Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijvoeding (rapley)

<<

Kitty

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:59

Bericht 30 Okt 2013 09:41

Bijvoeding (rapley)

Onze dochter is nu 5 maanden.
En eigenlijk wilde ik pas met bijvoeding beginnen als ze 6 maanden is.
Maar dat gaat eigenlijk niet. Ze krijgt alleen borstvoeding, maar je merkt gewoon dat ze toe is aan meer.

Ook als wij aan het eten zijn dan zit ze vaak bij ons op schoot, omdat ze ons ziet zitten natuurlijk en dan wil ze daar bij zijn.
Prima, maar haast niet te doen want ze steelt het eten van je bord.
Nu laat ik dat niet toe, maar mijn vraag is meer... Kan bijvoeding al?
Ik ben nog zo bang dat ze daar in stikt. Ze is ook nog zo klein.
Ik bedoel trouwens via rapleymethode.
Gepureerd heeft ze al wel het een en ander geproefd. Maar dat wil ik eigenlijk niet te veel doen, want straks went ze alleen maar aan het gepureerde.
Hoe jong zijn jullie met rapley begonnen en hoe ging dat?
<<

Anoniem186

Bericht 30 Okt 2013 09:44

Re: Bijvoeding (rapley)

Nee, het is in de meeste gevallen niet verstandig om al ruim voor de 6 maanden al met rapley te beginnen.
<<

Kitty

Noob

Berichten: 41

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:59

Bericht 30 Okt 2013 09:52

Re: Bijvoeding (rapley)

Nee he. En het is nog maar 3 weken en dan is ze 6 maanden. Maar een gefrustreerd kind tijdens de maaltijden is niet prettig haha.
Gisteren had ze zo een stuk broccoli te pakken en het ging gelijk richting mond. Zag het net op tijd...
Ze krijgt gewoon volledige borstvoeding maar het lijkt wel of ze dat minder vindt worden ofzo. Want melk heb ik wel genoeg.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 30 Okt 2013 10:00

Re: Bijvoeding (rapley)

Niet alle kindjes zijn op precies 6 maanden op precies hetzelfde punt in hun ontwikkeling. Met 6 maanden kunnen sommige kindjes nog steeds niet overweg met de rapley vorm van bijvoeding, andere kindjes kunnen met 6 maanden juist motorisch heel goed uit de voeten met rapley. Daarnaast is alles wat jij doet super interessant, van jou moet ze het uiteindelijk leren. Ze heeft waarschijnlijk geen flauw benul dat jij aan het eten bent, maar datgene wat jij doet is gewoon wat ze zelf ook wil doen omdat de natuur dat zo heeft geregeld. De overweging is aan jou hoever je daarin meegaat, als je tot 6 maanden wilde wachten dan moet je nog drie weken. Als je dat niet perse wilt zou je wellicht een stukje groente zelf vast kunnen houden zodat ze daar wat aan kan sabbelen. Kijk naar je kind, jij weet het het beste. Richtlijnen geven houvast maar zijn richtlijnen en geen ijkpunten.
<<

Posh

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 29 Okt 2013 16:51

Bericht 30 Okt 2013 10:37

Re: Bijvoeding (rapley)

Mijn jongste is net 1 en ze begint nu past echt heel goed op de rapley methode te eten.
The only thing that matters is what you've given me; Unconditional Love.
<<

Anoniem97

Bericht 30 Okt 2013 13:55

Re: Bijvoeding (rapley)

Als ze al zo opzoek is naar het eten en het nog maar 3 weken duurt voor ze 6 maanden is dan zou ik haar een klein stukje geven waar ze tijdens jullie eten ook op kan sabbelen zodat ze t idee heeft van mee eten.
Een stronkje broccoli heel zacht gekookt of een wortel heel zacht.
<<

Anoniem166

Bericht 30 Okt 2013 13:59

Re: Bijvoeding (rapley)

Gaia schreef:Als ze al zo opzoek is naar het eten en het nog maar 3 weken duurt voor ze 6 maanden is dan zou ik haar een klein stukje geven waar ze tijdens jullie eten ook op kan sabbelen zodat ze t idee heeft van mee eten.
Een stronkje broccoli heel zacht gekookt of een wortel heel zacht.


Dat zou ik ook doen. Wij zijn uiteindelijk met 5,5 maand begonnen met worteltjes en boontjes (heel zachtgekookt). Ging prima.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 30 Okt 2013 14:37

Re: Bijvoeding (rapley)

Wat Gaia zegt hebben wij ook gedaan. Geloof dat we rond vijf maanden en twee weken ofzo begonnen zijn. Ze kon toen al in de kinderstoel zitten en zelf eten naar de mond brengen dus ik vond dat ze er wel aan toe was.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 30 Okt 2013 18:24

Re: Bijvoeding (rapley)

Bij rapley is het idee dat ze pas gaan eten als ze er aan toe zijn. Dus als ze rechtop in de kinderstoel kan en je geeft haar stukken eten voor haar neus (dus niet voeren) dan bepaald ze zelf wat er binnen komt. Krijgt ze niks binnen dan is ze er ook nog niet aan toe.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat