Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Anoniem281

Bericht 09 Aug 2017 20:56

Re: Stomme vragen topic #4

Van 6 maanden tot 1 jaar is volgens mij nog 100 ml per kilo lichaamsgewicht en daarna is 't 750 ml per etmaal, melk meegeteld. Alleen moet men niet denken dat 't puur en alleen uit water moet komen, er zit ook vocht in fruit bijv.
<<

anoniem203

Bericht 09 Aug 2017 20:57

Re: Stomme vragen topic #4

Salome schreef:
Exogenesis schreef:Iemand ervaring met schimmel? Mijn dochter heeft waarschijnlijk een schimmeltje bij haar billen/vagina. Ze is al weken rood en het trekt maar niet weg. Nu zei de arts van het cb vanochtend, waar we voor vaccinaties waren, dat het op een schimmel leek. Vrijdag hebben we een afspraak bij de dokter.

Maar hoe gauw is zoiets onder controle en weg?


Miconazolcreme smeren! Het is alleen slecht leverbaar momenteel.
Misschien kan de huisarts je een combinatiepreparaat voorschrijven die zijn er wel.
Miconazolzink bijvoorbeeld.

Die crème kan je gewoon bij het Kruidvat halen van eigen merk. Mag gebruikt worden bij kleine kinderen. Zoiets gaat meestal na een dag of 3 smeren weg. Je moet het 2x per dag op een schone huid smeren en als je denk dat het weg is zeker nog een dag doorsmeren want anders komt het terug. En goed te handen wassen na het smeren want dat spul geeft vlekken in kleding die je er niet uit krijgt.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 09 Aug 2017 21:46

Re: Stomme vragen topic #4

Ava schreef:
Salome schreef:
Exogenesis schreef:Iemand ervaring met schimmel? Mijn dochter heeft waarschijnlijk een schimmeltje bij haar billen/vagina. Ze is al weken rood en het trekt maar niet weg. Nu zei de arts van het cb vanochtend, waar we voor vaccinaties waren, dat het op een schimmel leek. Vrijdag hebben we een afspraak bij de dokter.

Maar hoe gauw is zoiets onder controle en weg?


Miconazolcreme smeren! Het is alleen slecht leverbaar momenteel.
Misschien kan de huisarts je een combinatiepreparaat voorschrijven die zijn er wel.
Miconazolzink bijvoorbeeld.

Die crème kan je gewoon bij het Kruidvat halen van eigen merk. Mag gebruikt worden bij kleine kinderen. Zoiets gaat meestal na een dag of 3 smeren weg. Je moet het 2x per dag op een schone huid smeren en als je denk dat het weg is zeker nog een dag doorsmeren want anders komt het terug. En goed te handen wassen na het smeren want dat spul geeft vlekken in kleding die je er niet uit krijgt.

Klopt, maar ook bij kruidvat niet leverbaar momenteel.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem260

Bericht 09 Aug 2017 22:51

Re: Stomme vragen topic #4

Salome schreef:
Jerry schreef:
Jip schreef:
Als in rijstewafel, fruit? En daar dan wel water bij geven? En die andere 3 flessen dan ophogen? Want als er nu weer 120 afgaat, dan heeft ze maar 400ml op een dag.



S dronk (en drinkt) heel weinig naast de flessen die ze krijgt/kreeg. Toen ik van 4 naar 3 flessen ging, was mijn theorie 'dan moet ze 180 ander vocht'. maar inmiddels op 1 flesje koemelk (120) en 1 flesje kv (90) per dag, aangevuld met ander drinken, waarvan ze, als we geluk hebben, 200 drinkt. De hoeveelheden vocht die ze krijgen als ze hoofdzakelijk melk drinken, hoeven ze niet te drinken als flessen worden vervangen door vast eten.


Klopt maar toch adviseert het CB 750cc drinken per dag. Dit is wel incl zuivel en dus ook yoghurt.
Maar dat is veel inderdaad!



Ik heb al meerdere keren op het cb benoemd dat S een slechte drinker is maar er zijn nooit hoeveelheden genoemd als advies. "Zolang ze goeie plasluiers heeft is het goed". "Wat is een goeie plasluier? Hoeveel plasluiers per dag?" "Dat verschilt per kindje"....

750 krijg ik er hier echt never nooit in. Bied veel aan, maar na twee slokjes duwt ze t drinken weg
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 10 Aug 2017 07:42

Re: Stomme vragen topic #4

Elliot schreef:
Luisa schreef:
Elliot schreef:Luisa ik geef inderdaad de pap rond 7 uur. Ik vind het geen gedoe, gewoon slabbetje om en na afloop even een doekje over zijn gezicht. Fles drinkt hij zelf, die krijgt hij erna. Pap door de fles werkte hier niet, hij krijgt het dan niet uit de fles.


Hier ligt meestal de stoel en vloer ook nog onder het eten :smile: .


Maar laat jij haar zelf eten dan? Ik voer hem en dan komt het gewoon in zijn mond terecht. Als ik hem zelf laat klooien gaat het inderdaad overal heen, maar dat gebeurt niet als ik hem voer.


Nee, ik voer ook. Maar ze grijpt wel met haar handen naar de lepel en slaat die als het even kan uit mijn handen. Of ze stopt haar vingers in haar mond net nadat er een lepel eten inzit en gaat vervolgens overal aan zitten. Of ze spuugt weer wat uit en gaat daar dan mee verven. En soms gaat het allemaal gesmeerd en eet ze netjes :smile:
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 10 Aug 2017 07:54

Re: Stomme vragen topic #4

Jerry let wel op met dat drinken. Elena drinkt al slecht vanaf het moment dat ik de flessen weg heb gedaan en die drinkt, als ik er niks van zeg of niks aanbied, nog steeds max 500cc op een dag. 'S morgens een beker melk en dan krijgt ze 's avonds pas weer een keer dorst. Ze is er vorig jaar letterlijk ziek van geweest, en sindsdien gaat het iets beter. Gisteren weer een drukke dag gehad waardoor ik het ook vergat en dan hoor je haar de hele dag niet. Dus ondanks dat ze nu normaal gesproken wel goed drinkt, heeft ze nog steeds weinig dorst.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 10 Aug 2017 08:16

Re: Stomme vragen topic #4

Ayla schreef:Jerry let wel op met dat drinken. Elena drinkt al slecht vanaf het moment dat ik de flessen weg heb gedaan en die drinkt, als ik er niks van zeg of niks aanbied, nog steeds max 500cc op een dag. 'S morgens een beker melk en dan krijgt ze 's avonds pas weer een keer dorst. Ze is er vorig jaar letterlijk ziek van geweest, en sindsdien gaat het iets beter. Gisteren weer een drukke dag gehad waardoor ik het ook vergat en dan hoor je haar de hele dag niet. Dus ondanks dat ze nu normaal gesproken wel goed drinkt, heeft ze nog steeds weinig dorst.

Dat gaat hier idd ook zo! En het rotte is dat als ze weinig drinkt ze snachts wakker wordt en niet meer verder slapen kan. Helaas is 't dan niet opgelost met even wat drinken geven.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 10 Aug 2017 08:31

Re: Stomme vragen topic #4

Hier ook een slechte drinker. Ze krijgt 's ochtends pap met 120 ml melk en nog 60 ml water erdoor. Verder blijft het bij slokjes, ik denk in totaal 75/100 ml water gedurende de dag. 'S avonds drinkt ze nog warme melk voor het slapen gaan, 120 ml plus wat water en tussen de middag iets van 75 ml karnemelk. Dan kom ik ook op maximaal 500 ml uit. Als ik sterk verdunde diksap ('Appesaaap' :palm:) maak dan drinkt ze wel meer, maar dat wil ik eigenlijk niet dagelijks aanbieden omdat het slecht is voor de tandjes. Lastig hoor!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 10 Aug 2017 10:20

Re: Stomme vragen topic #4

Teun schreef:Hier ook een slechte drinker. Ze krijgt 's ochtends pap met 120 ml melk en nog 60 ml water erdoor. Verder blijft het bij slokjes, ik denk in totaal 75/100 ml water gedurende de dag. 'S avonds drinkt ze nog warme melk voor het slapen gaan, 120 ml plus wat water en tussen de middag iets van 75 ml karnemelk. Dan kom ik ook op maximaal 500 ml uit. Als ik sterk verdunde diksap ('Appesaaap' :palm:) maak dan drinkt ze wel meer, maar dat wil ik eigenlijk niet dagelijks aanbieden omdat het slecht is voor de tandjes. Lastig hoor!


Ik zou toch eieren voor mn geld kiezen hoor teun. Als ze dat wel drinkt, dan is dat maar zo. Miljoenen kinderen (incl die van mij) drinken elke dag sap, en met die tanden is vooralsnog niks mis. Daarbuiten, die wisselen ze toch. Mijn ervaring is dat drinken na een jaar of 3 een stuk beter gaat.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Aug 2017 10:24

Re: Stomme vragen topic #4

Dat V nu slechter drinkt is totaal nieuw. Ik denk dat we even nieuwe balans moeten vinden met alle het andere eten er nu bij
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem328

Bericht 10 Aug 2017 10:27

Re: Stomme vragen topic #4

Ik zou er ook niet zo'n punt van maken Teun. Tuurlijk wil je het liever niet geven, maar ik geef liever diksap dan dat mijn kind te weinig drinkt. Wij hebben gelukkig een goede drinker, maar de laatste dagen heeft zoon koorts en minder eet- en drinkbehoefte dus dan geef ik gewoon water met een klein scheutje diksap. Als dit vaker nodig zou zijn, dan zou ik het er ook niet om laten.
Ik heb ook wel eens 1/4 verse sinaasappelsap aangelengd met 3/4 water. Dat gaat er ook goed in. Maar ik weet niet zeker of dat perse beter is dan diksap omdat in verse sinaasappelsap natuurlijk ook wel suiker zit.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Aug 2017 11:44

Re: Stomme vragen topic #4

Is (was) jullie commode open aan de onderkant? Zodat je er dus met je tenen 'onder' kan? Ik lees overal dat dat beter is?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 10 Aug 2017 11:45

Re: Stomme vragen topic #4

Cotton schreef:Is (was) jullie commode open aan de onderkant? Zodat je er dus met je tenen 'onder' kan? Ik lees overal dat dat beter is?


Ja onze commode wel.
Ik denk dat het inderdaad wel handig en belangrijk is, omdat je er toch vaak echt tegen aan staat.
Aan de andere kant, je hebt niet zo'n grote schoenmaat toch? :smile:
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 10 Aug 2017 11:47

Re: Stomme vragen topic #4

Oh daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Maar het is wel open. Ik houd wel van meubels op pootjes.
L2014 & H2017
<<

Anoniem304

Bericht 10 Aug 2017 11:47

Re: Stomme vragen topic #4

Green_Pepper schreef:
Cotton schreef:Is (was) jullie commode open aan de onderkant? Zodat je er dus met je tenen 'onder' kan? Ik lees overal dat dat beter is?


Ja onze commode wel.
Ik denk dat het inderdaad wel handig en belangrijk is, omdat je er toch vaak echt tegen aan staat.
Aan de andere kant, je hebt niet zo'n grote schoenmaat toch? :smile:

Nee 35 haha, maar m'n vriend heeft wel grote voeten :P.

Jammer, heb een leuke kast gezien die prima als commode door kan, maar denk toch dat het niet zo slim is dan.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 10 Aug 2017 11:48

Re: Stomme vragen topic #4

Cotton schreef:
Green_Pepper schreef:
Cotton schreef:Is (was) jullie commode open aan de onderkant? Zodat je er dus met je tenen 'onder' kan? Ik lees overal dat dat beter is?


Ja onze commode wel.
Ik denk dat het inderdaad wel handig en belangrijk is, omdat je er toch vaak echt tegen aan staat.
Aan de andere kant, je hebt niet zo'n grote schoenmaat toch? :smile:

Nee 35 haha, maar m'n vriend heeft wel grote voeten :P.

Jammer, heb een leuke kast gezien die prima als commode door kan, maar denk toch dat het niet zo slim is dan.


Wat je misschien zou kunnen doen is er een nieuw blad op doen en dan dit blad laten oversteken?
<<

Anoniem304

Bericht 10 Aug 2017 11:55

Re: Stomme vragen topic #4

Ja dat is ook zo! Al heb ik dan liever pootjes denk ik. Ik ben echt zo iemand die zich 700x stoot aan uitstekende delen haha.
<<

Anoniem328

Bericht 10 Aug 2017 11:58

Re: Stomme vragen topic #4

Nooit over nagedacht maar volgens mij is dat vrij standaard inderdaad. En ook handig! Anders kun je denk ik niet dichtbij genoeg staan en/of stoot je je steeds.
<<

Anoniem260

Bericht 10 Aug 2017 12:08

Re: Stomme vragen topic #4

Ayla schreef:Jerry let wel op met dat drinken.


Trust me, it's on my radar. Doe niet anders, maarja meer dan aanbieden/verschillende drinkmanieren/verschillend drinken/waterijs geven met warm weer, kun je ook niet :eyes:
<<

Anoniem281

Bericht 10 Aug 2017 13:23

Re: Stomme vragen topic #4

Ik vind een commode die op pootjes staat ook fijn i.v.m stofzuigen en dweilen! Heeft dus niks te maken met lange voeten of whatever :nerd: Maar bij ons vormt er vet snel stof op die kamer en dan is 't wel fijn dat ik niet alles gelijk aan kant hoef te schuiven tijdens 't stofzuigen.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Aug 2017 13:28

Re: Stomme vragen topic #4

Bazinga schreef:Ik vind een commode die op pootjes staat ook fijn i.v.m stofzuigen en dweilen! Heeft dus niks te maken met lange voeten of whatever :nerd: Maar bij ons vormt er vet snel stof op die kamer en dan is 't wel fijn dat ik niet alles gelijk aan kant hoef te schuiven tijdens 't stofzuigen.

Het zal aan mij liggen, maar als je commode (of andere meubels) meteen op de grond staat stofzuig je er toch gewoon omheen?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Aug 2017 13:44

Re: Stomme vragen topic #4

Onze commode is dicht aan de onderkant en ik heb daar nog nooit nadelen van ondervonden.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 10 Aug 2017 13:56

Re: Stomme vragen topic #4

Nouja wij hebben lades in de commode dus er zit wel een ruimte onder en daar komt ook stof.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Aug 2017 13:59

Re: Stomme vragen topic #4

Bazinga schreef:Nouja wij hebben lades in de commode dus er zit wel een ruimte onder en daar komt ook stof.

Ik zou daar echt geen moment over nadenken. Dus ik vergeet dit ook gauw weer. :thumbup:

*Edit - Wij hebben nu ook ladenkasten en dan haal ik de onderste la eruit en zuig ik daar even onder. Maar dat is sporadisch.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 10 Aug 2017 14:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 10 Aug 2017 14:39

Re: Stomme vragen topic #4

Jerry schreef:
Ayla schreef:Jerry let wel op met dat drinken.


Trust me, it's on my radar. Doe niet anders, maarja meer dan aanbieden/verschillende drinkmanieren/verschillend drinken/waterijs geven met warm weer, kun je ook niet :eyes:


Het was ook niet bedoeld als kritiek ofzo hè. Ik was er alleen redelijk makkelijk in, ze dronk toch? Dus ze droogt vast niet uit. Dat gebeurde ook niet maar ze had wel wekenlang hoofdpijn en later zelfs koorts. Dus meer als waarschuwing ofzo, extra oplettendheid.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers