Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het algemene-het-is-hier-mis-topic

<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Mei 2017 19:34

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik hoorde dit liedje vanochtend.
Misschien voor sommigen fijn/mooi om te luisteren.

Gone too soon van Daughtry

https://youtu.be/YvpoYxwI08M
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem243

Bericht 18 Mei 2017 10:17

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Fijn dat de kapster er wat mee kon Uffe, als je haar maar goed zit toch! :razz:

Dankje Dolphinne, ik heb die inderdaad in een playlist staan. Net als 'Kleine oneindigheid' van Marco Borsato en 'Somewhere over the rainbow "door Eva Cassidy en 'Zo stil' van Blof.

Ik heb inmiddels ook een afspraak staan bij de praktijkondersteuner van de huisarts. Op zich gaat het goed maar ik wil toch graag eens met een 'professionele buitenstaander' praten, zowel over het vertrouwen in mijn lichaam wat weg is na de lange nasleep en de psychische klap daarvan als over rouwverwerking. Ik merk dat hoe langer het geleden is hoe moeilijker ik het vind dat ik niet meer zwanger ben. Zeker als er in de omgeving weer (per ongeluk, ook nog eens) pril zwangeren opduiken. De wens voor een tweede laait alleen maar meer op, dus ik begin nu te herkennen wat jij zegt Uffe! Misschien dat we er dan ook meteen weer voor gaan, als die eerste menstruatie tenminste eens gaat komen...

Hoe is het met jullie? Heb jij al een gesprek gehad Burn?
Hoe voel jij je Cotton? Gaat het nog steeds goed?
Uffe en Flore, ik lees natuurlijk wel een en ander in het 'voor een kindje' topic maar hoe gaat het verder mentaal op het moment?
<<

Anoniem304

Bericht 18 Mei 2017 10:29

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Het gaat goed Sookie, maar ik heb wel heel erg wat jij zegt dat hoe langer het geleden is, hoe moeilijker ik het vind. Inderdaad doordat ik bijvoorbeeld een vriendin heb die ruim 25 zwanger is en nog steeds rookt of dat de drugsverslaafde ex van m`n broer ineens een kind krijgt met een of andere flapdrol. Of m`n ex en z`n vriendin er na 6!!!! maanden achter kwamen. Die laatste gun ik het trouwens enorm hoor, ze zijn ook heel blij, maar pffff.
Het is niet echt jaloezie, maar het versterkt je eigen gevoel zo erg dat je met lege handen staat. En in het geval van zulke onverantwoorde lui maakt het me gewoonweg boos.

Qua eigen gevoel en rouw valt het wel mee. Ik hoop dat het snel weer raak is en ondertussen zijn we weer lekker boven aan het klussen en hopen we beide dat er gauw een kamertje klaar is en er een kindje in een mooi bedje mag liggen.
Dat kamertje moet nog letterlijk gebouwd worden hoor haha, niet dat we al een kamertje aan het inrichten zijn.

Ik hoop voor je dat het gauw de goede kant uit gaat met de verwerking (met hulp van wie dan ook) en dat je menstruatie ook gauw weer komt. Dat vond ik wel weer veel vertrouwen in m`n lichaam geven, hopelijk ervaar jij dat ook zo.
<<

Anoniem243

Bericht 18 Mei 2017 13:17

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wow, na zes maanden! Da's wel even schrikken zeg. En dat onverantwoordelijke gedrag van anderen tijdens een zwangerschap vind ik altijd al heel lastig maar nu extra inderdaad. Echt jaloers ben ik ook niet, zeker niet bij vrouwen die al langer zwanger zijn dan ik zou zijn geweest, maar met nieuwe zwangerschappen wordt je even met je neus op de feiten gedrukt.

Ja, het lijkt gewoon een eeuwigheid geleden dat ik zwanger was ondertussen ben ik verdorie nog niet eens ongesteld geweest. Ik hoop ook echt dat dat gauw komt, dan zijn we alweer een stapje verder.
<<

Anoniem318

Bericht 18 Mei 2017 13:30

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik heb het er moeilijk mee dat ik het lastig vind om met mijn beste vriendin om te gaan. We liepen ongeveer gelijk, dus we bespraken alles. Nu merk ik dat ik het soms moeilijk vind om met haar af te spreken, omdat het zo confronterend is. Maar tegelijkertijd is ze wel mijn beste vriendin, en ik ben ook oprecht blij voor haar natuurlijk dat het bij haar wel goed gaat. Alleen voel ik me zo schuldig dat de omgang nu zoveel energie kost van mijn kant. Ik moet mezelf steeds heel erg oppeppen als ik haar weer zie/spreek. Ze is zo lief, ze geeft mij alle ruimte om het over mijn verdriet te hebben, dus daar ligt het niet aan. Misschien juist omdat ze zo lief is voor me, voel ik me nog schuldiger dat het van mijn kant even niet vanzelf lijkt te gaan.

Voor de rest vind ik het wachten heel erg moeilijk. Het is nu 3,5 week geleden, maar vooralsnog geen tekenen van eisprong of menstruatie. Ik weet dat dit normaal is, maar wil ontzettend graag verder. Ik mis het zwanger zijn enorm.
<<

Geel

Bericht 18 Mei 2017 14:04

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat een nare situatie, MB. Weet ze dat je het er moeilijk mee hebt om haar te spreken/zien?

Sookie, goed dat je hulp hebt gezocht joh!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 18 Mei 2017 14:23

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Hier gaat 't met ups en downs. Ik weet soms niet wat ik met mezelf en m'n eigen gevoel aan moet. Ik ben pessimistisch gestemd over de toekomst en heb geen vertrouwen meer in m'n eigen lichaam. Ik ben elke dag nog bezig met de miskraam, en denk ook heel vaak van 'anders was ik nu .. weken geweest.' Komt ook doordat mijn beste vriendin ook zwanger is en die groeit goed door wat ik toch wel moeilijk en confronterend vind. En bepaalde dingen in m'n hoofd waarbij ik dan een dikke(re) buik zou hebben en waar ik over na gedacht had komen nu dichterbij en dat maakt me verdrietig.

Ik heb maandag gesprek bij de POH.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 18 Mei 2017 19:15

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Sookie, goed dat je een afspraak gemaakt hebt. Ik heb er ook wel eens aan gedacht maar mijn ha kan echt een ontzettende hork zijn. Daar ben ik zo bang voor, dan ben ik bang dat het alleen maar slechter gaat worden. Ik heb wel eens gedacht om nog eens naar de verloskundige te gaan om de hele nasleep te bespreken. Misschien dat ik dat wel doe als ik deze ronde niet zwanger blijk te zijn.
Hoelang is het nu na de 2e curretage bij jou? Ik hoop echt dat je snel ongesteld mag worden zodat jullie verder kunnen.

Cotton...dat jaloers zijn (al is dat misschien niet helemaal het juiste woord) herken ik zo erg. Je voelt zo extra dat je niet zwanger bent. Op mijn werk was er van de week weer een zwangerschapsaankondiging, echt ontzettend leuk voor haar maar nu gaat het er echt alleen nog maar over:(. Fijn dat jullie lekker aan het klussen zijn, hier moeten we dat ook weer gaan doen maar gewoon geen zin.

MB: heel herkenbaar wat je schrijft! Ik was bij F. samen met een vriendin zwanger en nu waren we weer samen zwanger. Ik vind het zo moeilijk om oprechte interesse te tonen. "Gelukkig" heeft ze ook een miskraam gehad voor haar eerste en weet ze wel hoe het voelt maar ik voel me zo schuldig.

Burn wat rot dat je je zo slecht voelt, goed dat je maandag een gesprek hebt. Ik hoop dat het je hulp kan bieden! :hug:

Hier gaat het wel oke. De meeste momenten prima, soms gewoon k*t. Van de week tijdens de zoveelste aankondiging op mijn werk werd het me ineens teveel en heb ik me helemaal leeg gejankt. Was echt leuk voor mijn zwangere collega :thumbdown: . Heb maar een kleinigheidje gekocht om het een beetje goed te maken, gelukkig snapte ze het wel.

Verder ben ik nu dus in afwachting, als ik zaterdag nog niet ongesteld ben ga ik testen. Ik wil het niet geloven maar heb nu al twee avonden overgegeven, dat maakt me dan toch gek.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem243

Bericht 19 Mei 2017 19:11

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Burn :hug: Wat rot dat je je nog zo slecht voelt! Het is ook wel heel confronterend dan zo'n vriendin die wél gewoon verder gaat in de zwangerschap. Ik hoop echt dat je er met hulp wat meer uit kunt komen, vind het zo rot voor je. Ik herken wel wat je zegt over die punten die je voor je had gezien met dikke(re) buik. Ik vond mijn verjaardag ineens ook even slikken een paar weken terug. Had ik van tevoren niet gedacht. En als ik ga rekenen hoe lang het geleden is toen we 'er voor gingen' en waar we nu zijn is dat ook wel even een shit-gevoel.

Uffe, ik ben nu 6 weken en, even kijken, 1 dag verder (sinds de tweede curretage). En sinds vanmorgen af en toe heel licht bloedverlies dus ik hoop en bid dat het doorzet en ik gewoon keihard ongesteld word nu.
Balen dat je via de ha dit niet aan kunt kaarten! Via de verloskundige is ook wel een idee inderdaad, dan kun je het in ieder geval eens 'nabespreken'. Dat lijkt mij zelf nu dus ook heel fijn, gewoon het hele verhaal eens vertellen aan iemand. En dan niet op de nuchtere manier waarop ik dat tegen mijn omgeving doe :wink: En jij zult misschien ook nog wel met vragen over het lichamelijke circus zitten waar de vk vast ook antwoorden op kan geven.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 22 Mei 2017 15:51

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Hier vanmiddag wel een fijn gesprek gehad met de POH. Wel heel confronterend, maar ook weer fijn. We hebben het vooral over de miskraam gehad en mijn reactie daarop. Als handvaten meegekregen dat ik niet te streng voor mezelf moet zijn 'Ik mag niet meer verdrietig zijn' en dat ik best minder perfectionistisch mag zijn.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem243

Bericht 22 Mei 2017 19:46

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Fijn dat het een goed gesprek was Burn.

Ik ben inmiddels wel écht ongesteld gelukkig, nooit zo blij geweest met een menstruatie, haha. Nu hangt de vraag; wanneer gaan we er weer voor. Maar denk dat we sowieso nog wel een ronde overslaan.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Aug 2017 10:15

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik ga dit topic helaas weer uppen. Na de miskraam in mei was ik gelijk weer zwanger (ik was biechtje nummer 4). Helaas hebben we gisteren weer het slechte nieuws van een missed abortion gehad. Ik had 10 weken zwanger moeten zijn nu en het vruchtje is gestopt met groeien met 6 weken. Deze week moeten we nog naar de gynaecoloog en weer de keuze maken pillen of currettage. Ik neig nu naar het eerste maar ik ben ook weer zo bang dat het allemaal niet goed gaat.

Pfff deze klap is zo groot. Voor F. had ik ook twee miskramen en nu is dit de derde in een half jaar. Voor nu is het voorlopig even klaar.
⁠♡♡♡
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Aug 2017 10:16

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat verdrietig Uffe, heel veel sterkte :hug:
L2014 & H2017
<<

Anoniem278

Bericht 08 Aug 2017 10:17

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Verschrikkelijk Uffe. Ik heb er geen woorden voor. Enorm veel sterkte.
<<

anoniem203

Bericht 08 Aug 2017 10:18

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Oh wat ontzettend verdrietig Uffe :(
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 08 Aug 2017 10:22

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat ontzettend heftig en verdrietig Uffe. De gedachte dat je vier weken hebt gedacht nog zwanger te zijn terwijl het vruchtje al gestopt was met groeien, zo oneerlijk. Veel kracht en wijsheid gewenst! :hug:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 08 Aug 2017 10:22

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Pfff Uffe, wat heftig zeg. Veel sterkte!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 08 Aug 2017 10:23

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat verdrietig Uffe. Sterkte. :hug:
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 08 Aug 2017 10:23

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ach nee toch, wat ontzettend verdrietig Uffe. Sterkte.:hug:
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem252

Bericht 08 Aug 2017 10:25

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ach nee uffe wat verdrietig, veel sterkte.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Aug 2017 10:27

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ach wat ontzettend verdrietig Uffe.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem298

Bericht 08 Aug 2017 10:28

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Zo verdrietig en oneerlijk. Nogmaals een dikke knuffel :hug:
<<

Anoniem315

Bericht 08 Aug 2017 10:33

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Oh Uffe, wat vreselijk voor je :( Veel sterkte en kracht toegewenst. Dikke knuffel.
<<

Anoniem243

Bericht 08 Aug 2017 10:34

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ach nee Uffe, wat een ontzettende klap weer, wat verdrietig! Heel veel sterkte!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 08 Aug 2017 10:52

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Oh wat erg, Uffe! Heel veel sterkte gewenst.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers