Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Korting vragen

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 16 Jul 2017 09:05

Korting vragen

Vraag jij wel eens ergens om korting?

En bij welke winkels, of in welke omstandigheden doe je dat dan? En heb je dan een percentage in je hoofd of een bedrag?

Wij hebben een offerte ontvangen waar ik graag 10% van de totaalprijs af wil. Een deel kan ik heel goed onderbouwen (artikelen goedkoper op Internet, terwijl het sowieso op maat gemaakt wordt, bij wie je ook koopt), maar een deel vind ik lastiger omdat ik daar minder kijk op heb, maar de post gewoon te hoog vind in vergelijking met andere offertes.

Hoe krijg ik het nou voor elkaar om die prijs om laag te krijgen?

In winkels zou ik het trouwens niet eens durven, vragen om korting. Ik heb als scholier achter de kassa gewerkt in een supermarkt en daar waren serieus wel eens mensen die zeiden, ik wil graag 10% korting op de bon. Zelfs zo erg dat ik een keer alles gescand had, iemand korting wilde wat dus niet kan/mag, en zei dat hij het dan allemaal niet meer wilde :nopompom: . Ik zou me kapot schamen haha.

Maar zitten hier goede onderhandelaars?
Laatst gewijzigd door Frankie op 16 Jul 2017 10:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2017 09:25

Re: Korting vragen

Mijn vriend doet het altijd met offertes en verbouwingen.
De offerte voor onze verbouwing boven was rond de €4800 als ik het goed heb. En dan zegt m'n vriend enkel dat hij weet dat het lager kan. Nu hebben we een offerte van €4100.
We gaan voor verf etc. altijd naar een kleine speciaalzaak. Goedkoper dan de bouwmarkt, beter advies en altijd gratis kwasten, tape en verfbakjes erbij. Scheelt zo weer een tientje.

Maar goed. Mijn vriend onderbouwd dus niks. Hij zegt gewoon dat het goedkoper kan/moet. Haha.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 16 Jul 2017 10:18

Re: Korting vragen

Haha misschien denk ik er teveel over na. We hadden ook al een andere offerte kregen (voor hele andere werkzaamheden) en daarvan vonden we de prijs sowieso al heel redelijk, dus daar hebben we niet meer over onderhandeld. Misschien dat voortaan dan ook maar gewoon doen haha.
<<

Anoniem316

Bericht 16 Jul 2017 12:07

Re: Korting vragen

Mijn man zegt ook altijd 'aan die prijs kan je toch wel wat doen?'. Helemaal wat betreft verbouwingen heb je wel wat ruimte.

Ik ben zelf ook niet zo brutaal hoor. Ik loop altijd maar weg haha.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Jul 2017 14:56

Re: Korting vragen

Ik vind dat zelf ook altijd heeeeel moeilijk maar volgens is de key juist zo min mogelijk zeggen en gewoon heel stellig zijn over dat je korting wil hebben, of dat je graag ziet dat er nog wat aan de prijs gedaan wordt, of dat je aanneemt dat daar nog speling in zit :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 16 Jul 2017 18:06

Re: Korting vragen

Ah goed topic dit!

Wij gaan binnenkort nieuwe meubels shoppen, hebben al wat op het oog. Het gaat om 2 tafels, een tv kast, een wandkast, 6 stoelen voor de eettafel en waarschijnlijk ook een nieuwe bank en 2 stoelen. Kortom een compleet nieuwe inboedel. Het lijkt mij dat hier ook wel wat vanaf te praten is? Iemand ervaring? Wij zijn beiden hele slechte onderhandelaars dus ik wil goed beslagen ten ijs komen :nerd:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 16 Jul 2017 18:28

Re: Korting vragen

Knillis schreef:Ah goed topic dit!

Wij gaan binnenkort nieuwe meubels shoppen, hebben al wat op het oog. Het gaat om 2 tafels, een tv kast, een wandkast, 6 stoelen voor de eettafel en waarschijnlijk ook een nieuwe bank en 2 stoelen. Kortom een compleet nieuwe inboedel. Het lijkt mij dat hier ook wel wat vanaf te praten is? Iemand ervaring? Wij zijn beiden hele slechte onderhandelaars dus ik wil goed beslagen ten ijs komen :nerd:


Bij de eerste keer hebben we onderhandeld over korting en dat gaven ze niet wel kregen we €1250 aan tegoedbonnen van hun winkel dus daar hebben we toen nog aardig wat moois van kunnen kopen.

Tweede keer ging er niets af.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Jul 2017 19:00

Re: Korting vragen

Doen hoor! Je bent dief van je eigen portemonnee anders. Ik heb het geleerd toen ik mijn eerste eigen huis kocht. Een gratis lits-jumeaux dekbed bij mijn bed, een gratis eettafelstoel bij mijn complete eethoek, gratis plinten bij mijn laminaat, etc, etc.

Je moet het gewoon doen en een beetje bluffen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik leg het altijd bij hun neer: "Als ik nu een complete eethoek bij jullie koop, dan neem ik aan dat we wel iets aan de prijs gaan doen? Een beetje korting lijkt me wel op zijn plek dan." Op die manier krijg ik het eigenlijk altijd voor elkaar.

Edit: precies zoals Zora zegt. Zodra ze je onzekerheid en/of twijfel merken, kun je het wel vergeten.

Het is wel grappig dat mijn man echt totaal niet kan onderhandelen, terwijl ik er juist een sport van maak :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 16 Jul 2017 19:02

Re: Korting vragen

Oh, dit vind ik altijd zo lastig!
Wij hebben begin dit jaar overal in huis kunststof kozijnen laten plaatsen. Gruwelijk duur natuurlijk.. Vroegen nog subtiel of er niet iets geregeld kon worden, maar daar werd niet op gereageerd en toen hebben we het maar gelaten :laughcry:
Nou hadden we ook 3 offertes gekregen en waren ze allemaal ongeveer dezelfde prijs, dachten daardoor dus ook dat dit vast een prima prijs was.

Als ik dit zo lees, moeten we misschien toch eens wat beter ons best doen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2017 20:03

Re: Korting vragen

Arwyn schreef:Oh, dit vind ik altijd zo lastig!
Wij hebben begin dit jaar overal in huis kunststof kozijnen laten plaatsen. Gruwelijk duur natuurlijk.. Vroegen nog subtiel of er niet iets geregeld kon worden, maar daar werd niet op gereageerd en toen hebben we het maar gelaten :laughcry:
Nou hadden we ook 3 offertes gekregen en waren ze allemaal ongeveer dezelfde prijs, dachten daardoor dus ook dat dit vast een prima prijs was.

Als ik dit zo lees, moeten we misschien toch eens wat beter ons best doen, haha.

Wij hebben ook het hele huis in de kunststof kozijnen laten zetten. Korting vragen leverde zo'n €3000 op. Maar dat wil je nu vast niet horen haha.
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:02

Bericht 16 Jul 2017 20:27

Re: Korting vragen

Cotton schreef:
Arwyn schreef:Oh, dit vind ik altijd zo lastig!
Wij hebben begin dit jaar overal in huis kunststof kozijnen laten plaatsen. Gruwelijk duur natuurlijk.. Vroegen nog subtiel of er niet iets geregeld kon worden, maar daar werd niet op gereageerd en toen hebben we het maar gelaten :laughcry:
Nou hadden we ook 3 offertes gekregen en waren ze allemaal ongeveer dezelfde prijs, dachten daardoor dus ook dat dit vast een prima prijs was.

Als ik dit zo lees, moeten we misschien toch eens wat beter ons best doen, haha.

Wij hebben ook het hele huis in de kunststof kozijnen laten zetten. Korting vragen leverde zo'n €3000 op. Maar dat wil je nu vast niet horen haha.


Wij kregen de horren gratis. Verschil moet er zijn :smile:

Verder geen ervaring met onderhandelen ik ben daar zo slecht in.
<<

Anoniem315

Bericht 16 Jul 2017 20:39

Re: Korting vragen

Ik ben wel een onderhandelaar. Al heb ik het tijdens onze huidige verbouwing niet geprobeerd.

Bij de verfwinkel (een goede), vraag ik standaard 10% korting.

Bij een woonwinkel praat ik er altijd een mooi prijsje van.
<<

Anoniem250

Bericht 16 Jul 2017 23:06

Re: Korting vragen

Ik kan wel onderhandelen. Ik heb een prijs in mijn hoofd en ik wil daar dan ook niet bovenuit komen. Als de onderhandeling vast zou lopen zou ik het niet heel erg vinden. Dan zou ik het ergens anders halen. Het is overigens nog niet gebeurd dat het niet lukte. Ik zeg dit wil en kan ik ervoor uitgeven. Dit past binnen het budget en als dat hier niet kan, prima dan is dit het niet voor mij. Dan kijk ik ergens anders verder. Ik zeg vooraf trouwens nooit mijn budget. Pas als ik de offerte heb gekregen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Jul 2017 08:44

Re: Korting vragen

Oh, ik ben hier best slecht in. Maar ik moet ook zeggen, ik zit niet vaak in een situatie waarin dat nodig is. Bij bijvoorbeeld een verbouwing zou ik het echt wel doen, of naja proberen dan, maar omdat we in een huurhuis wonen is dat verder niet van toepassing nog. Meubels heb ik het nog nooit bij geprobeerd, maar we hebben ook niet echt dure spullen en allemaal van verschillende winkels, dus dan doe je dat ook niet snel.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jul 2017 08:45

Re: Korting vragen

SanFran schreef:
Cotton schreef:
Arwyn schreef:Oh, dit vind ik altijd zo lastig!
Wij hebben begin dit jaar overal in huis kunststof kozijnen laten plaatsen. Gruwelijk duur natuurlijk.. Vroegen nog subtiel of er niet iets geregeld kon worden, maar daar werd niet op gereageerd en toen hebben we het maar gelaten :laughcry:
Nou hadden we ook 3 offertes gekregen en waren ze allemaal ongeveer dezelfde prijs, dachten daardoor dus ook dat dit vast een prima prijs was.

Als ik dit zo lees, moeten we misschien toch eens wat beter ons best doen, haha.

Wij hebben ook het hele huis in de kunststof kozijnen laten zetten. Korting vragen leverde zo'n €3000 op. Maar dat wil je nu vast niet horen haha.


Wij kregen de horren gratis. Verschil moet er zijn :smile:

Verder geen ervaring met onderhandelen ik ben daar zo slecht in.

Haha wij hebben dan weer geen horren :smile:
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jul 2017 08:46

Re: Korting vragen

Mizz_S schreef:Oh, ik ben hier best slecht in. Maar ik moet ook zeggen, ik zit niet vaak in een situatie waarin dat nodig is. Bij bijvoorbeeld een verbouwing zou ik het echt wel doen, of naja proberen dan, maar omdat we in een huurhuis wonen is dat verder niet van toepassing nog. Meubels heb ik het nog nooit bij geprobeerd, maar we hebben ook niet echt dure spullen en allemaal van verschillende winkels, dus dan doe je dat ook niet snel.

Waarom zou je het dan niet doen? Okee bij Ikea wordt het misschien een beetje lastig, maar zelfs als je 1 stoel bij een gewone woonwinkel koopt kan je het gewoon vragen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Jul 2017 08:48

Re: Korting vragen

Ja, maar wij hebben dus best veel meubels van Ikea, en ook wel wat van Leen Bakker. Het grootste deel is van dat soort winkels. Daar ga ik dus geen korting op vragen. En het meeste hebben we al best lang trouwens, vroeger deed ik dat zeker niet haha.
Laatst gewijzigd door Mizz_S op 17 Jul 2017 08:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jul 2017 08:49

Re: Korting vragen

Maar Frankie, je moet het altijd proberen hoor! Gewoon stevig in je schoenen staan en zeggen dat er heus nog wel wat van de prijs af kan.
Door veel zelf te doen, korting te vragen en hier en daar wat aardige klusjesmannen hebben we meer dan €20.000 op onze verbouwing bespaard.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jul 2017 08:50

Re: Korting vragen

Mizz_S schreef:Ja, maar wij hebben dus best veel meubels van Ikea, en ook wel wat van Leen Bakker. Het grootste deel is van dat soort winkels. Daar ga ik dus geen korting op vragen.

Oh Leen Bakker is ook zo'n winkel waar het juist heel goed kan. Zeker een bed of een stoel of een kast. :ja:
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Jul 2017 08:52

Re: Korting vragen

Cotton schreef:
Mizz_S schreef:Ja, maar wij hebben dus best veel meubels van Ikea, en ook wel wat van Leen Bakker. Het grootste deel is van dat soort winkels. Daar ga ik dus geen korting op vragen.

Oh Leen Bakker is ook zo'n winkel waar het juist heel goed kan. Zeker een bed of een stoel of een kast. :ja:


Wellicht zou ik het nu ook wel proberen, maar vroeger niet en we hebben de meeste dingen al best een tijdje. Al het nieuwere spul moest met de verhuizing snel gehaald worden en is dus van Ikea. :smile:
<<

Anoniem298

Bericht 17 Jul 2017 09:38

Re: Korting vragen

Ja, ik vraag ook altijd of er nog wat leuks met de prijs gedaan kan worden. Scheelde bij de bank €350,- en bij ons nieuwe bed €500 en we kregen er een 'gratis' hoeslaken bij. Bij de vloer hebben we het ook nog geprobeerd trouwens, maar daar kon geen stuiver vanaf. Door omstandigheden moest de vloer aangepast worden en hebben we nu alsnog meer voor minder (maar dat was niet vooraf bedacht natuurlijk). Onderhandelen vind ik wel leuk, mijn man was aangenaam verrast toen hij mij hoorde onderhandelen over het bed en laat dat voortaan aan mij over :smile:
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 17 Jul 2017 09:44

Re: Korting vragen

Wij kregen de offerte per mail dus ik heb ook per mail weer gereageerd haha. Ik hoop echt zo dat het gaat lukken. Het gaat om ruim 12.000 euro, dus ik vind dat daar echt wel 10% af kan. Ik had ook in mijn hoofd dat als het voor 10.000 kan dan doen we het.

Nu hetzelfde met isoleren. We gaan de zolder isoleren en willen het liefste alles bij 1 winkel kopen (online). Zij hebben ook op hun website staan dat je een offerte kunt aanvragen als het totaal bedrag boven de 1250 euro uitkomt en wij zitten daar wel ergens in de buurt. Ga ook zeker proberen om wat van de totaalprijs af te krijgen. Ik denk ook iedere keer dat al die 100 eurootjes bij elkaar weer een heel mooi bedrag kan zijn voor allerlei uitgaven die nog komen gaan.

Ik moet zeggen dat ik het ergens ook al wel leuk begin te vinden hahaha. Ik hoop dat het dus gaat lukken en dat ik daar een euforisch gevoel van krijg ;)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Jul 2017 13:00

Re: Korting vragen

Bij ons is mijn vriend de onderhandelaar. Ik ga ook wat hakkelen en zeg als snel 'oh dan is het wel goed.'

We hebben laatst echt een kneiterdure bank gekocht. Eigenlijk ver boven budget maar goed. MIjn vriend zei gewoon heel duidelijk 'voor die prijs neem ik hem mee, of anders niet'. Manager erbij, rekenen en rekenen. Moeilijk doen 'nee voor die prijs neem ik hem mee'. Uiteindelijk konden we kiezen, óf voor de gewenste korting tegoedbonnen van de winkel óf dan net iets minder qua kassakorting maar alsnog was dat vrij veel.

Wat altijd helpt is van te voren meerekenen. Dát wil je eraan kwijt zijn, dus dat moet je neerleggen als prijs. Reken alvast uit wat je qua percentage wil enzo en dan kan kom je al een heel eind!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 17 Jul 2017 13:44

Re: Korting vragen

Op grote bedragen probeer ik altijd korting te regelen. Er kan altijd wat vanaf of iets anders erbij.
Zakelijk maar reëel zijn.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Jul 2017 13:59

Re: Korting vragen

Bij meubels kan het wel. Neem bijv. Profijt meubels en Pronto. Die hebben ongeveer het zelfde aanbod. Nog sterker dezelfde meubelfabrikanten leveren aan die 2 zaken. Dezelfde stoelen/banken etc. hebben bij die zaken wel een verschillende naam, maar verder zijn ze precies hetzelfde. Profijt had een actie van 6e stoel bij 5 stoelen gratis.

Ik ben letterlijk met die folder in mijn hand naar Pronto gegaan (was dichterbij in de buurt) en daar de stoelen besteld.
Een meisje maakte de factuur op en vond de gegeven korting vreemd. Ze zei tegen de manager. We geven anders toch nooit korting. Bij zulke zaken kan het dus ook... Dat is qua meubels het tussen segment (ik vind Profijt/Pronto qua kwaliteit boven Leenbakker zitten, maar wel onder de gespecialeerde dure meubelzaken).

Bij auto's kan het overigens bijna ook altijd. Of een gratis een optie erop laten zetten. Bijv. trekhaak of zo.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers