Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snel en klein trouwen - help!

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jul 2017 16:41

Re: Snel en klein trouwen - help!

Ja ik ben ook benieuwd!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem298

Bericht 29 Jul 2017 20:53

Re: Snel en klein trouwen - help!

En ik ook!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Jul 2017 06:50

Re: Snel en klein trouwen - help!

Wij hadden laatst een bruiloft bij papa's beach house, er zaten wel gewoon mensen op het terras te lunchen maar tussen het terras en het strandje zit een glazen wand en er kon verder niemand op het strandje komen. Het aansnijden van de taart was in de ruimte die daar aan grenst, ze hadden een barbecue op het strandje en ' avonds het feest ook weer in de ruimte die aan het strandje grenst, ik vond het een knusse locatie!

Wij zijn zelf nog kleiner getrouwd, hadden eerst koffie en thee en "bruids"taart thuis om half 2, liepen daarna naar het stadsdeelkantoor, de ceremonie was om half 4 en duurde een uurtje, daarna liepen we naar het (luxe) eetcafé waar ze ons op stonden te wachten met bubbels, vervolgens geborreld met wat hapjes ( zowel luxe als gewone bitterballen) en vervolgens zijn we aan tafel gegaan voor een drie gangen menu ( wat luxer we hadden bijvoorbeeld kreeft vooraf) en koffie met friandises na, toen gingen de oma's en ouders naar huis en hebben we met mijn broer en de vrienden die er bij waren nog een borrel gedronken. In totaal waren we met 15 personen, het restaurant was niet afgehuurd.

Te basic voor jullie wensen maar je zou wel een deel thuis kunnen doen ( zoals wij dus gestart zijn) als alles al vol blijkt te zijn, bij jullie of je ouders bijvoorbeeld en dan een traiteur/ cateraar eten laten brengen en eventueel wat studenten betalen om de bediening te doen, vervolgens dan met je daggasten naar het café waar het feest is?

En is de theeschenkerij bij Kasteel Heemstede niet misschien iets? Daar hebben wij ooit een familiefeest gehad en ik vond het ook een knusse ruimte, in het kasteel en de tuin kan je ook trouwen, wellicht dat er ook iets te regelen is met de theeschenkerij omdat het op hetzelfde terrein is?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 31 Jul 2017 15:47

Re: Snel en klein trouwen - help!

Hai! Eindelijk even een update!

De datum en de locatie staan vast; Donderdag 21 September bij restaurant/café Halfweg, zit hier in mijn dorp.
Hele knusse, gezellige locatie. De ceremonie kan in hun aangebouwde serre, daarna een borrel beneden, terwijl het personeel dan diezelfde serre weer ombouwt tot een plek waar we met z'n 18en kunnen dineren.
Dan naar boven voor het feest :banaan: We wilden het klein vieren, maar ondertussen zitten we op 80 man, dus het loopt toch wel aardig uit de klauwen haha!

Ik ben vorige week bij de bruidsoutlet in Leiden geweest. 1 jurk gepast waar ik direct verliefd op was, maar die was er alleen nog in een maatje 36 en dat was nét te krap :nopompom: Overal op internet verder gezocht, maar hij is nergens meer te vinden. Als iemand zich verveelt en zin heeft om me te helpen bij de zoektocht, het is de Sincerity 3750 :eyes:

Toen afgelopen zaterdag naar een bruidsmodezaak hier in de buurt geweest en 2 prachtige jurken gepast, allebei totaal anders. Alleen waar ik een beetje van baalde; Ze vroeg me naar mijn budget, dus dan ga ik er vanuit dat ze zich daaraan houdt. Maar toen ik eenmaal die 2 mooie jurken aan had en op slag verliefd was, bleken ze 300 en 400 euro boven budget te zijn. Van de prijs kon niks af en de vermaakkosten waren ook nog eens 200 euro.....dus tsja... dat gaat 'm niet worden, ik wil me wel echt aan mijn budget houden. 100 euro eroverheen zou nog kunnen, maar geen 500 euro of meer.

We zijn nu alleen nog op zoek naar een website met mooie uitnodigingen, beetje kwaliteit... niet de greetz of kaartje2go achtige websites.
En ik ben heel hard op zoek naar een liedje voor als ik "down the isle" loop....iemand suggesties? Ik wil iets luchtigs, beetje singer/songwriter, niet te zwaar en emotioneel.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 31 Jul 2017 16:00

Re: Snel en klein trouwen - help!

De meeste drukkers kunnen toch een mooie kaart leveren? Wel leuk hoor, zo'n mooi feest voorbereiden :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jul 2017 16:05

Re: Snel en klein trouwen - help!

Oh wat een leuke update Janedoe. Spijkers met koppen!
Fijn dat de locatie zo goed mee werkt. Enne klein trouwen noem ik 't niet meer haha. Wij hadden minder daggasten.
Prachtige jurk had je gevonden, jammer dat ie net niet past.
Let's discover the world together.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 31 Jul 2017 16:54

Re: Snel en klein trouwen - help!

Marin schreef:Oh wat een leuke update Janedoe. Spijkers met koppen!
Fijn dat de locatie zo goed mee werkt. Enne klein trouwen noem ik 't niet meer haha. Wij hadden minder daggasten.
Prachtige jurk had je gevonden, jammer dat ie net niet past.


Geen 70 daggasten hoor :laughcry: 18 daggasten en 70 op het feest :cheering:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jul 2017 16:59

Re: Snel en klein trouwen - help!

OH ja, daar ging ik nog op reageren, ik zag je vraag nogmaals in het andere topic.

Ik heb een goede singer songwriter liedje suggestie voor je. Wij hadden dit nummer op het moment dat de getuigen hun handtekening zetten, mede omdat mijn broertje getuige was en hij dit altijd op vakantie speelde op de gitaar, dus het is naast een heel lief liefdesliedje ook nog een familieliedje voor mij. Maar dus ook een lief singer songwriter liedje:

Jack Johnson - Better Together
https://www.youtube.com/watch?v=u57d4_b_YgI


Ook lief:
Lumineers - Ho Hey
https://www.youtube.com/watch?v=zvCBSSwgtg4

Jason Mraz - I'm Yours (maar die hoor je wel vaker op bruiloften)
https://www.youtube.com/watch?v=EkHTsc9PU2A
Let's discover the world together.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 31 Jul 2017 17:20

Re: Snel en klein trouwen - help!

Ik neem aan dat maat 38 past als 36 te klein was? Want hier hebben ze hem in maat 38 nog (als de informatie op de site klopt):

https://www.bruidsshop.nl/outlet-sample ... -sale.html
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 31 Jul 2017 17:36

Re: Snel en klein trouwen - help!

Siem schreef:Ik neem aan dat maat 38 past als 36 te klein was? Want hier hebben ze hem in maat 38 nog (als de informatie op de site klopt):

https://www.bruidsshop.nl/outlet-sample ... -sale.html


Nee helaas :( Ik heb ze vrijdagmiddag gebeld (nadat ik een middag had gezocht naar deze jurk) met de vraag of ze hem nog hadden en of ik zaterdag mocht komen passen, maar hij was er niet meer, boehoe! :nopompom:

Bedankt voor je liedjessuggesties, ik ga ze nu luisteren!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 31 Jul 2017 17:38

Re: Snel en klein trouwen - help!

Balen dat ze hem daar ook niet meer hadden. Succes met de zoektocht!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Jul 2017 17:48

Re: Snel en klein trouwen - help!

Heb je in je buurt niet iets van een bedrijfschool? Daar zitten leerlingen vanuit het speciaal onderwijs die onder hele goede begeleiding een werkplek ervaring op doen. Hier tegen over mij zit een drukkerij die zich daar mee bezig houdt. Vaak gaan mensen daar niet snel heen, terwijl er echt goed werk geleverd wordt. Misschien kunnen zij iets speciaals ontwerpen op kort termijn en ook drukken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem298

Bericht 31 Jul 2017 19:48

Re: Snel en klein trouwen - help!

Balen dat die jurk er niet meer in je maat is! Ik zal ook nog zoeken voor je. Was je niet meer in Barneveld geweest zaterdag?

Dat kleine feestje wordt steeds groter inderdaad, ik wilde ooit ook een 'klein' feestje geven voor onze verloving, hele huis zat vol (zo'n 70 man haha).

Wat voor soort trouwkaart zoek je? Wij hadden die van ons bij trouwkaarten.nl vandaan, heb je daar al gekeken? Hipdesign.nl heeft ook mooie kaarten trouwens!
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 31 Jul 2017 21:43

Re: Snel en klein trouwen - help!

En ja, dan ben je actief in het drukwerk, dus nog even gekeken voor de trouwkaarten. Vistaprint heeft een goede aanbieding voor trouwkaarten: http://www.vistaprint.nl/trouwkaarten.a ... 7119&GNF=0
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 02 Aug 2017 19:50

Re: Snel en klein trouwen - help!

I said YES to the dress! :cheering: :cheering: :cheering:
Ben helemaal blij! Binnen budget, heel wat anders dan ik gepast had, maar het was meteen goed :)

We hebben mooie kaarten gezien op creatieve-kaarten.nl, maar ik ben vreselijk besluiteloos :confused: Kan moeilijk knopen doorhakken, zit nu al 3 avonden door dezelfde kaarten te scrollen haha.
Ik ga jullie suggesties ook eens bekijken, bedankt!

Bruidsboeket en corsages krijgen we van mijn schoonzus/zwager, ambtenaar is geregeld, locatie is geregeld. Mijn schoonzussen zijn kapster en visagiste, dus daar hoef ik me ook niet druk om te maken. Net nog even een vet leuke zanger gevonden (sven the pianoman) voor een prikkie, als trouwauto kunnen we de VW beetle cabrio van een bekende gratis lenen, dus volgens mij zijn we al een heel eind met het geregel :cheering:

Ik vind alleen de tekst op de kaart erg moeilijk... ik vind het lastig hoe ik de eindtijd van het feest erin moet zetten.
En... we willen er op de een of andere manier in verwerken dat we niet zitten te wachten op abc-tjes, stukjes, speeches etc. Maar hoe zet ik dat er nou netjes in zonder al t bot te klinken?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 02 Aug 2017 19:58

Re: Snel en klein trouwen - help!

Gefeliciteerd! Heb je een ceremoniemeester? Dan kan je een apart briefje door haar laten maken met daarop dat jullie niet zitten te wachten op zulke dingen, en deze bij de kaarten doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Aug 2017 20:06

Re: Snel en klein trouwen - help!

Sawadee schreef:Gefeliciteerd! Heb je een ceremoniemeester? Dan kan je een apart briefje door haar laten maken met daarop dat jullie niet zitten te wachten op zulke dingen, en deze bij de kaarten doen.


Ja dit zou ik ook doen. En als je geen ceremoniemeester hebt zou ik het op een soort ceremoniemeesterbriefachtig dingetje zetten. En anders gewoon ergens op de kaart onderaan. Liever eerlijk dan ongewilde stukjes toch? Ik zou dan iets zeggen dat jullie het liefst de hele avond een knalfuif geven die liever niet onderbroken wordt door stukjes.


En supertof dat je geslaagd bent voor je jurk! Good busy!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem210

Bericht 03 Aug 2017 10:36

Re: Snel en klein trouwen - help!

Ik breek even in. Ik zou wel een ceremoniemeester nemen. Ook al is het alleen voor op de dag zelf zodat jij zelf niet alle regelzaken hoeft te doen. Ik ben op een bruiloft geweest waar men geen ceremoniemeester had en daar ging best een heleboel mis, zoals het niet tekenen van het (creatieve gastenboek, een doorgeglipt stukje wat het bruidspaar absoluut niet wou en het uitlopen van de verschillende onderdelen). Zo zonde.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Aug 2017 11:33

Re: Snel en klein trouwen - help!

Wij hadden geen ceremoniemeester, hoefden op de dag zelf niks meer te regelen en er is ook niks misgegaan. Het kan dus ook prima zonder! ;)

Vooraf hebben wij iedereen al duidelijk gemaakt dat we geen stukjes wilden. Iedereen snapte dit goed.
Verder hebben we in grote lijnen de dag besproken met mijn zusje en zwagers. Zij stonden bij het gastenboek en deelden aan het eind de bedankjes uit. Verder liep de dag eigenlijk vanzelf goed. Ik snap dan ook nog steeds het nut van ceremoniemeesters niet zo :smile:
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Aug 2017 11:38

Re: Snel en klein trouwen - help!

Maar je hebt alsnog de hulp van je zusje en zwager ingeschakeld voor het gastenboek en de bedankjes. Dan snap je het nut van ceremoniemeesters toch wel? Alleen noem je het beestje dan niet bij z'n naam.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem210

Bericht 03 Aug 2017 11:50

Re: Snel en klein trouwen - help!

Mijn beste vriendin was onze ceremoniemeester. We zijn klein getrouwd en van te voren hadden we alles al geregeld.
Maar op de dag zelf zijn altijd gasten of personeelsleden met vragen. Ik vond het heel fijn om hier zelf niets mee te hoeven. Daarnaast deelde onze ceremoniemeester de bedankjes uit en zorgde ze er voor dat het gastenboek rond ging.
Zo konden wij zorgeloos van alle momenten genieten.
Het is ook maar net hoe je invulling geeft aan het ceremoniemeesterschap.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Aug 2017 12:12

Re: Snel en klein trouwen - help!

Marin schreef:Maar je hebt alsnog de hulp van je zusje en zwager ingeschakeld voor het gastenboek en de bedankjes. Dan snap je het nut van ceremoniemeesters toch wel? Alleen noem je het beestje dan niet bij z'n naam.


Nou ja dat was meer even snel tussendoor: 'willen jullie even kijken of mensen op de deur schrijven en of ze een hartje meenemen?' Daarvoor hoefde ik ze de stempel ceremoniemeester niet te geven.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Aug 2017 12:15

Re: Snel en klein trouwen - help!

Nee oké maar feit blijft dat het handig is om iemand even in te kunnen zetten. Hoe groot of klein de taak, wat voor naam je er ook aan geeft. Ik verwacht dat ik ook niet heel veel hoef te doen voor de bruiloft van mijn zus.
Let's discover the world together.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 03 Aug 2017 12:25

Re: Snel en klein trouwen - help!

Ik heb mijn broer gevraagd om soort van ceremoniemeester te worden. Heb hem er wel bij gemeld dat de titel zwaarder klinkt dan wat hij moet doen... eigenlijk is het vooral het versieren van de locatie op de dag zelf en vragen van mensen per mail of telefoon beantwoorden n.a.v. onze kaart.... veel meer zal het niet zijn denk ik... :eyes:
De ceremonie en het diner is met zo'n klein groepje, ik verwacht niet dat daar zoveel mis kan gaan, maar daar kan ik me in vergissen natuurlijk.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers