Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Najaar 2017 mama's

<<

Anoniem210

Bericht 05 Jul 2017 10:08

Re: Najaar 2017 mama's

Hoi dames,

Vele momenten op het punt gestaan om weer eens een up date te geven maar ik had domweg de energie er niet voor.
Nadat we terug kwamen van huwelijksreis heb ik een dipje gehad. De vermoeidheid sloeg toe en een aantal andere klachten kwamen de kop opsteken zoals bandenpijn en erg veel last van maagzuur waardoor ik s' nachts niet goed sliep.
Nu krabbel ik weer op. Ik moet nog 3 weken werken tot mijn verlof. Een heerlijk vooruitzicht maar ook wel spannend, het gaat allemaal zo snel. Straks, voor we het weten zijn we al met zijn vieren.

Brennie, hoe gaat het met jou? Ben je intussen al wat minder onzeker over je zwangerschap?
Wil jezelf het geslacht wel graag weten? Of vind je de keuze van je man zelf ook prima?

Sonly, een jongen! wat leuk! Heb je al gericht dingen geshopt?

Juliette, wat heerlijk een vakantie in Italië. Fijn dat jullie genoten hebben. Morgen de 20weken echo dus. Spannend! Hoe laat mag je?

Amandine, ligt jullie baby nog in een stuit of is ze inmiddels gedraaid?

Believe, zit jij heerlijk te genieten daar in Frankrijk? Ben benieuwd naar je updates!
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 19:21

Bericht 05 Jul 2017 14:57

Re: Najaar 2017 mama's

Lennox vervelend zeg dat je je zo slecht hebt gevoeld. Wel fijn dat het nu wat beter gaat.
Moet zeggen dat ik smiddags opzich vaak ga liggen gewoon omdat t kan.
Met t kamertje enzo nog niet bezig tijd zat zitten op de helft en het gaat over vd grote broer.

Tja mn man wil het geslacht niet weten en ik merk dat ik het zelf ook wel prima vind. Vandaag leuke kleertjes gekocht. Maar nu de 20 weken echo zo dicht bij komt merk ik dat ik wel heel nieuwsgierig ben maar we gaan t zien. Nog 3.5 week dan lekker op vakantie kijk er naar uit
<<

Anoniem214

Bericht 05 Jul 2017 15:44

Re: Najaar 2017 mama's

Wat fijn dat je je weer wat beter voelt Lennox.

Ik moet morgenochtend in het ziekenhuis zijn dus dat scheelt een stuk.

een verrassing is ook leuk Brennie, fijn dat jullie het er samen over eens zijn.
<<

Anoniem210

Bericht 06 Jul 2017 19:01

Re: Najaar 2017 mama's

Hoe ging de echo Juliette?
<<

Anoniem214

Bericht 06 Jul 2017 20:15

Re: Najaar 2017 mama's

De echo was prima, allemaal goed :)
En we krijgen een dochter, zo leuk!
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 19:21

Bericht 06 Jul 2017 20:34

Re: Najaar 2017 mama's

Juliette wat leuk een dochter. Fijn dat alles goed is!!
<<

Anoniem210

Bericht 06 Jul 2017 21:56

Re: Najaar 2017 mama's

Wat fijn dat alles goed is met jullie dochter.
Welkom tot de meiden mama- club. :-)
Volgens mij krijgen de meesten van ons een meisje of niet?
<<

brennie

Kwebbel

Berichten: 430

Geregistreerd: 18 Dec 2014 19:21

Bericht 10 Jul 2017 19:19

Re: Najaar 2017 mama's

Zo vandaag de 20 weken echo gehad. Met 20 minuten stonden we al buiten. Alles was helemaal goed. Mooie foto's meegekregen.
1 precies hetzelfde als de grote broer. Hij/zij lag mooi in dezelfde houding zo mooi
<<

Anoniem210

Bericht 10 Jul 2017 20:56

Re: Najaar 2017 mama's

Wat fijn Brennie!
<<

Anoniem214

Bericht 11 Jul 2017 06:47

Re: Najaar 2017 mama's

Wat fijn Brennie! :)

Haha dankje Lennox ;) We hadden geen voorkeur, maar zijn nu wel helemaal enthousiast.
<<

Anoniem210

Bericht 11 Jul 2017 09:26

Re: Najaar 2017 mama's

Dat hadden wij ook. Het wordt dan zoveel echter en concreter hé?
Heb je al wat leuke dingen gekocht voor jullie meisje?

Wij zitten met een dilemma. De namen die we bedachten hebben voor onze dochter vormen als initialen de naam van een drug. Nu vind mijn man dit niet heel erg maar ik weet niet of ik het wel wil. Twijfels, twijfels... Wat zouden jullie doen?
<<

Anoniem214

Bericht 11 Jul 2017 09:31

Re: Najaar 2017 mama's

Ja joh echt een stuk echter :) Zijn al druk met namen bezig. En heb ook al een paar jurkjes gekocht.

Ik zou me daar niet zo druk om maken geloof ik. Ook al heb je nu namen waarvan de initialen niks betekenen, dat kan natuurlijk ook zo veranderen denk aan I.S. Ofzo. Nee dat zou me niet uitmaken.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 11 Jul 2017 10:47

Re: Najaar 2017 mama's

Juliette wat leuk een meisje en Sonly, leuk een jongen!

Hebben jullie drie namen Lennox? Eerst zouden het er 2 zijn toch?
Kun je de 2e en 3e naam niet omdraaien?

Wat fijn dat alles goed was Brennie!

Lennox, gaat het inmiddels beter met de vermoeidheid? Geen last meer van maagzuur?
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Jul 2017 14:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem210

Bericht 11 Jul 2017 11:17

Re: Najaar 2017 mama's

Believe,
Nee we hebben 2 namen hoor. Ik reken de achternaam mee in de initialen.
De vermoeidheid is zo goed als over. Ik heb weer energie voor twee. Heerlijk!
Dus druk bezig om alvast de laatste dingen te regelen. Maagzuur is er nog wel, vervelend maar als dat alles is kom ik de weken nog wel door. Het was vooral die doodvermoeiende combinatie.

Wat fijn dat jullie dame goedgekeurd is. Wij mogen morgen weer.
Prima gewicht toch?! Wel heel jammer dat ze in stuit ligt. Ik duim heel erg met je mee dat ze nog gaat draaien.

Vervelend dat je bekkenklachten weer opspelen. Maar des te fijner dat je al bijna verlof hebt. Het aftellen kan beginnen! 3, 2 1! :cheering:
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 11 Jul 2017 12:23

Re: Najaar 2017 mama's

Believe, als het helpt - je mag 16 rennies op een dag als je zwanger bent. Ik nam er niet zoveel, maar bijv wel bij het slapen even flink.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 11 Jul 2017 13:12

Re: Najaar 2017 mama's

Lennox, dan zou ik me er niet druk om maken, de achternaam gebruik je ook niet echt als initiaal toch?
Wel fijn zeg dat je energie weer terug is!
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Jul 2017 14:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 11 Jul 2017 13:26

Re: Najaar 2017 mama's

Even snel een reactie, maar de initialen van iemand zijn officieel de eerste letter van je (eerste) voornaam en van je achternaam.
Maar dan maakt het nog niet zo veel uit, want dan vallen de letters van de overige voornamen weg en dan zal een andere combi ontstaan die hopelijk niets betekent :wink:
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem210

Bericht 11 Jul 2017 13:47

Re: Najaar 2017 mama's

Jullie hebben een punt. Ik denk dat ik mij er maar over heen moet zetten. Want we zijn wel verliefd op de namen. :love:

Jaa dat is ook zo hoor Believe. Komt vast goed!
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 11 Jul 2017 14:01

Re: Najaar 2017 mama's

Het zijn ook echt mooie namen Lennox! Als dit voor jullie dé namen zijn dan zou ik me er zeker overheen zetten :)
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Jul 2017 14:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem210

Bericht 11 Jul 2017 17:00

Re: Najaar 2017 mama's

Ik weet wat je bedoeld Believe. Wij hebben daar ook mee geworsteld maar dit wist je al ;).
Maar jullie naam is prachtig! En past ook heel mooi bij haar 2e naam. :love:
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:04

Bericht 12 Jul 2017 22:24

Re: Najaar 2017 mama's

Zo, eerst vandaag het bezoek aan de gynaecoloog afgewacht voor ik weer iets post. Alles was goed en wederom geen "suiker"baby in mijn buik. Zo blij mee... oftewel, geen groot kind, om het voor jullie te verduidelijken :cheering:

Verder zijn we gister nog geswitcht van jongensnaam, dankzij vrienden van one afgelopen weekend, erg bizar hoe het soms via een grapje kan lopen. Denk dat die vriend van ons zal lachen als het een jongen word :smile:
Voor de rest de meisjesnaam en de doopnamen voor beide compleet. Nu nog achter het geboortekaartje aan, misschien zondag maar ff bij onze vrienden langs die ze ontwerpen.


Ons meisje slaapt sinds afgelopen zaterdag in haar grote bed en het gaat goed, tenminste in de avond, het middagslaapje nog wat minder. Ze word nu wel heel groot zo :love:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 17 Jul 2017 10:10

Re: Najaar 2017 mama's

Hoe gaat het met iedereen? Ik ben nu 23 weken en heb (gelukkig) geen klachten. Ga me deze week wel aanmelden voor een zwangerfit cursus of iets dergelijks.

Volgende week hebben man en ik een dag vrij om spulletjes te gaan kopen. Van het weekend hebben we een mooie box gekocht.

Afbeelding

We hebben ook al twee kaartjes gezien die we mooi vinden. Ik denk dat ik maar eens een proefdruk ga bestellen.
Alleen moeten we nog de knoop doorhakken m.b.t. de naam. Ik vind het wel lastig, omdat onze dochter met die naam haar hele leven moet doen in principe en ik vraag me af of we de juiste keuze maken :redface: De doopnamen staan wel al vast.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 17 Jul 2017 11:06

Re: Najaar 2017 mama's

Leuk dat jullie al zo aan het shoppen zijn Amandine. Volgende week de grote dingen kopen?
Je hebt gelukkig nog een hele tijd voor de naam, mijn ervaring is dat het op den duur wel op zijn plek valt.
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 16:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem210

Bericht 17 Jul 2017 13:40

Re: Najaar 2017 mama's

Wat fijn dat je geen klachten hebt tot nu toe Amadine. Mooie box hebben jullie gekocht.
Waarom twijfel je zo aan de keuze van de naam? Is het dat je meerdere namen mooi vind of denk je dat hij ongebruikelijk is? Dit vraag ik na je opmerking dat je niet wilt dat je de verkeerde naam geeft. Bedoel het dus niet zo streng als het er misschien staat. :-) Maar verder heb ik dezelfde ervaring als Believe. Wij hebben ook lang getwijfeld en opeens wisten we het. Het vind zijn weg wel.



Believe, wanneer ga jij met verlof? Ik denk tegelijk met mij? Ik heb 25 juli mijn laatste werkdag.
Ik snap heel goed dat jullie liever niet meer met de ontwerpster in zee gaan nu haar communicatie zo slecht is. Stel je voor... Maar wat tof dat je nu zelf je kaartjes ontwerpt. Ik ben heel erg benieuwd wat voor moois je er van maakt.

Ik ben echt gesloopt. Vannacht weer slaapdienst gehad. Geen oog dicht gedaan, de hele nacht in de weer geweest en erna vergadering. Slapen lukt niet want ik ben gewoon weg te vermoeid. Bah.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 17 Jul 2017 14:06

Re: Najaar 2017 mama's

Goh dat jullie al bijna met verlof gaan, dat gaat snel! Voor mij duurt dat nog even (oktober).

Inderdaad leuk dat je het kaartje zelf hebt ontworpen Believe! Als de communicatie met de ontwerpster nu al zo slecht is, dan weet je inderdaad niet waar je aan toe bent na je bevalling en dan zou ik ook voor een andere oplossing kiezen.

De grote dingen zoals co-sleeper, ledikantje en commode hebben we al gekocht. We moeten nog op zoek naar een kinderstoel en verder dingen als dekentjes, lakentjes, matrasjes, een boxkleed, babyfoon, etc.

Wat de naam betreft hebben we meerdere namen. Mijn man vond in eerste instantie een andere naam mooi, maar staat nu achter dezelfde keuze. Dus we hebben wel een voorkeur, maar ik vind het gewoon moeilijk om de knoop door te hakken. Het is geen ongebruikelijke naam, maar ook geen hele populaire naam (willen we ook niet :wink: ). Dus ja, waar doe ik moeilijk over..?? :palm:
Ik ga het vanavond thuis nog eens aankaarten.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Tom