Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Puppy's in een dierenwinkel?

<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 28 Okt 2013 16:50

Puppy's in een dierenwinkel?

Ik was vandaag even boodschappen halen en liep langs de dierenwinkel. Buiten stond op een groot bord: Er zijn weer puppy's! Dus ik ben even naar binnen gegaan om te kijken. Zitten er 2 bastaard hondjes van 9 weken oud samen in een bench die aan de voorkant afgeschermd is met glas.

Ik weet niet of het verboden is dat een dierenwinkel puppy's heeft, maar ik vind het gewoon zielig voor die beestjes. Ze zaten ook flink te piepen en te blaffen toen we gingen kijken.
Weet iemand toevallig of het echt verboden is, of dat je er een vergunning voor moet hebben om hondjes te verkopen?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem 42

Bericht 28 Okt 2013 17:08

Re: Puppy's in een dierenwinkel?

Ik vind het ook zielig, geen idee of het echt niet mag. Toen ik op vakantie was in Belgie heb ik het op heel veel plekken gezien, heel sneu.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 28 Okt 2013 17:36

Re: Puppy's in een dierenwinkel?

Ik heb het al heel wat jaren niet meer gezien. Maar weet dus niet zeker of het verboden is. Zielig is het zeker. Ik vind een dierenwinkel ook echt geen plek voor hondjes.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 28 Okt 2013 21:36

Re: Puppy's in een dierenwinkel?

Ik heb geen idee of het verboden is maar ik zou persoonlijk nooit een puppy kopen in een dierenwinkel. Ik vind het ook zielig dat ze in een dierenwinkel zitten en wie weet gaat het wel om broodfok :( Ik zou naar het asiel gaan als ik een hond wil aanschaffen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem73

Bericht 28 Okt 2013 22:09

Re: Puppy's in een dierenwinkel?

In belgie is dit vrij normaal, helaas zijn dat wel heel veel broodfokkers en honden uit oostblok landen. Onze 2 bassets komen ook uit bels en hebben gelukkig nooit iets gehad.
<<

Anoniem185

Bericht 28 Okt 2013 22:10

Re: Puppy's in een dierenwinkel?

Oh het is maar goed dat ik dat niet heb gezien. Ik zou ze gelijk kopen omdat ik het te zielig voor ze vind :nopompom:
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 28 Okt 2013 22:19

Re: Puppy's in een dierenwinkel?

Mag het hier? Ik dacht van niet... Ik weet dat hier in de stad enkele jaren geleden een dierenwinkel gesloten werd hierom.


EDIT: Officieel mag het hier ook niet.
Laatst gewijzigd door Slakje op 28 Okt 2013 22:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Okt 2013 22:21

Re: Puppy's in een dierenwinkel?

In Nederland is het verboden en in België tegenwoordig ook dacht ik.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 28 Okt 2013 22:21

Re: Puppy's in een dierenwinkel?

Lampenkapje schreef:Oh het is maar goed dat ik dat niet heb gezien. Ik zou ze gelijk kopen omdat ik het te zielig voor ze vind :nopompom:


Maar dan bevorder je de handel alleen maar. Net als met broodfok pups.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem185

Bericht 28 Okt 2013 22:28

Re: Puppy's in een dierenwinkel?

Sam schreef:
Lampenkapje schreef:Oh het is maar goed dat ik dat niet heb gezien. Ik zou ze gelijk kopen omdat ik het te zielig voor ze vind :nopompom:


Maar dan bevorder je de handel alleen maar. Net als met broodfok pups.
Ja ik weet het, het is ook heel slecht. Ik ben te makkelijk daar in over te halen. Want die puppies zitten er nu al dus die wil ik dan 'redden'.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 29 Okt 2013 07:06

Re: Puppy's in een dierenwinkel?

Die dierenwinkel waar jij het waarschijnlijk over hebt doet dit al jaren! Ik wist niet dat het strafbaar was. Het is wel zielig.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 29 Okt 2013 09:02

Re: Puppy's in een dierenwinkel?

Vroeger hadden ze vlak bij mijn middelbsre school ook altijd puppy's in een dierenwinkel. Die zaten voor het raam. We gingen dan vaak in een tussenuur even door het raam naar de hondjes kijken weet niet of ze het nu nog steeds doen daar. Ik wist niet dat het strafbaar was.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 29 Okt 2013 22:33

Re: Puppy's in een dierenwinkel?

Maddie schreef:Die dierenwinkel waar jij het waarschijnlijk over hebt doet dit al jaren! Ik wist niet dat het strafbaar was. Het is wel zielig.


Denk het wel. :wink: Zit ook de Deen daar. Ik vond het echt heel erg zielig dat ze daar puppy's zetten. En ik zit er ook nog over te denken om de Dierenbescherming hierover te bellen.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers