Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


15 maanden en verlatingsangst?

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Aug 2017 19:28

15 maanden en verlatingsangst?

T is heel snel verdrietig de laatste weken. Ik merk dat ik het heel moeilijk vind.
Als ik naar de wc ga en mijn man is thuis heb ik hem al snikkend bij de deur zitten.
Maar ook als mijn man naar boven gaat dan gaat hij direct bij de achterdeur zitten ( geen idee waarom die deur) en roept om papa.
Ik was vandaag alleen met hem en de achterdeur hoefde maar iets te klapperen en T riep: 'papa?'
Met als gevolg dat hij heel hard ging huilen als hij vervolgens een lege oprit ziet.

Ook het in bed liggen gaat niet goed. Zodra we hem neerleggen komt hij direct weer overeind en pakt ons vast.
Gelukkig is hij na 10 min en paar keer knuffelen wel weer aan het kletsen en slaapt verder best goed.
Ik kan overigens tot nu toe wel gewoon weggaan bij de opvang want dan is hij gelijk druk aan het spelen.
Maar mijn man haalt hem altijd op en als ze dan thuiskomen en ik ben er nog niet dan gaat hij mij overal snikkend zoeken.

Herkent iemand dit?
2016
<<

Anoniem291

Bericht 09 Aug 2017 19:31

Re: 15 maanden en verlatingsangst?

Ja met name als ik hem naar de oppas bracht. Nog nooit gehuild en opeens was het brullen als we weggingen of ook wel in huis als we even naar boven liepen. Het is vanzelf ook weer overgegaan.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Aug 2017 19:39

Re: 15 maanden en verlatingsangst?

Hoochie schreef:Ja met name als ik hem naar de oppas bracht. Nog nooit gehuild en opeens was het brullen als we weggingen of ook wel in huis als we even naar boven liepen. Het is vanzelf ook weer overgegaan.


Het is inderdaad ook ineens begonnen. Hopelijk dan ook zomaar ineens weer weg.
2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 09 Aug 2017 19:41

Re: 15 maanden en verlatingsangst?

Ja, hier ook. Eigenlijk alleen bij mij. Inderdaad als ik naar de wc ga of naar boven, dan gaat hij huilen. Als ik echt weg ga, had mijn man vaak wel 10 minuten een huilende zoon.

Hier helpt het vaak, als ik weg ga, om hem af te leiden. Mijn man gaat met hem liedjes kijken op YouTube of geeft hem een koekje en wat drinken in de keuken. Ondertussen ga ik stiekem weg.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem281

Bericht 09 Aug 2017 19:42

Re: 15 maanden en verlatingsangst?

Oh dat was hier ook een paar weken aan de orde! Als m'n man even naar de wc ging, brak de pleuris los. Sinds een week gaat 't weer beter, hij is soms nog wel heel aanhankelijk, maar er wordt iig niet meer zo hard geschreeuwd.

Een fase, denk ik dus!

Ik zou trouwens nooit stiekem weggaan, dat lijkt me alleen maar verwarrend en zielig voor een kind. Dan maar even flink huilen en getroost moeten worden, maar je schaadt op een bepaalde manier wel het vertrouwen als je stiekem weggaat.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 09 Aug 2017 19:46

Re: 15 maanden en verlatingsangst?

Wij gaan ook niet stiekem weg. Maar hij is dan gewoon met mijn man aan het spelen en ik loop de gang in en dat heeft hij dus gelijk door.
Waar we wel achter zijn is dat hij makkelijker inslaapt als 1 van ons boven is. Mijn man zit nog weleens achter de computer en dan hoort hij die geluiden. Of als ik de was opruim hoort hij gerommel. Dan is het dus goed.
2016
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 09 Aug 2017 20:34

Re: 15 maanden en verlatingsangst?

Ja hoor, dat was hier ook zo op die leeftijd. Is langzaamaan minder geworden maar nog steeds speelt het wel wat (ze is hier nu net 2).
Juli 2015
Maart 2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 13 Aug 2017 19:17

Re: 15 maanden en verlatingsangst?

Poeh ik vind het inslapen wel echt een drama hoor. Hij grijpt mij helemaal vast en gaat heel lief knuffelen en lachen. Áls ik maar niet weg ga. Ik zeg dan slaap lekker en dan neemt mijn man het over want het is bij mij het ergste. Hij brult denk ik maximaal 10 minuten en bedenkt dan dat hij wel kan gaan spelen met zijn knuffel. Om vervolgens na een kwartier nog niet te slapen en weer te gaan brullen. Maar ik vind het zo lastig om niet steeds naar hem toe te gaan.
Hij huilt dus niet continu en daarom is het denk ik ook beter om niet naar hem toe te gaan want dan begint het misschien weer overnieuw..

Mij man denk dat hij nog niet moe is want hij valt overdag wel snel in slaap. Dat is van 9.30-11 en van 14.00-15.30 ongeveer maar vandaag was het maar 2 x 1 uurtje. Ik hoop eigenlijk dat hij snel wakker kan blijven 's ochtends en dan wat eerder in de middag kan slapen en dan 's avonds meer moe is. Maar hij valt 's ochtends gewoon in slaap in de buggy of auto en thuis laat hij ook duidelijk merken dat hij moe is. Lastig vind ik het.
2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Aug 2017 09:29

Re: 15 maanden en verlatingsangst?

Hele belangrijke fase gaat jullie kleine nu door: emotie regulatie. Het is een ontwikkeling in de hersenen en komt vaak in extremen. De tantrums bijvoorbeeld zijn erg bekend maar verlatingsangst en verdriet 'om niks' ook. Het is, helaas net als alles bij minderen, een fase. Maar een belangrijk leerproces, voor kinderen en ouders. Want: hoe ga jij ermee om en hoe leert je kleine al deze emoties onderscheiden? Voor jullie het allerbelangrijkst: empathie. Geef keer op keer aan dat het ok is hoe hij/zij zich voelt, dat je het snapt en dat je er altijd bent. Dat je niet weggaat en kom met een tastbaar voorbeeld, dat je bijvoorbeeld een keer extra komt kijken of kus brengen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 14 Aug 2017 09:38

Re: 15 maanden en verlatingsangst?

Herkenbaar Salome.
Vooral de afgelopen 2 weken op vakantie, werd ze vaak midden in de nacht krijsend wakker.
Maar ook gisteren, toen we weer thuis waren, was ze overstuur in haar bed.
En het is zo wisselend. De ene keer gaat ze toch vanzelf weer slapen, maar soms raakt ze helemaal overstuur.
Dan halen we haar uit bed, even een half uur aandacht geven en als we haar dan weer in bed leggen, dan slaapt ze zo.

Fijne reactie, Marsy!
Ik hou dat altijd in mijn achterhoofd; Alles is een fase!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Aug 2017 13:33

Re: 15 maanden en verlatingsangst?

Zoals jij beschrijft zo handelen wij ook Marsy.
Gisteravond was hij al na 5 minuten aan het kletsen gelukkig en sliep vrij snel.
Vannacht wel even overstuur maar mijn man kon hem goed troosten en 10 min later sliepen we weer.

Vervelend Gekkie dat jouw meisje er ook last van heeft.
We weten gelukkig dat het een fase is.
2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 14 Aug 2017 13:49

Re: 15 maanden en verlatingsangst?

Heel herkenbaar Salome.
Wij pakken het net zo aan als jullie.
Het is soms best lastig, want als iemand anders hem vast heeft en ik wil hem een kus geven om dag te zeggen kleeft hij helemaal aan mij vast en wilt dan niet los laten.

Vanmorgen op het kinderdagverblijf ook heel veel verdriet. Terwijl hij daar normaal gelijk gaat spelen en ik nog niet eens aangekeken wordt als ik zeg mama gaat werken, dag schatje tot vanmiddag.
Nu was het achter mij aankruipen en heel erg huilen bij het hekje
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Aug 2017 19:26

Re: 15 maanden en verlatingsangst?

Raven schreef:Heel herkenbaar Salome.
Wij pakken het net zo aan als jullie.
Het is soms best lastig, want als iemand anders hem vast heeft en ik wil hem een kus geven om dag te zeggen kleeft hij helemaal aan mij vast en wilt dan niet los laten.

Vanmorgen op het kinderdagverblijf ook heel veel verdriet. Terwijl hij daar normaal gelijk gaat spelen en ik nog niet eens aangekeken wordt als ik zeg mama gaat werken, dag schatje tot vanmiddag.
Nu was het achter mij aankruipen en heel erg huilen bij het hekje


Bij jou dus ook een 'nieuwe fase'.
Ik heb nu vakantie en ben ook erg benieuwd hoe het daarna gaat op de opvang.
Hij heeft er nu 2 weken erge last van en tot nu toe gaat het bij anderen wel goed.
Vooral omdat hij dan afgeleid is door bijvoorbeeld de hond van mijn schoonouders of de andere kindjes op de opvang.
2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers