Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


€200 voor babyspullen, wat koop je?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 18 Jul 2017 09:07

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Ik zou ook voor de babyfoon gaan. Als er wordt gehuild hoor ik het zonder ook wel maar onze jongste is nogal een spuger en dan geen melk maar echt overgeven. Ik ben al een paar keer naar boven gerend omdat ik haar zag spugen terwijl ze er bijna in stikte, ze blijft dan juist op haar rug liggen met haar gezicht naar het plafond en lijkt het zelf niet door te hebben, ook niet wanneer ze waardoor begint te gorgelen.
Ik vind een beeldbabyfoon dus zeker wel van waarde, ongeacht hoe dichtbij ze zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 18 Jul 2017 09:13

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Ik zou een co-sleeper kopen (wil ik denk ik sowieso nog doen maar twijfel nog een beetje) en verder wat kleertjes en andere kleine dingen denk ik. En misschien een kinderstoel. De echte grote dingen hebben we al uitgezocht (kamer, autostoeltje en combiwagen). Ben volgens mij nog wel aardig wat kleiner spul nodig dus ik zou zelf me daar op richten. Wipstoeltje komt hier misschien ook nog wel maar die neem ik waarschijnlijk 2ehands, goedkoop over, waardoor die voor mij al meer onder "klein" spul valt.
Oh en een babyfoon is ook een goeie!

Voor de rest heb ik nog wel een lijstje gemaakt met ideeen als cadeau, dat zijn dan juist dingen die ik zelf niet gauw zou kopen omdat ze niet perse nuttig zijn (tenminste niet direct nodig) maar wel gaaf vind. (Zilveren bestekset, zilveren namen armbandje voor zoon, 1e jaar boek, namenbordje, etc)
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 18 Jul 2017 09:15

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Atelier Madame schreef:Oké ik ben een muts maar waarvoor heb ik een voetenzak nodig?


Dan ben ik net zo mutserig, maar ik snap dat ook niet zo goed. Dekentje kan toch net zo goed?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Jul 2017 09:23

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Atelier Madame schreef:Oké ik ben een muts maar waarvoor heb ik een voetenzak nodig?

Ik heb een novemberkind, dus hij was heel klein toen het winter was. Ik had een warme winterzak voor in de Maxicosi, dat vond ik veel makkelijker dan een dekentje. Een dekentje trappelde hij van zich af, de zak bleef gewoon lekker zitten. Heerlijk warm. Mijn voetenzak had overigens mouwen, het was gewoon een soort slaapzak met lange mouwen en een capuchon, waar een uitsparinkje in zat voor de gordel. Ideaal, zo bleven zijn armpjes en schouders ook lekker warm.

Afbeelding

Dit was hem dus. Het was een kraamcadeau en ik denk echt dat het één van de beste cadeaus was die we hebben gekregen, samen met het slaapschaap. Wat ik overigens ook een echte aanrader vind Pippa, een slaapschaap!

♥♥
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 18 Jul 2017 09:24

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Dekentje kan natuurlijk prima, had ik bij de eerste ook. Maar bij de tweede was ik wel erg blij met de gekregen voetenzak. Jasjes aan en uit is altijd maar een gepruts. In de voetenzak deed ik geen jasje aan.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 18 Jul 2017 09:32

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Oh ja, dan klinkt het toch bestwel handig inderdaad. Tnx voor de uitleg dames!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jul 2017 09:46

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Elliot schreef:
Marin schreef:Ik ben geen fan meer van wafelstof sinds ik een kind hebt dat aan de lopende band spuugt. :eyes:
Typisch gevalletje van is esthetisch heel mooi maar in de praktijk onhandig. Heb er altijd een hydrofiel over dus eigenlijk onwijs zonde van 't mooie kleed.


Maar voor dat bedrag zou ik idd een wiegje, ledikantje of box kopen. Of een kinderstoel. Wij hebben de Stokke Steps, het andere model van Stokke, met afneembare wipstoel. Wordt veel gebruikt hier.

Het maakt toch niet uit of hij op wafelstof of op andere stof spuugt? Wassen moet je toch, en die hydrofiel is ook zonde van een kleed met gladde stof. Ik heb een gebreid boxkleed en een glad boxkleed en ze kunnen allebei net zo makkelijk in de was.


Nou ik merk dat ik spuug van een gladde stof toch even makkelijker af wrijf en bij zo'n wafelachtig patroontje gaat het er direct zo in de hoekjes en gaatjes zitten.

Zo'n voetenzak hadden wij ook in 't begin. Althans, een andere, maar wel handig. Daar lag ie gewoon altijd in! En zit gat in zodat ie ook in de maxicosi kan worden gebruikt idd.
Laatst gewijzigd door Marin op 18 Jul 2017 09:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 18 Jul 2017 09:48

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Ik heb trouwens bij beide kinderen geen voetenzak gebruikt. De jongste is van eind februari en toen was de ergste winter wel voorbij. De oudste van eind oktober en toen gingen we wel de winter in. Meestal kleedde ik haar warm genoeg aan en dan ging ze in een wikkeldeken (ik wilde daarvan dan weer wel een warme en goede). En eventueel nog een fleecedekentje erover als het echt hard vroor. Bij zoon hetzelfde, al heeft hij echt maar weinig in de wikkeldeken gelegen omdat dat al vlug te warm was. Ik had voor beiden de babynomade van red castle, maar je hebt ze ook van andere merken zoals lodger.

Babyfoon vind ik ook onmisbaar! Eerst woonde ik met de oudste in een appartement, maar toch gebruikte ik er een. Bepaalde geluiden hoor je dan al voor ze helemaal overstuur zijn. Of als ik zelf tv aan het kijken was en alle deuren dicht waren, dan hoorde ik haar ook veel sneller met babyfoon. Nu wonen we in een rijtjeshuis en ik gebruik nog steeds een babyfoon. Als ze me roepen hoor ik ze zonder ook wel hoor, maar vind het toch handig zo'n ding. En mijn jongste doet ongeveer zoals de dochter van Chaos als hij moet spugen. Dan hoor ik het al aan de geluiden dat er wat is. Paar weken terug nog met buikgriep, en toen stond ik meteen boven. Voorlopig gaat de babyfoon er hier ook nog niet uit. Ik heb overigens zonder camera, maar dat voldoet hier prima.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 18 Jul 2017 09:56

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Wij hebben een soort van voetenzak bij de autostoel gekregen, maar die van Elliot ziet er wel handig uit!
Waar is die van?

Verder ben ik redelijk praktisch ingesteld, dus ik zou de meest noodzakelijke spullen kopen zoals bijvoorbeeld een autostoel, kinderstoel of babyfoon.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Jul 2017 10:04

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Amandine schreef:Wij hebben een soort van voetenzak bij de autostoel gekregen, maar die van Elliot ziet er wel handig uit!
Waar is die van?

Noppies!

Ik zie hem nu niet op de site staan, maar wellicht zit er weer iets soortgelijks in de herfst-/wintercollectie :)

♥♥
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 18 Jul 2017 12:04

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Moet het iets tastbaars zijn? Onze HypnoBirthing cursus heeft ongeveer dit bedrag gekost. Ik weet natuurlijk niet of ik er straks echt wat aan heb. Maar ik vond de cursus al heel erg fijn. Maar ik ken genoeg verhalen van anderen die er echt heel veel aan hebben gehad. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat wij dat ook hebben.
10-08-2017 ♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Jul 2017 12:17

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Ik zou ook praktische dingen er van kopen.
Ik ben heel blij met mijn beeld op de babyfoon. Een goede draagzak/doek. Zo'n soort slaapzak wat Elliot heeft is ook handig.

Elliot: grappig, ik vind het slaapschaap niet van toegevoegde waarde. Ligt hier stof te happen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 18 Jul 2017 12:31

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Inmiddels baby nummer twee en we hebben geen babyfoon en die ook nooit gemist. Wij wonen inderdaad ook in een appartement en de kinderkamer is tussen de woonkamer en onze kamer in, ik hoor onze zoon altijd, zelfs met oordoppen in. Als baby liggen ze de eerste maanden (6 ongeveer) in de wieg naast mijn bed dus dan hoor ik al helemaal alles. Voor als we een keer ergens anders zijn hebben we de 3G babyfoon app, kost 3,99 geloof ik en werkt prima. Ik zou dus persoonlijk op voorhand geen babyfoon kopen en zeker niet zo'n dure, maar goed dat is ieder voor zich.

De oudste kwam in de winter en daarvoor hadden we een wikkeldeken in de maxicosi en voor de jongste heb ik een zak gemaakt, ik vind zoiets wel praktisch, inderdaad omdat ze het niet van zich af kunnen trappelen.

Ik zou het denk ik besteden aan iets waar je lang iets aan hebt zoals inderdaad een kinderstoel of iets dergelijks, bijdrage voor het kamertje of de kinderwagen of een autostoel? Maar zo te horen heb je al een hoop. Misschien iets meer van praktische aard, maar misschien tot na de geboorte bewaren en een kolf van aanschaffen? (Als je borstvoeding wil en kan geven natuurlijk)
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Jul 2017 12:43

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Een familyfix of diaper champ!
R. 2013
D. 2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 18 Jul 2017 15:04

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Volgens mij is het heel persoonlijk wat men fijn/handig vindt :) ik heb bijvoorbeeld niks met die stokke stoelen, de maxi cosi had een standaard voetenzak erbij, wij hebben een simpele babyfoon en gebruiken em alleen als we ergens anders zijn, want we horen M zo ook wel en zo worden hier meer dingen genoemd die wij niet hebben en niet missen.

Wat ik wel heel fijn vindt, is een babygym. Ik kreeg als advies om niet zo'n mooie houten hippe te kiezen die zo mooi bij je interieur past, maar eentje met veel kleurtjes en toeters en bellen, want dat vinden baby's leuk. Bij onze baby werkte dat, ze vindt dat ding nog steeds geweldig. We hebben er een waar je makkelijk andere dingen aan kan hangen, dus zo af en toe wisselen we de speeltjes om. Hebben wij ook even de handen vrij :)

Of trakteer jezelf op een mooi positiejurkje (of straks voedingsjurkje) of een gave luiertas.
december 2016
juli 2019
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 19 Jul 2017 06:21

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

De babybjorn balance wipstoel!
T lag daar zo mooi in.

Verder inderdaad wikkeldoek geschikt voor de maxi cosi.
2016
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 22 Jul 2017 21:45

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Een luxe mobile. Eentje met verschillende (klassieke) muziekjes, volumeknop en die ook na 10min stopt. Hier veel gebruikt.
Babyfoon hoewel dat misschien sonde is voor de enkele keer dat je 'm gebruikt
Mooie luiertas
Fietsstoeltje voorop
Misschien alvast iets van buitenspeelgoed maar is dan niet voor nu

En wij waren heel blij met de puckababy doordat ze heel onrustig was. Maar dit is echt babyafhankelijk.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Jul 2017 22:23

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Ben je er al uit Pippa?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Jul 2017 07:31

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Niekske schreef:Volgens mij is het heel persoonlijk wat men fijn/handig vindt :) ik heb bijvoorbeeld niks met die stokke stoelen, de maxi cosi had een standaard voetenzak erbij, wij hebben een simpele babyfoon en gebruiken em alleen als we ergens anders zijn, want we horen M zo ook wel en zo worden hier meer dingen genoemd die wij niet hebben en niet missen.

Wat ik wel heel fijn vindt, is een babygym. Ik kreeg als advies om niet zo'n mooie houten hippe te kiezen die zo mooi bij je interieur past, maar eentje met veel kleurtjes en toeters en bellen, want dat vinden baby's leuk. Bij onze baby werkte dat, ze vindt dat ding nog steeds geweldig. We hebben er een waar je makkelijk andere dingen aan kan hangen, dus zo af en toe wisselen we de speeltjes om. Hebben wij ook even de handen vrij :)

Of trakteer jezelf op een mooi positiejurkje (of straks voedingsjurkje) of een gave luiertas.


Wij ook niet, B kon er gewoon niet fatsoenlijk in zitten.. Wij hebben hier altijd de Ikea kinderstoel gehad.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 23 Jul 2017 09:14

Re: €200 voor babyspullen, wat koop je?

Lady schreef:Ben je er al uit Pippa?



Nee, nog niet. Ik denk dat ik gewoon een dagje ga shoppen met ouders, tips opschrijf van hier & dan gewoon een heleboel kleine dingen van ga halen :) zoals zon zak die Elliot laat zien vind ik erg leuk, mooi boxkleed, misschien box mobile, etc.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers