Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Heeft dit nut?

<<

Anoniem282

Bericht 24 Aug 2017 15:04

Heeft dit nut?

Heeft er iemand van jullie weleens een klacht ingediend bij de apotheek? Er is bij mij best wel een domme, grove fout gemaakt en nu wordt me geadviseerd een klacht in te dienen. Heeft dit nut? Het is nu toch al gebeurd en excuses zijn aangeboden. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik zie de meerwaarde niet zo in van een klacht indienen. Lijkt me er ook niet echt gezelliger op worden, aangezien ik er nog wel vaker zal komen. Zouden jullie dit wel/niet doen?
<<

Anoniem313

Bericht 24 Aug 2017 15:07

Re: Heeft dit nut?

Het heeft denk ik nut voor de apotheek, omdat ze daar intern de klacht zullen moeten onderzoeken en bespreken en daar leren ze van. Voor jou persoonlijk lijkt het me niet zoveel nut te hebben. Ik ben trouwens geen ervaringsdeskundige.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Aug 2017 15:09

Re: Heeft dit nut?

Hm, ok. Dan zal ik het toch nog eens overwegen. Voor mij was het wel prima toen er excuses was aangeboden, ook al ging daar eerst vrij bijdehand gedrag aan vooraf van de desbetreffende medewerker. Thanks!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 24 Aug 2017 15:11

Re: Heeft dit nut?

Ik werk in een apotheek en ja, het heeft zeker nut. Als er een fout gemaakt is bespreken we dat in het team, daar leer je van en kan het de volgende keer hopelijk worden voorkomen.
Is de apotheek aangesloten bij een keten? Je kunt je klacht dan meestal naar het hoofdkantoor sturen (staat vaak op de site vermeld). Mocht het een zelfstandige apotheek zijn dan kan je je klacht bijvoorbeeld mailen en richten aan de apotheker. Een gesprek aanvragen om het face to face te bespreken is ook niet vreemd.
Ik zou trouwens een patient niet anders behandelen na het indienen van een klacht. Het is de fout van de apotheek en al rot genoeg. Ik maak regelmatig mee dat mensen helemaal uit hun plaat gaan, dát is niet normaal. Maar gewoon op een beschaafde manier een klacht indienen is niks mis mee hoor!
<<

Anoniem282

Bericht 24 Aug 2017 15:20

Re: Heeft dit nut?

Thanks voor de info, Scandic! Eerlijk gezegd heb ik niet gekeken nog of zij een keten zijn of niet. Normaal gesproken was ik ook wel boos/minder vriendelijk geworden, maar ik heb momenteel al genoeg aan m'n hoofd. Daarom wil ik er zelf niet teveel werk aan hebben (face to face gesprek heb ik geen behoefte aan), mocht ik beslissen wel een klacht in te dienen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 24 Aug 2017 15:46

Re: Heeft dit nut?

Een klacht indienen heeft zeker nut. Iets andere situatie, maar ik heb een keer een klacht ingediend bij de huisartsenpost. Er was een grove fout gemaakt bij mijn toen vijf weken oude zoontje, en gelukkig ben ik later die dag toch nog een keer gegaan omdat ik het niet vertrouwde. De eerste arts had ons nooit weg mogen sturen en als ik zelf niet was teruggekomen en op zijn advies vertrouwd had dan weten we niet zeker of ons zoontje er vandaag nog geweest was. In elk geval vond ik die situatie ernstig genoeg om een klacht in te dienen, nadat zoon weer helemaal hersteld was en de rust een beetje terug was heb ik dit gedaan.

En ik kan me voorstellen dat als er een flinke fout met medicatie wordt gemaakt dat een klacht ook zinvol is.

Ik wilde sowieso dat die arts zou weten wat hij gedaan had. Niet alleen zodat hij hopelijk op zijn flikker zou krijgen, maar ook zodat hij en eventueel ander personeel daar van de situatie konden leren. Bij ons was het immers al gebeurd, maar ik hoopte met mijn klacht dus ook een stukje lering en bewustwording te bereiken zodat ze andere kindjes in een vergelijkbare situatie een volgende keer hopelijk doorsturen ipv naar huis, al is het maar voor de zekerheid.

Dat lijkt me bij een apotheek ook zeker van toepassing, een fout daar kan grote gevolgen hebben. En een klacht hoeft niet eens gelijk op een vervelende manier natuurlijk. Ik zou er even over denken als ik jou was, of je daar zin in hebt en het de moeite waard vindt. Ik zou zelf niet overal een klacht voor indienen, maar wel bij de meer serieuze/ernstige dingen, zodat het hopelijk in de toekomst minder snel gebeurt.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Aug 2017 16:46

Re: Heeft dit nut?

Jij natuurlijk ook bedankt voor je reactie, Hippie. Het wordt hier pas na maandag wat rustiger en dan vind ik het eigenlijk een beetje te laat om nog te komen 'zeiken'.

Wat jij vertelt over de huisartsenpost had ik ook in dec. Ik kwam er op zaterdagnacht en de dienstdoende arts was echt een chagrijnige lul. Hij vroeg wat m'n klachten waren, dus ik vertelde ontzettende pijn in m'n buik/maag/dat gebied te hebben. Hij drukt er een keer op; ik begon spontaan te spugen en zei 'au. Hij: "Ja, nu weet ik wel dat het pijn doet", met een zwaar geïrriteerd hoofd. Wilde me niet doorsturen naar ziekenhuis dat eraan vastzat en 2 dagen later lag ik op de OK met blindedarmontstekening die op knappen stond. :laughcry:

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers