Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 18 Jul 2017 12:18

Re: Het hardlooptopic #2

Anders probeer je t gewoon eens volgende week! Ik vond het zelf echt meevallen. Uiteindelijk is het zo dat als je tien minuten kunt lopen, dan houd je het ook wel 20 minuten vol.

Qua snelheid: ik ben redelijk traag geloof ik hoor, maar uiteindelijk boeit het niet hoe je het doet in vergelijking met anderen, als er voor jezelf maar vooruitgang in zit :-)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Jul 2017 12:22

Re: Het hardlooptopic #2

Waarschijnlijk kun je het best wel zo lang achter elkaar maar is het een drempel!

@Jet fijn dat je geen klachten had. Als je mijn patient zou zijn zou ik je wel op je vingers tikken dat je ipv 15 minuten meteen een half uur (?) gelopen hebt ;-)

Ik heb afgelopen zondag weer een wedstrijd gehad. 5km hardlopen 15km fietsen en 2,5km hardlopen. Ging heel erg goed! Eindelijk weer een klein beetje snelheid er in. Nog lang niet bij mijn PR van 24 minuten op 5km in de buurt, maar 27 minuten 6 maanden na de bevalling vind ik erg ok!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 19 Jul 2017 09:26

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Jip! Je bent op de goede weg.

Hier wordt ook nog steeds hard gelopen. Ik heb evy inmiddels wel losgelaten. Op één of andere manier ging ik daar ook weer mee forceren. Ik ren nu gewoon met muziek op, een half uurtje. Tussendoor loop ik af en toe en ik merk dat dat voor mij beter werk.
<<

Anoniem298

Bericht 23 Jul 2017 21:05

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig, Jip! Die snelheid komt vanzelf wel weer!

Munk, fijn toch zo! Je eigen tempo vinden is toch het fijnste, goed dat je regelmatig loopt.

Snoes, heb jij alweer gelopen?

Vanavond voor het eerst gelopen na de vorige 6 km, ik had er eerder echt geen energie voor. Het ging vanavond weer goed, in ieder geval pijnloos. Weer 6 km en ietsje langzamer (+2 min) dan vorige keer. Ik loop heel stabiel, dat gaat eigenlijk vanzelf. Als ik weer wat gewend ben om te lopen zal ik vast automatisch sneller gaan lopen. Voor nu ben ik dik tevreden.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 24 Jul 2017 14:19

Re: Het hardlooptopic #2

Zijn er hier mensen die met een loopgroep lopen?

Ik zit te twijfelen om dit na de zomer te gaan doen. Je loopt dan 1 keer per week met de groep en moet dan eigenlijk nog een keer zelf lopen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 27 Jul 2017 07:39

Re: Het hardlooptopic #2

Nee ik loop alleen of met een vriendin.
Wel denken we eraan om volgend jaar mee te gaan doen, zodat we een met een groepje een wedstrijd kunnen lopen in de toekomst.

Mijn man had me van achteren gefilmd terwijl ik aan het hardlopen was... Ik wikkel m'n voeten totaal niet af en vooral mn rechtervoet draait steeds helemaal naar buiten en sleep ik als het ware mee.
Waar kan ik het beste heen voor begeleiding hierbij? Toch een loopgroep oid of fysio?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 04 Aug 2017 19:24

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe gaat het met iedereen?

Misschien leuk om hier met elkaar te delen wat jouw max. afstand en/of snelheid is?

Ik heb vandaag voor het eerst 31 minuten non-stop gelopen, helaas maar 3,86km. Dat valt me een beetje tegen dus, de duur vind ik wel knap van mezelf (a-sportief). Gemiddeld ongeveer 7,5 k/u dus.
Doel is de 5km non-stop lopen, binnen de 45 min. maar liefst richting de 30 minuten!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 05 Aug 2017 12:14

Re: Het hardlooptopic #2

En heeft iemand toevallig voor mij de digitale bestanden van het vervolgprogramma op 'start to run'?
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 06 Aug 2017 17:14

Re: Het hardlooptopic #2

Ik loop meestal 5km ongeveer 38 min of 6 km 47 min.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Aug 2017 17:19

Re: Het hardlooptopic #2

Hier gaat het ook goed! Afgelopen week weer de 10km aangetikt binnen het uur. Het is wisselend hoe hard ik loop. De ene keer 6'40/km. De andere keer <5'30. En soms stukjes nog harder in interval.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Aug 2017 18:31

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker hoor Jip!

Ik loop ook nog steeds, al zijn het korte stukken. Ik krijg nog steeds last van m'n knie als ik langer dan een half uur loop. Heb nieuwe schoenen, een paar sessies bij de fysio gehad en toch gaat het niet weg. Supervervelend! Ik blijf toch lopen (heb een pauze gehad van een maand of 2, leverde ook niks op), nu kortere stukken met meer wandelen tussendoor.

Nu op vakantie loop ik ook, maar de hitte maakt het wel flink pittiger. Ook meer hoogteverschillen en dat merk ik wel. Toch fijn om in een ander landschap te rennen.
#teammaple🍁
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 11 Aug 2017 05:21

Re: Het hardlooptopic #2

Vraagje: wat voor oordopjes hebben jullie om muziek te luisteren? Ik heb de standaard dopjes die bij een iPhone zitten maar heb er altijd ruzie mee. Wil nu sportoordopjes gaan aanschaffen maar zie door de bomen t bos niet. De prijzen variëren ook enorm.

Vragen dus: welke hebben jullie? Zou je die aanraden? Wat vind je fijn en wat juist niet aan deze oordopjes?
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 11 Aug 2017 12:32

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb geen oortjes maar een koptelefoon.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 31 Aug 2017 19:11

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb ook de iPhone oordopjes. Geen probleem mee, maar wel met m'n sportband voor m'n telefoon. Ten eerste zit er geen gaatje in voor m'n oordopjes en ten tweede plakt het klittenband niet goed meer dus valt ie zomaar opeens af. Überhaupt vind ik het niets, het irriteert om m'n bovenarm...

Zojuist toevallig een keer zonder muziek gelopen (omdat ik meteen bij huis al ruzie had met dat ding), maar heb toch liever muziek.

Had wel eindelijk een resultaat wat ergens op begint te lijken: 5,05km in 38:41min. Maar doel is toch wel richting of onder een half uur te gaan komen. 1 oktober ga ik voor het eerst een wedstrijd lopen!

Hoe gaat het met jullie, nog actieve hardlopers hier?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 31 Aug 2017 21:03

Re: Het hardlooptopic #2

Hier toch maar wat actiever proberen mee te schrijven. Ik ben in januari gestart met een soort hardloopclub voor net bevallen moeders waar we ook op uithoudingsvermogen en kracht trainen. Zondag heb ik mijn eerste hardloopwedstrijd gelopen, 7 km in 43.28 minuten. Best trots.
Nu twijfel ik of ik in november mij zal aanmelden voor 10 km of 5 km op snelheid.

Als ik met muziek hardloop gebruik ik mijn iPhone oortjes maar meestal zonder muziek.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 31 Aug 2017 22:00

Re: Het hardlooptopic #2

Ik moet ook nodig weer beginnen, stel het steeds weer uit. Maar als school weer bezig is heb ik weer meer tijd, dus dan ga ik denk ik weer beginnen. Niet meer met Evy denk ik, ik denk dat ik gewoon ga kijken hoever/hoelang ik zelf kan lopen zonder mezelf te overbelasten.

Ik loop altijd zonder muziek maar vind dat ook best saai.
2012 & 2016
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 01 Sep 2017 05:27

Re: Het hardlooptopic #2

Miss Bitchy nette tijd idd! Welke run ga je lopen op 1 oktober?

Siepie zo dat doe je goed, lekker tempo! Train je ook wel eens alleen of altijd in groepsverband?

Snoes lastig om t na een pauze weer op te pakken he? Hopelijk lukt het je snel nu de school weer begint.

Hier gaat t wel lekker. Afgelopen zondag 9 km gerend. Ik ga 26 sept nog een wedstrijd van 5 km lopen en 1 oktober mijn allereerste 10K-wedstrijd ooit. Ik merk wel dat ik bij fe langere afstanden pijn in m'n knieën en heup krijg, dus na 1 oktober ga ik niet voorlopig niet meer op afstand trainen maar op snelheid (en hopelijk nog wat kilo's kwijtraken) en dan probeer ik de afstand volgend voorjaar weer op te krikken.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 01 Sep 2017 08:03

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ga 'Rondje Bergen' doen.

Jij 10km, knap hoor! Hoe lang doe je daar ongeveer over?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Sep 2017 08:22

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker bezig allemaal! Straks met de donkere dagen wel volhouden!

Hier gaat het zijn gangetje, nog steeds het gevoel opbouwende te zijn. Ik heb een aantal wedstrijden gedaan en die gingen steeds beter. Zondag weer een wedstrijd (kwart tri athlon) en volgende week zaterdag een halve tri. Het zal geen makkie worden met het lopen, maar wil het gewoon proberen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 01 Sep 2017 15:42

Re: Het hardlooptopic #2

Ik loop bij een loopgroep, op maandag en donderdagavond trainen we en op zaterdagochtend doen we vaak met een groepje een duurloop.
Het is voor mij echt een stok achter de deur en vaak heel gezellig.
Ik ben nu voor de dam tot dam by night asn het trainen, zaterdagavond 16 september 8km voor de Nierstichting. Ik heb de hele zomer niet zoveel gedaan dus moet echt weer wat opbouwen. Ik ben overigens ook niet zo'n snelle loper hoor en momenteel ook wat te zwaar dus dat maakt het er ook niet gemakkelijker op maar daar wordt aan gewekt!
Mijn doel is om de 8km binnen het uur te lopen, misschien moet ik een stukje wandelen maar dat ben ik eigenlijk niet van plan.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 01 Sep 2017 18:36

Re: Het hardlooptopic #2

Sublimo ik train 2x per week met een groep. Maar wel individueel tempo. Ik probeer nog een keer per week zelf te rennen maar meer als ik zin heb, geen moetje zeg maar. 10 km, knap zeg! Ik twijfel dus nog wat ik in november zal doen. Die 7 red ik prima maar 10 vind ik wel echt veel.

Pandora, des te knapper dat je toch gewoon gaat!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 01 Sep 2017 19:54

Re: Het hardlooptopic #2

Wauw Sublimo, jij houdt het wel goed vol he! Knap hoor! Ben je nu al meer tevreden over je snelheid? Een hele poos terug was je wat teleurgesteld daarover toch?

Pandora, jij hebt ook een mooi doel, de dam tot dam by night. Moet je dan 8 km lopen?

Siep, ik zou denk ik zelf voor de 5km op snelheid gaan. Als je dan een mooi tempo (en nog betere conditie) hebt, gaat die 10 km nadien je misschien ook wel beter af?
2012 & 2016
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 02 Sep 2017 07:22

Re: Het hardlooptopic #2

Ja, de dam tot dam by night is 5em/8km inderdaad.
Gisteravond nog even 5 km aan één gelopen dus het begint weer ergens op te lijken. Het weekend pak ik mijn rust, misschien morgen even wandelen, en dan volgende week weer bij de club (interval) trainen en dan in het weekend proberen een duurloop van een km of 7. Die laatste km loop ik dan die week erna vast wel op karakter :angel:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 02 Sep 2017 20:23

Re: Het hardlooptopic #2

Miss Bitchy, over 10 km doe ik bijna 1 uur en 20 minuten. Bepaald niet snel dus, maar goed, tempo komt wel een keer.

Jip ik vind t superknap dat je zoveel bent blijven sporten na de zwangerschap en bevalling. Logisch dat je nog opbouwende bent, maar uiteindelijk kom je er wel weer.

Pandora die extra km zal je vast lukken hoor. Als je eenmaal een heel eind kunt rennen, kun je ook wel een paar minuten langer rennen :-)

Siep ik zou net als Snoes voor de 5 km op tempo gaan denk ik. En dan volgend jaar de 10.

Snoes ja snelheid gaat weer enigszins de goede kant op :-) vorige week een klein rondje gelopen van 2,5 km en toen had ik een snelheid van bijna 9 km per uur. Langzaam maar zeker wordt t ooit nog wel eens wat.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 02 Sep 2017 21:51

Re: Het hardlooptopic #2

Super goed en klinkt als haalbaar plan Pandora!

Ja denk dat jullie gelijk hebben mbt de 5 km, wil er ook niet tegen op gaan zien. Maar aan de andere kant lonkt de 10 km wel, zo van waar is de grens... Maar ik hou het bij 5 en dan op tempo. Streven de 5 onder de 30 minuten te lopen, dat moet ik wel halen denk ik.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers