Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vergeven en/of vergeten

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 27 Jul 2017 21:18

Vergeven en/of vergeten

Best een vaag begrip vind ik. Je kunt iemand vergeven, maar dat vergeet je meestal toch niet? Want je vergeeft iemand, dus dan was het waarschijnlijk best een 'groot' ding. Maar als het iets groots was, vergeet je dat toch niet snel? Ik althans niet. Of is het meer figuurlijk vergeten? Maar das toch meer vergeven dan?

In ieder geval; deel hier je vergeven en/of vergeten-verhaal.
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 28 Jul 2017 09:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 27 Jul 2017 21:30

Re: Vergeven en/of vergeten

Wow ok dit verhaal had ik niet zien aankomen. Bizar!

♥♥
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 27 Jul 2017 21:50

Re: Vergeven en/of vergeten

Ik heb mijn ex veel te vaak vergeven (en proberen te vergeten - net doen alsof het er niet was) wat hij me aandeed als we ruzie hadden. :(
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 27 Jul 2017 21:55

Re: Vergeven en/of vergeten

Net alsof ze dachten dat je gewoon mee zou doen zonder jou in te lichten.

Ik denk dat er meer mee bedoelt wordt, wanneer je iemand vergeven hebt dat je er dan ook niet meer over moet beginnen. Dus vergeven en vergeten.

Ik kan dat ook niet. Want vergeven doe je als iemand iets gedaan heeft wat echt niet kan in jouw ogen.
Ik kan het daarom ook meestal niet vergeten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem313

Bericht 28 Jul 2017 08:16

Re: Vergeven en/of vergeten

Wow, raar verhaal zeg.

In mijn geval betekent het dat, wanneer ik iemand echt heb vergeven, er geen lading meer aan het voorval zit en ik er gewoon nooit meer aan denk.
Denk ik, want ik heb geloof ik nog nooit iemand moeten vergeven voor iets ergs.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Jul 2017 08:56

Re: Vergeven en/of vergeten

Dat is een bizar verhaal zeg.

Goed. Het ligt er bij mij compleet aan wat er is gebeurd. Ik kan vrij makkelijk vergeven, maar vergeten doe ik sommige dingen niet. Dat er dan geen waarde meer aan hangt, is een ander iets. Maar echt vergeten, nee dat niet. En sommige dingen verdwijnen wel naarmate de tijd vordert, en dan wordt het wellicht vergeten.

Maar heel eerlijk: ik vind dat niet echt toepasselijk op jouw verhaal. Maar ik snap ook iets niet, je bent op dubbeldate. Dan beginnen er twee te seksen, en vervolgens zeggen drie dat het niet gebeurd is. Is dat dan jouw vriend? Die derde? En waarom was er dan ruzie door de mannelijke sekser?

Ik vind het een bijzonder verhaal.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 28 Jul 2017 09:38

Re: Vergeven en/of vergeten

Caro schreef:Dat is een bizar verhaal zeg.

Goed. Het ligt er bij mij compleet aan wat er is gebeurd. Ik kan vrij makkelijk vergeven, maar vergeten doe ik sommige dingen niet. Dat er dan geen waarde meer aan hangt, is een ander iets. Maar echt vergeten, nee dat niet. En sommige dingen verdwijnen wel naarmate de tijd vordert, en dan wordt het wellicht vergeten.

Maar heel eerlijk: ik vind dat niet echt toepasselijk op jouw verhaal. Maar ik snap ook iets niet, je bent op dubbeldate. Dan beginnen er twee te seksen, en vervolgens zeggen drie dat het niet gebeurd is. Is dat dan jouw vriend? Die derde? En waarom was er dan ruzie door de mannelijke sekser?

Ik vind het een bijzonder verhaal.


Hoezo vind je dat niet toepasselijk?

***
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 29 Jul 2017 08:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Jul 2017 09:44

Re: Vergeven en/of vergeten

Omdat ik het minder toepasselijk vind. Hierin draait het toch niet om vergeten of vergeven alsof ze de ergste misdaad ever heeft gedaan?

Is het niet netjes? Raar? Bijzonder? Allemaal. Maar de uitspraak 'vergeven en vergeten' vind ik hier gewoon niet toepasbaar op. Of je gaat verder, en besluit dat het een dronken actie was of je neemt het hoog op en verbreekt de vriendschap.

Want je hebt het al uitgepraat met haar. Dan had je dan al de keuze moeten maken. Als je iets uitpraat, dan moet je er later niet meer over beginnen. Anders had je het ook niet hoeven uit te praten.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 28 Jul 2017 10:21

Re: Vergeven en/of vergeten

Caro schreef:Omdat ik het minder toepasselijk vind. Hierin draait het toch niet om vergeten of vergeven alsof ze de ergste misdaad ever heeft gedaan?

Is het niet netjes? Raar? Bijzonder? Allemaal. Maar de uitspraak 'vergeven en vergeten' vind ik hier gewoon niet toepasbaar op. Of je gaat verder, en besluit dat het een dronken actie was of je neemt het hoog op en verbreekt de vriendschap.

Want je hebt het al uitgepraat met haar. Dan had je dan al de keuze moeten maken. Als je iets uitpraat, dan moet je er later niet meer over beginnen. Anders had je het ook niet hoeven uit te praten.


Oké ik snap wat je bedoelt. Voor mij voelt het wel zo, het is ook lang een issue voor mij geweest.

Je laatste alinea: het is inderdaad toen (na een aantal weken) uitgepraat en heb ik de keuze gemaakt. Daarna ben ik er ook niet meer op terug gekomen hoor. Maar neemt niet weg dat ik er soms nog steeds moeite mee heb dat ik nooit bevestiging/erkenning heb gehad voor het gebeurde. (En daarbij: ze heeft excuses gemaakt, dat doe je toch niet voor iets wat je 'niet hebt gedaan'? Maar ik denk vanwege schaamte ofzo dat ze het op de drank gooide)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Jul 2017 10:24

Re: Vergeven en/of vergeten

Dus het draait je om gelijk krijgen? Waarom is het dan zolang een issue geweest?

Ik kan ook prima excuses maken voor dingen die ik me anders herinner (er zijn altijd percepties namelijk), of als ik dingen heb gezegd die anders zijn overgekomen dan bedoeld. Dat houdt niet dat ik daarmee mijn ongelijk toegeef, maar meer dat het me spijt dat ik diegene heb gekwetst.
<<

Anoniem245

Bericht 28 Jul 2017 10:26

Re: Vergeven en/of vergeten

Ik ben er niet goed in.

Vergeven kan ik redelijk, vergeten niet en dan komt het soms ook nog wel eens terug.

Ik heb issues gehad met een hele goede vriendin en dat ben ik ook echt vergeten, ik zal er ook nooit meer op terug komen want we hebben allebei geleerd anders om te gaan in die situatie waar de issues zich voordeden.

Maar dingen in mijn laatste relatie die ik wel vergeven heb ben ik nog niet vergeten en ik merk dat ik mij nog steeds erger/boos maak om die dingen. Ik heb ze vergeven (groot woord) om de lieve vrede te bewaren maar eigenlijk maakte het mij heel boos.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 28 Jul 2017 10:36

Re: Vergeven en/of vergeten

Nee niet zozeer om gelijk te krijgen, maar om bevestiging te krijgen dat ik het me niet verbeeld heb ofzo. En dat heb ik zeker niet.

Hoefde ook niet zozeer excuses hoor. Ik bedoel, het is niet mijn ding maar ook geen misdaad inderdaad. Had nog eerder het gevoel dat ik me moest verontschuldigen ofzo, misschien dat ik ze het gevoel heb gegeven daar open voor te staan of heb ik hints gemist ofzo.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers