Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Prijs vakantie voor 2?

<<

ChiQ

Bericht 14 Jul 2017 08:06

Re: Prijs vakantie voor 2?

Ik ga nooit budget op vakantie maar wat we deze vakanties kwijt waren vond ik zelfs een beetje idioot..

We zijn net 2 weken terug van 5 dagen Mallorca, met zijn 3en, half pension want je kon er geen all in boeken..
We waren €4500,- kwijt (ex autohuur) maar incl alle eten en drinken.

Over 1,5 week gaan we naar Gran canaria, 14 dagen met zijn 3 en en zijn half pension €8000,- kwijt :palm: absurd.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 14 Jul 2017 08:11

Re: Prijs vakantie voor 2?

Dat is voor iedereen anders..
Het is maar net wat er aan uit wilt geven, en wat je te besteden hebt..

Wij gaan drie weken kamperen in Frankrijk/luxemburg.. Ik hoop onder de 2000 te blijven. ( 2 volwassenen en 2 kinderen)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 14 Jul 2017 08:13

Re: Prijs vakantie voor 2?

Ik vind een euro of 3000 wel iets om rekening mee te houden in jullie geval denk ik, CBL. Eerder nog 4000 denk ik.

Wow Chiq, ben dan oprecht benieuwd naar wat voor een accomodaties je gaat. Want de bedragen in combinatie met de bestemmingen vind ik wel erg hoog. Maar het zal er vast prachtig zijn en je zit in de dure periode.
<<

caribbeanlover

Bericht 14 Jul 2017 10:19

Re: Prijs vakantie voor 2?

Winegum schreef:Ik vind een euro of 3000 wel iets om rekening mee te houden in jullie geval denk ik, CBL. Eerder nog 4000 denk ik.

Wow Chiq, ben dan oprecht benieuwd naar wat voor een accomodaties je gaat. Want de bedragen in combinatie met de bestemmingen vind ik wel erg hoog. Maar het zal er vast prachtig zijn en je zit in de dure periode.



Is echt veel wat Chiq uitgeeft. Het kan voor veel minder ook in het hoogseizoen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Jul 2017 11:12

Re: Prijs vakantie voor 2?

Hahaha sorry ik had dit niet eerder gezien! Maar inderdaad, het ging om het eten in het hotel! Het eten op Kos zelf is absurt goekoop namelijk. En je kon alleen maar logies + ontbijt boeken, want het was geen all-in formule hotel (gelukkig want dat haat ik). Hebben ook alleen in het hotel geluncht + drankjes en één keer diner voor mij omdat mijn vriend migraine had.
<<

Anoniem249

Bericht 14 Jul 2017 14:47

Re: Prijs vakantie voor 2?

Wij besteden ongeveer 3500 euro met 2 personen aan een vakantie voor 3 weken. Daar zit dan alles in inbegrepen vervoer, accomodatie, eten/drinken, uitjes etc.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Jul 2017 18:11

Re: Prijs vakantie voor 2?

Volgens mij hebben wij max 2000 uitgegeven aan tien dagen All in op Kreta, met nog wat uitstapjes erbij.
R. 2013
D. 2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 14 Jul 2017 18:17

Re: Prijs vakantie voor 2?

Wij hebben vandaag onze laatste dag van een weekje Frankrijk. We zitten in een gîte (een huisje bij een Nederlandse vrouw) en hebben €1150 betaald voor 1 week, een 4 persoonshuisje. Qua eten en drinken (zit niet bij het huisje in, je moet zelf koken of uit eten) en uitstapjes zijn we denk ik zo'n €500 kwijt voor 2 volwassenen en 2 kinderen.
Benzinekosten hebben we niet ivm lease auto.

Al met al dus zo'n €1700 voor een week.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 14 Jul 2017 18:42

Re: Prijs vakantie voor 2?

Ik reken meestal zo'n 1000 euro per persoon per week, uitgaande dat je ook je vluchtkosten over de weken uitspreidt. Wij gaan meestal 3 weken en dan vaak naar Azië, dus de lokale uitgaven balanceren dan een beetje de vluchtkosten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Jul 2017 18:49

Re: Prijs vakantie voor 2?

als ik een vliegvakantie doe wil ik max €1500,- kwijt zijn 2 personen en dan een beetje geld mee. Ik vind vakantie zo zonde van mijn geld.
Afbeelding
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 720

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 14 Jul 2017 19:40

Re: Prijs vakantie voor 2?

Ik zit nu op Kreta met mijn moeder. Zijn hier sinds woensdag. 8 dagen half pension voor 629 pp. Lunch, drankjes en uitstapjes komen er nog bij.
A.K.A Slaatje

]
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 14 Jul 2017 19:42

Re: Prijs vakantie voor 2?

sarah1985 schreef:als ik een vliegvakantie doe wil ik max €1500,- kwijt zijn 2 personen en dan een beetje geld mee. Ik vind vakantie zo zonde van mijn geld.
Haha wat grappig, ik vind het juist een van de beste bestedingen van mijn gespaarde geld!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 14 Jul 2017 20:19

Re: Prijs vakantie voor 2?

kippie schreef:Dat is voor iedereen anders..
Het is maar net wat er aan uit wilt geven, en wat je te besteden hebt..

Wij gaan drie weken kamperen in Frankrijk/luxemburg.. Ik hoop onder de 2000 te blijven. ( 2 volwassenen en 2 kinderen)


Wij gaan 31 juli tot 9 augustus naar Luxemburg. Heb afgelopen zaterdag geboekt en was €292,05 kwijt voor 3 personen, dat is voor 10 dagen inclusief stroom. Douchen is gratis. Er is animatie voor kinderen. Toen ik er heen ging toen ik klein was, was er niet veel te doen.

Met nederlandse eigenaren.
http://www.campingkautenbach.lu
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Jul 2017 21:33

Re: Prijs vakantie voor 2?

Dragonfly schreef:
sarah1985 schreef:als ik een vliegvakantie doe wil ik max €1500,- kwijt zijn 2 personen en dan een beetje geld mee. Ik vind vakantie zo zonde van mijn geld.
Haha wat grappig, ik vind het juist een van de beste bestedingen van mijn gespaarde geld!

Komt misschien ook dat ik vreselijke heimwee heb en er enorm tegenop zie altijd. Dit jaar gaan we nergens heen maar voor volgend jaar al 2 reizen staan, aan de ene kant denk ik leuk andere kan nee ik blijf thuis. Heel vervelend
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 14 Jul 2017 22:32

Re: Prijs vakantie voor 2?

Het is denk ik ook maar net wat je te besteden hebt. Ik ben alleenstaand met een parttime baan. Ik ga met mijn 2 kinderen 10 dagen hier in Nederland op vakantie. Ben voor 400 euro klaar, met het geluk dat ik de camper van mijn ouders gratis leen. Is voor mij ook wel zo'n beetje de max van wat ik wil betalen.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 15 Jul 2017 10:08

Re: Prijs vakantie voor 2?

Afhankelijk van het soort vakantie.
Wij zijn gisteren teruggekomen van een weekje beekse bergen. Hadden via groupon een bon om een week in een tent. Waren hiervoor 204 euro kwijt. Hierbij zit gratis entree voor speelland en beekse bergen en nog meer parken. Dit was met zn 4en.

In september gaan we 5 dagen duitsland doen in een hotel. Ontbijt, dranken en avondeten inclusief. 4 personen. 300 euro.

In april zijn we een weekje naar IJsland geweest. Hier waren we in totaal 2500 euro voor kwijt voor 2 personen. Incl autohuur, eten, drinken en uitstapjes.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 15 Jul 2017 12:37

Re: Prijs vakantie voor 2?

Wat ik ervoor over heb is over het algemeen vooral afhankelijk van waar we heen gaan, hoe lang en wat voor soort vakantie het wordt. Over het algemeen is het bij ons wel zo dat we voor vakanties dicht bij huis (in eigen land of in Europa) echt op zoek gaan naar goedkope opties, omdat dat voelt als er gewoon even tussenuit gaan. Maar zodra we verder weg gaan, gaan we vooral op vakantie voor de belevenis en om herrinneringen te maken en mag dat best (heel) wat kosten.
<<

Anoniem316

Bericht 15 Jul 2017 12:55

Re: Prijs vakantie voor 2?

Inderdaad. Wat ik er voor over heb hangt heel erg af voor wat voor vakantie we gaan vieren. Als we gaan kamperen wil ik voor de camping zelf eigenlijk niet meer dan € 250,00 betalen voor 10 dagen. Als we in een huisje gaan, zoals dit jaar, dan wil ik liever niet meer betalen dan € 700,00 en als we gaan vliegen (we gaan nu natuurlijk met z'n 3en, weet niet wat het dan kost) +/- € 1500,00.
<<

Anoniem249

Bericht 15 Jul 2017 13:38

Re: Prijs vakantie voor 2?

Het ligt toch ook enorm aan de bestemming? Wij gaan elk jaar naar een ander land. Het ene land is nou eenmaal veel duurder dan het andere land.
Ik reken altijd rond de 600-700 euro voor een ticket (p.p.). Dan rond de 60/70 euro per nacht voor een hotel. (met z'n 2-en) En dan moeten we nog eten/drinken/reizen in het land zelf/leuke dingen doen. In het ene land ben je veel minder kwijt voor een hotel en leuke dingen doen dan in een ander land.

Het is natuurlijk maar net waar je naar op zoek bent. Ik kijk nooit naar het geld, maar naar de bestemming. Als een bestemming duurder is, dan kies ik voor een minder goed hotel bijvoorbeeld. Wij bljven sowieso nooit langer dan 2 nachten in hetzelfde hotel, dus heel erg tegen kan het niet vallen.
<<

caribbeanlover

Bericht 16 Jul 2017 14:25

Re: Prijs vakantie voor 2?

sarah1985 schreef:
Dragonfly schreef:
sarah1985 schreef:als ik een vliegvakantie doe wil ik max €1500,- kwijt zijn 2 personen en dan een beetje geld mee. Ik vind vakantie zo zonde van mijn geld.
Haha wat grappig, ik vind het juist een van de beste bestedingen van mijn gespaarde geld!

Komt misschien ook dat ik vreselijke heimwee heb en er enorm tegenop zie altijd. Dit jaar gaan we nergens heen maar voor volgend jaar al 2 reizen staan, aan de ene kant denk ik leuk andere kan nee ik blijf thuis. Heel vervelend


Waarom ga je dan? Misschien ben jij juist zo'n persoon die beter thuis aard wat prima is.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 16 Jul 2017 15:58

Re: Prijs vakantie voor 2?

sarah1985 schreef:
Dragonfly schreef:
sarah1985 schreef:als ik een vliegvakantie doe wil ik max €1500,- kwijt zijn 2 personen en dan een beetje geld mee. Ik vind vakantie zo zonde van mijn geld.
Haha wat grappig, ik vind het juist een van de beste bestedingen van mijn gespaarde geld!

Komt misschien ook dat ik vreselijke heimwee heb en er enorm tegenop zie altijd. Dit jaar gaan we nergens heen maar voor volgend jaar al 2 reizen staan, aan de ene kant denk ik leuk andere kan nee ik blijf thuis. Heel vervelend

Ah dat is niet fijn dan inderdaad!
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jul 2017 13:30

Re: Prijs vakantie voor 2?

ChiQ schreef:Ik ga nooit budget op vakantie maar wat we deze vakanties kwijt waren vond ik zelfs een beetje idioot..

We zijn net 2 weken terug van 5 dagen Mallorca, met zijn 3en, half pension want je kon er geen all in boeken..
We waren €4500,- kwijt (ex autohuur) maar incl alle eten en drinken.

Over 1,5 week gaan we naar Gran canaria, 14 dagen met zijn 3 en en zijn half pension €8000,- kwijt :palm: absurd.


Nou ben ik wel erg benieuwd waarom je niet op het geld let. Ik snap dat als je aan de vakanties gebonden weet dat het duurder is, maar 5 dgn Mallorca hp voor die prijs vind ik absurd!
Als je all in wilde (wat ik niet weet) had je toch naar een hotel kunnen zoeken die dat wel had?

Na Mallorca ga je al na 1,5 weer naar Spanje en dan 14 dgn. Moet je zelf weten hoor, maar je kon misschien ook naar een andere eventueel goedkoper land gaan. Ondanks dat het je niet zo uitmaakt wat je kwijt bent zeg je het zelf absurd te vinden.

Ik ben dan wel heel benieuwd hoe die hotels eruit zien, want dat mag dan wel bloody chique zijn.
<<

Anoniem281

Bericht 22 Jul 2017 13:53

Re: Prijs vakantie voor 2?

1200,- voor een appartement, all incl. in Spanje. We gaan met z'n drieën en huren nog een auto à €500,-

Kosten daar reken ik even niet mee, want als ik thuis een week vrij ben, geven we ook geld uit als water :nerd:
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 22 Jul 2017 16:14

Re: Prijs vakantie voor 2?

Daar kun je toch geen zinnig antwoord op geven. Het is maar net wanneer je gaat, waar je heen wilt, hoe je er heen gaat en wat voor accommodatie...

Ons maak je niet blij met twee weken in een mega groot all inclusive resort zitten dus daar zou ik echt mijn geld niet aan kunnen uitgeven, schrik ook altijd van de bedragen die hier voorbij komen.
Wij gaan 10 dagen kamperen voor 250 euro. Kost ons verder niks extra's behalve de brandstof om er te komen en eten, maar dat moeten we thuis ook.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem252

Bericht 22 Jul 2017 16:38

Re: Prijs vakantie voor 2?

Wij zijn net 2,5 week samen weggeweest naar kroatie, Italië en Oostenrijk. Appartementen en hotels. Denk inclusief alle brandstof, tol, bijna dagelijks lunchen of uit eten en accomodaties zon 3000 euro uitgegeven. Maar dan schat ik het ruim.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers