Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijk worden en vraag i.v.m. ondergoed

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 28 Jul 2017 21:29

Zindelijk worden en vraag i.v.m. ondergoed

Vorige maand waren we ineens zo ver dat mijn dochter, van toen bijna 3, voortaan op het potje of op de wc wilde.
Prima, helemaal goed en lekker gestimuleerd. Voor elke plas krijgt ze een sticker die ze op haar potje mag plakken.
Tot het ineens 3 weken terug drama was. Plassen gaat op zich goed, af en toe een ongelukje maar verder doet ze dit lekker op de wc. De grote boodschap gaat helaas minder goed. We zien dat je het ophoudt of juist heel erg staat te persen. Steeds kleine beetjes. Ik blijf ondergoed in emmers weken, wasssen en nieuw ondergoed kopen.

Omdat ze in mei een liesbreukoperatie heeft gehad en voor die tijd nergens last van had dacht ik dat het hiermee te maken had. Chirurg gaf aan dat het daar eigenlijk niet mee te maken kan hebben aangezien het probleem nu verholpen is. Een paar dagen lactulosestroop geprobeerd te geven, maar zelfs als dit ergens doorheen zit laat ze haar drinken staan. Afgelopen maandag bij een osteopaat geweest, maar dit heeft weinig invloed gehad als ik zo eens naar de afgelopen paar dagen kijk. Als we aardappelen of pasta eten gaat er wat extra olijfolie overheen en dan gaat het wel iets beter. Misschien speelt het mee dat ze gewoon weigert om groenten te eten. Fruit eet ze wel goed.

Ik heb trouwens aangegeven dat ze ons om een luier mag vragen als ze het aan voelt komen. Dit wil ze blijkbaar zelf niet want hier wordt niet om gevraagd.

Ik weet even niet hoe ik het nu verder aan moet pakken met het ondergoed.
Hoe doen anderen dit? Kopen jullie ook steeds nieuw ondergoed of gaat het gewassen (niet schoon geworden) ondergoed weer aan? Of alleen maar donker ondergoed misschien?

Sorry, lang verhaal geworden...
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 28 Jul 2017 21:35

Re: Zindelijk worden en vraag i.v.m. ondergoed

Ik kreeg het ondergoed eigenlijk altijd wel schoon. Uitspoelen en dan meteen in de wasmachine met eventueel een schep vanish erbij.
En klein vlekje zou ik niet voor weg doen maar als het het grote vieze vlekken zijn zou ik het wel weg doen en zo goedkoop mogelijk nieuw ondergoed kopen.
2010 2012
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 28 Jul 2017 21:40

Re: Zindelijk worden en vraag i.v.m. ondergoed

Ik gebruik gewoon wasmiddel en Vanish maar kan blijkbaar niet zo goed wassen haha.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 29 Jul 2017 07:33

Re: Zindelijk worden en vraag i.v.m. ondergoed

.
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 17:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Jul 2017 09:10

Re: Zindelijk worden en vraag i.v.m. ondergoed

Mijn zoontje durfde/wilde ook niet op het potje of de wc. Ik heb hem ongeveer drie maanden (of langer) in zijn onderbroek laten doen omdat hij met plassen wel zindelijk was. Gewoon geen aandacht aan geschonken, maar wel gelijk verschoon en af en toe zeggen dat het eigenlijk op de wc moest. (We hebben wel cadeautjes beloofd enzo, maar dat werkte niet genoeg)
Op een gegeven hebben we muntjes beloofd om een cadeautje te sparen en ineens lukte het. Of het door die muntjes kwam weet ik niet, hij was er gewoon klaar voor op dat moment.

Die vieze onderbroeken (vaak drie op een dag) spoelde ik uit, daarna doe ik ze in een emmer water tot ze in de was gaan. Vaak met vieze slabbers erbij. Nooit lang laten staan, dat is ranzig. Alle onderbroeken zijn schoon geworden.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers