Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 19 Jul 2017 06:16

Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Wat vinden jullie daarvan? Ik zie op social media hele wisselende reacties en dat verbaast me nogal moet ik zeggen. Mijn vriend en ik zijn bezig voor ons eerste kindje en het lijkt me zowel heel belangrijk als heerlijk als hij de eerste maand de ruimte heeft om er te zijn wanneer hij wil.

Zouden andere bedrijven moeten volgen of vinden jullie dit teveel van het goede?

Voor wie het gemist heeft: http://nos.nl/l/2183679
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Jul 2017 06:43

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Het lijkt mij echt fantastisch! Echt geweldig! Wat zijn de negatieve reacties dan? Ik vind het een volkomen gezonde ontwikkeling en vind de standaardregeling in Nederland echt ouderwets en niet van deze tijd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 19 Jul 2017 06:52

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ik snap ook niet waarom mensen hier negatief over zouden zijn. Ik vind dat vaders ook recht hebben op extra verlof. Voor hen is het krijgen van een kindje ook ingrijpend en zij moeten er ook inkomen. Eigenlijk zou elk bedrijf langer verlof moeten geven aan vaders.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 19 Jul 2017 07:42

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Zora, dat zijn reacties als:

- Wie heeft er een kind gebaard, de moeder of de vader?
- Ik zou gek worden van een vent die een maand thuis blijft
- Volgens mij hebben onze ouderen meer hulp nodig, een maand een man om je heen is wel erg overdreven
- De vrouw kan heus wel wat steun gebruiken maar een maand verlof gaat wel een beetje ver
- Belachelijk, neem gewoon wat vrije dagen op
- Ronduit belachelijk, iedereen begrijpt toch dat de bankkosten dan omhoog gaan? En een vrouw is niet gehandicapt en kan gewoon zelfstandig functioneren, mijn man was de dag na de geboorte van onze zoon (keizersnede) weer aan het werk

Ik word altijd een beetje droevig van de gedachte dat er veel mensen zijn die oprecht zo denken..
<<

Anoniem252

Bericht 19 Jul 2017 07:47

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ik vind een maand wel gelijk heel lang, maar twee dagen ook weer bijzonder kort. Mijn man neemt straks drie weken vakantie op na de bevalling. Wel een fijn idee maar dat kan natuurlijk niet altijd.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Jul 2017 07:47

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Pfff wat een zure mensen heb je toch ook. Ik vind het een uitstekend idee, de man moet toch net zo goed wennen aan het vaderschap en alles wat daarbij komt kijken?
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jul 2017 07:49

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

ellibre schreef:
Ik word altijd een beetje droevig van de gedachte dat er veel mensen zijn die oprecht zo denken..

Er zijn genoeg mannen die het zelf ook niet echt nodig vinden. De 2 dagen van nu zijn wel erg karig, maar een maand is wel meteen erg lang. Mijn vriend zou ook graag weer aan het werk willen na een week of 2 weken. Dat is niet zo'n thuis-zitter.
En aangezien hij zichzelf dan in de weg gaat zitten, zou ik ook gek worden van mijn vent een hele maand thuis.

Alvast mijn excuses als je er droevig van wordt.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 19 Jul 2017 07:55

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ik vind het een prima initiatief, hopelijk volgen er meer.

De vrouw "verdient" mijn inziens wel een langer verlof omdat het nogal een fysieke aanslag is, maar die 2 dagen voor de man zijn vrij karig. Bijna alle mannen die ik ken hebben zelf een week of 2 vakantie opgenomen toen hun baby geboren werd. Mijn vriend was ook 2 weken thuis en dat was fijn. Samen dat ritme zoeken en samen het slaapgebrek opvangen. Hij heeft al zijn dagen dit jaar opgespaard, dus hij neemt waarschijnlijk nog 2x een week wanneer ze wat verder ontwikkelt en interactiever wordt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 19 Jul 2017 08:00

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Maar het staat iedereen vrij om weer eerder te beginnen, een vrouw ook. Dat je het recht krijgt, betekent niet dat je het moet gebruiken. Ik vind het een retegoede ontwikkeling. Bij de oudste had ik m'n man erg goed kunnen gebruiken, bij de jongste was ik blij toen er weer normaal ritme ontstond (doordat hij weer ging werken).
L2014 & H2017
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 19 Jul 2017 08:00

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Net een stuk getypt en nu is het weg.
Ik deel de mening van Cotton wel. Mijn vriend zou het na twee of drie weken waarschijnlijk ook fijn vinden om even met iets anders bezig te zijn. Voordeel is dat hij de mogelijkheid heeft om een aantal dagen thuis te werken, dus dan kan hij beiden combineren. Hoe het daadwerkelijk is en voelt, kunnen we uiteraard pas inschatten als er een kleintje is.
Ik kan me voorstellen dat er veel mannen (en vrouwen van) zijn die het wel heel fijn vinden om zich een maand enkel op de baby te kunnen richten. Ik vind het een positieve ontwikkeling en hoop dat dit ook bij andere bedrijven wordt ingevoerd.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Jul 2017 08:01

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

mzcharlotte schreef:Maar het staat iedereen vrij om weer eerder te beginnen, een vrouw ook. Dat je het recht krijgt, betekent niet dat je het moet gebruiken. Ik vind het een retegoede ontwikkeling. Bij de oudste had ik m'n man erg goed kunnen gebruiken, bij de jongste was ik blij toen er weer normaal ritme ontstond (doordat hij weer ging werken).

Zijn er vrouwen die dat ook daadwerkelijk doen?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 19 Jul 2017 08:03

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ik heb zelf geen voorbeelden, maar ik meen van wel.
L2014 & H2017
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 19 Jul 2017 08:13

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ik vind het wel een goed iets op zich. Al vind ik een maand ook wel heel lang, maar een paar weken is wel erg fijn. Bij onze zoon was mijn vriend 2 weken vrij en straks als deze uk geboren is 3 weken.

Cotton mijn collega is zo'n vrouw die eerder weer begonnen is dan haar verlof op was. Zij vond het thuiszitten ook al was dat met baby helemaal niets en is 2 weken eerder weer begonnen.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem198

Bericht 19 Jul 2017 08:13

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ik ken wel vrouwen die eerder zijn begonnen met werken.
Van 1 weet ik dat ze het vreselijk vond om de hele dag thuis te zijn met een baby.
Vond haar wereld veel te klein en dat soort dingen.

OT ik vind het ook een hele goede ontwikkeling. Misschien is een maand wel lang maar 2 dagen is niks.

Edit: grappig Appel bijna vergelijkbaar verhaal :)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 19 Jul 2017 08:20

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

mzcharlotte schreef:Ik heb zelf geen voorbeelden, maar ik meen van wel.

Zzpers vaak toch?
R. 2013
D. 2016
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Jul 2017 08:44

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ik vind het ook belachelijk dat je er als man vrije dagen voor moet opnemen. Vrije dagen zijn voor vakantie, om bij te komen en tot rust te komen. Dat heb je nodig, zeker als je een zware baan hebt. Een baby krijgen is niet bepaald tot rust komen en bijkomen.

Ik gok ook dat mijn vriend een maand te lang zou vinden, maar dat zou er ook aanliggen hoe ik uit een bevalling zou komen. Als ik na een week weer zelf voor alles kan zorgen dan kan hij best wat gaan werken. Lig ik volledig uit elkaar en kan ik nog geen voet voor de andere zetten wordt het een ander verhaal.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jul 2017 09:16

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Jammer van de zure reacties inderdaad. Ik vind het een mooie ontwikkeling. Mijn man heeft na de bevalling geloof ik ook 4 weken verlof opgenomen (of 3? Weet het niet meer zo goed) en wij vonden dat beiden heel erg fijn, vloog ook voorbij. En de mannen die dit niet willen kunnen dan gewoon eerder beginnen. Maar dat de optie er is: geweldig!
<<

Geel

Bericht 19 Jul 2017 09:31

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ik vind t altijd zo apart dat dit in Nederland maar niet wil doorzetten. Er zijn echt veel mensen die het luiheid, onzin of verspilling vinden. De Tweede Kamer wil er ook maar niet over besluiten. Dat begrijp ik echt niet. Het gaat erom dat je de kans krijgt sámen je kind goed te leren kennen en de zorg te verdelen, niet of je t makkelijk/leuk/weet ik veel vindt.

Mijn man heeft drie weken vrijgenomen en daar was ik zo blij mee. Verder ben ik na twee maanden alweer aan't werk gegaan (zzp), omdat ik een klus had. Na vier maanden heb ik m'n verlof weer opgepakt.
Laatst gewijzigd door Geel op 19 Jul 2017 09:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Jul 2017 09:38

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Helemaal eens met Geel! Ik snap reacties als 'De vrouw kan heus wel wat steun gebruiken maar een maand verlof gaat wel een beetje ver' ook echt niet. Het gaat toch niet om het ondersteunen van de vrouw? Het gaat om het leren kennen van je kind. Mijn man gaf na een week of wat aan dat hij het zo jammer vond dat hij niet die 'expertise' had die ik wel had met onze zoon. Puur omdat hij bepaalde dingen veel minder vaak deed dan ik, omdat hij 4 dagen na de geboorte alweer aan het werk moest (eigenlijk twee dagen erna, maar wij hadden het geluk dat het weekend ertussen viel). Ik had alle tijd om onze zoon te leren kennen, hij heeft dat echt gemist.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Jul 2017 09:45

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

En het gaat er toch ook niet om dat de vrouw steun moet hebben? Je voedt toch sámen het kind op? Door dat soort zinnen blijft het nu eenmaal zo dat de vrouw als eerste zorg wordt gezien en de man altijd tweederangs. Zowel in zorg, maar ook verantwoordelijkheid. Zo idioot vind ik dit!

De tweede kamer kan niet eens een besluit nemen over víjf dagen. Vijf luttele dagen!
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:23

Bericht 19 Jul 2017 09:50

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ik kan me goed vinden in bijv. de reacties van Geel, Elliot en Caro. En zoals mzcharlotte zegt: de man hoeft er geen gebruik van te maken, maar het feit dat het kan is een groot goed. Ik verwacht ook niet dat mijn vriend een maand lang elke dag thuis zou blijven, dat zit helemaal niet in zijn aard.

Mijn vriend werkt overigens bij ING, dus hopelijk kan ik volgend jaar mijn ervaringen hiermee delen..
<<

Anoniem313

Bericht 19 Jul 2017 09:55

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Helemaal eens met Geel, Elliot en Caro. Nederland bungelt onderaan als het gaat om emancipatie. De overheid heeft daar een belangrijke verantwoordelijkheid in te nemen. Nu die verzaakt is het wel goed om te zien dat een private partij het oppakt, maar het wordt tijd dat die achterhaalde praktijken hier structureel worden aangepakt.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 19 Jul 2017 10:02

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Ook eens! Natuurlijk kost het overheid en bedrijfsleven geld, maar de winst voor de samenleving en met name de positie van vrouwen weegt daar ruimschoots tegenop.

Mijn man kon gelukkig ook ruim twee weken vrij nemen, maar wel met het gevolg dat hij de rest van het jaar veel minder dagen over had had die ook broodnodig zijn omdat het gewoon een verdomd pittige tijd is met veel slaapgebrek. As gezin dan je rust goed kunnen pakken heb ik wel echt gemist.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Jul 2017 10:04

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Eens. Ik vind echt dat het de emancipatie gewoon in de weg staat op dit vlak. En dan kunnen we doen alsof er geen glazen plafonds zijn, en dat vrouwen dezelfde rechten hebben etc maar zolang de vrouw nog steeds als primaire zorgdrager wordt gezien, zijn we dus niet geëmancipeerd. Een kind heb je samen. En dat de vrouw een langer fysiek herstel heeft, dat is logisch. Maar een man moet net zo goed wennen aan een nieuw wezentje.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 19 Jul 2017 10:05

Re: Vaders bij ING krijgen maand betaald verlof

Teun schreef:Ook eens! Natuurlijk kost het overheid en bedrijfsleven geld, maar de winst voor de samenleving en met name de positie van vrouwen weegt daar ruimschoots tegenop.

Mijn man kon gelukkig ook ruim twee weken vrij nemen, maar wel met het gevolg dat hij de rest van het jaar veel minder dagen over had had die ook broodnodig zijn omdat het gewoon een verdomd pittige tijd is met veel slaapgebrek. As gezin dan je rust goed kunnen pakken heb ik wel echt gemist.


Dit vooral ja. Die dagen zijn ook nodig als het kind ziek is en niet naar het KDV kan. Of als je helemaal doodop bent vanwege de nachten slaapgebrek. Of omdat je je gezin moet combineren met je werk en daar dus ook gewoon vakantie voor nodig hebt om uit te rusten.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers