Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe studeer/leer jij?

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 08 Aug 2017 12:25

Hoe studeer/leer jij?

Ik heb echt even wat hulp nodig bij hoe ik moet studeren.. Huiswerk maken gaat prima maar het leren voor examens is echt een crime. Het is zo lang geleden dat ik gestudeerd heb en daarnaast heb ik nooit echt hoeven stampen, nu dus wel.
Hoe pakken jullie het studeren aan? Nog tips?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 08 Aug 2017 12:31

Re: Hoe studeer/leer jij?

Samenvatten (schrijven!!) en weer samenvatten en schrijven. Steeds opschrijven wat belangrijk is en ik nog niet kan dromen.

Ik kan iets tien keer doorkijken of typend samenvatten. Maar ik moet echt schrijven of met iemand heen en weer overhoren. Verwerken. Transferren door andere hersengebieden .
<<

Anoniem222

Bericht 08 Aug 2017 16:00

Re: Hoe studeer/leer jij?

Samenvatten en casussen maken. Dus zo concreet mogelijk toepassen, dan vergeet ik het niet meer.
<<

anoniem203

Bericht 08 Aug 2017 20:23

Re: Hoe studeer/leer jij?

Idd samenvattingen maken en die heel vaak nalezen. Ik merk van mezelf als ik zo'n samenvatting op schrijf het beter blijft hangen als dat ik iets lees. Net als Whatever eigenlijk.

Ik moet dit weekend ook weer aan de bak. Zo geen zin in.. :palm:
<<

Anoniem315

Bericht 08 Aug 2017 20:28

Re: Hoe studeer/leer jij?

Samenvatten op papier, met de hand geschreven dus. En dat een paar keer nalezen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 09 Aug 2017 00:31

Re: Hoe studeer/leer jij?

Oude tentamens maken en casussen die behandeld zijn in de onderwijsgroepen bestuderen.
<<

Anoniem286

Bericht 09 Aug 2017 11:42

Re: Hoe studeer/leer jij?

Ik vat alles samen, vervolgens lees ik dat meermalen door en highlight ik alles wat ik ' lastig' kan onthouden. Dan maak ik daar nog een samenvatting van en dat herhaal ik nog een paar keer. Zo wordt mijn samenvatting dus steeds korter. Dat lees ik een paar keer door en dan weet ik het doorgaans wel.

edit: wat whatever zegt dus ;)
<<

Anoniem250

Bericht 09 Aug 2017 11:47

Re: Hoe studeer/leer jij?

Ik heb al heel lang niet meer geleerd en zou niet weten of ik het nog zo goed zou kunnen. Ik las de tekst door en vertelde voor mezelf dan per hoofdstuk na wat er belangrijk was en op papier schreef ik zelf 5 vragen op die over dat hoofdstuk gesteld zouden kunnen worden. Die vragen las ik dan na het leren nog een keer na.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11567

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Aug 2017 11:48

Re: Hoe studeer/leer jij?

Ik lees eerst de tekst globaal door en dan nog een keer bewust. Ik vind het fijner om eerst het grote plaatje te hebben en dan de details. Het duurde alleen even voordat ik doorhad dat dat voor mij het beste werkt
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Aug 2017 09:37

Re: Hoe studeer/leer jij?

Ik heb nog nooit geleerd dus ik heb er nu ook moeite mee. Ik lees de tekst en schrijf het in m'n eigen woorden over en maak daar dan weer een samenvatting van. Maar ik heb echt 0,0 concentratie, ik kan vijf minuten focussen en dan een kwartier niet. Ik wil het graag leren dus aan de discipline ligt het niet, het lukt gewoon niet. Ontzettend frustrerend.
R. 2013
D. 2016
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 11 Aug 2017 10:56

Re: Hoe studeer/leer jij?

Ah thanks voor de tips, daar kan ik zeker wel wat mee! Heb een schema gemaakt wat ik op welke dag ga doen en ben alles in mijn eigen woorden aan het samenvatten en herhalen.

@Spencer ja moeilijk he! Ik ben het ook helemaal niet gewend, ik kan het vast wel maar het is lastig om er in te komen na zo lang niet studeren.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers