Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zusjes/broeryjes en baby

<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 23 Jul 2017 14:42

Re: Zusjes/broeryjes en baby

Onze dochter doet het nog steeds bij haar zusje, er zit 3 jaar tussen de meiden en ze bemoe(i)dert heel de dag.
Nu is de kleinste 2,5 en slaat (letterlijk) wel van zich af. Ik zeg er wel elke keer wat van, maar de boodschap komt niet altijd even goed aan ;-)

Ik probeer met de oudste de afspraak te maken dat ze haar best mag tillen en aanraken, maar alleen als haar zusje daar om vraagt. Ook probeer ik haar uit te leggen dat ze soms fouten moet maken om te leren, en dat is vooral herhalen herhalen herhalen naar de oudste toe.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 23 Jul 2017 14:44

Re: Zusjes/broeryjes en baby

Oh en zoals mijn wederhelft altijd zegt 'liever heel de dag ermee bemoeien, dan dat ze niet naar haar omkijkt'.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Jul 2017 18:10

Re: Zusjes/broeryjes en baby

Mijn nichtje doet het ook altijd zo erg als ze D ziet. Vreselijk irritant maar ze bedoeld het hartstikke lief.
R. 2013
D. 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 23 Jul 2017 19:08

Re: Zusjes/broeryjes en baby

Parel schreef:Oh en zoals mijn wederhelft altijd zegt 'liever heel de dag ermee bemoeien, dan dat ze niet naar haar omkijkt'.


Mee eens :ja: .

Wat vind je vriend er trouwens van. Ervaart hij het net zo?
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem315

Bericht 23 Jul 2017 20:21

Re: Zusjes/broeryjes en baby

Kira schreef:
Exogenesis schreef:Mijn dochter van 3 bemoeit zich ook behoorlijk met mijn dochter van bijna 1. Ze tilt haar constant op en wil steeds in haar buurt zijn. Ze is ook hartstikke jaloers.

Ik probeer het positieve te benoemen en te belonen (met woorden of met een knuffel of kus), maar dat lukt me niet altijd.

Mijn zus zat vroeger ook altijd aan me te plukken, dus ik beleef mijn jeugdtrauma opnieuw ;)


Misschien sla ik de plank volledig mis, dat kan hoor. Maar kun je niet gewoon zeggen dat het klaar is en ze haar gewoon met rust moet laten? Ik zou daar echt stapelgek van worden geloof ik.
Net als de stiefdochters van Elsa, ik zou op een gegeven moment zeggen dat ze maar iets anders moeten gaan doen. Niet constant plukken en bezig zijn met de baby.


Dat maakt geen indruk. Ze heeft al tig keer op de gang gestaan, ik heb haar al een tik verkocht, laten voelen wat ze haar zusje aandoet door hetzelfde te doen (knijpen, voetje/handje pletten, rondtillen), haar dingen ontzegd na een waarschuwing, enzovoorts.

Hierdoor heb ik het gevoel dat ik de hele dag door op haar mopper. Vandaar dat ik probeer het positieve ook te benoemen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers