Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 22 Aug 2017 09:40

Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Afgelopen vrijdag heeft mijn buurman een pakketje aangenomen voor mij toen ik een weekend niet thuis was. Het betrof een nalevering van een webshop dus wist niet van te voren dat het vrijdag afgeleverd zou worden.
Zondag avond wil ik het pakketje ophalen, verteld hij me doodleuk dat hij het zaterdag voor mijn deur heeft gezet.. Pakketje weg natuurlijk.
Gelukkig was het geen hele dure bestelling (product was 16 euro en als ik het opnieuw bestel komen er nog 4 euro verzendkosten bij) maar wat kan ik hiermee? Buurman heeft wel met moeite toegezegd die 16 euro te betalen als hij weer salaris heeft gekregen maar weigert de verzendkosten. Toen ik hem probeerde uit te leggen dat ik dankzij hem nu ook weer die verzendkosten kwijt ben en het mij logisch lijkt dat hij alle kosten vergoed dreigde hij met niks te betalen en smeet de deur dicht. Ik heb er dus een hard hoofd in dat hij uberhaupt betaald.
Had al briefje in de flat ophangen in de hoop dat het pakketje terecht komt maar dat heeft ook niks opgeleverd. Het kan iedereen geweest zijn aangezien mijn voordeur in het trappenhuis en bij de lift zit.

Wat zijn nog mijn opties nu?
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 22 Aug 2017 09:47

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Dat is balen zeg!
Ik denk dat er weinig aan te doen is.
Wat dom van hem om dat pakketje zomaar in de hal te zetten.
Gelukkig was het niet ene heel duur product. Het had net zo goed een mobiele telefoon kunnen zijn of zoiets.
Ik zou sowieso met hem afspreken dat hij voortaan niks meer aanneemt voor jou.
Misschien kun je de webshop bellen en het hele verhaal uitleggen.
Misschien willen zij je wel ergens in tegemoet komen (verzendkosten).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Aug 2017 09:55

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Ik zou niet gaan vechten om die paar euro verzendkosten. Gewoon die 16 euro aannemen, opnieuw bestellen en zorgen dat pakjes voortaan niet meer in zijn handen komen, desnoods laat je je spullen voortaan bezorgen bij zo'n afhaalpunt. Of hang een sticker op:

https://www.pakket-niet-bij-buren-sticker.nl/
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 22 Aug 2017 10:05

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Wat een stomme situatie. Raar dat de buurman het bij jouw voordeur heeft gezet terwijl je niet thuis was.
In zou de €16 die hij aanbood aannemen en zelf de verzendkosten betalen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 22 Aug 2017 12:01

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Ja ik wilde sowieso verder niet moeilijk doen over die verzendkosten, meer bang dat hij helemaal niet wil betalen. Zo'n sticker is een goed idee alleen niet mogelijk, de ruimte bij het bellentableau is zeer beperkt helaas.

Twijfel ook of ik de beheerder zal inlichten ivm de diefstal.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 22 Aug 2017 12:11

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Ik zou bij Post NL aangeven dat je het pakketje niet ontvangen hebt. Dan kunnen zij de buurman er op aanspreken. Want wie zegt dat hij het echt voor de deur gezet heeft? Beetje raar om een pakketje aan te nemen en dat maar gewoon ergens anders neer te zetten.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 22 Aug 2017 12:21

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Heb DHL al geinformeerd maar zij kunnen niks doen zeggen ze, want zij hebben het afgeleverd.
Ja ik vind het ook raar, hij heeft wel eerder een pakket aangenomen en dat ging wel goed. Maar nu had hij sinds vrijdag dat pakket en ik was zondagavond pas thuis. En zaterdag heeft hij het al voor de deur gezet, zegt hij.

Laat iig niks meer thuis bezorgen. Irritant ook, de vorige keren bezorgden DHL niet bij de buren en werd er 3x een bezorgpoging gedaan en nu waz het ineens wel na 1x gelijk afgegeven bij de buren.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 22 Aug 2017 13:33

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Ik heb net ff aan mn vriend gevraagd en die zegt dat of het wordt afgegevn bij de buren of een dag later nog een keer bij jou geprobeerd wordt afhankelijk is van de klant die het pakket verstuurd.

En voor sommige pakketten moet je tekenen. Kun je even navragen of dat door je buurman gedaan is, zo ja dan is hij dus sowieso verantwoordelijk. Zo nee dan zou ik dit toch nogmaals aankaartem bij dhl (zij hebben een contract met de klant en zijn dus verantwoordelijk)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

anoniem224

Bericht 22 Aug 2017 13:59

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Ik denk eigenlijk dat je hier niet veel mee kan. Het is afgeleverd en aangenomen door je buurman, het is niet dat de bezorger van DHL het ergens gedumpt heeft. Raar dat hij het zomaar ergens neer heeft gezet. Ik hoop voor je dat hij die €16 gaat betalen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Aug 2017 14:01

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Ik heb dat ook wel eens meegemaakt, toen woonde ik nog in een portiekflat en toen was het pakket dat ik had besteld zomaar voor mijn deur gezet. Nu was dat wel iets meer afgeschermd dan gewoon op straat, gewoon op de stoep zetten is helemaal belachelijk, maar ik was er toch niet blij mee, zeker omdat het cursusmateriaal was dat ik op proef had. Had flink wat geld moeten betalen als dat gestolen was.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 22 Aug 2017 14:36

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Susan, het is ook binnen in de flat gezet. De ingang van mijn woning zit naast de trap en lift. Iedereen die vanaf de verdiepingen boven mij de trap neemt komt er langs. Het is dus ook gestolen door iemand die er woont (of visite daar van).
<<

Anoniem260

Bericht 22 Aug 2017 15:12

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Je noemt dat er een beheerder is, daar zou ik het sowieso melden. En misschien een briefje ophangen dat je de politie gaat inschakelen (misschien iets verzinnen met camerabeelden :angel: ) en dat je de dader de kans wilt geven om 't (anoniem) terug te geven?
<<

Lovex

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 23 Okt 2014 00:34

Bericht 22 Aug 2017 19:21

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Jeetje zeg, daar ben je klaar mee! Wel heel erg vreemd dat je buurman het zomaar voor je deur heeft gezet. :wtf:
Ik heb geen idee wat je hier precies tegen kunt ondernemen. In ieder geval in de toekomst geen pakketjes meer thuis laten bezorgen inderdaad... :eyes: Jammer dat zo'n buurman het voor jou moet verpesten op deze manier.

Onze buurvrouw (die wel eens pakketjes aanneemt) heeft wel eens tegen ons lopen zeuren, bijvoorbeeld dat er een Bol.com afhaalpunt hier is. Terwijl ik denk; Dan neem je dat pakketje toch lekker niet aan? Niemand verplicht het je. Maar ja, sommige mensen!
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 22 Aug 2017 21:07

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Heeft hij er ook voor getekend ?
<<

Anoniem249

Bericht 22 Aug 2017 21:11

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Vervelend maar voor 20 euro zou ik de confrontatie niet aangaan. Jammer, maar 20 euro is wel te overzien. Gewoon op je werk af laten leveren de volgende keer.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 23 Aug 2017 22:44

Re: Pakket voor de deur gestolen > wat kan ik hiermee?

Heb je toestemming gegeven om je pakket bij de buren te laten afleveren? Zo niet, dan is de afzender hier verantwoordelijk voor en moet die ervoor zorgen dat het pakket bij jou komt.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers