Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Najaar 2017 mama's

<<

Anoniem214

Bericht 07 Aug 2017 18:48

Re: Najaar 2017 mama's

Idd erg stil hier, jammer. Wat vervelend dat je nog erg moe bent Lennox. Hopelijk kun je een beetje rustig aan doen.
Wat fijn zeg dat je de babykamer af hebt en de laatste wasjes draait, dat geeft vast wat rust.

Ik heb woensdag de suikertest erg benieuwd. En zaterdag een 3D/4D echo, daar heb ik ook veel zin in.

Verder heb ik niet zoveel te vertellen eigenlijk, alles gaat z'n gangetje en we zijn bezig de babykamer in wording op te ruimen. Ik merk wel dat ik hem nu graag af wil hebben, gevalletje nesteldrang denk ik.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 07 Aug 2017 18:58

Re: Najaar 2017 mama's

Ik ben Believe niet, maar ik reageer toch even :wink:
Ik hoop dat jullie niet al te veel last van jullie kwaaltjes hebben en anders op tijd rust pakken he?!

Hier is weinig nieuws te melden. Zwangerschap gaat zijn gangetje en ik heb (nog) geen klachten. Nah, behalve regelmatig last van maagzuur, maar dan drink ik karnemelk of pak ik een pepermuntje. Ik las vandaag ook dat gember hiertegen zou helpen. Gelukkig heb ik uit de periode dat ik misselijk was nog een potje met gemberpillen staan, dus ga ik die ook proberen.

Ik moet in week 27 bloed laten prikken vanwege de rhesus-factor en in week 30 of zo krijg ik nog een echo om te kijken of de placenta niet voor de uitgang ligt.

Meest vervelend (en dat is nog zacht uitgedrukt) is dat de vader van mijn man vorige week plotseling is overleden en het dus nogal een turbulente week was, maar hopelijk kunnen we het de komende tijd een beetje verwerken...
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem214

Bericht 07 Aug 2017 19:04

Re: Najaar 2017 mama's

Wat verschrikkelijk en heftig Amandine! Gecondoleerd en heel veel sterkte! :(
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 08 Aug 2017 07:28

Re: Najaar 2017 mama's

Wat schrikken Lennox! Gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging..
Nu maar goed rustig aan doen dus en op jezelf letten hoor.
Hoe bevalt je verlof verder? Plaats je een foto van het kamertje?
Kaartjes helemaal uitgezocht?

Juliette, wat leuk, een 3D echo. Veel plezier alvast!!
Hooelijk valt de suikertest mee.

Wat erg Amandine. Gecondoleerd en heel veel sterkte!
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 16:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem210

Bericht 09 Aug 2017 08:05

Re: Najaar 2017 mama's

Juliette, succes met de suikertest vandaag! En zaterdag een bijzondere echo. Leuk!
Leuk dat jullie druk bezig zijn om alles af te krijgen. Die nesteldrang klinkt heel herkenbaar.
Als het straks eenmaal helemaal af is voelt dat zo fantastisch!

Oh jeetje Amadine wat een verschrikkelijk bericht. Gecondoleerd. Is je schoonvader onverwacht overleden?
Heel veel sterkte!! Wat zal verdrietig zijn dat hij jullie kindje nooit zal ontmoeten.

Wel fijn dat je zwangerschap qua kwaaltjes voorspoedig verloopt.

Believe, Gelukkig was het inderdaad geen zwangerschapsvergiftiging. Daar gingen ze eerst wel vanuit maar mijn bloedwaarden waren prima en de bloeddruk zakte ook vrij snel weer. Nu lijkt hij stabiel en oké maar ik blijf rustig aan doen. Ik mag niet klagen want ben fluitend door de zwangerschap gekomen maar ik had toch deze weken graag nog willen benutten. Dan ook maar veel lezen en series kijken op netflix.

De kaartjes zijn uitgezocht. Ze worden zoals ik je had laten zien/ heb omschreven. Ze zijn heel mooi. :heart:

Wat fijn dat jullie baby gedraaid is! 3 hoeraatjes voor jullie meisje.
En heerlijk zeg dat je bekken nog stabiel zijn.
Maar ook erg merkbaar dat de laatste loodjes zijn aangebroken. Hier ook slechte nachten en ik laat constant de helft van mijn bord staan.


Wat leuk een zwangerschapsfotoshoot! Doen jullie die als gezin of ga je alleen?
Ben benieuwd naar je foto's!
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 10 Aug 2017 19:09

Re: Najaar 2017 mama's

Je had er toen twee gestuurd Lennox! Is het het kaartje geworden waar je lichte voorkeur voor had?
Ben benieuwd!

De laatste loodjes kunnen alsnog pittig zijn, je lichaam heeft het nu nodig om rustig aan te doen. Lekker toegeven aan het lezen en Netflix kijken dus!
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 16:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 11 Aug 2017 13:03

Re: Najaar 2017 mama's

Hey meiden,

we hebben gister onze "datum geprikt" voor de bevalling. Alles is goed, maar de datum staat vast als ik zelf niet aan de gang ga. Wel verwacht, maar toch weer opmerkelijk dat we weten wanneer uk gaat komen. Ben benieuwd hoe onze grote zus het gaat doen :-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 14 Aug 2017 06:16

Re: Najaar 2017 mama's

Het begint nu echt dichtbij te komen, eind deze week zit je al op 37 weken Lennox!
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 14 Aug 2017 18:55

Re: Najaar 2017 mama's

Jeetje, sommigen van jullie zijn echt al dichtbij het bevallen zeg! Gaat echt zo snel!

Vervelend zo'n gedoe om de geboortekaartjes believe, hopelijk krijg je straks gewoon de goede versie die jullie willen.

Hier druk geweest met verhuizen, klussen was sneller klaar dan verwacht (maar er is ook echt geramd!) Dus we zitten er nu al in! Hebben nog 2 weken tijd om nog wat spullen uit de kelder enzo te verhuizen en oude huis schoon te maken (huurhuis). Dus dat moet makkelijk lukken. Moet wel alle troep nog opruimen. Heb al 2 van de 18 dozen uit kunnen pakken vandaag haha. De meubels voor de babykamer komen over 4 weken (dan ben ik 30 weken) dus perfect qua timing.

Verder vrijdag de suikertest gedaan. Bah wat vies! Maar gelukkig is alles goed, anders was ik vandaag gebeld. (Maar geen idee wat m'n waardes dan waren, dat vraag ik de volgende afspraak want ik ben wel nieuwschierig).

En over anderhalve week trouwen! Yay! Dus ook daarvoor nog wat voorbereidingswerk doen. (We doen het klein, ff snel gratis trouwen en 's middags een bbq voor een man of 30 alleen dichtbij familie en 4 goede vrienden met eventueel aanhang). Allemaal in het kader van het goed geregeld hebben voor onze kleine man ;)
<<

Anoniem210

Bericht 15 Aug 2017 10:13

Re: Najaar 2017 mama's

Dat lijkt mij en gek gevoel Joontjuh. Maar ook wel heel geruststellend en iets naar uit te kijken. Bijzonder. Blijft de datum ook geheim voor mensen in jullie omgeving?

Wat fijn dat de verhuizing voorspoedig is verlopen Sonly. En wat heerlijk dat de babykamer binnenkort komt. Dan is het thuis helemaal klaar voor de komst van jullie baby. Lekker nestelen samen, een nieuwe start in een nieuw huis met een nieuw gezinslid :heart:

Wat een opluchting dat je suikers goed zijn! Is wel leuk om te weten wat de waardes dan zijn inderdaad.

Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Lekker ongedwongen maar toch heel bijzonder. Geniet er van.

Believe, wat een gedoe met de geboortekaartjes. Jeetje, dat had ik ook echt nooit verwacht. Wij hebben zulke fijne ervaringen met hen en nu ook weer een snelle service en precies zoals we willen. Ik hoop dat het bij jullie ook goed komt en de kaartjes 100% naar jullie ontwerp zijn gemaakt en net zo mooi worden als jullie in jullie hoofd hebben.

Wij hebben inderdaad het kaartje gekozen die de voorkeur had. Zijn er erg tevreden over.

En ja jeetje de tijd gaat snel. We zijn beide bijna al 37 weken. Dat voelt als een mijlpaal. Vanaf dat moment kunnen de dames veilig ter wereld komen. Maar ik heb er nog niet echt haast bij. Ik geniet nog volop van H en alle onverstoorbare aandacht die ik haar nu kan bieden.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 16 Aug 2017 12:31

Re: Najaar 2017 mama's

De datum is bekend bij mijn ouders, schoonouders, schoonzus (werkgerelateerd aan gezien ze zelf verloskundige is) de buren en goede vrienden (i.v.m. werk en eventuele opvang). Voor de rest houden we het voor ons, alhoewel de meeste wel kunnen rekenen en het ongeveer kunnen weten, aangezien we er geen geheim van maken dat we "maar" 38 weken zwangerschap hebben en ingeleid worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem210

Bericht 16 Aug 2017 21:46

Re: Najaar 2017 mama's

Dan is er alsnog een hele week. Maar dan schiet het al op voor jou zeg! Jeetje. Succes met de laatste loodjes.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 17 Aug 2017 15:19

Re: Najaar 2017 mama's

Tsjah Lennox, het is de vraag nu wie de eerste is. Jij of ik :-)

Verder gaat het inderdaad snel, ben nu de adressenlijst aan het controleren, morgen komen ze de muur airbrush van ons Anna afmaken en kan ik gelijk de laatste wijzigingen voor het geboortekaartje doorgeven. Kei fijn zo'n handige vriend bij onze vriendengroep.

Gister is de tweeling van onze buren geboren met 37 weken, kei leuk, heb op hun oudste gepast, die even oud als onze oudste. Super leuk :-) Ze moeten alleen 4 dagen blijven, doordat het een keizersnede is geworden. Hopelijk mogen ze van het weekend alle 3 naar huis. Kan ik al even genieten van een klein jongetje en meisje en dan afwachten wat het bij ons word.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 17 Aug 2017 20:00

Re: Najaar 2017 mama's

Wat super fijn Sonly, dat zal ook wel veel rust geven!
En wow, ook nog trouwen, alvast een hele fijn dag gewenst. Leuk!

Lennox, gek hè, het komt nu super dichtbij! Is jouw buik ook zo groot geworden en al gezakt?

Lijkt me gek om al een datum te weten Joontjuh.
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 16:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem210

Bericht 21 Aug 2017 09:04

Re: Najaar 2017 mama's

Nog 1 dag en dan heb jij ook de 37 weken gehaald Believe!

Wat fijn dat de baby nog goed ligt. Dan kun je in principe uitgaan van een natuurlijke bevalling.
Ons meisje is ook goed gekeurd. Bloeddruk iets aan de hoge kant maar niet alarmerend. Dat vond ik wel even spannend gezien een aantal weken geleden. Ergens bang dat het niet goed was en ik weer moest blijven maar gelukkig ben ik gewoon thuis.

Met hoeveel weken ben je van E bevallen? Ik met 38+1 van H. Ben heel benieuwd met welke termijn ik nu ga bevallen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 21 Aug 2017 09:31

Re: Najaar 2017 mama's

Dag dames,
Bedankt voor jullie reacties. Schoonvader is inderdaad onverwachts overleden. Het gaat nu gelukkig wel weer een beetje. Afgelopen weekend heeft mijn man de laatste dingen voor de babykamer in orde gemaakt en de box en zo in elkaar gezet. Nu kan ik aan de babywas :wink: en alles inruimen.
Verder zijn we druk op zoek naar een geboortekaartje. Waar we normaal op één lijn zitten qua smaak / keuze is dat nu nog niet het geval. Daarom ga ik deze week nog naar de drukker voor wat meer voorbeelden.

Ik heb nu wel regelmatig last van maagzuur, dat is wel vervelend.

Believe, Lennox en Joontjuh; voor jullie gaat het nu al snel he. Ben benieuwd wie als eerste aan de beurt is!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem210

Bericht 21 Aug 2017 09:39

Re: Najaar 2017 mama's

Jeetje Amandine, zo ver het kan maakt het dan nog net iets heftiger. Nogmaals heel veel sterkte.

Wat fijn dat je nu de wasjes gaat draaien en alles inruimen. Zo krijgt het allemaal vorm en wordt het nog veel echter. :)

Liggen jullie ideeen over een geboortekaartje erg uit elkaar? Wel lastig zeg.
En dat maagzuur ook. Ik heb er ook een paar weken last van gehad maar nu is het wel weer over. Stom, die kwaaltjes.

Ja, we liggen wel nek aan nek zo met de uitgerekende datums. Maar Joontjuh is volgende week ergens sowieso aan de beurt. Voor Believe en mij is dat meer een verrassing.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 21 Aug 2017 10:17

Re: Najaar 2017 mama's

Zo wordt het wel wat echter ja en krijgt het allemaal wat meer vorm, maar soms heb ik nog wat koudwatervrees :redface:

Ik denk dat we er uiteindelijk wel uit komen qua kaartje, maar het is maar net zoeken tot we hèt kaartje tegen komen dat we allebei mooi vinden. Daarna alvast e.e.a. plannen voor de babyborrel en eens nadenken over het geboorteplan.

Hebben jullie niet het gevoel dat je verlof heel snel om is? Daar ben ik wel 'bang' voor, ook omdat ik altijd wel veel 'things to do' heb.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 21 Aug 2017 12:42

Re: Najaar 2017 mama's

Inderdaad, gok dat ik de eerste ben... volgende week ergens krijgen jullie dat vast te horen ;-)

Donderdag nog een gynaecoloog afspraak en voor de rest de laatste dingetjes. Gedeelte voor mijn tas ligt klaar, evenals uk zijn/haar eerste kleertjes.

Nu deze week poetsen, zorgen dat het huis op orde is, was wegwerken, boodschappen doen, verjaardag van vriendlief vieren we zaterdag nog, aangezien ons volgende week maandag niet handig leek. Dus donderdag boodschappen doen, vrijdag nog gebak maken en dan zondag en maandag de laatste dingetjes opruimen en wat rommelen.

Het belangrijkste... nog lekker even genieten met ons Anna :-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem210

Bericht 21 Aug 2017 13:01

Re: Najaar 2017 mama's

Oh ja Amandine, Ik heb het gevoel dat deze zwangerschap voorbij is gevlogen. Dus mijn verlof al helemaal. En ik had best lang verlof omdat ik mijn vakantie vooraf heb gepland. Maar nog 3 weken te gaan. Officieel gezien.

Wat voor dingen heb je allemaal gepland in je verlof?

Alvast een fijne verjaardag Joontjuh. En succes met de laatste loodjes. Het is voor jullie een verrassing he, of jullie een jongen of meisje krijgen?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 21 Aug 2017 13:06

Re: Najaar 2017 mama's

De tijd vliegt inderdaad voorbij! Misschien dat we de eerste week nog op vakantie willen gaan, maar ik twijfel of dat verstandig is. Niet te ver weg; misschien in eigen land (Landal park aan zee) of in Noord-Frankrijk ergens een huisje huren.
Wat zouden jullie doen? Jullie hebben al de ervaring van een zwangerschap.

Verder heb ik nog niet zoveel gepland, maar ik weet van mezelf dat ik niet stil kan zitten dus toch altijd weer dingen zie die ik kan doen.
Ik heb wel in de planning staan dat ik een aantal fotoboeken wil maken, zodat ik eens bij ben met onze vakantiefoto's, voordat we allemaal babyfoto's erbij krijgen!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 22 Aug 2017 12:47

Re: Najaar 2017 mama's

.
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 16:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem210

Bericht 23 Aug 2017 08:34

Re: Najaar 2017 mama's

Amandine, Een weekje weg met zijn tweeën zou ik zeker doen. Maar ik zou het wel dichtbij huis houden. Zelf zou ik denken kiezen voor Nederland. Ik zou niet meer naar het buitenland gaan en net als Believe voorbereid op reis gaan en alles meenemen wat baby gerelateerd is. You never know...

Fotoboeken maken is inderdaad perfect in je verlof. Ik heb er ook een aantal gemaakt waaronder H haar eerste jaarboek en ons trouwalbum. :heart:

Believe, Ik heb een bloeddrukmeter mee naar huis gekregen. Dus ik kan zelf mijn bloeddruk checken. Dat geeft wel een geruststellend gevoel. Wanneer het boven een grensgebied ligt moet ik bellen. Verder ga ik 2 keer per week op controle. Met de baby lijkt alles goed en zwangerschapsvergiftiging is ook via bloedonderzoek uitgesloten. Dus ik neem veel rust en hoop dat ik de laatste weken nog probleemloos door kom.

Ja ze was er vlot bij. Zowel de bevaldatum als de bevalling zelf. Ik hoop dat dat laatste zich voortzet want dat was wel heel fijn. :wink:

Verlof gaat echt sneller nu he Believe. Ik merk dat ik alle tijd nog wil hebben voor H. Daardoor voelt het ook aan alsof de tijd voorbij vliegt. Ik heb nog een uitje naar de kinderboerderij met H op de planning staan en ik wil zondag graag nog even zwemmen met man erbij. Verder komen een paar vriendinnen op bezoek, kijk ik urenlang netflix en lees ik boekjes met H, zingen we liedjes en spelen we samen. Ik mag natuurlijk niet heel veel doen vanwege mijn bloeddruk dus meer zit er helaas niet in.

:cheering: Je bent de 37 weken voorbij!! :cheering:
Wat staat er nog in jouw agenda?

Tof zo'n shoot. Hebben jullie die op locatie gedaan? Ga je ook een foto van het resultaat delen?
Jammer van E. Maar ergens heeft het ook wel iets. Het is wel heel puur, echt en eerlijk. (Snap je wat ik bedoel? Ik merk dat ik het niet goed onder woorden kan brengen wat ik bedoel) :palm:

Mijn moeder is een beetje overbezorgd en neemt alle huishoudelijke taken over. Het huis glimt echt van alle kanten, ruikt super schoon en fris en het voelt heerlijk maar ook wel heel vervelend om zo afhankelijk te zijn.
Ik doe het liever zelf...
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 24 Aug 2017 12:24

Re: Najaar 2017 mama's

.
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 16:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 24 Aug 2017 12:26

Re: Najaar 2017 mama's

Succes dames met alle laatste loodjes!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers