Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 16 Jul 2017 19:07

Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

Ons huis staat te koop en ik vind het spannend :D . Het staat sinds gisteren op Funda en ik heb dat gedeeld op FB. Aan het einde van de middag had ik al een bericht van iemand die het graag wilde bezichtigen. Nou zegt een bezichtiging natuurlijk helemaal niks. Maar ik ben toch benieuwd naar hoe lang er bij jullie zat tussen het akkoord gaan met een bod en de overdracht. Ik weet dat je hier afspraken over kunt maken. Maar ik ben gewoon benieuwd naar ervaringsverhalen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Jul 2017 19:15

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

We kochten op 26 februari, kregen de sleutels van ons nieuwe huis 7 maanden later (september). De verkopers wilden niet eerder weg vanwege hun nieuwe huis.
in dezelfde week dat we kochten, verkochten we ook ons oude huis. Daarvan was de overdracht 9 maanden later (november).

Wij hebben deze late overdracht afgesproken (bij onze verkoop was dit een voorwaarde) omdat ik niet hoogzwanger of net bevallen wilde verhuizen. Nu kregen we de sleutel na mijn verlof en verhuisden we 6 weken later.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 16 Jul 2017 19:21, in totaal 2 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

anoniem203

Bericht 16 Jul 2017 19:20

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

Wij hadden in de eerste week van Januari een akkoord en 19 Februari kregen we de sleutel. We hadden nogal haast omdat ik hoogzwanger was. We zaten er de eerste week van Maart goed en wel in en 14 Maart is onze jongste geboren :) We hadden het geluk dat de bewoner ter overbrugging bij zijn moeder terecht kon en het allemaal snel kon. Op 1 Maart hadden we de sleuteloverdracht van onze vorige woning. Dus die mensen konden er ook snel in. Ik vond het echt een spannende tijd toen haha.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 16 Jul 2017 22:00

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

Ik lees mee! Het huis waar we nu wonen gaat komende week ook (weer) op Funda en ons huis wordt in november opgeleverd. De bedoeling is dat we hier nog blijven wonen tot januari, dus ik hoop dat eventuele kopers dat ook zien zitten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2391

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 16 Jul 2017 22:06

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

Hier 7 maanden, net verkocht en de kopers willen er in februari in.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem315

Bericht 16 Jul 2017 22:23

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

Wij hebben het ergens in mei onder voorbehoud verkocht en half juli gingen we er uit. Nieuw gekochte huis idem. Dit verliep gelukkig vlot allemaal, want ik was half juli 34 weken zwanger.
<<

Anoniem197

Bericht 17 Jul 2017 07:12

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

Bij ons zat er 5 maanden tussen. Ik wilde ook niet hoogzwanger of net bevallen verhuizen. De vorige eigenaren vonden dat ook fijn hoewel ze wel eerder eruit wilden. Nu gingen ze niet in een bouwkeet zitten maar in een oud huis van familie en dat hebben ze eerst een beetje opgeknapt.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 17 Jul 2017 10:24

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Jul 2017 15:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 17 Jul 2017 10:45

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

Bij ons zat er 5 maanden tussen. Wij waren heel flexibel en hadden die 5 maanden ingezet als onderhandeling. Als zij wilden schuiven konden ze dat inzetten en hadden wij kunnen laten zien hoe flexibel we waren. Zij zijn direct akkoord gegaan. Achteraf gezien hoorde ik dat ze die datum perfect vonden. Als we een andere datum hadden gegeven hadden ze waarschijnlijk wel onderhandeld.
Bij hun was de reden dat zij een eigen bedrijfje had, waarbij het rond die periode rustig was.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 18 Jul 2017 18:27

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

Bij ons zit er precies 8 weken tussen tekenen van voorlopig koopcontract en sleutel overdracht. Nu krijgen we de sleutel precies op onze 1e dag van onze vakantie. Het kan dus ook heel snel gaan :-)
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 18 Jul 2017 20:11

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

Wij hebben ons huis in maart verkocht. 29 september is de sleuteloverdracht met onze kopers. Komt voor beide partijen goed uit. De kopers hebben een huurcontract wat tot in oktober loopt. Wij gaan het huis van mijn schoonouders kopen. Hun hebben een kleiner huis gekocht wat ze aan het verbouwen zijn. Het eind is in zicht. In september gaan we allemaal over.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 18 Jul 2017 23:21

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

Begin mei verkocht, 1 augustus over. Voor het nieuwe huis was de termijn een stuk korter, net iets meer dan 6 weken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem236

Bericht 19 Jul 2017 07:20

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

Eind juni verkocht onder voorbehoud, ze wilde iets langer voor het regelen van de hypotheek. Die was eind augustus rond en 1 november wAs de overdracht.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 19 Jul 2017 11:06

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

Wij hadden eind mei, begin juni overeenstemming met de kopers en 1 september kregen ze de sleutel van ons huis.
Ons nieuwe huis ging sneller, we hadden 1 juli overeenstemming en 21 augustus kregen we de sleutel.

♥♥
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 20 Jul 2017 21:35

Re: Verkoop woning, hoelang tot overdracht.

Ons bod werd telefonisch op 22 april geaccepteerd en 4 augustus krijgen we de sleutel. Dus 3 en halve maand. Nou hadden we een huurhuis dus we zijn ondertussen wel lichtelijk ongeduldig. De vorige bewoners hadden wel al een huis (van vrienden) op het oog dus dat scheelde. Want hoe eerder wij de hypotheek rond hadden, hoe eerder zij het ook rond konden maken. Later vroegen ze toch of we eventueel 2 weken later de sleutel wouden maar aangezien ik zwanger ben wouden we dat liever niet. Ben nu nog redelijk fit, maar hoe langer je wacht hoe minder dat wordt natuurlijk. Plus de huur was al opgezegd dan zouden we maar 1 week hebben om over te gaan. (Kan wel, maar dit is fijner)

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers