Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Jul 2017 13:00

Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Er kwam net en bericht voorbij op mijn tijdlijn van iemand wiens zoon het A diploma gehaald had voor zwemmen, de zwemclub had een foto geplaatst van alle geslaagde kids, met hun medaille, allemaal in zwemkleding.

Nu eigenlijk een vraag..
Vinden jullie dit kunnen vanuit de zwemvereniging? Met alles waar zo voor gewaarschuwd wordt qua delen op social media?
(even los van het feit dat ik niet weet of zij toestemming hebben gevraagd aan de ouders)
<<

anoniem203

Bericht 15 Jul 2017 13:16

Re: Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Bij ons zwembad wordt dit ook gedaan. Hier wordt wel een foto gemaakt van het totale groepje die een zwemdiploma voor zich houdt dus veel zie je niet. Ik vind het persoonlijk dus niet erg dat deze foto dan op Social Media terecht komt. Zelf let ik wel op of een foto wel of niet kan (als ik die zelf plaats) maar ik denk niet al te veel door zeg maar in de zin van 'oeh ze zien een blote buik/been/rug/arm en dadelijk gebruiken ze die foto god weet waarvoor' Dan kan je bij iedere foto wel 10x nadenken. Maar mijn kind in zijn blote billen op fb zetten echt no way. Mijn kinderen hebben ook hun privé dingetjes.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 15 Jul 2017 13:32

Re: Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Hier wordt dat ook gedaan, maar wel vermeld dat het op Facebook komt en als je dat niet wilt dat je er dan niet op hoeft en/of je ze wat kleding aan kan doen.
<<

Anoniem316

Bericht 15 Jul 2017 13:49

Re: Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Vroeger was dat dus helemaal geen probleem. Ik zwom bij een zwemclub en stond geregeld in badpak op de website. Nooit bij stil gestaan.
In badpak vind ik persoonlijk niet erg, mits de ouders het oké vinden. Wij plaatsen bijvoorbeeld geen foto's van onze dochter herkenbaar in beeld, dus ik zou er bijvoorbeeld niet blij mee zijn.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jul 2017 18:45

Re: Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Ik had dat toen mijn dochter haar diploma haalde. Een andere moeder poste een foto op Facebook waar mijn dochter in zwemkleding op stond. Met een tag naar haar zwemjuf dus dat kon ik zien. Heb die mevrouw een messenger bericht gestuurd of ze die foto er af wou halen. Kon uitgelegd wat mijn probleem was. Vond ze wel heel prima, dus de foto er afgehaald. Ik zou ook niet blij worden wanneer de zwemschool dat deed. Zulke dingen wil je in eigen hand houden lijkt me. Zou er dan ook echt wat van zeggen.
<<

Anoniem243

Bericht 15 Jul 2017 19:14

Re: Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Zolang er toestemming gevraagd en gekregen is van de ouders geen probleem. Zelf zou ik geen toestemming geven omdat we zoon niet herkenbaar op internet willen vooralsnog, ongeacht wat hij aan heeft.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Jul 2017 19:28

Re: Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Sookie schreef:Zolang er toestemming gevraagd en gekregen is van de ouders geen probleem. Zelf zou ik geen toestemming geven omdat we zoon niet herkenbaar op internet willen vooralsnog, ongeacht wat hij aan heeft.
Same here. Ik wil niet dat een instantie zeggenschap heeft over waar die foto's komen. Ik heb geen toestemming gegeven aan de opvang en bso om foto's van m'n kinderen te plaatsen.
#teammaple🍁
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 15 Jul 2017 19:41

Re: Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Wat is hier zo erg aan dan, in zwemkleding?
Laat je je kinderen dan ook niet in zwemkleding bij bijv een recreatieplas, waar iedereen je kind irl kan zien in badkleding?
Ik snap t probleem niet geloof ik.
Ja je kind staat op internet in een zwembroek of badpak. En dan?
04-2014
10-2015
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 15 Jul 2017 19:49

Re: Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Eigenlijk eens met wat sookie zegt. Ze moeten eerst toestemming vragen vinden de ouders het geen probleem dan is het dus geen probleem ;). Ik zelf zou geen toestemming verlenen want ik wil geen foto's van mijn kind online hebben. Mijn baas heeft dus zonder toestemming wel foto's geplaatst op notebene Facebook !!! Ik was pissig ..maar goed ze is nog klein maar toch vind het onbeschoft/asociaal.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jul 2017 21:39

Re: Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Fauve schreef:Wat is hier zo erg aan dan, in zwemkleding?
Laat je je kinderen dan ook niet in zwemkleding bij bijv een recreatieplas, waar iedereen je kind irl kan zien in badkleding?
Ik snap t probleem niet geloof ik.
Ja je kind staat op internet in een zwembroek of badpak. En dan?


Zwemkledin of niet: ik bepaal of en welke foto's van mijn kinderen online komen te staan, niet een ander.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Jul 2017 22:18

Re: Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Wat Caulfield zegt. Ik wil nog altijd zelf graag kunnen bepalen wat wel en wat niet.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 15 Jul 2017 23:24

Re: Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Als er toestemming is gegeven door alle ouders is dit prima. Ik zelf zou hier geen toestemming voor geven. Omdat ik niet wil dat mijn kind (ongeacht wat ze aan heeft, al heb ik met badkleding wat meer moeite) op een openbare Facebook staat. Je hebt niet meer in de hand wie het deelt en waar de foto allemaal terecht komt.

Als mijn kind zonder die toestemming gewoon zomaar (In badkleding) op de zwembadsite gezet is, zou ik vragen haar daar onmiddellijk af te halen. En ze vragen na te denken over een ander beleid hiervoor (dus bv wel met toestemmingsformulieren werken ofzo)
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 16 Jul 2017 11:54

Re: Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Hier doen ze dat niet gelukkig. Ik zou daar ook geen toestemming voor geven, heb ik voor school e.d. ook niet gedaan.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 16 Jul 2017 20:07

Re: Zwemclub deelt foto van kids in zwemkleding op facebook

Ik plaats zelf eigenlijk nooit foto's van mijn kind op social media. Op openbare dingen sowieso niet herkenbaar, hooguit van de achterkant bijvoorbeeld.
Persoonlijk zou ik het dus ook niet tof vinden als een ander dat wel doet.
Ik plaats ook eigenlijk nooit een foto van mezelf, dus zou het dan gek vinden om dat wel van m'n kind te doen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers