Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 14 Aug 2017 23:23

Re: Stomme vragen topic #4

Ik kan morgen voor je opzoeken wanneer we F. erin gezet hebben. In ieder geval na de 6 maanden want haar eerste hapjes hebben we in de newborn gegeven.

Wanneer mogen kinderen rauw vlees zoals filet? Als ik dat eet wil F. het ook, het ziet er natuurlijk zo gezellig uit maar ik geef het toch maar niet.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem316

Bericht 15 Aug 2017 00:15

Re: Stomme vragen topic #4

O. is krap aan 4 maand toch? Lijkt me nog wat vroeg voor de vervolgzit. Misschien riempjes strakker doen?
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 15 Aug 2017 06:23

Re: Stomme vragen topic #4

Ze moeten volgens mij zelf goed kunnen zitten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Aug 2017 06:45

Re: Stomme vragen topic #4

Dee schreef:O. is krap aan 4 maand toch? Lijkt me nog wat vroeg voor de vervolgzit. Misschien riempjes strakker doen?


Ja ik vind het ook vroeg. Maar gezien hij zelf zo gaat zitten vroeg ik het me af. Ik vind dit er ook niet heel prettig uit zien namelijk. Beetje eng. Kan kijken of de riempjes strakker kunnen, al ben ik bang dat ie gaat protesteren dan.

Wat wordt bedoelt met zelfstandig zitten? Zelf vanuit lig- naar zitstand komen en blijven zitten? Of neergezet worden en dan blijven zitten? HI kan beide nog lang niet hoor haha, daar is hij nog te jong voor. Maar hij zit dus wel rechtop soms en is flink aan het oefenen er mee merk ik. Wil echter niet iets doen wat niet goed is voor z'n ruggetje.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 15 Aug 2017 07:53

Re: Stomme vragen topic #4

Marin schreef:
Dee schreef:O. is krap aan 4 maand toch? Lijkt me nog wat vroeg voor de vervolgzit. Misschien riempjes strakker doen?


Ja ik vind het ook vroeg. Maar gezien hij zelf zo gaat zitten vroeg ik het me af. Ik vind dit er ook niet heel prettig uit zien namelijk. Beetje eng. Kan kijken of de riempjes strakker kunnen, al ben ik bang dat ie gaat protesteren dan.

Wat wordt bedoelt met zelfstandig zitten? Zelf vanuit lig- naar zitstand komen en blijven zitten? Of neergezet worden en dan blijven zitten? HI kan beide nog lang niet hoor haha, daar is hij nog te jong voor. Maar hij zit dus wel rechtop soms en is flink aan het oefenen er mee merk ik. Wil echter niet iets doen wat niet goed is voor z'n ruggetje.

Dat als je hem neerzet hij blijft zitten.
T was bijna 8 maanden voordat hij goed in de stokke zat. Daarvoor altijd de wipper.
2016
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 15 Aug 2017 08:15

Re: Stomme vragen topic #4

Salome schreef:
Marin schreef:
Dee schreef:O. is krap aan 4 maand toch? Lijkt me nog wat vroeg voor de vervolgzit. Misschien riempjes strakker doen?


Ja ik vind het ook vroeg. Maar gezien hij zelf zo gaat zitten vroeg ik het me af. Ik vind dit er ook niet heel prettig uit zien namelijk. Beetje eng. Kan kijken of de riempjes strakker kunnen, al ben ik bang dat ie gaat protesteren dan.

Wat wordt bedoelt met zelfstandig zitten? Zelf vanuit lig- naar zitstand komen en blijven zitten? Of neergezet worden en dan blijven zitten? HI kan beide nog lang niet hoor haha, daar is hij nog te jong voor. Maar hij zit dus wel rechtop soms en is flink aan het oefenen er mee merk ik. Wil echter niet iets doen wat niet goed is voor z'n ruggetje.

Dat als je hem neerzet hij blijft zitten.
T was bijna 8 maanden voordat hij goed in de stokke zat. Daarvoor altijd de wipper.


Wij hebben ook gewacht tot ze bleef zitten als wij haar hadden neergezet.
Bij ons kon je de riempjes verstellen. Is wel de andere versie.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 15 Aug 2017 09:00

Re: Stomme vragen topic #4

Ik dacht altijd dat bedoeld werd dat ze zelf gaan zitten vanuit ligstand.
Hier doet mijn dochter hetzelfde Marin. Zij is gewoon heel beweeglijk en nieuwsgierig. Deed onze eerste dochter ook.
Juli 2015
Maart 2017
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 15 Aug 2017 09:15

Re: Stomme vragen topic #4

Ik denk dat Jip het juiste antwoord op deze vraag wel weet.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Aug 2017 09:27

Re: Stomme vragen topic #4

In sommige dingen is Jip ook maar gewoon moeder ;-) V. zit al in de kinderstoel sinds we met niet gepureerd eten begonnen zijn (en dat was met 6 maanden). Gestut met handdoeken waardoor ze niet wegzakte, maar wel rechtop kon zitten. Dat rechtop zitten is belangrijk omdat ze dan goed kan hoesten/kokhalzen wanneer ze iets eruit wil werken. Aanvankelijk max 15 minuten. Ze kan nu nog steeds niet zelf gaan zitten/blijven zitten (dat laatste wel een beetje) en zit nog steeds gestut in de kinderstoel om te eten. 4 maanden zou ik wel veel te jong vinden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Aug 2017 09:31

Re: Stomme vragen topic #4

Als moeder kan je ook ervaringsdeskundige zijn Jip, naast dat het je vakgebied is natuurlijk. Ik waardeer jouw advies altijd erg.

Oké, ik laat het voorlopig nog even hier in zitten. Ik vind het inderdaad geen fijn idee om hem in een positie te forceren. Zitten kan hij z'n hele leven nog. Maar omdat hij het zelf zo oefent en we nu ook met hapjes (wel glad gepureerd) zijn begonnen, vroeg ik me ineens af of ie niet over moet naar de kinderstoel. Maar wat ik me ook bedacht, dan kan ie niet terug naar z'n rug als ie moe wordt, en zo als ie nu zelf rechtop zit, kan ie als ie daar moe van wordt, weer terug naar lighouding waarbij z'n rug ondersteunt wordt. Dat lijkt me dan voorlopig prettiger.

Pure, heel herkenbaar, O. is net zo! Altijd onderzoeken, het is ook een echte berggeit als ie bovenop mij zit/staat/kruipt.
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 15 Aug 2017 09:49

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb een foto dat E in de 6e mnd (dus 5-6 mnd) in de kinderstoel zat. Gewoon van de ikea, met verkleinkussentje.
In principe zitten ze er maar kort in, niet vaak, en worden ze ondersteund met een kussen.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Aug 2017 11:22

Re: Stomme vragen topic #4

Marin schreef:Als moeder kan je ook ervaringsdeskundige zijn Jip, naast dat het je vakgebied is natuurlijk. Ik waardeer jouw advies altijd erg.



Dank je Marin! Lief dat je dat zegt!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 15 Aug 2017 11:36

Re: Stomme vragen topic #4

vraagje ...tot wanneer kunnen ze in zo'n newborn stokke stoel zitten ?
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 15 Aug 2017 12:17

Re: Stomme vragen topic #4

Uffe schreef:
Wanneer mogen kinderen rauw vlees zoals filet? Als ik dat eet wil F. het ook, het ziet er natuurlijk zo gezellig uit maar ik geef het toch maar niet.


Vanaf 4 jaar staat op het voedingscentrum
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 15 Aug 2017 12:18

Re: Stomme vragen topic #4

Jip schreef:
Marin schreef:Als moeder kan je ook ervaringsdeskundige zijn Jip, naast dat het je vakgebied is natuurlijk. Ik waardeer jouw advies altijd erg.



Dank je Marin! Lief dat je dat zegt!


Mooi gezegd Marin en helemaal mee eens!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Aug 2017 12:51

Re: Stomme vragen topic #4

sanskie schreef:vraagje ...tot wanneer kunnen ze in zo'n newborn stokke stoel zitten ?


Tot een maand of 8 denk ik wel.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 15 Aug 2017 16:21

Re: Stomme vragen topic #4

Wat is de temp van jullie kindjes?
R is best warmbloedig. Een enkele x zit hij op 37, maar vaak rond de 37.3. Net zelfs 37.6 terwijl hij alleen romper zonder mpiw en shirt lange mouw aanheeft. Ik twijfel tussen of dit zo laten, of hem een t-shirt aangeven met korte mouwen, maar dat voelt ook gek met dit weer en een baby
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Aug 2017 16:54

Re: Stomme vragen topic #4

37.4 is normaal voor haar.
Tshirt zou ik zeker doen dan hoor!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 15 Aug 2017 17:08

Re: Stomme vragen topic #4

Ravi zit sinds kort met hapjes af en toe in de ikea stoel met kussen. Daar zitten ze steviger in dan in de stokke baby set en hij zit al best goed, zakt niet onderuit ofzo. Hij zit ook nog in de newborn seat en die laat ik er ook nog ff op zitten. Ravi wil ook graag zelf zitten maar gaat daarin niet zo rechtop zitten als O. Marin. Volgens mij gaat dat ook niet echt. Ik zou proberen de riempjes wat strakker te doen.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 15 Aug 2017 17:54

Re: Stomme vragen topic #4

Elsa schreef:Wat is de temp van jullie kindjes?
R is best warmbloedig. Een enkele x zit hij op 37, maar vaak rond de 37.3. Net zelfs 37.6 terwijl hij alleen romper zonder mpiw en shirt lange mouw aanheeft. Ik twijfel tussen of dit zo laten, of hem een t-shirt aangeven met korte mouwen, maar dat voelt ook gek met dit weer en een baby


Ik meet haar temperatuur eigenlijk helemaal niet meer sinds dat ze 2 weken oud is. Ze heeft nooit ergens last van naar mijn weten dus vind het wel best. F heeft vandaag een t-shirt aan met korte mouwen ze is toch eigenlijk alleen maar binnen en het is hier in huis 23,5 graden. Als ze naar buiten gaat dan is dat in de kinderwagen met een lakentje en vandaag een dekentje erover omdat het er wat somber uitzag.
<<

Anoniem281

Bericht 15 Aug 2017 18:42

Re: Stomme vragen topic #4

Tobias is ook altijd zo warm! Standaard 37.3 zo'n beetje en ook vrij snel lichte verhoging, 38.3 bijv. Ik kan dan nog wel s panieken omdat ie met 5 dagen ook 38.3 had en dat bleek wel foute boel, maar ik heb inmiddels wel geleerd dat Tobias gewoon een warm ventje is. Hij loopt met warm weer ook met alleen een shirt, geen romper ofzo. We zijn er redelijk makkelijk in.

@Marin; wij gebruiken voor Tobias de bumbo seat. Zat ie met 3.5 maand volgensmij al redelijk goed in! Hij kon iig niet omvallen ofzo ;) ik vond het een fijne manier om hapjes aan te bieden. Uiteraard lieten we hem er niet al te lang in zitten, maar lang genoeg om te oefenen en z'n hapjes te laten eten.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 15 Aug 2017 19:06

Re: Stomme vragen topic #4

sanskie schreef:vraagje ...tot wanneer kunnen ze in zo'n newborn stokke stoel zitten ?

Toen M. 6 maanden was werd hij echt te groot voor de newborn seat. De beentjes gingen zo hangen, daar is geen steuntje oid voor. Met zijn hoofd kwam hij bijna boven de bovenrand uit.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 15 Aug 2017 19:08

Re: Stomme vragen topic #4

R had met dag 4 al alleen een romper met korte mouwen aan, omdat de kraamhulp zn temp omlaag wilde hebben. Dus t is wel bekend. Maar ik ben sneller bang om een baby te koud aan te kleden. Als in dat er weinig baby's zullen zijn met dit weer die blote armen hebben.
Ik temp trouwens ook niet vaak. Alleen zo voor en na de vaccinatie, of wanneer t bijv zo'n weer is
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Aug 2017 19:17

Re: Stomme vragen topic #4

Is het zulk slecht weer bij jou Elsa? Hier is 't 20 graden, 23 in huis. Mijn zoon had vandaag gewoon korte mouwen overdag, met slapen wel lange mouwen. Maar hij is wel stukje ouder.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 15 Aug 2017 19:55

Re: Stomme vragen topic #4

Mag je nou wel of niet zoute haring tijdens een zwangerschap?
Ik lees zulke wisselende berichten!
Ik las vd week op meerdere betrouwbare sites dat het wel mag indien de haring vers van de visboer komt. Dus vanmiddag een paar haringen gehaald!
En nu kijk ik voor de zekerheid nog een keer en nu wordt het op sommige sites toch afgeraden :cry:

Zo irritant dit!!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers