Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

<<

Geel

Bericht 19 Jul 2017 10:08

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Inderdaad Teun. Daarna heb je gewoon nog heel weinig over, waardoor de man weinig rust meer kan pakken. Mijn man heeft vorig jaar echt een dip gehad, ook qua werk/inspiratie, omdat zijn dagen bestonden uit werken, eten, opruimen/zorgen, slapen.

De mensen die tegen zijn, zijn volgens mij óf mensen met een nanny óf mensen met tomeloze energie en direct doorslapende baby's. Of ze hebben geen kinderen. Ik kan het me anders zó niet voorstellen!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Jul 2017 10:12

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ik werd overigens ook heel verdrietig van alle kritiek die Jesse Klaver kreeg toen hij aangaf dat hij één werkdag vrij wilde om met zijn kinderen door te brengen. Juist in zijn positie vind ik het heel goed dat hij dat doet, een voorbeeld voor velen. Maar nee hoor, hij werd afgebrand want het is toch belachelijk dat hij zijn gezin verkiest boven het land? Nou NEE DUS, dat is juist heel goed lieve mensen.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Jul 2017 10:14

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Geel schreef:Inderdaad Teun. Daarna heb je gewoon nog heel weinig over, waardoor de man weinig rust meer kan pakken. Mijn man heeft vorig jaar echt een dip gehad, ook qua werk/inspiratie, omdat zijn dagen bestonden uit werken, eten, opruimen/zorgen, slapen.

De mensen die tegen zijn, zijn volgens mij óf mensen met een nanny óf mensen met tomeloze energie en direct doorslapende baby's. Of ze hebben geen kinderen. Ik kan het me anders zó niet voorstellen!


Of vrouwen die niet werken zelf?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Jul 2017 10:16

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Caro schreef:
Geel schreef:Inderdaad Teun. Daarna heb je gewoon nog heel weinig over, waardoor de man weinig rust meer kan pakken. Mijn man heeft vorig jaar echt een dip gehad, ook qua werk/inspiratie, omdat zijn dagen bestonden uit werken, eten, opruimen/zorgen, slapen.

De mensen die tegen zijn, zijn volgens mij óf mensen met een nanny óf mensen met tomeloze energie en direct doorslapende baby's. Of ze hebben geen kinderen. Ik kan het me anders zó niet voorstellen!


Of vrouwen die niet werken zelf?

Nou zelfs dan kan ik het me niet voorstellen. Ik heb zitten brullen die eerste dagen/weken toen mijn man weer moest werken en ik telkens alleen achterbleef met de baby. Ik was daar zelf nog niet klaar voor en vond het ook sneu dat D. zijn papa al moest missen. Ook al had ik zelf alle tijd om van alles te regelen.

♥♥
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 19 Jul 2017 10:18

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ik vind het fantastisch dat ING hier mee komt. Net als wat Elliot zegt: als man moet je ook wennen aan je nieuwe rol, je kindje leren kennen, etc.

Ik beval middenin de zomer en mijn man wilde graag zijn vakantie opnemen op het moment dat ons kindje geboren is, maar de werkgever van mijn man doet daar erg moeilijk over. Nu hebben we bedacht dat zijn vakantie begint 1 week voor mijn uitgerekende datum en eindigt 2 weken na mijn uitgerekende datum. Hoop dat dit een beetje 'uitkomt'. Overigens krijgt hij wel 4 dagen verlof ipv 2. Dat is dus wel fijn, want dat kan hij dan achter zijn vakantie aanplakken.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Jul 2017 10:20

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Fientje schreef:Ik vind het fantastisch dat ING hier mee komt. Net als wat Elliot zegt: als man moet je ook wennen aan je nieuwe rol, je kindje leren kennen, etc.

Ik beval middenin de zomer en mijn wilde graag zijn vakantie opnemen op het moment dat ons kindje geboren is, maar de werkgever van mijn man doet daar erg moeilijk over. Nu hebben we bedacht dat zijn vakantie begint 1 week voor mijn uitgerekende datum en eindigt 2 weken na mijn uitgerekende datum. Hoop dat dit een beetje 'uitkomt'. Overigens krijgt hij wel 4 dagen verlof ipv 2. Dat is dus wel fijn, want dat kan hij dan achter zijn vakantie aanplakken.

Jammer dat het werk van je man hier moeilijk over doet. Die marge die je nu hebt ingebouwd kan goed uitpakken, maar met een beetje pech wordt jullie kindje geboren op de laatste dag van zijn vakantie. Ik zou denk ik in jouw geval de vakantie op de uitgerekende dag laten beginnen. Als jullie kindje eerder komt heeft hij de vier dagen verlof en zal het dus met een beetje geluk aansluiten op zijn vakantie. Als jullie kindje pas na 42 weken zwangerschap geboren wordt heeft hij in ieder geval nog één extra week vrij.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jul 2017 10:24

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ik vind het inderdaad een goede zaak. Het is toch eigenlijk belachelijk dat een man maar vakantiedagen moet opnemen als hij de eerste periode bij z'n partner en kind wil zijn?

Ik denk dat een maand lang lijkt van te voren maar dat het in de praktijk voorbij vliegt. En voor wie bang is dat de muren op hem afkomen, lijkt me toch ook dat je na een tijdje eventueel weer wat werk kan en mag verrichten. Maar twee dagen, jongens, dat is toch niet meer van deze tijd. Ik vind het echt slecht dat dat gat dan maar opgevuld moet worden met vakantiedagen.
Let's discover the world together.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 19 Jul 2017 10:24

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ja, achteraf hadden we dat moeten doen, maar dit 'rooster' voor de vakantie moest op het werk binnen zijn op 1 januari, toen was ik 8 weken zwanger. Wisten wij veel of het überhaupt wel goed zou gaan. We hebben dit kunnen rekken naar 1 februari en toen leek dit ons het beste qua data.
Mijn man kan het nu ook niet meer veranderen. Zo jammer..
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 19 Jul 2017 10:26

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Marin schreef:Ik denk dat een maand lang lijkt van te voren maar dat het in de praktijk voorbij vliegt. En voor wie bang is dat de muren op hem afkomen, lijkt me toch ook dat je na een tijdje eventueel weer wat werk kan en mag verrichten. Maar twee dagen, jongens, dat is toch niet meer van deze tijd. Ik vind het echt slecht dat dat gat dan maar opgevuld moet worden met vakantiedagen.


Eens!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Jul 2017 10:27

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Jeetje wat suf zeg Fientje, dat ze daar zo star in zijn. Raar hoor.

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Jul 2017 13:31

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Alleen daarom al zou ik een derde willen :P
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Jul 2017 13:43

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Japie schreef:Ik snap ook niet waarom mensen hier negatief over zouden zijn. Ik vind dat vaders ook recht hebben op extra verlof. Voor hen is het krijgen van een kindje ook ingrijpend en zij moeten er ook inkomen. Eigenlijk zou elk bedrijf langer verlof moeten geven aan vaders.


Er zijn mensen tegen omdat die mensen vinden dat je zelf kiest voor een baby en de rest van NL daar niet voor op hoeft te draaien.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Jul 2017 13:45

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Cotton schreef:
mzcharlotte schreef:Maar het staat iedereen vrij om weer eerder te beginnen, een vrouw ook. Dat je het recht krijgt, betekent niet dat je het moet gebruiken. Ik vind het een retegoede ontwikkeling. Bij de oudste had ik m'n man erg goed kunnen gebruiken, bij de jongste was ik blij toen er weer normaal ritme ontstond (doordat hij weer ging werken).

Zijn er vrouwen die dat ook daadwerkelijk doen?


Ik wist eigenlijk niet eens dat het kon. Maar ik was na 2 maanden wel een beetje klaar met thuis zitten. Toen ging het in de groepsapp van het werk er ook over dat het zo druk was en heb ik aangeboden om een aantal dagen te komen werken. Daar wilden zij niks van weten overigens.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Jul 2017 13:47

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Jip schreef:
Japie schreef:Ik snap ook niet waarom mensen hier negatief over zouden zijn. Ik vind dat vaders ook recht hebben op extra verlof. Voor hen is het krijgen van een kindje ook ingrijpend en zij moeten er ook inkomen. Eigenlijk zou elk bedrijf langer verlof moeten geven aan vaders.


Er zijn mensen tegen omdat die mensen vinden dat je zelf kiest voor een baby en de rest van NL daar niet voor op hoeft te draaien.


Hoezo de rest van NL?
Bedrijf betaalt Toch?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Jul 2017 13:53

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Dat is wat ik in een discussie naar mn hoofd geslingerd krijg. Is dat niet via UWV en belastinggeld of zo?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Jul 2017 15:34

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Nee. Ik ben er vrij zeker van dat de bank dat zelf betaalt.
Vind het dus ook een domme opmerking.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem210

Bericht 19 Jul 2017 16:04

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Het enige wat ik nu kan denken is dat ik het zo jammer vind dat bij zo'n positieve ontwikkeling weer een discussie moet ontstaan.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 19 Jul 2017 16:19

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Dat houd je toch. Iedereen wil dat wel. Of had dat wel gewild. Dus er zijn altijd afgunstige mensen. Helaas.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem210

Bericht 19 Jul 2017 16:31

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Tsja, als we daar eens mee stopten met zijn allen en een ander ook iets gunden. :palm:
<<

Anoniem313

Bericht 19 Jul 2017 16:48

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Jip schreef:Dat is wat ik in een discussie naar mn hoofd geslingerd krijg. Is dat niet via UWV en belastinggeld of zo?


Dat zou zijn als de overheid hierin haar (zijn?) verantwoordelijkheid zou nemen. Nu is het dus een private partij.

Ik denk dat de mensen die hier op tegen zijn, om verschillende redenen baat hebben bij de status quo.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Jul 2017 19:24

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Mijn man werkt in België en had 10 verlofdagen (waarvan 1 dag onbetaald is). Daarnaast had hij de mogelijkheid om er vakantie aan vast te plakken. Na twee weken en drie weekenden is hij toch weer gaan werken, omdat hij daar zin in had en ik het ook wel prima vond. De laatste tien weken van mijn verlof is hij nog minimaal één dag per week vrij geweest, dat vond ik ook wel een heel fijne situatie.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 19 Jul 2017 19:29

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Goede ontwikkeling dit! Echt hopeloos hoe slecht het in Nederland is geregeld.

Mijn man is na de bevalling 2 weken thuis geweest. Erg leuk voor hem om aan de nieuwe situatie te wennen. Ik vond het overigens ook niet verantwoord als hij eerder was gaan werken; hij rijdt de hele dag auto en door het gebrek aan nachtrust was hij echt niet scherp genoeg om veilig te rijden.
<<

Anoniem257

Bericht 20 Jul 2017 07:52

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ik hoop dat vele bedrijven volgen!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 20 Jul 2017 12:17

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Heel goede ontwikkeling! Mijn man kreeg 5 verlofdagen van zijn werkgever en heeft er nog een week vakantie aan vast kunnen plakken. Daarna is hij ook nog 1 of 2 weken pas om 11 uur begonnen, zodat we samen konden opstarten, ik vond de eerste tijd met twee kinderen best wel pittig! Helemaal omdat ik me zelf nog niet zo goed voelde. Ik was blij dat zijn werkgever zo flexibel was!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 20 Jul 2017 12:42

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Elliot schreef:Jeetje wat suf zeg Fientje, dat ze daar zo star in zijn. Raar hoor.

Update! Naar aanleiding van dit topic heeft mijn man toch nog een keer bij zijn leidinggevende gevraagd of het niet mogelijk was dat hij zijn vakantie pas in liet gaan op het moment dat de kleine geboren is en....dat mocht! :banaan: yes! Super blij mee!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers