Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verre reis topic

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 27 Okt 2013 18:45

Re: Verre reis topic

Lekker vooruitzicht Tabbie! Waar ga je heen eigenlijk? Ik heb een paar pagina's teruggelezen, maar kon het niet vinden.

We hebben net tickets geboekt :cheering: !!! We vliegen voor 660 euro heen en terug op San Francisco met een overstap in Kopenhagen, met Sas. Daar las ik wisselende verhalen over, maar ach :) Yayyy!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem119

Bericht 27 Okt 2013 18:54

Re: Verre reis topic

SAS is wel prima, maar weet niet hoe lange vluchten met hen zijn. Lekker vooruitzicht joh. En goeie deal!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 27 Okt 2013 19:11

Re: Verre reis topic

Jaaa :) op de heenweg hebben we wel 4 uur overstaptijd in Kopenhagen, maar het vooruitzicht om daarna in 1x naar SFO te vliegen is heel lekker! En fijn dat we een overstap in Europa hebben en niet in Amerika, vanwege de douane.

Ik las inderdaad dat de toestellen waarmee ze naar de USA vliegen een beetje oud zijn, dat het entertainment systeem vaak niet goed werkt en dat ze maar 2x met drinken langskomen. Maar dat is niet onoverkomelijk, ik neem een boek mee en wat eigen drinken als dat lukt.

De komende tijd kunnen we de route een beetje gaan uitstippelen, de eerste en laatste nacht boeken en natuurlijk de auto huren. We willen verder zo min mogelijk vastleggen, misschien nog overnachtingen bij het Yosemite NP.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 27 Okt 2013 19:50

Re: Verre reis topic

Naar argentina. Tango baby!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Okt 2013 20:50

Re: Verre reis topic

Supergaaf Sterre! De afgelopen maanden/jaren verdiep ik me off and on steeds weer helemaal in precies die reis, maar het echt doen komt er maar niet van. Gaat toch wel kriebelen als ik dit soort verhalen lees hoor! Wij zijn ook niet van het van tevoren vast leggen, maar hoe ik het begrijp moet je bij veel van die parken inderdaad toch wel reserveren. Willen jullie veel NP's aandoen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem119

Bericht 28 Okt 2013 00:04

Re: Verre reis topic

Sterre, ik kan je aanrAden de national Parks overnachtingen sowieso vast te leggen. Het is vaak wel zo leuk om IN het park te overnachten (en praktisch, want anders moet je een uur rijden voordat je er bent) en die parken zitten snel vol. In yosemite kan ik curry Village aanraden, slapen in canvas tenten/hutjes, erg leuk maar dat moet je echt van te voren reserveren.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Okt 2013 08:34

Re: Verre reis topic

Bedankt voor de tip Marin! Hoeveel nachten zou je in Yosemite adviseren?

@zora: Tot nu toe hebben we bij verre reizen steeds bijna alles van te voren geboekt, en het lijkt me ook wep een keer lekker om gewoon per dag te kijken waar we zin in hebben :) . We willen veel NP's zien ja, ook nog de grand canyon, moab, antilope canyon en Bryce canyon. Zin innn! Wij liepen ook al jaren met dit idee, maar eigenlijk moet je het dus gewoon een keer gaan doen en boeken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem119

Bericht 28 Okt 2013 09:59

Re: Verre reis topic

Ik zou denk ik toch wel minstens 2 nachten, misschien 3 adviseren. Denk uiteindelijk 2. Je bent, afhankelijk van welke richting je komt, toch wel even bezig met het park uberhaupt in rijden. Als je vanaf Tioga Road komt (dat is de ingang aan het oosten van het park) naar Curry Village in het midden van Yosemite rijdt, ben je toch al zo zo'n 3 uur onderweg (hier en daar even stoppen omdat het ook buiten het park al ontzettend mooi is, en het zijn bergweggetjes dus je gaat geen 120km/u rijden). Eenmaal in het park moet je je auto nog 'bear proof' maken, d.w.z. alle geurende dingen er uit (etenswaar, schoonmaakspul etc), dus je bent zo een halve dag bezig met 'er komen'. Binnen in het park zijn genoeg dingen te doen, maar het hangt er ook een beetje vanaf hoe fanatiek je bent. Je kunt echt hele hikes maken van een dag, maar je kunt ook kleine wandelingen maken naar de meest bekende watervallen. Wat wij 's avonds hebben gedaan was picknicken bovenop een berg, met zonsondergang, dat was echt geweldig. En een middagje in de Merced rivier zwemmen, ook heerlijk. Je rijdt toch al snel veel rond in je auto om van punt a naar b te komen, maar er zijn ook genoeg activiteiten buiten het rondrijden om natuurlijk!
<<

Anoniem19

Bericht 28 Okt 2013 10:55

Re: Verre reis topic

Ohh wat tof Sterre!! Wij willen ook heel graag naar West USA maar helaas is het zo onzeker met werk dat we niet ver vooruit kunnen plannen :( Ik kijk uit naar je foto's!

En Marin's foto's ook natuurlijk, het lijkt echt een andere wereld daar, zo mooi :heart:
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 05:43

Bericht 28 Okt 2013 16:01

Re: Verre reis topic

Oehh San Francisco is gaaf, Sterre!
Ik ben gisteren terug gekomen uit San Francisco. Ik was er maar 2,5 dag, dus heb er alleen maar even van kunnen proeven, maar genoeg om te weten dat ik hier zeker nog eens naar terug ga!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Okt 2013 22:47

Re: Verre reis topic

Pfff ik wil ook!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2013 00:18

Re: Verre reis topic

Ik wil altijd wel naar San Francisco. Volgend jaar hopelijk voor maar €98 :angel:
<<

Kikou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 316

Geregistreerd: 03 Sep 2013 05:43

Bericht 29 Okt 2013 05:21

Re: Verre reis topic

Zo fijn als dat eenmaal kan! Ik ben ook voor die prijs gegaan. Was een very last minute weekendje San Francisco haha.

Ik moest trouwens nog aan je denken toen ik Marin en je vorige forumnaam op de bordjes zag :wink:
<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2013 11:38

Re: Verre reis topic

Hahaha wat leuk!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 29 Okt 2013 14:32

Re: Verre reis topic

Marin, ik heb je een bericht via Facebook gestuurd :)
<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2013 17:26

Re: Verre reis topic

Oh ja! Die moest ik nog beantwoorden, en die van mz Charlotte ook! Thanks voor de herinnering.
<<

Kannibaal

Bericht 29 Okt 2013 17:46

Re: Verre reis topic

Wij gaan vanuit Canada een 16 daagse cruise naar Hawaii maken :dance:
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Okt 2013 20:43

Re: Verre reis topic

Dat hoor je niet vaak dat Nederlanders daarheen gaan, maar ik wel eens gehoord dat het niet zo speciaal is omdat het gewoon Amerika is.
Was jij dat Marin?
<<

Anoniem38

Bericht 29 Okt 2013 21:57

Re: Verre reis topic

Zo goedkoop naar SF? Is het ver vliegen of voor een (lang) weekend te doen?
<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2013 22:16

Re: Verre reis topic

caribbeanlover schreef:Dat hoor je niet vaak dat Nederlanders daarheen gaan, maar ik wel eens gehoord dat het niet zo speciaal is omdat het gewoon Amerika is.
Was jij dat Marin?


Ik kan me niet voorstellen dat ik zei dat Amerika saai is ;-)
Maar het is voor een groot deel natuurlijk wel heel toeristisch, maar volgens mij als je zoekt heb je nog prachtige natuur daar.
<<

Anoniem119

Bericht 29 Okt 2013 22:20

Re: Verre reis topic

Vraag trouwens: nemen jullie echt de reisgids mee op (verre) reis of laat je die thuis omdat t zwaar is?
Ik heb de lonely planet van Myanmar en nog een andere reisgids (die ik stiekem leuker Vind) maar twijfel nog of ik er 1, 2 of geen meeneem. De LP is eigenlijk ook helemaal niet up to date meer, zo snel verandert dat land, maar het is wel leuke achtergrond info natuurlijk. Maar hotels enzo zijn toch al geregeld dis daar heb ik t ook niet voor nodig.
Kan m ook op m'n tablet zetten natuurlijk, want die neem ik sowieso mee, maar dat is misschien ook weer onhandig als je m wél even op straat wilt gebruiken.
Dus wat zouden jullie doen?
<<

Anoniem38

Bericht 29 Okt 2013 22:24

Re: Verre reis topic

Ik had twee LP mee. Thailand en Maleisië. Maleisië ging ik uiteindelijk niet heen en heb ik in een tweedehandsboekenwinkel kunnen ruilen/geld bijleggen voor een kopie van Laos en Cambodja. Alle drie de gissen vallen uit elkaar, zoveel heb ik ze gebruikt. Ik zou dus de boekversie meenemen ipv tablet.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 01 Nov 2013 02:00

Re: Verre reis topic

Ik twijfel (ja nog steeds) tussen georganiseerd of op eigen houtje.

De kogel is wel door de kerk dat het definitief Thailand gaat worden. Georganiseerd kom ik voor 15/16 dagen tussen de 1500 en 2000 euro uit, veelal zonder maaltijden.

Nu zie ik dat, als je het zelf regelt, een vlucht rond de 600/700 euro kost, en het leven daar is niet duur.

Wie heeft er ook daadwerkelijk ervaring met alleen reizen in Thailand? Is het echt een goed land om alleen te gaan? (Ook als leuk blond meisje van 28? :) )

Ik heb nog een kleine schop onder mijn kont nodig, en dan ga ik binnenkort alles zelf uitstippelen.
(alle goede tips wbt bookingsites van zowel hotels als vluchten zijn welkom, net als aanraders van hotels in Thailand).
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 01 Nov 2013 03:28

Re: Verre reis topic

Lief blond meisje van 31 hier, heb altijd overal alleen gereisd en ook stuk Thailand. Gewoon doen schijterd, niks engs aan! Georganiseerd gaat je een geweldige reis bezorgen, je gaat veel zien en wellicht maak je vrienden. Maar je eigen vrijheid en keuzes maakt je zelfstandiger, je groeit ervan, je komt op plekken waar je normaal niet zou komen en je maakt hartstikke veel vrienden overweg, waardoor de tijd dat je daadwerkelijk echt alleen bent, meer gewaardeerd wordt. Hostel boeken in Bangkok vantevoren, daar ontmoet je al superveel mensen en dan bedenken waar je hoe lang heen wilt. Wellicht ga je dan samen reizen of verander je zelfs je plannen omdat iemand geweldig ander idee heeft. Of je blijft langer op 1 plek omdat je het zo fantastisch vindt. Die vrijheid is heerlijk. Dit heb ik nu meer dan eens tegen je gezegd, als je me nu nóg niet geloofd, dat weet ik het niet meer haha.. Ga plannen joh en hou op te twijfelen, dat stadium ben je nu wel eens gepasseerd. Thailand it is, nu bedenken wat je wilt zien. Goedkoper is het ook nog. Geen twijfels meer!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem38

Bericht 01 Nov 2013 08:15

Re: Verre reis topic

Dit lange blonde meisje was ook alleen in Thailand! Kan prima! Ik heb nog wel ergens de link naar mijn blog...als je die wil? Wat ik ook wel deed was op waarbenjij.nu plaatsen zoeken waar ik heen wilde. Zo kwam ik op blogs van andere reizigers en deed ik tips op qua guesthouses, waar heen te gaan, etc.

Ik zeg doen!!! Het is zo makkelijk en veilig daar. En goedkoop. Ik wil je wel op weg helpen met een route en goede guesthouses. Heb er ook nog prijzen van (2jr geleden) dan heb je een indicatie.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron