Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe entertain je je baby?

<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 31 Jul 2017 19:11

Re: Hoe entertain je je baby?

Elliot schreef:Mm, ja ik snap wat je bedoelt hoor, maar een traphekje vind ik toch van een net andere orde dan een hekje middenin mijn woonkamer. Ik zou ook niet eens weten hoe ik dat moet regelen, een hek om mijn haard, haha. Overigens staat onze haard nooit aan (we hebben het rookkanaal niet laten controleren, dus ik durf het niet aan om hem aan te zetten), dus het gevaar is er nu ook niet.


Mocht je in de toekomst wel van plan zijn de haard te gaan gebruiken dan kun je op onlinetraphekjes.nl speciale kachelhekjes kopen, toen onze kinderen klein waren hadden we deze er ook altijd om heen staan.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 31 Jul 2017 19:24

Re: Hoe entertain je je baby?

Ik heb geen breekbare dingen in de vensterbank, scheelt een hoop ge-nee. Hij mag niet aan de tv ontvanger en de afstandsbediening en dingen op tafel komen dus daar leert hij het woord wel van kennen. Verder gaf en geef ik vaak een pan met ongekookte pasta en een houten lepel als ik kook, een stapel doekjes als ik met de was bezig ben, een bakje zand als ik in de tuin bezig ben etc. Kan hij op zijn manier meedoen.
R. 2013
D. 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Jul 2017 19:33

Re: Hoe entertain je je baby?

Oh dat is ook een goeie Spencer! Laten meehelpen, vinden ze meestal leuk.

Pandora, thanks voor de tip!

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 31 Jul 2017 20:14

Re: Hoe entertain je je baby?

Inderdaad de loopauto. Uitvinding hoor :P
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 01 Aug 2017 06:14

Re: Hoe entertain je je baby?

Ik heb toen ook een tijdje dingen weg gehaald, van de salontafel ed, puur om het mijzelf makkelijk te maken, voor zijn tweede verjaardag heb ik het alweer terug gezet en sindsdien blijft hij er gewoon vanaf, totaal niet meer interresant.

Sommige dingen heb ik hem gewoon telkens bij weg gehaald, kost inderdaad heel veel energie maar er komt op een gegeven moment een moment dat het niet meer interresant is en hij er vanaf blijft.

Daarnaast zou ik hem wel gewoon in de box zetten, niet als strafplek als je al 100 keer nee gezegd hebt, maar gewoon als vast ritueel en dan wat speelgoed wat hij leuk vind speciaal alleen in de box geven zodat het voor hem ook een prettige en leuke plek is. Dit zodat het gewoon bij jullie routine hoort en hij gewoon weet dat het er bij hoort en jij dus even je handen vrij hebt om even iets in huis te doen. Als dat dan klaar is heb je weer alle tijd om hem te laten doen wat hij wil en kan je hem 100 keer ergens weg halen, als dat een onderdeel is van jullie speeltijd is het een stuk minder frustrerend dan wanneer je telkens je huishoudtaken moet onderbreken.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Aug 2017 07:39

Re: Hoe entertain je je baby?

Ja minoessepoes zo doe ik het nu ook hoor, in de box als ik iets anders moet doen en hem weghalen als ik met hem speel. Alleen als ik hem 3 x bij de haard heb weggehaald kruipt hij er de 4e keer weer heen. Ik pak hem weg, zet hem aan de andere kant van de kamer en het eerste wat hij doet is weer naar de haard kruipen. Het is dan echt een spelletje voor hem, hij gaat ook heel hard lachen. Dus dan wil ik hem laten weten dat dat niet de bedoeling is, en ik weet niet goed hoe. Nu zet ik hem dan dus ook wel eens in de box maar daardoor wordt het een strafplekje en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 01 Aug 2017 07:57

Re: Hoe entertain je je baby?

Misschien een overbodige vraag :nerd: Maar als je hem aan de andere kant van de kamer neerzet, geef je 'm dan ook een ander speeltje? Dat was't enige dat bij Tobias werkte; gelijk iets anders aanbieden en daarmee afleiden.

Toegegeven, dat werkte ook niet heel lang, maar da's ook weer een kwestie van geduld..
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 01 Aug 2017 08:19

Re: Hoe entertain je je baby?

Ja dat doe ik meestal wel, ik zet hem neer bij een zooitje speelgoed en geef hem iets aan. Alleen dat gooit hij heel demonstratief naar de andere kant van de kamer en vervolgens kruipt hij lachend weer terug naar de haard of ergens anders heen waar hij niet heen mag :laughcry:

♥♥
<<

Anoniem243

Bericht 01 Aug 2017 08:20

Re: Hoe entertain je je baby?

Wat Bazinga zegt ja; direct een alternatief aanbieden. Anders wordt het snel een spelletje inderdaad, lekker heen en mama je weer terug halen.

Ik heb nooit iets weggehaald van tafels of kasten. Wel hebben we de keuken afgesloten (hebben een 'schiereiland' waardoor dat makkelijk ging met een traphekje) zodat hij daar niet heen kon, en ik hem tijdens het koken lekker gewoon in de kamer z'n gang kon laten gaan. Ook altijd 'nee' gezegd en uitgelegd waarom als hij iets wilde pakken of ergens heen wilde dat niet mocht. Maar ik heb de mazzel gehad dat mijn kind vrij snel onder de indruk was van 'nee' en eigenlijk heel snel goed luisterde. Aan de andere kant heb ik hem met tien maanden in een onbewaakt ogenblik uit de vensterbank moeten plukken waar hij met z'n handje tegen het raam lekker naar buiten stond te kijken en lag verschillende keren de inhoud van plantenpotten op de grond dus helemaal voorkomen dat er dingen gebeuren die niet de bedoeling zijn of zelfs gevaarlijk is mij ook niet gelukt :wink:

Verder gaf ik hem als speelgoed vooral huishoudelijke dingen zoals de eerder genoemde pan met houten pollepels, doekjes op 'op te vouwen' of mee 'schoon te maken', een eigen (oude) afstandsbediening waar ik de batterijen uit gehaald had, etc. Daar was hij veel langer mee zoet dan met zijn eigen speelgoed. Nog steeds trouwens. Hij speelt momenteel het liefst met mijn oude rekenmachine.
<<

Anoniem281

Bericht 01 Aug 2017 13:10

Re: Hoe entertain je je baby?

En speeltjes verstoppen? Ik zit diep na te denken hoe wij dat met Tobias deden, maar D. is idd véél actiever in het zoeken en bewegen. Tobias was heel laat met zichzelf verplaatsen en zelfs toen hij dat kon, vond-ie 't eigenlijk wel prima op z'n plekje, omdat hij meer Pietje Precies is. Hem vermaken we dus heel goed met kleine dingen als bakjes die op en dicht kunnen. Maar misschien kun je voor D. speelgoed onder een doekje verstoppen of onder een bak, dat-ie eerst die opzij moet doen e.d. Dan is-ie langer afgeleid en misschien wel meer gefascineerd door dat, dan wegkruipen?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 02 Aug 2017 08:16

Re: Hoe entertain je je baby?

Ik herken je haard verhaal heel goed Elliot. T doet dat met de tv. Daarom staat er nu dus wat voor als hij beneden speelt. Hij maakt er echt een spelletje van en lacht je gewoon uit haha. Afleiden helpt echt niet.
2016
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 02 Aug 2017 22:00

Re: Hoe entertain je je baby?

Elliot schreef:Nou Chaos toevallig is mijn man daar vanmorgen met hem geweest en hij vond het geweldig! Kijk nou:


Jaa, toevallig zeg! Super leuk! Ze kunnen als baby zich daar ook al zo goed vermaken.
Afbeelding

I & N juni 2010
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers