Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby/kinder-EHBO

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 27 Jul 2017 10:36

Baby/kinder-EHBO

Nu ik veel alleen thuis ben met J. realiseer ik me dat ik eigenlijk totaal niet weet hoe te handelen wanneer er iets gebeurt. Met name verslikken (nu nog niet van toepassing met alleen melk) lijkt me eng omdat de eerste seconden handelen misschien wel een verschil kunnen maken. Ik zit er nu over te denken een cursus EHBO te doen om wat basics te leren. Zie alleen een flink aanbod qua uitgebreidheid.

Wie heeft zo'n cursus gedaan en had je er ook iets aan? Waar heb je het gedaan en welk pakket en zou je dat aanraden?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 27 Jul 2017 10:39

Re: Baby/kinder-EHBO

Ik lees even mee want toevallig hadden mijn man en ik het hier gister over en ik heb ook geen idee. Ooit, toen ik in groep 8 zat, heb ik wel een EHBO-cursus gedaan, maar dat is al 16 jaar geleden dus da's niet echt meer actueel.

♥♥
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Jul 2017 10:52

Re: Baby/kinder-EHBO

Onze verloskundigenpraktijk organiseerd eens in de zoveel tijd een workshop, zonder reanimatie, via het rode kruis. Niet echt een cursus dus maar wel dat je de belangrijkste dingen weet.
Toen ik er was was het een aanfluiting en nu mogen we eind augustus het opnieuw volgen maar dan goed.
30-04-2017
<<

Patsy

Bericht 27 Jul 2017 10:59

Re: Baby/kinder-EHBO

Ik heb ook zo'n workshop zonder reanimatie gevolgd. Daar heb ik de belangrijkste handelingen geleerd mbt verslikken, brandwonden en vallen.

Ik vond het prettig omdat ik (extreem) bang ben voor verstikking. Nu weet ik tenminste wat ik kan doen.

Ik wil ook nog een ehbo cursus met reanimatie gaan volgen.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 27 Jul 2017 11:21

Re: Baby/kinder-EHBO

Ik heb zo'n cursus gedaan, inclusief reanimatie en aed. Bij livis. Online de info en toetsen en een ochtend praktijk
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 27 Jul 2017 12:14

Re: Baby/kinder-EHBO

Ik ga na de zomer een cursus kinder ehbo doen, aangeboden via de peuterspeelzaal. Wij krijgen drie lessen en dan behandelen ze ook de meest voorkomende dingen.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 27 Jul 2017 12:17

Re: Baby/kinder-EHBO

Ik heb het vanwege mijn werk. Eerst kinderopvang en nu als gastouder. Via het oranje kruis.
Ik vind het fijn om te hebben en te weten hoe te handelen in bepaalde situaties.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 29 Jul 2017 08:06

Re: Baby/kinder-EHBO

Kees, waarom was het een aanfluiting? Dan moeten we die maar vermijden.

Gisteren heb ik het er nog met mijn vriend over gehad en straks spendeert hij evenveel tijd met haar als ik. We vinden het dus zinnig om zo'n cursus beide te gaan doen. Oppas regelen zien we nog niet zitten, dus gaan we op zoek naar eentje waar we ombeurten heen kunnen op zijn vrije dag.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Jul 2017 08:20

Re: Baby/kinder-EHBO

Ik zoek ook nog een geschikte cursus in de buurt. Het liefst eentje waarbij je van te voren geen theorie hoeft te bestuderen (die kwam ik ook tegen) maar echt hands on daar ervaring op doet.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 29 Jul 2017 08:31

Re: Baby/kinder-EHBO

Ja, denk dat zonder theorie vooraf beter is. Zeker bij mijn vriend zal het er niet van komen. Certificaten hoeven we ook niet, enkel weten hoe te reageren als er iets gebeurt.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 29 Jul 2017 08:39

Re: Baby/kinder-EHBO

Ik heb het ooit gedaan voor een studiepunt op school, met reanimatie en een beetje theorie. Vond de theorie echt te simpel en had liever nog meer geoefend met de praktijkdingen. Maar in principe weet ik zo ongeveer wat ik moet doen. Als ik het opnieuw zou doen zou ik wel 1 keer in het jaar of in de 2 jaar een herhaling doen. (Toen niet gedaan omdat ik gewoon geen tijd had naast school en werk en het kostte ook nog eens een keer geld dus ik had er geen zin in). Zou nu alleen liever een gewone ehbo cursus met een stukje gericht op kinderen doen. Is voor mijn gevoel toch vollediger. (Heb wel bhv maar das dan ook maar weer zo half)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 29 Jul 2017 08:44

Re: Baby/kinder-EHBO

De man doe het haf vertelde vooral wanneer je 112 moest bellen en wanneer de hap en we hebben gewoon 3u op een stoel zitten luisteren.
Dit was niet de bedoeling van de WORKshop en ik hen dus ook mijn ongenoegen geuit omdat ik dit nogal zonde vond van m'n €55.
Nu mag de hele 'klas' eind augustus opnieuw en dan krijgen we iemand anders en wel praktijk met oefen poppen enzo.
Het lag dus echt aan de 'instructeur'
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Jul 2017 09:24

Re: Baby/kinder-EHBO

Ik niet, maar ik ben natuurlijk getraind in baby- en kinderreanimaties. Gelukkig nog nooit het echt moeten doen! Nou ja, wel een meisje van 16 maar die zag er meer uit als een volwassene.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx