De volwassen tanden eronder zijn door de klap waarschijnlijk dusdanig verschoven dat ik 7 jaar lang bij de orthodontist gezeten heb, vanaf 10 jaar al. Het is dus niet zomaar niks als je als kind hard op je gezicht valt.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Aug 2017 13:23

Re: Wiebel voortanden na val.

Even een oud topic uppen.

Vorige week is R bij de gastouder op z'n mond gevallen, tand door de lip. Verder niet meer naar gekeken..
Net zag ik opeens dat de tand een beetje wiebelt :( De tandarts belt zo terug (ik kan niet langs, geen auto..), het lijkt me zo erg als hij zwart wordt of eruit valt :(

Ik zoek dus succesverhalen waarbij de tand weer vast is gaan staan zonder verkleuring..
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 25 Aug 2017 13:36

Re: Wiebel voortanden na val.

Toevallig heeft mijn dochter gister hetzelfde gehad. Met de mond op de tafel geklapt, tand door de lip. Eén boventand zat wat los en het tandvlees lijkt wel losgewrikt te zijn. Vlak daarna at ze een appel en toen begon het weer te bloeden. Dus ik heb haar sindsdien alleen maar zachte dingen laten eten. Het bloedt nu niet meer als ze in iets zachts bijt. Maar het tandvlees is wel eng blauw. What to do? Gewoon zo laten?
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 25 Aug 2017 15:15

Re: Wiebel voortanden na val.

Mijn oudste is ruim 3 jaar geleden ook heel hard gevallen. Tandje zat wat los, tandvlees flink dik en verkleurd. Het tandje is weer vast gegroeid. Het is een tijdje wat donkerder geweest, maar het is weer bij gekleurd. Als je het weet en je gaat erop letten, dan zie je dat het tandje niet zo wit is als de rest, maar het valt haast niet op. Mijn vriend is toendertijd met F naar de weekend-tandarts geweest en ik na het weekend nog naar de vaste tandarts, maar ze deden er niks aan. Moest wel opletten met eten, maar verder was het afwachten.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Aug 2017 18:01

Re: Wiebel voortanden na val.

De tandarts wilde hem echt wel even zien. Hele onderneming, noodtandarts in een piepklein dorp dus moest met trein en bus.

De wordt donkerder, grijs of zwart of hij valt er uit of hij gaat ontsteken en moet worden getrokken. Het kan dus gaan ontsteken en dat tast de tand er boven aan, vandaar het checken.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 25 Aug 2017 18:19

Re: Wiebel voortanden na val.

Maar wat heeft hij er nu aan gedaan?
Wat een ellende dat je zo ver moest reizen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Aug 2017 18:42

Re: Wiebel voortanden na val.

Ze hebben alleen gecheckt of er een ontsteking onder zat. Was niet zo dus niks gedaan. Moet wel opletten of er geen bobbeltje in z'n tandvlees komt.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom