Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zo onzeker, bang voor miskraam

<<

Anoniem223

Bericht 01 Aug 2017 16:08

Zo onzeker, bang voor miskraam

Hey meiden,
Ik had mezelf afgemeld, maar ik heb toch maar weer een account aangemaakt, omdat ik met iets zit. Ik heb ruim een week geleden ontdekt dat ik zwanger ben, ik ben nu ongeveer 6 weken. Ik heb de eerste afspraak bij de verloskundige op 22 augustus. In de tussentijd gaan we nog 2 weken op vakantie. Nou heb ik eigenlijk geen zwangerschapskwaaltjes. Ik was een maand lang extreem moe, daar dat is al een stuk minder. Ik ben ook niet misselijk en heb geen opgezwollen of gevoelige borsten. Nu ben ik eerlijk gezegd best bang dat het niet leeft. Zou ik gewoon 2 weken op vakantie gaan, en het op zijn beloop laten, en na de vakantie maar zien hoe het er voor staat? Maak ik me te veel zorgen? Of zouden jullie de vk bellen of het misschien mogelijk is om maandag (voor we vertrekken) nog langs te komen? Kunnen ze dan uberhaupt al iets zien? Als het dan fout is, ga ik natuurlijk ook niet met een lekker gevoel op vakantie. Ik weet het niet zo goed… Ik vind het nog veel te vroeg om het iemand te vertellen, mijn vriend zegt dat we er rekening mee moeten houden dat het nog mis kan gaan, omdat een op de 10 misgaat en op mijn leeftijd nog wat meer. Die is er wat nuchterder in. Hij zegt ook dat we er gewoon positief in moeten staan.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 01 Aug 2017 16:51

Re: Zo onzeker, bang voor miskraam

Ik zou niet nog naar de VK gaan want als je echt pas 6 weken bent, kan het dat er maar weinig zichtbaar is waardoor je helemaal onzeker wordt. Probeer hoop te houden en vertrouwen te hebben in je lichaam. Niet iedereen voelt zich rot, ziek of slecht dus dat hoeft helemaal niks te zeggen. Ga met je vriend van de vakantie genieten, probeer daar je aandacht op te richten en dan is het zo de 22e. Ik duim voor je :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 01 Aug 2017 17:01

Re: Zo onzeker, bang voor miskraam

Ik zou proberen lekker te genieten van je vakantie, dat is juist mooie afleiding tot de echo op 22 augustus. Theoretisch gezien zou er nu al een hartje te zien moeten zijn, maar in de praktijk kan je je een dag of iets verrekend hebben en kan je nog niks zien op de echo. Dat maakt je alleen maar onzekerder.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 01 Aug 2017 17:17

Re: Zo onzeker, bang voor miskraam

Allereeest van harte met je zwangerschap. Die eerste weken zijn sowieso zenuwslopend en ik vond het een eeuwigheid duren tot de eerste echo met 8.5 week. Ik had ook geen enkele kaal. Geen zere borsten, geen misselijkheid en de vermoeidheid kwam ook pas later. Er werd 9 maanden later gewoon een kerngezond jongetje geboren. Ik zou lekker op vakantie gaan en proberen er lekker van te genieten.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2017 17:35

Re: Zo onzeker, bang voor miskraam

Gefeliciteerd, als eerste!
Ten tweede, ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Het is ook gewoon heel spannend. Ik ben het eens met de rest. Ik denk dat de vakantie een mooie afleiding kan zijn. Hoe bijzonder ook om samen op vakantie te gaan terwijl nog niemand het weet (tenzij je het al verteld hebt natuurlijk), echt even samen in jullie bubble. Wie weet wel de laatste vakantie samen. Maar het is ook fijn om even de deur uit te zijn, even een change of scenery. Zo zal de tijd voorbij vliegen waarschijnlijk en voor je 't weet is het 22 augustus.

Een echo zal nu nog niet heel veel zin hebben, maar je kunt het altijd vragen. Ik zou dénk ik echter wachten tot na de vakantie.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem223

Bericht 01 Aug 2017 17:55

Re: Zo onzeker, bang voor miskraam

Dankjewel! Wij zijn er zelf heel blij mee. We hebben een heel traject achter de rug ivm een erfelijke aandoening dus we vinden het heel spannend.
Ik ga gewoon lekker op vakantie en probeer me niet teveel zorgen te maken. Op vakantie spreken we 2x af mer vrienden, dus even een goede smoes voorbereiden waarom ik niet meedoe als ze een wijntje drinken...
<<

Fie

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 29 Jun 2017 16:18

Bericht 01 Aug 2017 21:06

Re: Zo onzeker, bang voor miskraam

Ik zou juist wel een afspraak maken bij de verloskundige, niet perse voor een echo, maar zodat zij je aan kan horen en tips kan geven hoe je beter met je angst om kunt gaan. Ik was in mijn eerste zwangerschap ook zo verschrikkelijk bang, ongegrond gelukkig, maar mijn angst overschaduwde alles. Wij gingen ook op vakantie en ik heb echt de verschrikkelijkste vakantie ooit gehad, we zijn zelfs eerder naar huis gegaan. Ik zou je dus adviseren om juist wel je verloskundige te bellen en er over te praten.
<<

Anoniem260

Bericht 01 Aug 2017 21:25

Re: Zo onzeker, bang voor miskraam

Als je wel n afspraak bij de VK maakt, hou er dan wel rekening mee dat je geen bevestiging krijgt of t wel of niet goed zit. Spannend zeg.
Bedenk, zolang je geen overduidelijke miskraam-signalen hebt, is de kans groot dat t vruchtje nog gewoon zit waar t hoort. Vrouwen die n miskraam doormaken, die wel kwaaltjes hadden, hebben die vaak ook nog even erna, omdat de hormonen niet zomaar verdwenen zijn.
Hoop dat je n manier vindt om je angst en onzekerheid te verminderen
<<

Anoniem243

Bericht 01 Aug 2017 21:55

Re: Zo onzeker, bang voor miskraam

Ik heb een miskraam gehad maar had wel degelijk kwaaltjes, dat zegt dus gelukkig/helaas helemaal niks. Als je denkt dat de angst je teveel gaat beheersen op vakantie dan zou ik de vk toch even bellen, al is het maar om even te horen hoe je daarmee om kunt gaan inderdaad. Een echo zou ik zelf in dit stadium niet doen. Ten eerste is de kans dat je nog niets ziet vanwege de termijn aanwezig waardoor je alleen maar onzekerder wordt en ten tweede garandeert een goede maar heel vroege echo niet dat het daarna goed blijft gaan. Een goede echo hielp mij ongeveer 5 minuten daarna was ik weer net zo onzeker... Hopelijk kun je genieten van de vakantie en helpt de afleiding en heb je daarna als kers op de taart een prachtige echo!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers