Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Anoniem304

Bericht 12 Jul 2017 15:22

Re: Stomme vragen topic #4

Je zou toch denken dat Blue Band er iets mee te maken heeft. :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2017 15:28

Re: Stomme vragen topic #4

Ja dat is ook wel weer zo Elliot. Maar kan me ook voorstellen dat het zo tasten in het duister is.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Jul 2017 15:31

Re: Stomme vragen topic #4

Is ook zo Marin. Ik zit ook de helft van de tijd in de 'I have no idea what I'm doing'-stand. Maar D. is nog steeds blij en hij ontwikkelt zich prima, dus ik zal wel iets goed doen :wink:

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Jul 2017 15:36

Re: Stomme vragen topic #4

Cotton schreef:Je zou toch denken dat Blue Band er iets mee te maken heeft. :P


Jup. Kreeg het ook al over de post met een lepeltje haha
Maargoed, dan heb je wel een idee van hoeveelheden. Maar dat mijn kind dat dus niet haalt en wél prima groeit kun je dus aan zien dat het weinig zegt.
2016
<<

Anoniem253

Bericht 12 Jul 2017 15:40

Re: Stomme vragen topic #4

Salome schreef:
Raven schreef:Bij ons zei het cb hij mag alles hebben behalve honing, toegevoegde suikers en zout.

We kregen geen schema of verder advies.


Niet echt een schema nee.
Er staat bij ons op een a4tje van de GGD:
6-7 mnd:
- fruit
- groente
- brood of pap
- max 600ml opvolgmelk per dag

En red je ermee :smile:



Die hangt bij ons cb ook op het prikbord, zelfde cb misschien haha.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Jul 2017 15:46

Re: Stomme vragen topic #4

Champagne schreef:
Salome schreef:
Raven schreef:Bij ons zei het cb hij mag alles hebben behalve honing, toegevoegde suikers en zout.

We kregen geen schema of verder advies.


Niet echt een schema nee.
Er staat bij ons op een a4tje van de GGD:
6-7 mnd:
- fruit
- groente
- brood of pap
- max 600ml opvolgmelk per dag

En red je ermee :smile:



Die hangt bij ons cb ook op het prikbord, zelfde cb misschien haha.


Ik woon in Twente in een klein dorp. Zou mega toevallig zijn.
2016
<<

Anoniem253

Bericht 12 Jul 2017 16:22

Re: Stomme vragen topic #4

Salome schreef:
Champagne schreef:
Salome schreef:
Niet echt een schema nee.
Er staat bij ons op een a4tje van de GGD:
6-7 mnd:
- fruit
- groente
- brood of pap
- max 600ml opvolgmelk per dag

En red je ermee :smile:



Die hangt bij ons cb ook op het prikbord, zelfde cb misschien haha.


Ik woon in Twente in een klein dorp. Zou mega toevallig zijn.


Haha nee ik woon aan de andere kant van het land ;).
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 12 Jul 2017 19:13

Re: Stomme vragen topic #4

Jip schreef:Ik had net een hele reactie getikt: weg?
Ik had het gevoel dat je het wel zo bedoelde Carrie. Ik heb geen verstoorde relatie meer met eten. Daarbij projecteer ik dit helemaal niet op mijn dochter. Ze eet al wat hapjes mee met de pot (aardbei, kiwi, vis, etc); ik ben hier vrij relaxed in. Alleen qua hoeveelheid ben ik gewoon wat onzeker. Ik zie de hapjes voor nu nog als tussendoortje. En ja een hele perzik heb ik genoeg aan als tussendoortje; dus voor haar vind ik dat dan inderdaad te veel en een halve genoeg.

Volgens mij moet je de hoeveelheid die je dochter krijgt niet vergelijken met waar je zelf behoefte aan hebt. Ze is hartstikke in de groei. Ik vind een halve perzik dan ook erg weinig. In verhouding eten kleine kinderen volgens mij ook gewoon veel. Mijn zoon eet vanaf 6 maanden bijvoorbeeld ook al 1 tot 2 boterhammen.(Nou heb Ik wel een vreetmonster) Ik zou niet te krampachtig doen en gewoon die hele perzik geven.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jul 2017 19:54

Re: Stomme vragen topic #4

Ik vind het gewoon gek. We moeten maar niet de maagjes oprekken met melk, maar er wel op zes maanden al veel eten in stoppen terwijl het bijvoeding is.
Daarbij ben ik niet krampachtig, maar eerder voorzichtig in de hoeveelheid. Omdat ik gewoon geen idee heb wat biënnale is. Ben benieuwd wat ik voor antwoord krijg van het cb.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 12 Jul 2017 20:23

Re: Stomme vragen topic #4

Nergens staat toch dat je je kindje moet volproppen. Maar ook niet dat je de hoeveelheid moet geven waar jij voldoende aan hebt. Volgens mij zijn de meeste kindjes prima in staat om aan te geven waaraan zij voldoende hebben of teveel (dan zal ze misschien een keer wat uitspugen en weet je dat het nog te veel is).

Maar goed... mijn meiden heb ik dus altijd gewoon gegeven wat ze wilden en dat gaven ze prima aan. De oudste at al vlug met de pot mee wat goed ging, middelste had wat meer moeite met voeding snapte het niet goed, en de jongste is nu 1 en ik mag in mijn handen klappen als ze de inhoud van 2 theelepeltje op eet aan fruit/groente... om het over andere voeding nog maar niet te hebben :palm:
Laatst gewijzigd door Femm op 12 Jul 2017 20:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jul 2017 20:25

Re: Stomme vragen topic #4

Wie zegt dat je er met 6 maanden veel eten in moet stoppen Jip, niemand toch?
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jul 2017 21:06

Re: Stomme vragen topic #4

Baby's hebben nog een heel goed hongergevoel en geven dus zelf wel aan of ze al dan niet vol zitten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 12 Jul 2017 21:54

Re: Stomme vragen topic #3

Jip schreef:Ik vraag mijn vraag morgen even op het CB. Ik mis hierin gewoon wat houvast wat normaal is voor een baby van zes maanden. Thanks all!

Vragen staat natuurlijk vrij, maar ik ben geen fan van de adviezen van het CB. De ene keer krijg ik te horen dat ik echt wel extra's moet aanbieden en de volgende keer heb ik een andere arts die vindt dat hij best veel eet. Tenminste, ik denk dat ze dat zeggen, want hopelijk is de medische kennis van de artsen beter dan hun Nederlands :palm:
(Ja, dit is iets overdreven, maar ze spreken de taal slecht)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem316

Bericht 12 Jul 2017 22:19

Re: Stomme vragen topic #4

Je dochter gaat echt wel jammeren als ze niks meer wil Jip. Je kunt ze echt niet zomaar volproppen. Als je wil dat melk voeding nr 1 blijft, dan eerst altijd melk geven en vervolgens het hapje. En anders zorg je dat er 1,5 a 2 uren tussen zit.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Jul 2017 01:39

Re: Stomme vragen topic #4

Hoe reguleren jullie de temperatuur in de kamer waar jullie kindje ligt? Het is hier OF heel warm OF heel koud (ze doen hier niet aan verwarming). Nu hebben we een straalkachel en zou ik eventueel de aircon warme lucht kunnen laten verspreiden maar ik weet eigenlijk niet of dat wel fijn is voor hem. Het is 18/19 graden in onze slaapkamer maar zijn hoofdje is vaak zo vreselijk koud. En straks in de zomer zal ik de aircon wel moeten laten blazen, maar wat is dan een redelijke temperatuur? Hij ligt ingewikkeld in een laken, in zijn luier en een shirt en dan een dun dekentje strak eroverheen. Denk dat hij het warm genoeg heeft eronder.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jul 2017 05:04

Re: Stomme vragen topic #4

Wij hebben sinds kort een speciaal verwarmingssysteem dat je per kamer een thermostaat hebt en kunt reguleren. Maar daar heb je dus niks aan als daar geen verwarming bestaat. Maar zo reguleren wij het en dat was je vraag.
Maarre, rond de 18 schijnt een goede temperatuur te zijn voor een baby om te slapen. Ik vind dat zelf nogal fris over komen maar slapen daar zelf ook bij.
Het is hier nu zomer en dus logischerwijs warmer in huis (want hier bestaat weer geen airco in de meeste huizen natuurlijk). En dus reguleer ik met kleding. Lange of korte mouwen romper, afhankelijk van het weer, en een slaapzakje, voor de nacht. Overdag gewoon kleertjes wat bij de temperatuur past.

Je zou 'm overdag een mutsje op kunnen doen. Maar niet 's nachts ivm warmtestuwing. Dan kan ie z'n warmte niet kwijt. Dan kan je beter z'n bedje voorverwarmen met een kruikje. (maar dat hebben wij weer maar 2 nachten gedaan ofzo).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem197

Bericht 13 Jul 2017 05:24

Re: Stomme vragen topic #4

Marsy hoofd en handen mogen koud zijn. Het gaat om de nek. Achterin de nek moet je de temperatuur voelen.
Ik kan jou geen adviezen geven over wat hij nu aan heeft want ik ken de temp van daar nu niet en zijn leeftijd.
Hier slaapt dochter van 9mnd momenteel in een romper en slaapzak. Het is hier nu ongeveer 19 graden maar de nachten koelen nog af (en raam open). Ik voel iedere ochtend even in de nek en weet hoe het gaat. De ene keer is het dan met korte mouwen en de andere keer lange.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 13 Jul 2017 06:58

Re: Stomme vragen topic #4

En sowieso, als hij het te koud krijgt dan laat hij zich wel horen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Jul 2017 16:25

Re: Stomme vragen topic #4

Ah thanks ladies! Van nekje is goede tip, ik voel altijd aan zn wangetjes. Babyfoon geeft 18/19 graden aan momenteel. Hij is nu 9 weken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jul 2017 16:31

Re: Stomme vragen topic #4

Ja je moet een baby altijd in z'n nekje voelen.
Ik vind dat alsnog heel erg lastig (is ie nou te warm/koud?), maar het is wel het handigste plekje. Z'n wangetjes zeggen niet zoveel nee.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem260

Bericht 13 Jul 2017 17:28

Re: Stomme vragen topic #4

Wangetjes zit vaak lekker wat vet in dus kan koud voelen terwijl je kindje dat niet is. Betekent dat ie goed geïsoleerd is :wink:
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 17 Jul 2017 14:46

Re: Stomme vragen topic #4

Heeft er iemand ervaring met een buikband bijvoorbeeld van Carriwell of de Slaapriem Babymoov Dreambelt?
Het is nu nog niet zo dat ik zo'n band nodig heb, maar het lijkt me wel prettig straks met slapen om wat ondersteuning te hebben. Ik weet ook niet of zo'n band van Carriwell bedoeld is om mee te slapen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 17 Jul 2017 15:37

Re: Stomme vragen topic #4

Ik had een buikband om tijdens werken en bijvoorbeeld wandelen of boodschappen doen. Verder droeg ik hem juist niet omdat je spieren en banden dan juist te slap kunnen worden.
Een band om mee te slapen ken ik niet.
10.04.17
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 17 Jul 2017 17:19

Re: Stomme vragen topic #4

Wanneer begin je nu echt met tanden poetsen? Overal lees ik dat het echt moet vanaf dat er tandjes zijn... M heeft 1,5 tand nu, toch poetsen? En wanneer dan? Want ze drinkt voor ze gaat slapen 's avonds en meteen poetsen na eten of meteen eten na poetsen is niet goed...
december 2016
juli 2019
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 17 Jul 2017 17:25

Re: Stomme vragen topic #4

Ja, meteen poetsen vanaf de eerste tand.
Wij deden het wel voor de laatste fles.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers