Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 07:47

Bericht 19 Aug 2017 18:51

Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

:cry:
Ik ga morgen naar huis. En mijn 2 kleine mannetjes achter laten in het ziekenhuis.
Wat een naar gevoel!
Thuis een planning maken wanneer in naar ze toe kan. Want heb ook mijn twee dochters thuis.

Wie heeft er ervaring en hoe deed jij dit?
Ging je overdag, s'avonds of s'nachts?
Ze komen samen op een kamer met een slaapbank. Dus kan 24 uur per dag bij ze.
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 19 Aug 2017 19:49

Re: Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

Gefeliciteerd! wat een dubbel gevoel zal je dat geven zeg. Ik heb er geen ervaring mee. Wel wat tips: neem hulp aan van familie of vrienden. Als ze vragen wat ze voor je kunnen doen, zeg dat iets. Het helpt je veel en geeft rust. Als is het maar om 18.00 uur een pan warm eten, een boodschap, een stofzuiger door je huis, je strijk doen. Het zijn kleine dingen die ervoor zorgen dat jij je op je gezin kan storten, je kindjes in het ziekenhuis maar ook de kinderen thuis. Gaan je dochters al naar school? Of zijn zij nog geen 4. Dat zou wellicht ook schelen voor jezelf.
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 07:47

Bericht 19 Aug 2017 20:22

Re: Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

1 op school en 1 thuis.
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Aug 2017 21:56

Re: Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

Bij ons was het heel anders, omdat ik geen andere kindjes had thuis.
Ik ging er dus 's morgens heen en 's avonds voor het eten naar huis, en na het eten dan vaak nog een keer met mijn man (die moest gewoon werken).

Vraag echt om hulp inderdaad, om concrete dingen. Ik merkte dat mensen het niet snel uit zichzelf deden, totdat het ineens ter sprake kwam (o.a. hier op het forum) en er toen vervolgens een hele club meiden is komen schoonmaken hier.

Kan de jongste terecht bij oppas/kdv/opa/oma/buurvrouw/vriendin?

Voel je overigens ook alsjeblieft niet schuldig als je een dag niet gaat!!!!
Hoe gaat het ondertussen met je kleine kanjers?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 19 Aug 2017 21:59

Re: Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

Geen ervaring, maar lijkt me rete zwaar! Hopelijk kan jullie netwerk jullie hierin ondersteunen, dmv oppas, eten koken, schoonmaken... Sterkte morgen!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Aug 2017 22:50

Re: Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

Ik had geen kind maar een nog behoorlijk zieke man thuis en ik was zelf ook nog heel erg zwak toen ik na een week naar huis 'mocht'. Ik ging twee keer per dag er heen en dan bleef ik telkens wel een hele tijd. Lu. lag op de neonatologieafdeling, dus geen eigen kamer en ik kon daar hoogstens in een redelijk luie stoel liggen. Na verloop van tijd mocht hij naar een eigen kamertje waar ik dan bij mocht/moest slapen. Ik heb een hele week fulltime bij hem gezeten en dat was heel waardevol voor me.

Ik zou proberen te zorgen voor een goede nachtrust voor jezelf, laat de nachten maar aan de verpleging over, zeker in het begin. En verder zou ik wel proberen een tijd in het ziekenhuis te zijn elke dag. Twee keer per dag erheen vond ik heel zwaar, maar ik hield het gewoon ook niet vol om urenlang op een stoel te zitten en in het begin sliep hij zo veel, ik kon een voeding doen en kolven maar verder had ik er gewoon niet zo veel te doen want hij sliep meestal echt tot de volgende voeding. Dus dan ging ik 's ochtends voor een voeding er heen, deed de verzorging, soms nog wat buidelen en meestal ook kolven en dan meestal 's avonds nog een keer. Mijn man was zo beroerd, die ging om de dag mee.
<<

Anoniem257

Bericht 19 Aug 2017 23:50

Re: Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

Wij hadden op dat moment ook geen kindjes thuis maar wij gingen vaak 2x op een dag naar het ziekenhuis. Dat 7 weken lang. Slopend is het,het is enorm vermoeiend.
En dan heb je ook nog mensen die zeggen " geniet maar van je rust. Straks als hij thuis is is het over" bah! (Sorry frustratie moment)

Wij gingen vaak rond 11 uur heen zodat we de verzorging zelf konden doen en dan later om 4 uur weer. Wij mochten ook geen uren blijven.. buidelen mocht ook niet altijd. Als dat wel mocht bleven we langer of soms de hele middag. Wij hadden geen kamer voor ons zelf. Mogen je dochters er ook komen?

Ik zou ook vrienden/familie inschakelen. Vooral qua eten. Wij aten soms gewoon niet. Of bestelden eten.
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 20 Aug 2017 07:25

Re: Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

Wij gingen 2 keer per dag naar het ziekenhuis, meestal 's ochtends en 's avonds. Als m'n vriend niet kon, ging m'n moeder of schoonmoeder mee. Gelukkig hoefden wij dit maar 10 dagen te doen, want het is wel slopend.

Fijn dat je wel 24/7 naar ze toe kan en dat ze een eigen kamer hebben. Kun je ook thuis via de webcam kijken?

Wat Lejow zegt, voel je idd niet schuldig als je een keer niet gaat. Tegen mij werd ook gezegd dat ik ook aan mezelf moest denken, je bent wel net bevallen.

Sterkte! Ik kan me het gevoel nog goed herinneren toen ik naar huis ging en D moest achterlaten. Brullen!
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Aug 2017 08:42

Re: Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

Wat balen dat je niet kan blijven ik vond dat ze het zo goed geregeld hadden in het ziekenhuis bij jullie. Maar goed wat je zegt je hebt ook nog 2 andere kinderen.

Mijn dochters zijn geboren met 32+1.. op dinsdag. Op donderdag ging ik naar huis. Er was geen reden dat ik in het ziekenhuis kon blijven en bij ons was niet de mogelijkheid met zijn allen op een kamer te zijn. Maar weet je (en ik weet dat veel mensen het stom vinden dat ik dit zeg) Maar ergens vond ik het goed, tuurlijk ook jammer, maar het goed overheerste meer. Ze waren in goede handen, er is mijn vanaf het begin dat ik in het ziekenhuis kwam vertelt dat ik waarschijnlijk veel eerder dan mijn kinderen naar huis ging, want ze houden de uitgerekende datum aan dus ik dacht toen ook wel ik kan niet nog 8 weken hier in het ziekenhuis zijn.
Maar ik lag al 10 dagen in het ziekenhuis waarbij ik amper geslapen had dus ik zag ook wel uit naar mijn eigen bed en gewoon even lekker te slapen.

De avond dat ik thuis kwam, kon ik niet in de kamer van de meiden komen, dat was zoo raar dat ze wel geboren waren maar hun kamer leeg was. Ik heb de duur dicht gedaan en er ff niet meer naar gekeken.

Dat eerste weekend ging ik twee keer met mijn vriend, lieve verpleegkundige hielden bij wanneer we kwamen en gaven ook aan wat handige tijdstippen waren ivm het voeden, luier verschonen en uiteindelijk in bad doen. Na dat weekend moest mijn vriend werken en bracht mijn vader of moeder mij en kwam me zoveel uren later ophalen. (mijn moeder vond dat ik niet mocht auto rijden dat ik eerst goed moest herstellen/uitrusten) Na een paar dagen ging ik zelf. Vaak ging ik halverwege de ochtend tot begin van de middag en savonds weer. Wij wonen ongeveer 15 a 20 minuten van het ziekenhuis vandaan.
:heart: :heart: 2011
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 20 Aug 2017 08:57

Re: Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

Het lijkt me ook zo dubbel! Aan de ene kant wil je graag bij je mannetjes zijn. Maar ook bij je meiden.
Bedenk je goed dat de tweeling in goede handen is. En wat de rest ook zegt, vraag en accepteer hulp! En probeer ook je rust te pakken.
Ooh ik wou dat ik dichterbij woonde. Dan kwam ik je zo vaak helpen.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Ikknutsel

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 185

Geregistreerd: 17 Aug 2017 07:47

Bericht 20 Aug 2017 11:31

Re: Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

Jezzie op afstand help je mij al heel goed.

Ik moet er even door heen.
Als ik thuis niet twee meiden had dan zou ik de hele dag hier zitten.
Hoop dat ik snel fit genoeg ben om zelf auto te rijden.
Vanavond een planning maken.
En hulp troepen inschakelen. Vooral voor de oudste uit school halen.
2010☆☆☆☆☆☆20162017 2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Aug 2017 12:47

Re: Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

Misschien kun je vragen of moeders van klasgenoten haar mee willen nemen uit school? Ik heb ook wel eens een klasgenootje mee genomen omdat haar moeder hoogzwanger was en eigenlijk zoveel mogelijk plat moest. Meisje woont in de buurt ik kwam er praktisch langs rijden dus ik vond het echt niet erg om dat even te doen.
:heart: :heart: 2011
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 20 Aug 2017 21:43

Re: Zelf naar huis en je baby in het ziekenhuis.

Ik zit echt zo te denken hoe ik je kan helpen. Lijkt me zo moeilijk om nu zo ongeveer te moeten kiezen tussen je kinderen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo