Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

<<

Anoniem252

Bericht 02 Aug 2017 19:07

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Lizzy wat een mooi kamertje :heart: lekker roze!

Kippetje ook een meisje, volgens mij gaan we aardig gelijk op met meiden en jongens in dit topic. Tof!

Zora wat vroeg dat jij de baby al elke dag voelt. Hoe ver ben je nu?
<<

Anoniem328

Bericht 02 Aug 2017 20:24

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Lizzy wat een mooie en lieve kamer. Fijn toch dat het al af is!
Kippetje wat leuk een meisje!!! Nu op naar de 20 weken echo!
AM fijn dat je de kleine weer even gezien hebt. Blijft toch steeds weer een geruststelling he!

Ik voel de baby dagelijks meermalen kriebelen maar nog geen schopjes. Maar kriebelen is ook fijn :love: Ben benieuwd wanneer ik echt schopjes ga voelen.

Mn blaasontsteking is niet weg na een kuur van een week. Mn urine is nu op de kweek gezet en ik krijg nu een sterkere antibiotica want het is belangrijk dat het niet erger wordt en uit gaat monden in een nierbekkenontsteking. Echt klote dit. Heb er ook veel last van. Hopelijk gaat het nu snel beter!

Nog een week tot de 20 weken echo. Spannend!

Langzaamaan zijn de eerste meiden hier al over de helft. Denken jullie al na over de bevalling? Waar willen jullie bevallen? Gaan jullie bv of fv geven? Dat soort dingen :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Aug 2017 21:17

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja is vroeg he AM! Komt vast omdat het gewoon de 2e is hoor :) ben nu 13 wk.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem252

Bericht 02 Aug 2017 21:20

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja jeetje de bevalling, dat duurt nog wel even. Maar toch goed om over na te denken. Ik wil in het ziekenhuis bevallen, denk gewoon bij mijn eigen ziekenhuis.
En qua voeding ga ik direct voor flesvoeding.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 02 Aug 2017 21:36

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik voel wel dagelijks "iets", maar niet altijd even hard of opvallend..

Ik heb me aangemeld bij het kraamhotel bij het ziekenhuis, daar moet je bevallen als het niet medisch is. Ik wil en kan niet thuis bevallen, woon op de 1e verdieping met smalle doorgang, dus dan zou ik uit het raam getakeld moeten worden haha..

Verder wil ik graag borstvoeding gaan geven!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 02 Aug 2017 22:02

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Mijn man heeft net de baby voor het eerst gevoeld. Zo leuk :heart:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Aug 2017 12:56

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat leuk AM! Wat vond ie ervan?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem252

Bericht 03 Aug 2017 13:03

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Bijzonder, hij sliep al half maar ik maakte hem wakker. Vond ie heel leuk!
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 05 Aug 2017 19:52

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Olijfje gaat het al wat beter met je? Spannend he de 20 weken echo. Ik heb hem vrijdagmiddag. Kids mogen niet mee en we hebben geen oppas dus ik moet alleen. Wel jammer.

Bevallen wil ik denk ik weer in het ziekenhuis. Eerste keer begon poliklinisch maar eindigde medisch met een vacuümbevalling. Tweede keer ingeleid dus medisch. Thuis lijkt me best fijn aan de ene kant maar aan de andere kant geeft het ziekenhuis wel een veilig gevoel.

Qua voeding wil ik weer bv proberen. Beide keren niet gelukt dus 4mnd fulltime gekolfd. Nu hoop ik gewoon bv te kunnen geven. Weer 4 mnd alles kolven zie ik niet zitten met nog 2 rondlopende kindjes. Ik ga wel denk ik hoe dan ook rond 3 a 4 mnd over op flesvoeding. Ervaring leert dat ik dan gewoon weer mn eigen lijf terug wil ( klinkt mss wel wat egoïstisch)
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 06 Aug 2017 07:15

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik heb gisteren de 12 weken grens gepasseerd! Yes!

Ik wil proberen om borstvoeding te gaan geven en wil sowieso in het ziekenhuis bevallen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem252

Bericht 06 Aug 2017 21:02

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Woei burn dat is weer een stap!
Hier vandaag 22 weken. Weet nu precies 18 weken dat ik zwanger ben en nog 18 te gaan.

Ben nu ongeveer 5,5 kilo aangekomen, je ziet het niet echt gelukkig. Maar ga toch maar even een beetje opletten.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 07 Aug 2017 11:09

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Fijn burn! De magische grens

Am, 5.5kg is erg netjes hoor bij 22 weken. Zou me niet druk maken.
<<

Anoniem328

Bericht 07 Aug 2017 11:27

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Burn wat een mijlpaal. 12 weken is de magische grens toch :)
Hoe voel je je?

AM 5,5 kilo is volgens mij wel vrij normaal hoor met 22 weken. De kleine maakt nu ook echt een groeispurt! Gewoon normaal eten en snaaien met mate. Meer kun je niet doen!

Chipa hoe gaat het met jou? Je had het er toen toch over om naar een diëtiste te gaan? Hoe gaat het nu op dat vlak?

Ik heb woensdag eindelijk de 20 weken echo. Kijk er zooo naar uit! Heb echt een goed gevoel erover! En wil nu ook wel eindelijk eens weten wat we krijgen. Ben zo benieuwd!

Vanmiddag de uitslag of ik na 2 weken nu eindelijk van die stomme blaasontsteking af ben. Hopelijk wel, want anders moet ik aan de derde kuur :shock: Voelt niet goed al die medicatie terwijl ik zwanger ben. Maar heb het gevoel dat het nu wel over is. Update: :cry: :cry: Nog steeds blaasontsteking. Morgen weer urine inleveren en 's middags afspraak met huisarts omdat nog meer medicatie ook niet wenselijk is. Frustrerend zeg!
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 07 Aug 2017 17:21

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

O nee wat ontzettend naar olijfje.
Nog 2 dagen tot je echo. Ben wel benieuwd hoor. Wat zegt je eigen gevoel?

Ik vond de diëtiste niet echt waardevol. Ze noteerde in een programma wat ik at. Allemaal perfect muv de vele vreetbuien. Tja daar ben ik me van bewust. Gelukkig kan ik me weer iets beter beheersen momenteel. Gezonde dingen smaken ook weer beter.Nu weer normaal eten en rustig wat sporten. Hoop zo in ieder geval niet of nauwelijks meer aan te komen. Doel is max 20kg. Was wat mager geworden voor de zwangerschap dus als er weer 15kg afgaan na de bevalling zit ik op een perfect gewicht.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 07 Aug 2017 17:42

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

AM, dat is zeker bijzonder! En waarom opletten met aankomen? Is helemaal niet zoveel qua gewicht als je op 22 weken zit, gewoon goed voor jezelf zorgen.

Burn, joepie! Super fijn.. hoe voel je je?

Olijfje, bijna de echo, fijn! En hoe was de uitslag??

Chipa, hoeveel ben je tot nu toe aangekomen? Jammer dat je er eigenlijk niks aan hebt.

Zo, heel druk, maar leuk weekend gehad! Donderdag ook bij arbo geweest, maar daar had ik niet zoveel aan, werk is lichamelijk zwaar (joh!) en moet vervangend werk krijgen ook. Fijn, maar dan nog krijg ik harde buiken, dus dagen zijn gewoon te lang. Heb met collega's nu 3 dagen afgesproken, en tijdens vakantie van collega's vier kortere, hopelijk scheelt dat.

Voel me verder wel oké, weinig klachten, ben nog maar 0,5 kilo aangekomen, wel veel honger & vaak plassen en heb een flinke buik inmiddels, maar verder wel goed :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 08 Aug 2017 12:11

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Da's nog wel netjes toch AM. Geen idee wat normaal is, maar dit klinkt nog niet heel erg gek.

Olijfje, succes morgen! Ik ben heel benieuwd wat het is! Ben benieuwd wat de huisarts vanmiddag voorstelt, hopelijk komt 't dan nu eindelijk goed!

Chipa, jammer dat je tot nu toe niets aan de diëtiste hebt gehad.

Pippa, Hopelijk helpen die kortere dagen iets Pippa, en anders nog minder gaan werken hoor!

@ All, ik voel me wel oké. Heb weinig klachten. M'n rug en bekken blijft met vlagen zeer dramatisch, fysio ziet wel iets verbetering en ik merk het ook wel iets. Maar nog niet zoals ik zou willen, dus ga denk ik toch maar minder werken en hopen dat het dan wat beter wordt.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem256

Bericht 08 Aug 2017 12:37

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Olijfje, spannend morgen echo. Ook leuk! Heel benieuwd naar het geslacht. En hopelijk kom je een keer van die blaasontsteking af..

AM, ik herken het wel een beetje. Ik ben nu vanaf m'n startgewicht ook zo'n 5,5 kilo aangekomen maar was eerst ook afgevallen dus eigenlijk meer. Probeer nu gezond te eten ipv alles waar ik maar zin in heb haha. Vind het toch even wennen, nog nooit eerder boven dit gewicht geweest.

Pippa, hopelijk helpen de kortere dagen straks. Harde buiken zijn niet fijn.

Burn, fijn die 12 weken grens! Wel lastig van je rug en bekken. En mooi buikje zag ik al:)

Ik had vandaag weer controle, alles was prima. Ze noemde wel dat het buikje bij de 20 weken echo iets kleiner was in vergelijking mer de rest dus krijg met 28 weken een extra groei-echo. Denk dat het wel meevalt, anders hadden ze daar in het ziekenhuis ook wel meer van gezegd. Wel weer even extra spieken. En verder me weer even laten geruststellen, had vreemde zenuwsteken down under maar kon geen kwaad. Wat tips mee gekregen. Bij ieder kwaaltje vind ik het toch weer even spannend. Gelukkig is de kleine flink actief, stelt me ook elke keer weer gerust.
Nu nog 4 dagen werken en dan lekker vakantie. En dan na m'n vakantie nog maar 8 weken tot verlof! Gaat snel!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 09 Aug 2017 08:59

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Burn, goed naar lichaam luisteren hoor!
Punto, extra echo dus, wel fijn dat het goed gecheckt wordt allemaal.

Gisteren in bed hebben we samen de baby echt keihard voelen schoppen helemaal links in mijn buik, hij hield niet meer op haha!

Ook verf uitgezocht; het is een hele mooie kleur blauw geworden! :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 09 Aug 2017 18:38

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

De 20 weken echo was geweldig. Alles was perfect en zoals het moet zijn.
En we krijgen er een zoon bij! Een jongensgezin :love: :love:
Ik ben zó blij en ik had het stiekem ook al een beetje gehoopt.
Onze lieve clown krijgt een broertje :heart:

Oja en mn blaasontsteking leek op de laatste test ook weg. Nog een kweek voor de zekerheid maar het ziet er goed uit :cheering:

Wij gaan er nu een (alcoholvrije :wink: ) radler op drinken!
<<

Anoniem256

Bericht 09 Aug 2017 19:20

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ah wat fijn Olijfje, allemaal goed nieuws! Drink er lekker een op :smile:
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 09 Aug 2017 19:55

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Super fijn olijfje! Leuk hoor 2 mannetjes straks
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Aug 2017 20:01

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Jaaa fijn Olijfje! Yes!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem328

Bericht 10 Aug 2017 09:45

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Thanks meiden! Serieus, ik zat gisteravond aan de Radler, en toen begonnen die kleine opeens te schoppen :smile:
Zo leuk! Ik had tot nu toe alleen nog maar kriebels gevoeld en schopjes voelen nog iets echter. Vanmorgen toen ik wakker werd voelde ik hem ook weer schoppen. Ik zit helemaal op een blauwe wolk!

Punto fijn dat je bij 28 weken nog een extra echo krijgt. En al bijna vakantie. Heerlijk zeg! Gaan jullie nog weg?
En daarna nog maar 8 weken werken dus, aftellen joh!

Pippa wat leuk joh dat de baby zo actief is. En fijn dat jullie mooie verf hebben besteld. Nu echt beginnen met het kamertje dus! Fijn dat je wat minder kunt gaan werken. Als je zoveel last hebt van harde buiken dan is dat wel echt een teken. Hopelijk kom je de vakantieperiode een beetje door met een extra dag werken. Weet je nu al wanneer je zelf vakantie kunt krijgen?

Chipa fijn dat je je wat beter kunt beheersen. Ik weet niet of het mogelijk is om niet of nauwelijks nog aan te komen tot einde zwangerschap, maar je doet er nu in ieder geval alles voor. Zit je op dit moment al richting de 20 kilo dan? Volhouden he met gezond eten!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 10 Aug 2017 09:56

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat leuk Olijfje, nog een jongetje! En lief dat ie gisteren even van zich liet horen!

Ja vriend isa tijd bezig in kamertje, echt alles moest gedaan worden, van volledig kaal schuren van alle kozijnen tm nieuwe vloer etc, dus is enorm veel werk - maar plinten, inbouwkast, drempel en kleur en dan kunnen we over inrichting na gaan denken - erg leuk! Ik wil in september weekje vrij, maar vriend is druk met sollicitaties dus heb nog geen week durven afspreken op het moment, kijk er wel naar uit!

O gisteren op de bank lag ik helemaal plat en ging gewoon mijn hele buik tekeer, je zag echt schoppen, bewegingen etc, zo bijzonder om te zien & voelen. Eerst stopte die steeds als vriend keek, uiteindelijk zag vriend het ook. Alleen filmen is (nog) niet gelukt..
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 10 Aug 2017 10:31

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Oh wat supertof Pippa al die bewegingen. Bij mijn eerste zwangerschap was die kleine uk ook altijd erg eigenwijs als mijn man hem probeerde te voelen. Dan hield hij altijd direct op :razz: Uiteindelijk kwam dat wel helemaal goed haha.
Zo leuk om te zien vond ik dat altijd.
Jullie zijn er maar druk mee zeg. Maar als het 'echte' werk maar eenmaal gedaan is, dan kun je je inderdaad helemaal gaan uitleven en inrichten.

Mijn man en ik gaan a.s. zaterdag op roadtrip door het halve land om een commode op te halen voor de peuterkamer en de wandelwagen. We hebben ook een hele toffe wit/blauwe vuurtorenkast gevonden en die haalt mijn man maandag op ergens bij Utrecht. Wel veel kilometers maken maar alles ziet er nog zo goed uit en voor zo'n mooi prijsje dat dat de moeite meer dan waard is. En morgen gaan mijn man het behang bestellen voor de peuterkamer. Onder donkerblauw. Dan een toffe band en daarboven wit behang met allemaal dieren erop (leeuw, giraffe, zebra etc). Nu nog een toffe chillstoel voor zoon om boekjes in te lezen en dan zijn we al een heel eind op weg.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers