Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Healthy en fit in 2017

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Aug 2017 09:29

Re: Healthy en fit in 2017

Geen idee! Ben een paar keer bij de fysio geweest en die heeft van alles weer recht gezet in m'n heupen, en ik heb oefeningen gedaan en nieuwe schoenen gekocht en toen was ik een paar honderd euro verder en had nog steeds een zere knie en toen ben ik gestopt met m'n queeste.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Aug 2017 09:41

Re: Healthy en fit in 2017

Caulfield schreef:Ik zou er wel voor waken het jouw probleem te maken - 'ik wil sporten maar heb geen opvang meer' - jullie hebben beiden hetzelfde probleem, lijkt me. Misschien zien jullie het ook wel zo, en lees ik het verkeerd.


+1, dat viel mij ook al op. Het lijkt me niet zo fair als jij niet of nauwelijks kan gaan sporten omdat hij al 3-4 keer per week gaat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 23 Aug 2017 09:46

Re: Healthy en fit in 2017

Urban Naked schreef:Geen idee! Ben een paar keer bij de fysio geweest en die heeft van alles weer recht gezet in m'n heupen, en ik heb oefeningen gedaan en nieuwe schoenen gekocht en toen was ik een paar honderd euro verder en had nog steeds een zere knie en toen ben ik gestopt met m'n queeste.

Kan me voorstellen dat je toen gestopt bent ja. Klote zeg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2017 09:56

Re: Healthy en fit in 2017

Susan schreef:
Caulfield schreef:Ik zou er wel voor waken het jouw probleem te maken - 'ik wil sporten maar heb geen opvang meer' - jullie hebben beiden hetzelfde probleem, lijkt me. Misschien zien jullie het ook wel zo, en lees ik het verkeerd.


+1, dat viel mij ook al op. Het lijkt me niet zo fair als jij niet of nauwelijks kan gaan sporten omdat hij al 3-4 keer per week gaat.


Nou dat vind ik totaal niet eerlijk gezegd. Hij is met een zwaar afvalprogramma bezig, ik niet. Ik vind dat veel belangrijker dan ik die een beetje fit wil worden. Maar daarbij, we kunnen gewoon niet op dezelfde dag sporten, want we eten op die dagen al om half 8 a half 9 vaak. Later dan dat trek ik echt niet. Maar ik denk dat hij bijv prima op zaterdagochtend kan gaan en ik dan op zondagochtend. Ik hoef maar 1 a 2 keer per week, dat lijkt me helemaal prima. Misschien kan zijn moeder af en toe oppassen op een doordeweekse dag. En andeds inderdaad ik eens per week in de avond op een dag dat hij niet sport. Baal van die opvang. Dat was ideaal geweest, jammer dat ze er mee stoppen. Maar we vinden wel een ritme hoor. Wat Caulfield zegt, gewoon strak plannen.

Het ging best oké. Prima schema gekregen en het ging beter dan verwacht. Alleen m'n bekken is instabiel, die doet pijn met sommige oefeningen dus dat heel rustig opbouwen. Verder was 't eigenlijk wel weer lekker!
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Aug 2017 10:18

Re: Healthy en fit in 2017

Je kan ook thuis sporten. Gewoon een paar gewichtjes kopen (in het begin kan je die nog gewoon bij Action et cetera halen, later, als je zwaardere gewichtjes nodig hebt moet je wel naar een sportzaak), een fitnessbal kopen en de app van Jillian Michaels installeren. Dat kan je doen als je zoon slaapt of in de box ligt. Ik zweer er nog steeds bij. Ik kan overdag prima naar de sportschool, maar ik vind dat gewoon niks, doe het veel liever lekker thuis. Daarnaast gewoon veel wandelen en straks als O oud genoeg is fietsen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2017 10:23

Re: Healthy en fit in 2017

Ja dat is sowieso wel een goed idee Susan. En wandelen doe ik inderdaad ook veel.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 23 Aug 2017 12:26

Re: Healthy en fit in 2017

Bootcampen in je tuin! Met zo'n tuin, man, hele parcours kun je uitzetten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2017 12:32

Re: Healthy en fit in 2017

Haha zo heel groot is de tuin ook niet hoor. Maar wel een handige trap en baantjes trekken!
Let's discover the world together.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 23 Aug 2017 15:24

Re: Healthy en fit in 2017

Marin, als je graag overdag wilt sporten dan is hdorp misschien een optie? Health city heeft ook een opvang. Is wel eventjes rijden natuurlijk maar misschien ook wel even lekker qualitytime met jezelf als O gewoon in de buurt is.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2017 15:25

Re: Healthy en fit in 2017

Lief dat je meedenkt Chaos. Ik heb nog wel een jaar een abonnement bij deze sportschool (hier op de hoek), dus dat zou dan pas over een jaar zijn. Maar we gaan wel kijken, met een beetje passen en meten gaat het vast lukken.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Aug 2017 15:40

Re: Healthy en fit in 2017

Marin schreef:Nou dat vind ik totaal niet eerlijk gezegd. Hij is met een zwaar afvalprogramma bezig, ik niet. Ik vind dat veel belangrijker dan ik die een beetje fit wil worden.
Nou ben ik wel benieuwd eigenlijk of je man dat ook vindt. Niet vervelend bedoeld, deze vraag.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2017 15:44

Re: Healthy en fit in 2017

Ik zal 't 'm vragen Urban Naked. Maar ik denk dat het voor ons samen goed is daar een goede middenweg in te vinden, zónder dat zijn eigen schema in de war gegooid zou worden. Dat zou gewoon heel erg zonde zijn. Dus als het er bovenop kan, prima, maar liever niet van zijn sporttijd af. Daarbij volgt ie een schema waarbij hij wel drie a vier keer (liefst vier maar dat lukt gewoon niet altijd in alle eerlijkheid) 'moet' sporten.
Hij vond het in elk geval heel goed dat ik weer ben geweest (zat al weken me te stimuleren maar die drempel lag gewoon zo hoog voor mij en ik zat zo slecht in m'n vel paar weken terug). Al met al viel het mijzelf gelukkig mee dus. Ik denk dat ik zondag weer wil!
Let's discover the world together.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 23 Aug 2017 17:50

Re: Healthy en fit in 2017

Hoe lang is je man al bezig en hoeveel is hij afgevallen als ik vragen mag, Marin? :)

Ik wil ook starten met een programma, waarbij je wordt gewogen/gemeten etc., samen traint en voedingsadvies krijgt. Ben zelf al bezig met hardlopen, maar kan beter het 'totaalplaatje' gaan aanpakken. Heb in het verleden ook Cambridge gedaan, ging heel goed, maar daarna heb ik het er allemaal (mede door slecht in m'n vel zitten, emotie-eter, burn-out etc.) weer aangegeten...
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2017 18:35

Re: Healthy en fit in 2017

Sinds vorig jaar juli gaat ie naar de sportschool maar sinds januari dit jaar pas echt intensief en sinds februari volgt hij daar een speciaal programma met food coaching er bij ook. Hij is nu 18 kg kwijt.

Ik zou zeker eens informeren wat je bij jou op de sportschool aan begeleiding kan krijgen. De juiste ondersteuning kan zo veel helpen volgens mij! Goed hoor dat je 't aan wilt pakken.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Aug 2017 18:59

Re: Healthy en fit in 2017

Wat knap van hem, Marin. Wil hij nog veel afvallen?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Aug 2017 19:05

Re: Healthy en fit in 2017

Ja nog wel zoiets.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 02 Sep 2017 18:38

Re: Healthy en fit in 2017

Caulfield schreef:Jammer dat die opvang stopt Marin! Ik herken het wel, wij willen ook allebei sporten en dan hebben we ook nog eea aan sociale afspraken en dan zit je dus op zondag echt zo de week te verdelen: als jij op maandag gaat hardlopen en ik heb op dinsdag die werkborrel dan wil ik dus op woensdag naar bootcamp en donderdag hardlopen want vrijdag ben jij weer de hort op - en repeat. Dat is weleens irritant en je hebt niet vaak een hele avond samen, dat moeten we ook echt inplannen. Maar na het sporten hebben we meestal nog wel een uurtje om ff te kletsen.
Ik zou er wel voor waken het jouw probleem te maken - 'ik wil sporten maar heb geen opvang meer' - jullie hebben beiden hetzelfde probleem, lijkt me. Misschien zien jullie het ook wel zo, en lees ik het verkeerd.


Zo doen wij het ook vaak. Of nouja, altijd. Ik sta op maandag al klaar in sportkleuren en vlieg dan de deur uit wanneer mijn man thuis is. Zodat ik weer op tijd terug ben wanneer V naar bed gaat. Of ik ga, zoals vanochtend en vorige week al om 7:30/8 uur sporten. Vroeg, maar zo houden we wel een deel van de dag over om samen te zijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Sep 2017 18:49

Re: Healthy en fit in 2017

I need to be fit and healthy!

Ik ga weer beginnen. Zoveel gegeten in mijn vakantie, elke dag wijn, chips, BBQ. Nu ben ik er gewoon echt klaar mee! Ik heb op vakantie wel steeds een shake genomen in de ochtend met fruit en amandelmelk zodat ik dan nog iets minder calorieen binnen kreeg dan door havermout/broodjes te eten. Ach ja. New start, heb er wel zin in!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Sep 2017 09:18

Re: Healthy en fit in 2017

Oh ik moet ook echt weer even opletten. Ik wil zo maar eens beginnen met thuis wat oefeningen te doen, en hopelijk wil mijn man vanmiddag mee een flink stuk wandelen. Eten mag ook wel weer wat gezonder! Ik vind vandaag een mooie dag voor een goede start!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Sep 2017 09:22

Re: Healthy en fit in 2017

Yes ,hier ook a new start. Vakantie zit er op. Genoten van alle wijntjes, kaasjes ,chipjes en lekker eten.
Vanavond beginnen we gelijk met een gezonde maaltijd.
Op maandag en woensdag ga ik weer lopen.

Ik moet bekennen dat ik ook best een beetje buikpijn heb. We hebben echt enorm makkelijk gegeten de laatste tijd.
2016
<<

Anoniem313

Bericht 03 Sep 2017 11:08

Re: Healthy en fit in 2017

Joe, ik pak de gezonde draad ook weer op. In de zomer teveel wijn gedronken en te vaak ongezond gegeten. Ben een paar kilo aangekomen, die zijn er zo weer af als ik weer mn normale patroon heb.
<<

Anoniem249

Bericht 03 Sep 2017 14:32

Re: Healthy en fit in 2017

@Marin: kan je man niet 2x in de week voor werk (in de ochtend) gaan sporten ipv in de avond? Dan kan jij zijn avonden die vrijkomen inpikken. Of andersom natuurlijk.

Ik was onwijs aangekomen, maar had t helemaal niet door gehad omdat ik vrij slank ben van mezelf. Ik ben nu net begonnen met een 6 weeks programma. Is wel weer even wennen, vooral met het strikte eten.
<<

Anoniem249

Bericht 03 Sep 2017 14:33

Re: Healthy en fit in 2017

Caulfield schreef:Joe, ik pak de gezonde draad ook weer op. In de zomer teveel wijn gedronken en te vaak ongezond gegeten. Ben een paar kilo aangekomen, die zijn er zo weer af als ik weer mn normale patroon heb.
haha dit dus. Bitterballetje hier, wijntje daar, doe nog maar een flesje prosecco en een kaasplankje.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Sep 2017 15:13

Re: Healthy en fit in 2017

Claire**** schreef:
Caulfield schreef:Joe, ik pak de gezonde draad ook weer op. In de zomer teveel wijn gedronken en te vaak ongezond gegeten. Ben een paar kilo aangekomen, die zijn er zo weer af als ik weer mn normale patroon heb.
haha dit dus. Bitterballetje hier, wijntje daar, doe nog maar een flesje prosecco en een kaasplankje.


You have just described my weekend :king:
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 03 Sep 2017 17:26

Re: Healthy en fit in 2017

Ik sluit ook weer aan, ik paste bijna niet in mijn paardrijbroek.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers