Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Anoniem250

Bericht 16 Aug 2017 12:16

Re: Stomme vragen topic #4

Ik ken het, maar heb het niet gedaan. Ik vind het ook niet nodig. Wat lief Marin, dat jullie het overwogen hebben om bedankjes te sturen. Wel volstrekt onnodig vind ik, ook al heb je er tijd voor.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 16 Aug 2017 14:09

Re: Stomme vragen topic #4

Bedankjes zijn echt nooit in ons opgekomen. Niemand is verplicht op visite te komen of een kadootje mee te nemen, dus ik neem aan dat ons kraambezoek ook langskwam omdat ze het zelf leuk vinden.

Voor degenen die kunstvoeding geven, wanneer ga je over op een nieuwe maat speen? Ze is al bijna 3 maanden, dus ik heb vandaag de 3+ gekocht, maar eigenlijk drinkt ze haar flessen op een goed tempo leeg, kwartier tot halfuur. Verwacht niet dat er binnenkort veel opgehoogd gaat worden. Ze krijgt nu 5x120 en 1x150.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 16 Aug 2017 14:17

Re: Stomme vragen topic #4

Mijn zoontje kreeg natuurlijk eerst bv via een fles op de opvang. Vanaf 6 maanden kv.
Hij heeft speen 1 tot 9 maanden gehad. Hij dronk supersnel zijn fles leeg.
Nu nog steeds speen 2. Gaat gewoon goed.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 16 Aug 2017 15:01

Re: Stomme vragen topic #4

Hier altijd de 1e speen blijven gebruiken, dat ging goed en snel genoeg.

Geboortebedankjes bij een baby borrel ken ik wel, bij gewone visite niet echt. Vroeger was dat hier in de regio (Kempen) wel gebruikelijk geloof ik en in België nu nog dacht ik.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 16 Aug 2017 15:49

Re: Stomme vragen topic #4

Nan schreef:Bedankjes zijn echt nooit in ons opgekomen. Niemand is verplicht op visite te komen of een kadootje mee te nemen, dus ik neem aan dat ons kraambezoek ook langskwam omdat ze het zelf leuk vinden.

Voor degenen die kunstvoeding geven, wanneer ga je over op een nieuwe maat speen? Ze is al bijna 3 maanden, dus ik heb vandaag de 3+ gekocht, maar eigenlijk drinkt ze haar flessen op een goed tempo leeg, kwartier tot halfuur. Verwacht niet dat er binnenkort veel opgehoogd gaat worden. Ze krijgt nu 5x120 en 1x150.


Ik heb speen nr1 (op dr verpakking van avent staat 0+. Bij een 1 op de verpakking zit speen 2)

2 gaat veel te snel voor E ze drinkt dan echt in minder als 10min de fles leeg. 0 gaat te langzaam dan eet ze te weinig dus speen 1 hier met haar 3,5mnd. Denk dat we deze ook gewoon blijven gebruiken, gaat nl prima. Tepels krijgen ook niet meer gastjes als je baby ouder word.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Aug 2017 16:19

Re: Stomme vragen topic #4

O drinkt zowel met gekolfde melk als fv nog steeds uit speen 0, of 1, iig de allerkleinste van Avent. Die van newborn, 0 maanden, die van 1 maand is al te groot. Gaat prima zo. Ik had per ongeluk een keer een grotere speen gekocht en dat ging voor geen meter, veel te snel.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 16 Aug 2017 19:32

Re: Stomme vragen topic #4

Dan zat mijn gevoel toch goed. :) De spenen die ze nu heeft zitten nog weleens verstopt, ook al is er niks te zien en spuiten we ze goed door. Afgelopen week zag een lactactiekundige J. flink werken, terwijl er niks uitkwam, die dacht dat een grotere speen het misschien op kon lossen. Net googlede ik erop en zag dat ze om de 6 weken vervangen moeten worden. Ze is inmiddels 10 weken en ze heeft nog steeds haar eerste spenen, dus wellicht is het probleem dan gewoon dat ze te oud zijn. Dan ga ik toch eerst nieuwe, van dezelfde spenen proberen.
<<

Anoniem260

Bericht 16 Aug 2017 20:36

Re: Stomme vragen topic #4

Om de 6 weken vervangen?
Oef, weer een stempel op m'n loedermoederkaart :laughcry:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Aug 2017 20:39

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb ze één keer vervangen tot nu toe, en toen per ongeluk te grote gekocht dus. Toen weer die kleinere, die knap lastig te vinden zijn, alleen op internet gevonden en besteld.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 16 Aug 2017 21:55

Re: Stomme vragen topic #4

Uuuhhh... van Difrax zitten er notabene 2 spenen in een pakje en ik heb dat ook nog niet gedaan. Oeps haha
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 17 Aug 2017 07:58

Re: Stomme vragen topic #4

Bedankje hebben we ook niet gedaan. Laatst hadden vrienden dat wel, een miniflesje gevuld met jelly beans. Maar kan ook best zijn dat dat voor de kinderen was

Spenen weet ik echt niet meer. Volgens mij is E met 6 mnd over gegaan op 2. Ik had tommee tippie. Ik weet wel dat ik die spenen nooit heb vervangen volgens mij..

Hoe zit t met fopspenen, wanneer vervang je die ook alweer? En dat er ook iets met verschil in leeftijd, dat er spenen zijn van 0-2 mnd en daarna een andere
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Aug 2017 08:01

Re: Stomme vragen topic #4

Je hebt echte newborn spenen, die zijn echt een stukje kleiner, en daarna van 0-6 maanden. Die heeft hij nu.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 17 Aug 2017 09:26

Re: Stomme vragen topic #4

Je moet ze geloof ik elke 6 weken vervangen ofzo? Dat doe ik niet. Mijn dochter heeft namelijk verschillende dus worden niet allemaal even intensief gebruikt.
Wel houd ik de leeftijdsindicatie aan die op de verpakking staat. Schijnt niks uit te maken maar kan me wel voorstellen dat als het mondje groter wordt een grotere speen lekkerder is.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 17 Aug 2017 13:57

Re: Stomme vragen topic #4

Haha, loedermoeder omdat je je spenen niet op tijd vervangt zal wel meevallen. Ik vervang ze nu ook vooral omdat we er problemen mee hebben, dan concludeer ik dat die van ons toch versleten beginnen te raken. Net al even bij de Kruidvat gekeken, maar die heeft ze niet, dus via webshops maar even op jacht.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 17 Aug 2017 16:12

Re: Stomme vragen topic #4

Ik hou niet exact de leeftijd op de spenen aan, M heeft heel lang uit 1 gedronken (die is vanaf 0 mnd) en daarna 2 (die is vanaf 1 mnd) en we zijn pas sinds een dikke maand op 3 over. Ik merkte dat ze echt veel moeite moest doen met weinig gaatjes in de speen, daar werd ze gefrustreerd van. Dus daarom over naar een met meer gaatjes
december 2016
juli 2019
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 17 Aug 2017 21:39

Re: Stomme vragen topic #4

Wat betreft spenen (fopspenen dan) las ik op het vivaforum het idee van een moeder dat je met 1 speen 6 weken doet en met 5 spenen dus 5x6 weken is 30 weken. Aangezien je ze dan afwisselend gebruikt is het niet nodig om ze qua slijtage al na 6 weken allemaal te vervangen. Klinkt plausibel. Past prima bij mijn idee van spenen niet te snel hoeven vervangen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Aug 2017 08:25

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb een domme frustratie en ben benieuwd of iemand dit herkent.
D. slaapt in de ochtend meestal anderhalf uur. Maar op de een of andere manier slaapt hij altijd langer als ik weg moet. Laatst moesten we naar het cb, om 11 uur moesten we er zijn. D. lag om half 9 in bed en ik moest hem om kwart voor 11 wakker maken. Terwijl hij normaal uiterlijk 10 uur alweer wakker is als hij om half 9 naar bed gaat. En dat gaat dus altijd alleen zo als ik een afspraak heb. Voelt hij dat aan? :laughcry:
Beter draait hij het om, dat hij op dagen dat ik niks hoef lekker lang slaapt en op dagen dat we afspraken hebben snel wakker is.
Hebben meer baby's dit of is mijn D. gewoon nu al zijn moeder aan het pesten?

♥♥
<<

Anoniem328

Bericht 18 Aug 2017 08:29

Re: Stomme vragen topic #4

Jep je zoon is je gewoon keihard aan het pesten :P

Gevalletje toeval ga ik vanuit. Maar snap dat je het liever andersom zou zien :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Aug 2017 08:32

Re: Stomme vragen topic #4

Ja eerst dacht ik ook toeval maar het is serieus iedere keer als we ergens heen moeten. Nu ook weer, hij ligt al sinds half 8 in bed en hij slaapt nog, terwijl we zo naar de dierentuin gaan dus ik had gehoopt dat hij vroeg wakker zou zijn. Het is vandaag niet zo erg natuurlijk, ik laat hem lekker liggen want we kunnen ook een uurtje later weg, maar ik vind dit patroon zo raar dat ik haast niet meer in toeval geloof :palm:

♥♥
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 18 Aug 2017 08:45

Re: Stomme vragen topic #4

Haha hier gebeurt dat ook dikwijls. Op dagen dat ze naar het kdv gaan moet ik ze standaard wakker maken en willen ze niet het bed uit. Op dagen dat ze thuis blijven zijn ze vroeg wakker. Erg irritant.
Vertel je D dat je weg moet?
<<

Anoniem316

Bericht 18 Aug 2017 10:40

Re: Stomme vragen topic #4

Haha Elliot. Lekker handig zulke kindertjes. Hij voelt het gewoon aan denk ik.

Ik vraag me af of het normaal is dat mijn dochter soms ontzettend fel kan zijn. Kan echt boos worden en zwaaien met haar armen en schoppen met haar beentjes. Is dat gewoon normaal gedrag? :P. Ik negeer het maar gewoon, weet ook niet wat ik er verder mee moet eigenlijk.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 20 Aug 2017 14:19

Re: Stomme vragen topic #4

Wie kan me even helpen?
Over 4 dagen is ons kleine mannetje alweer een half jaar...zucht...oke, daar gaat het niet over ;-)

Het is zondag en op zondag maak ik altijd voor de hele week groente en fruithapjes klaar. Sinds afgelopen week, nou 1,5 week zo'n beetje heb ik een idee dat hij aan de bijvoeding niet genoeg meer heeft en met name de groente.
Was al even op internet aan het speuren geweest en zag overal, net als in de winkel in de potjes, dat ze met 6maanden alweer wat meer dan alleen groente "krijgen"..
Kan het kwaad als ik nu al wat potjes ga maken met bijv wat aardappel erdoor heen, stukje vis/vlees etc en ga geven of toch even die 4 dagen overbruggen? Kan altijd nog even het CB mailen, maar dan heb ik niet vandaag/cq morgen antwoord..
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 20 Aug 2017 15:24

Re: Stomme vragen topic #4

Ik zou sowieso qua wat hij wel/niet mag rekenen vanaf de uitgerekende datum en niet vanaf geboorte. Kun je niet gewoon wat meer geven?
30-04-2017
<<

Anoniem260

Bericht 20 Aug 2017 15:33

Re: Stomme vragen topic #4

Ik denk dat 4 dagen het verschil niet gaat maken... :angel:
<<

Anoniem316

Bericht 20 Aug 2017 17:47

Re: Stomme vragen topic #4

O die 4 dagen maakt echt niet uit hoor :wink:. Gewoon lekker maken.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo