Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Jul 2017 20:56

Re: Stomme vragen topic #4

Snijden snijden snijden! Dat roep ik overal. Ik vind het doodeng. Helemaal sinds mijn kleuter z'n vriendje is overleden aan stikken. Ik dacht eerst ook dat het wel mee zou vallen en dat je gewoon moet opletten maar tegenwoordige geef ik niks meer wat rond is.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jul 2017 21:15

Re: Stomme vragen topic #4

Ja ik vind het ook zo eng en naar Spencer. M'n moeder gaf onze dochter een appel als ze achterop de fiets zat hoorde ik laatst. Nou dat vind ik dus ook eng. Ze hapt dan zelf van die appel en je hebt er geen zicht op. Dus dat doet ze nu niet meer.
<<

Anoniem291

Bericht 20 Jul 2017 21:29

Re: Stomme vragen topic #4

Brrr Carrie dat zou ik ook doodeng vinden. Nou vind ik dat je een kindje dat eet altijd moet kunnen zien.

Druiven snijd ik ook, het liefst nog in achten ipv vieren :palm: Blauwe bessen zijn hier geen favoriet dus eet hij eigenlijk nooit.

Kipfilet (vlees) vind ik ook zo'n eng ding om te eten. Mijn vriend vind ik ook altijd veel te grote stukjes daarvan snijden.
<<

Anoniem197

Bericht 21 Jul 2017 04:46

Re: Stomme vragen topic #4

Hier krijgen ze altijd een broodje van de bakker. Zodra ze in de auto zitten, moeten ze dat inleveren. Hier wordt niet gegeten in de auto want dan kan ik ook niets als er iets gebeurt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Jul 2017 07:29

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb 4 maanden geleden een meisje 'het leven gered' toen ze stikte in een druif. Ik was aan het lesgeven en haar moeder had druiven op tafel gezet. We waren aan het kwartetten (zijn 3 kinderen in totaal) en zij was aan de beurt. En ze ging niet. Dus ik zeg: 'N, jij bent', kijk haar aan en ze is niet eens aan het lucht happen, er kwam gewoon helemaal geen lucht uit. Ik was uber rustig, had ook nog die 2 andere kinderen, pakte haar, gooide haar over mijn knie en heb keihard tussen haar schouderbladen geslagen, zoals geleerd bij EHBO (moet je hier verplicht hebben als je met kinderen werkt). Hielp niet. Ze werd intussen rood en blauwig en de moeder kwam net weer binnen. Ik wilde de Heimlich doen maar die is hier eigenlijk verboden. Ik heb hem eerder moeten toepassen ongeveer 8 jaar geleden bij een kindje, maar ik was nu 8 maanden zwanger en durfde het niet aan. Moeder had geen EHBO en heb haar verteld wat te doen en toen kwam eindelijk dit kut druif los. Meisje was helemaal in shock, huilde niet eens, alleen maar versuft hijgen. Ze wist de dag erna ook niet meer dat ik haar geslagen had. Godzijdank want heb echt geramd. Gelukkig goed afgelopen maar dit was dus volledige blokkade, ze hapte niet eens naar adem, er was niks. Gelukkig kwam die moeder binnen, anders had ik die Heimlich moeten doen met m'n dikke buik. Moeder was trouwens hysterisch en die andere 2 kinderen zeiden later dat ze eigenlijk niet eens hadden gemerkt dat er wat was, zelfs niet toen ik haar over mijn knie legde. Kinderen zijn allemaal 8, dat dat dan ook nog kan gebeuren. Zo schrikken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jul 2017 08:51

Re: Stomme vragen topic #4

Bah bah bah wat eng en naar Marsy. Jeetje wat heftig. Zo maar ineens dat dat kan gebeuren en al 8 dus! Enge druiven. Ja zo'n druif of cherrytomaat past 'perfect' in een slokdarm, dus dat blokkeert dan helemaal. Wat eng. Wat heb je goed gehandeld! Ik blijf die dingen dus snijden tot ze 80 is.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jul 2017 08:52

Re: Stomme vragen topic #4

DdL schreef:Hier krijgen ze altijd een broodje van de bakker. Zodra ze in de auto zitten, moeten ze dat inleveren. Hier wordt niet gegeten in de auto want dan kan ik ook niets als er iets gebeurt.

Ja precies, hier hetzelfde. Hm rozijntjes krijgt ze wel als we met zijn drieën in de auto zitten bedenk ik me nu.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 21 Jul 2017 09:19

Re: Stomme vragen topic #4

Ik snijd druiven, knakworstjes en cherrytomaatjes ook bij mijn jongste, maar na dit verhaal van Marsy misschien ook weer bij mijn oudste. Wat ontzettend eng ook dat ze verder niks aangaf. Vind het wel moeilijk soms hoor, dit soort verhalen. Want eigenlijk kun je dus ook niet even naar de wc als je kids aan hun ontbijt zitten...
<<

Anoniem197

Bericht 21 Jul 2017 09:38

Re: Stomme vragen topic #4

Lg nee dat kan eigenlijk niet nee. Doe dat ook nooit. Als ze eten krijgen, ben ik erbij.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jul 2017 09:41

Re: Stomme vragen topic #4

Wat een ontzettend naar rot verhaal Marsy. Wat heb je goed gehandeld.

Ik ben ook zo geschrokken van het verhaal van het vriendje van R van Spencer. Ik denk er heel vaak aan. Het is zeker een goede les voor mij wanneer O dit soort dingen gaat eten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem298

Bericht 21 Jul 2017 09:45

Re: Stomme vragen topic #4

Wow Marsy, wat een verhaal, gelukkig is het goed afgelopen.

Ik snijd ook zoveel mogelijk voor de jongste (deed ik al na het verhaal van Sam met P., maar nu ook weer na het verhaal van Spencer en R. z'n vriendje). Druiven, tomaatjes, knakworstjes, frikandellen inderdaad, maar ook vlees etc. Pas geleden was F. bij m'n schoonmoeder (zij is gastouder) en ze gaf F. druifjes. Waren klein, dus ze had ze maar niet gesneden, want dat was zo'n gepriegel. Ik merkte op dat ik wel wil dat ze ze snijdt, met uitleg (toch raar bij iemand die als gastouder werkt). En schoonmoeder zei doodleuk 'oh maar ik krijg ze er wel uit hoor!' Ja want jij bent superwoman ofzo? Ik was echt pissig en bleef erbij dat ze druiven en tomaatjes etc doorsnijdt, ook al is het een gepriegel. Maar die andere kinderen (tot en 4 jaar) krijgen dus wel alles ongesneden.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 21 Jul 2017 10:11

Re: Stomme vragen topic #4

Vraag...
Mag je een klaargemaakte fles waar na de eerste keer drinken melk is overgebleven in de koelkast bewaren zodat je hem bijvoorbeeld 30 a 60 min later opnieuw kan aanbieden ?.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jul 2017 10:34

Re: Stomme vragen topic #4

Jet schreef:Wow Marsy, wat een verhaal, gelukkig is het goed afgelopen.

Ik snijd ook zoveel mogelijk voor de jongste (deed ik al na het verhaal van Sam met P., maar nu ook weer na het verhaal van Spencer en R. z'n vriendje). Druiven, tomaatjes, knakworstjes, frikandellen inderdaad, maar ook vlees etc. Pas geleden was F. bij m'n schoonmoeder (zij is gastouder) en ze gaf F. druifjes. Waren klein, dus ze had ze maar niet gesneden, want dat was zo'n gepriegel. Ik merkte op dat ik wel wil dat ze ze snijdt, met uitleg (toch raar bij iemand die als gastouder werkt). En schoonmoeder zei doodleuk 'oh maar ik krijg ze er wel uit hoor!' Ja want jij bent superwoman ofzo? Ik was echt pissig en bleef erbij dat ze druiven en tomaatjes etc doorsnijdt, ook al is het een gepriegel. Maar die andere kinderen (tot en 4 jaar) krijgen dus wel alles ongesneden.

Gatsie wat eng. En dat de andere kindjes dus die dingen niet gesneden krijgen, wat ontzettend eigenwijs en stom van haar. Ik ga daar echt heel erg op letten vanaf nu. Ook als ze straks naar de peuterspeelzaal gaat met klem vertellen dat ik echt wil dat ze daarop letten en het in vieren snijden. En dit een paar keer per jaar herhalen.
<<

Geel

Bericht 21 Jul 2017 10:40

Re: Stomme vragen topic #4

Hè getver jongens, wat een enge verhalen. Wel fijn dit. Het verwonderde me soms (is dit goed Nederlands?) dat Maria nog geen cherrytomaten en druiven eet. Ze kan dat gewoon niet ofzo, met dat velletje en dan doorkauwen etc. Maar als ik dit lees, is het alleen maar goed misschien. Dat ze zelf gewoon aangeeft dat ze het nog niet zo kan.

@sanskie, ik deed dat toen mijn dochter iets groter was (maand of 4) wel ja. Af en toe.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jul 2017 10:42

Re: Stomme vragen topic #4

Geel schreef:Hè getver jongens, wat een enge verhalen. Wel fijn dit. Het verwonderde me soms (is dit goed Nederlands?) dat Maria nog geen cherrytomaten en druiven eet. Ze kan dat gewoon niet ofzo, met dat velletje en dan doorkauwen etc. Maar als ik dit lees, is het alleen maar goed misschien. Dat ze zelf gewoon aangeeft dat ze het nog niet zo kan.

@sanskie, ik deed dat toen mijn dochter iets groter was (maand of 4) wel ja. Af en toe.

Ja, velletjes hebben ze nogal eens moeite mee. Sneed je ze wel, of gaf je ze heel? Omdat je zegt dat het maar goed is dat ze zelf aangaf dat ze het nog niet kan.
<<

Geel

Bericht 21 Jul 2017 10:46

Re: Stomme vragen topic #4

Ja, snijden wel hoor! Maar dat lukt haar ook niet, dan sputtert ze het er weer uit. Vind ik nu ineens minder erg :-)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 21 Jul 2017 10:46

Re: Stomme vragen topic #4

Lonely Goatherd schreef:Ik snijd druiven, knakworstjes en cherrytomaatjes ook bij mijn jongste, maar na dit verhaal van Marsy misschien ook weer bij mijn oudste. Wat ontzettend eng ook dat ze verder niks aangaf. Vind het wel moeilijk soms hoor, dit soort verhalen. Want eigenlijk kun je dus ook niet even naar de wc als je kids aan hun ontbijt zitten...

Ja, ik denk dat ik dat voor mijn oudste misschien ook maar weer moet doen.
Ik ga trouwens binnenkort een kinder ehbo cursus doen, en daar ben ik steeds blijer mee. Gewoon om te weten wat je moet doen en niet in paniek te raken.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jul 2017 10:53

Re: Stomme vragen topic #4

Geel schreef:Ja, snijden wel hoor! Maar dat lukt haar ook niet, dan sputtert ze het er weer uit. Vind ik nu ineens minder erg :-)

Ah goed zo! Nee joh, is toch ook niet erg. Genoeg andere (gezonde) dingen die ze kan eten.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Jul 2017 12:10

Re: Stomme vragen topic #4

Ja was echt heftig en dus ook al de 2e keer dat ik dit moest doen in mn leven. Ik wil dus ook beslist dat iemand die op R gaat passen EHBO heeft. Het was zo fijn dat ik op dat moment wist wat ik moest doen. Al hielp het niet, mijn onderbewuste deed het goede. Ik raad het iedereen aan en snij vanaf nu ook alles door, hiervoor eigenlijk niet over nagedacht, zeker niet bij de oudere kinderen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Jul 2017 12:28

Re: Stomme vragen topic #4

Hier op het kdv mogen ze geen hele druiven of tomaatjes ofzo eten. Alles wordt gesneden.

Ik ben wel een redelijk overbezorgde moeder met eten en stukjes.. Maar dan maar liever overbezorgd denk ik.
Je hoeft maar 1 seconde niet op te letten. Of er hoedt maar wat verkeerd te schieten. Nee bah. Doodeng.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 21 Jul 2017 13:12

Re: Stomme vragen topic #4

sanskie schreef:Vraag...
Mag je een klaargemaakte fles waar na de eerste keer drinken melk is overgebleven in de koelkast bewaren zodat je hem bijvoorbeeld 30 a 60 min later opnieuw kan aanbieden ?.

Een fles met kunstvoeding die opgewarmd is moet je volgens mij binnen een uur geven en niet opnieuw opwarmen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 21 Jul 2017 13:33

Re: Stomme vragen topic #4

Ik bedoel ook niet opnieuw opwarmen maar koud uit de koelkast geven.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 21 Jul 2017 13:45

Re: Stomme vragen topic #4

Je moet hem niet in de koelkast zetten. Je mag hem tot een uur na klaarmaken geven dus waarom zou je hem in de koelkast zetten? Zeker als het kindje gewend is dat de melk warm is zou ik het dus niet in de koelkast zetten.
30-04-2017
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 21 Jul 2017 14:22

Re: Stomme vragen topic #4

Dankje Kees voor je antwoord dat wist ik dus niet :palm:
Maar hoelang mag ze dan drinken aan een stuk door ? niet dat ze veel haalt hoogstens 10 min
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 21 Jul 2017 15:28

Re: Stomme vragen topic #4

Tot ze het beu is denk ik haha.
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers