Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Najaar 2017 mama's

<<

Anoniem210

Bericht 17 Jul 2017 14:14

Re: Najaar 2017 mama's

Ik denk dat het wel heel normaal is hoor om te twijfelen over de naam. Zoals je zelf ook al zei, je kind moet de naam haar hele leven dragen. Je wilt gewoon de mooiste kiezen. Maar jullie hoeven nog niet meteen te beslissen hé. Als het goed is heb je nog een week of 17.Ik denk dat de berusting van zelf komt en dat je dan de knoop wel door kunt hakken.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Jul 2017 14:46

Re: Najaar 2017 mama's

Jeetje meiden! Wat gaan jullie snel! Zo gek om te bedenken dat ik ook anders al zo ver was.

Ik blijf jullie gewoon volgen, zo leuk!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem214

Bericht 17 Jul 2017 15:18

Re: Najaar 2017 mama's

Wat een mooie box Amadine!
Heerlijk Believe dat je bijna verlof hebt kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt. Leuk die babywasjes.
Lekker Lennox ook bijna verlof!


Hier gaat het allemaal prima al merk ik wel dat mijn buik wat zwaarder wordt en het allemaal ietsje ongemakkelijker wordt. Ook zijn we uit de namen voor ons meisje, zo leuk wordt nu steeds echter ofzo :)
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 17 Jul 2017 15:31

Re: Najaar 2017 mama's

Lennox, ik ga per 1 augustus. Jij gaat denk iets eerder dan 34 weken of niet? Of heb je geluk dat het weekend er tussen valt?
Vind je het leuk om het kaartje te zien via PM?
Zijn jullie er al uit qua kaartje?

Amandine, dat soort kleine dingen zijn ook super leuk om te shoppen.
Haha het klinkt alsof jullie wel al eruit zijn qua naam, maar dat het nog even moet landen ofzo?

Wat lief dat je een berichtje plaatst Burn. Jij nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Juliette, leuk dat jullie er ook uit zijn.
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 16:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem214

Bericht 17 Jul 2017 15:37

Re: Najaar 2017 mama's

Lennox, Mn buik zit nog niet in de weg hoor gelukkig niet. Maar heb een lichamelijke beperking en merk gewoon dat het allemaal wat zwaarder wordt.
<<

Anoniem210

Bericht 17 Jul 2017 17:38

Re: Najaar 2017 mama's

Wat lief Burn. Lijkt me inderdaad een vreemd gevoel maar wat fijn dat je weer zwanger bent. Gefeliciteerd!!

Ik ga in week 36 met zwangerschapsverlof. Maar ik heb nog 3 weken vakantie die ik er voor heb geplakt.

Ah dat maakt het zeker wel zwaarder voor je denk ik Juliette. Mag ik vragen wat voor beperking je hebt?

En Believe, natuurlijk wil ik dat! Wat een eer :) Wij twijfelen tussen 2 kaartjes. Wil je die ook zien?
<<

Anoniem214

Bericht 17 Jul 2017 18:13

Re: Najaar 2017 mama's

Lennox, ik ben halfzijdig spastisch waardoor ik moeilijk/mank loop en mn rechterkant arm/been niet goed werkt. Wordt dus nog best een uitdaging, die ik uiteraard met liefde aanga :)
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 18 Jul 2017 05:32

Re: Najaar 2017 mama's

Dat zal idd vast nog pittig worden Juliette.

Lennox, lekker zeg met 33 weken al met verlof. Hoeveel dagen moet je nu nog werken?
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 16:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 18 Jul 2017 08:09

Re: Najaar 2017 mama's

Dat lijkt me inderdaad ook pittig Juliette.

Lekker Lennox, zo lang verlof!
We plakken er waarschijnlijk nog een weekje vakantie aan vast, zodat ik vijf weken van te voren met verlof ga. Onze laatste vakantie met z'n tweetjes.

We hebben gisteren ook de naam gekozen. Een beetje zoals jij zegt Believe; een 'optie' op deze naam maar de mogelijkheid open laten dat we nog een andere, mooiere, naam tegenkomen. Maar ik denk dat deze naam uiteindelijk wel blijft.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 18 Jul 2017 09:44

Re: Najaar 2017 mama's

Wat leuk believe en lennox, dat jullie al aan de kaartjes toe zijn!

Burn, lief van jou. Ik volg je ook wel in het wintertopic ;)

Hier een beetje hetzelfde met de naam. Eerst hadden we een andere naam maar die vond ik toch niet helemaal geweldig. Nu hebben we een naam maar moet vriend er nog erg aan wennen, al vindt hij de naam wel mooi zegt hij. De geboortenamen staan wel zo goed als vast gelukkig, dus het gaat alleen om de roepnaam. Ik vind echt maar heel weinig namen leuk.

Afgelopen vrijdag had ik een beetje bloedverlies, schrikken natuurlijk! Mocht tussen de middag gelijk komen maar er was niks raars te zien. Heb wel nog een 3d foto meegekregen voor de schrik, wel heel apart om dat te zien zeg! (Herken vriend er zelfs al in!) Gelukkig was het maar een beetje bloedverlies en was het vrij snel over. Gisteren was bij de gewone controle ook alles gewoon goed. Wel moet ik na de 24e week een suikertest doen. Zie er nu al tegen op want lees alleen maar verhalen dat het zo naar is. Gelukkig wil vriend eventueel wel mee (gisteravond nog niet, wou m'n moeder meevragen maar die is dan op vakantie, maar vanmorgen appte hij dattie toch wel mee wou gelukkig) En misschien valt het me wel mee, dan kan hij snel genoeg toch naar huis. (Nouja, naar de klusrommel in het nieuwe huis dan!)
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 21 Jul 2017 10:11

Re: Najaar 2017 mama's

Dat is ook prima toch Amandine, zo hebben wij het ook een tijd gehad.

Sonly, die suikertest lijkt me idd vervelend, van horen zeggen.
Is het kindje wat groot dat je die moet doen?

En wat schrikken van het bloedverlies.
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 16:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 22 Jul 2017 14:53

Re: Najaar 2017 mama's

Nee m'n bmi was net op het randje (dus daarom al besloten het wel te doen) en de vorige controle was m'n buik wel heel hard gegroeid en gewicht ging ook ineens heel snel (1e 18 weken 3 kg. En de volgende 4 weken ineens 4,5 kilo) en dat kan mogelijk ook een indicatie zijn. Dus better safe then sorry!
Kindje was wel mooi gemiddeld met de 20 wk echo.

En leuk, kaartjes! Ben benieuwd (tegen die tijd). Ook naar iedereens namen trouwens!
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 22 Jul 2017 19:52

Re: Najaar 2017 mama's

Sonly, ik heb de suikertest 2 keer gehad en ik moet zeggen dat het me best meeviel. Oké, dat drankje is niet het lekkerste wat ik ooit gedronken heb, maar ik vond het best te doen. Wat ik wel vervelend vond was dat je dan nog twee uur nuchter moet zijn. Bleeeegh! Al met al viel het best mee.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 22 Jul 2017 22:50

Re: Najaar 2017 mama's

Fientje schreef:Sonly, ik heb de suikertest 2 keer gehad en ik moet zeggen dat het me best meeviel. Oké, dat drankje is niet het lekkerste wat ik ooit gedronken heb, maar ik vond het best te doen. Wat ik wel vervelend vond was dat je dan nog twee uur nuchter moet zijn. Bleeeegh! Al met al viel het best mee.


Ah dankje voor je oppepper.
Normaal heb ik helemaal niet zo'n moeite met nuchter zijn, maar heb na veel zoetigheid wel eens een suikercrash (ook zonder zwangerschap) en dat vind ik zo'n naar gevoel. Eigenlijk ben ik daar gewoon "bang" voor. (Nouja bang, zie er tegenop)
<<

Anoniem214

Bericht 23 Jul 2017 07:32

Re: Najaar 2017 mama's

Leuk believe dat jullie de kaartjes hebben. Dat vind ik nog een heel gedoe, ik vind veel lelijk Haha.

Sonly ik moet ook de suikertest doen, hoor er veel wisselende verhalen over, dus ik wacht gewoon af.

Wij hebben gisteren de kinderwagen en nog wat spullen besteld. Wordt eind augustus allemaal geleverd.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 23 Jul 2017 08:00

Re: Najaar 2017 mama's

Hoop voor je dat het meevalt Sonly.
En voor jou ook Juliette. Ben wel blij dat ik hem niet heb hoeven doen, ik word snel misselijk van mierzoete dingen.
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 16:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 23 Jul 2017 08:13

Re: Najaar 2017 mama's

sonly schreef:
Fientje schreef:Sonly, ik heb de suikertest 2 keer gehad en ik moet zeggen dat het me best meeviel. Oké, dat drankje is niet het lekkerste wat ik ooit gedronken heb, maar ik vond het best te doen. Wat ik wel vervelend vond was dat je dan nog twee uur nuchter moet zijn. Bleeeegh! Al met al viel het best mee.


Ah dankje voor je oppepper.
Normaal heb ik helemaal niet zo'n moeite met nuchter zijn, maar heb na veel zoetigheid wel eens een suikercrash (ook zonder zwangerschap) en dat vind ik zo'n naar gevoel. Eigenlijk ben ik daar gewoon "bang" voor. (Nouja bang, zie er tegenop)


Komt echt goed! Het drankje zelf is niet zo prettig om op te drinken (lees: het is best veel en zoet), maar als je daar eenmaal doorheen bent (verstand op 0 en drinken), dan komt het best goed.

Succes ermee! Jij ook, Juliette.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 28 Jul 2017 10:00

Re: Najaar 2017 mama's

Hoe gaat het hier met iedereen?
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 16:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Jackie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 12

Geregistreerd: 25 Jul 2017 20:47

Bericht 28 Jul 2017 10:48

Re: Najaar 2017 mama's

Hoi allemaal.

Ik zou ook graag mee willen schrijven. Merk dat ik het mis om te kletsen met vrouwen die in dezelfde fase zitten van de zwangerschap.

Ik ben 31 oktober uitgerekend. Het gaat voor mijn gevoel zo hard nu. Merk wel echt dat ik het nu wel zwaarder begin te vinden. Buik zit steeds meer in de weg, slecht slapen daardoor, vermoeidheid. Mijn conditie is ver beneden het nulpunt gezakt. Echt waardeloos. Maar goed. Ik moet nog wel even. En echte pijn of grote klachten heb ik nog niet. Dus eigenlijk mag ik niet klagen.

Volgende week moet ik ook de suikertest doen ivm verhoogd risico op zwangerschapssuiker door mijn overgewicht. Ook word ik geprikt omdat mijn rhesusfactor negatief is. Toch weer een btje spannend allemaal

Het zou best kunnen Believe dat de baby al aan het indalen is. Vervelend dat je zo'n kramp hebt.
Lag de baby bij de laatste controle in stuit?
Wel fijn dat je maandag je laatste werkdag hebt :cheers:
Ik heb je lief, mijn hele leven
17-10-2017
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 28 Jul 2017 13:44

Re: Najaar 2017 mama's

Welkom Jackie, wat leuk dat je mee komt schrijven!
Ben je nieuw hier op het forum?
Is het je eerste kindje?

Wat je schrijft qua zwaarder worden is wel herkenbaar, zeker als je straks het derde trimester in gaat, dan komen er vaak weer meer kwaaltjes bij.

Succes met de suikertest alvast!
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 16:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 28 Jul 2017 21:17

Re: Najaar 2017 mama's

Vandaag weer op controle geweest, alles is nog steeds goed :-)

Nog 2 weken werken, mits ik word ingepland, deze week was het zo rustig dat de collega's met uren al niet allemaal ingepland konden worden. Zo'n weekje thuis was toch ook wel fijn :-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Jul 2017 07:25

Re: Najaar 2017 mama's

Ik breek even in hoor :).

Sonly, ik moest die suikertest ook doen en vond dat zo meevallen. Neus dicht knijpen en een beker in een keer leeg drinken. Daarna je lekker installeren bij de hoofdingang van het ziekenhuis (dan zie je nog wat) met een goed boek of wat tijdschriften en dan zijn die twee uren zo om.

Jackie, slaap je al met een voedingskussen? Dat scheelt enorm. Als je op je zij gaat liggen kun je het voedingskussen als ondersteuning voor je buik gebruiken. Je kunt dan ook nog een deel tussen je benen leggen. Ik vond dat zoveel fijner liggen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 29 Jul 2017 08:35

Re: Najaar 2017 mama's

Ah dank je voor de oppepper lady! Ik ga maandag bellen om de afspraak te maken.
Leuk dat je mee komt schrijven Jacky!
Believe wat gaat dat snel joh al bijna verlof! Ik hoop ook voor je dat ze netjes met haar hoofd naar beneden ligt!
<<

Anoniem210

Bericht 02 Aug 2017 20:32

Re: Najaar 2017 mama's

Welkom Jacky! Leuk dat je mee komt schrijven.

Ah nee Believe dat is wel even balen. Hopenlijk is ze morgen gedraaid! Hoelaat hebben jullie de echo?
Geniet je al wat van je verlof?

Ik helaas niet echt. Bij een controle afgelopen week bleek mijn bloeddruk veel te hoog. Nooit eerder last van gehad dus was flink schrikken. Ter observatie 2 nachten in het ziekenhuis gelegen. Nu lijkt het weer onder controle te zijn dus mocht naar huis maar moet wel rustig aan doen komende week en daarna ook maar mag vanaf volgende week weer wat meer gaan doen als mijn bloeddruk blijft zoals nu. Maar bungeejumpen zit er niet meer in. :wink:

Heb je de suikertest inmiddels gehad sonly? Ik hoop dat het meeviel en dat er een positief resultaat uit kwam.
<<

Anoniem210

Bericht 07 Aug 2017 18:40

Re: Najaar 2017 mama's

Wat is het hier stil. Jammer zeg!

Believe, hoe gaat het met jou? Heb je nog veel last van je bekken? en andere kwaaltjes?
Ik merk dat ik toch wel een opdondertje heb gehad van de hoge bloeddruk en erg vermoeid ben. Verder valt het heel erg mee met de klachten. Ik rommel een beetje om in huis om de laatste dingen klaar te maken.
Het kamertje is nu helemaal af. De laatste wasjes draaien en dan kan de baby in principe komen. Maar laat haar toch nog maar even minimaal een kleine maand zitten. :laughcry:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron