Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen met baby

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 21 Jul 2017 17:28

Re: Boodschappen met baby

Ik heb het nooit als probleem ervaren om boodschappen te doen met een baby. In mijn verlof had ik alle tijd dus ging ik vaak lopend met de kinderwagen.
Of ik deed A in de draagdoek en pakte een karretje.
Ze zijn maar zo kort zo klein dat ze niet in het zitje van de winkelwagen kunnen.
Nu neem ik A juist graag mee boodschappen doen. Zij geniet in het winkelwagentje en ik vind het het gezellig!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 15:02

Bericht 21 Jul 2017 17:40

Re: Boodschappen met baby

Gewoon de maxicosi in het grote deel van het karretje zetten.
Zelfs dan kan ik mn weekboodschappen nog allemaal mee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jul 2017 17:46

Re: Boodschappen met baby

Nala3 schreef:Gewoon de maxicosi in het grote deel van het karretje zetten.
Zelfs dan kan ik mn weekboodschappen nog allemaal mee.


Dan heb je denk ik een andere maat maxicosi of andere karretjes want er past bij mij nog geen brood naast.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2017 17:54

Re: Boodschappen met baby

Marin schreef:
Nala3 schreef:Gewoon de maxicosi in het grote deel van het karretje zetten.
Zelfs dan kan ik mn weekboodschappen nog allemaal mee.


Dan heb je denk ik een andere maat maxicosi of andere karretjes want er past bij mij nog geen brood naast.

AH karretjes?
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jul 2017 18:06

Re: Boodschappen met baby

Ik prop gewoon altijd de MC in een wagentje en gooi de spullen er achter en naast. Ook hang ik wel eens een grote tas aan een haakje bij het handvat.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 21 Jul 2017 18:12

Re: Boodschappen met baby

Pippa schreef:Maar optie A kan toch ook anders? Met maxi cosi en lege tassen naar de ingang lopen, kar pakken, boodschappen doen, dan met kar inclusief alles naar de auto, boodschappen in de auto, kar terug brengen & dan met alleen kind weer naar de auto lopen? Keer extra lopen maar dan is je kind niet alleen.


Dit dus.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jul 2017 18:22

Re: Boodschappen met baby

Cotton schreef:
Marin schreef:
Nala3 schreef:Gewoon de maxicosi in het grote deel van het karretje zetten.
Zelfs dan kan ik mn weekboodschappen nog allemaal mee.


Dan heb je denk ik een andere maat maxicosi of andere karretjes want er past bij mij nog geen brood naast.

AH karretjes?


Ja AH
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jul 2017 18:26

Re: Boodschappen met baby

Marin schreef:
Cotton schreef:
Marin schreef:
Dan heb je denk ik een andere maat maxicosi of andere karretjes want er past bij mij nog geen brood naast.

AH karretjes?


Ja AH

Ja die vind ik ook erg smal!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Jul 2017 18:40

Re: Boodschappen met baby

Ik ga 1x per week alleen. Vaak op zaterdagochtend als mijn man thuis is.
En doordeweeks ga ik lopend met T. Hij zit dan in de kinderwagen en daar heb ik een boodschappennet aanzitten.
Ik gebruik dan gewoon een (trek)mandje en koop voor 2a 3 dagen eten.
We gaan altijd tegen 11.30 en op woensdag neem ik altijd hard broodje mee voor de lunch. Vindt T geweldig.
Als het regent ga ik natuurlijk met de auto en dan zit hij in het karretje.
2016
<<

Anoniem236

Bericht 21 Jul 2017 19:54

Re: Boodschappen met baby

AH karretjes zijn kut, wanneer je kind in het zitje zit past er niet eens een krat in het wagentje. Wel zo handig met de zelfscan
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:44

Bericht 21 Jul 2017 20:35

Re: Boodschappen met baby

Ik deed mijn baby inderdaad altijd lekker in de draagdoek. Dat deed ik trouwens ook vaak als ik lopend naar de winkel ging.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Jul 2017 20:57

Re: Boodschappen met baby

Ik doe altijd weekboodschappen, lopend met de kinderwagen met groot net, boodschappentas aan de haak en rugzak. Gewoon mandje op de wagenbak of als het stoeltje vooruit kijkt tussen stoeltje en handvat en een mandje achter je aan trekken. Exclusief luiers doe ik dan, maar gaat echt prima.

Ik zou in dit geval overigens voor Pippa haar optie gaan en de maxicosi gewoon mee nemen maar het wagentje, boodschappen doen, inladen, karretje terug zetten en de maxicosi weer terug dragen. Een cocobelt is daar wel heel handig voor moet ik zeggen.

En wat wij ook doen en misschien ook wel een middenweg is, is 1 keer in de maand de grote boodschappen laten brengen, frisdrank, bier, houdbare melk, spa rood ed ( alles wat zwaar is) en onhandige dingen zoals een pak wc papier ed en dan heb je de overige weken veel minder (zware) boodschappen en kan ik het al helemaal makkelijk lopend mee krijgen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 21 Jul 2017 22:22

Re: Boodschappen met baby

Ik laat boodschappen altijd bezorgen, ideaal!
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 21 Jul 2017 22:42

Re: Boodschappen met baby

Oh dat was altijd zo'n hel hiero.

Ik had de tweelingwagen en dat waren twee wiegjes naast elkaar. En die kon bij de plaatselijke supermarkt nét naar binnen. Maar naar buiten kon alleen bij kassa 7. De rest was te smal.En kassa 7 was altijd dicht en die moesten ze dan speciaal voor mij open maken met veel gezucht en gesteun.

Met de auto kon ik in de reiswieg tijd sowieso nergens heen want kinderwagen plus reiswiegen plus maxi cosis pastte helemaal niet in de auto. Toen ze naar de buggy inzet gingen pastte het net. Dus ik moest altijd naar die supermarkt want dat was de enige op loopafstand.

En mijn ex was er uiteraard nooit en ook te beroerd om boodschappen te doen.

Sorry...moest blijkbaar even spuien. Maar misschien relativeert het wat haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jul 2017 22:44

Re: Boodschappen met baby

Oh man arme Charles.
Let's discover the world together.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 21 Jul 2017 23:13

Re: Boodschappen met baby

Ja sorry hier heb je helemaal niks aan. Ik nam vrij snel een kindje in de draagzak mee (marsupi). Is dat geen idee?
<<

Anoniem260

Bericht 22 Jul 2017 07:16

Re: Boodschappen met baby

Marin schreef:
Jerry, jij doet haar ook in de drager dus? Dat is van mijn opties éen van de handigste vind ik zelf. (maar momenteel niet mogelijk omdat ik nogal last van m'n nek heb door stom hotelkussen).


Het zal straks een stuk makkelijker worden als ie kan zitten in zo'n karretje maar dat zal nog wel even duren denk ik!


Inmiddels kan ze in het karretje zitten, maar dat vind ik ook niet ideaal ivm omgekeerd zitten, boodschappen uit de kar trekken, karretje aflikken... En m'n tactiek -karretje op vaste plek en de winkel doorrennen voor m'n boodschappen doe k ook niet als S erin zit. Dus neem nog weleens n doek mee! Naast de auto knopen en hopla
<<

Anoniem210

Bericht 22 Jul 2017 08:53

Re: Boodschappen met baby

Ik doe vaak lopend boodschappen. Of samen met mijn man. Maar de enkele keer dat ik alleen ga die ik het op Pippa haar manier van optie A.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 22 Jul 2017 10:20

Re: Boodschappen met baby

Charles schreef:Ja sorry hier heb je helemaal niks aan. Ik nam vrij snel een kindje in de draagzak mee (marsupi). Is dat geen idee?


Pffff dat klinkt echt heel rot zeg! Ik word al gestrest als ik eraan denk! Nu maar extra genieten van het feit dat je weer normaal boodschappen kunt doen :)
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers