Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alle kinderen naar de basisschool

<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 22 Aug 2017 10:22

Alle kinderen naar de basisschool

Ik loop vanochtend een beetje met mijn ziel onder mijn arm. Vandaag is de eerste dag dat al mijn kinderen naar de basisschool zijn en ik niet hoef te werken. Waar het mij eerst heerlijk leek om een paar uur gegarandeerd kinderloze tijd te hebben voel ik mij toch verdrietig, een beetje doelloos. Ik heb genoeg te doen hoor (oa. huishouden, thuiswerken, fotoboeken, klusjes in huis, sporten, lezen, in de zon zitten) maar ik kan nergens van genieten. Ik mis de jongste en kan niet wachten tot de school uit is.

Hoe was dat bij jullie toen jullie alle kinderen op school hadden? Herkenbaar dat gevoel of helemaal niet?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Aug 2017 10:25

Re: Alle kinderen naar de basisschool

Aah wat worden ze snel groot.

Hier totaal niet aan de orde natuurlijk, maar wilde je even een hart onder de riem steken.

Ik denk dat het ook extra voelt voor je omdat vandaag de eerste dag is. Toch een soort melancholie. Ik denk dat je vanzelf een soort ritme gaat krijgen.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Aug 2017 10:32

Re: Alle kinderen naar de basisschool

Dat moet gewoon slijten. Bij je oudere kinderen zal die eerste schooldag ook raar hebben gevoeld, maar dat slijt, en nu is het extra raar omdat ze allemaal naar school zijn, maar over een paar weken weet je niet meer beter. Wel herkenbaar dat je ernaar uitkijkt en dat het dan tegenvalt, mijn kinderen gaan dan al jaren naar school/KDC, maar ik had me ook heel veel voorgenomen over de eerste schooldag, eindelijk weer tijd om veel te schrijven, lekker terug in het normale ritme. Maar dat normale ritme is op dag 1 natuurlijk nog ver te zoeken en het voelde toch wel weer nieuw. Maar het went echt. Straks is dit het normale ritme en weet je niet meer beter. De tijd gaat inderdaad snel, maar zo'n nieuwe fase komt ook weer met nieuwe leuke dingen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 22 Aug 2017 12:54

Re: Alle kinderen naar de basisschool

Ja wat Susan zegt inderdaad. Het is even wennen. Toen mijn dochter naar school ging moest ik ook wennen aan de tijd die ik weer had maar na een paar weken had ik mijn ritme daar ook in gevonden en nu voelt het alsof het heel lang geleden is dat ik de hele dag een kind thuis had.
2010 2012
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 23 Aug 2017 12:17

Re: Alle kinderen naar de basisschool

Dankjewel meiden voor jullie reacties. Ik ben benieuwd hoe ik er over een paar weken tegenaan kijk. Het gaat zich vast vormen maar dat treurige gevoel had ik eigenlijk helemaal niet zo verwacht.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder