Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten jullie regelmatig streekproducten/regio-specialiteiten?

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 09 Okt 2013 22:18

Re: Eten jullie regelmatig streekproducten/regio-specialitei

Mochi schreef:
rapa nui schreef:
mzcharlotte schreef:Wat leuk dat je naar de Dag van de Chemie bent geweest rapa nui, wat trok je naar Shell Moerdijk?
Leuk, ik was daar ook zaterdag. Mijn vriend werkt er dus het leek me wel interessant om eens te zien wat hij nou echt doet. Neefje was ook mee, die vond het geweldig om al die proefjes te doen. Hij heeft zijn eigen gel en parfum gemaakt en een (nep) brandje geblust. :)


Ben jij of je neefje nu ook de trotse eigenaar van een fruitklok of de handenwarmer? De mevrouw die uitleg gaf bij de producten die ze maakten in het gebouw waarin je je aan moest melden vroeg of ik ook kinderen of neefjes/nichtjes had, heb maar ja gezegd want ik vind het zelf veel te leuk. Ik heb al een appel gekocht maar moet de klok nog proberen. Ik vond het wel erg goed georganiseerd en bij mij in de bus zaten volgens mij ook diverse mensen die er werkten met hun vrouw of andere familie.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 10 Okt 2013 11:15

Re: Eten jullie regelmatig streekproducten/regio-specialitei

Schijnbaar hebben ze hier in de omgeving de lekkerste worstelbroodjes. Maar voor de rest kan ik hier niet echt een streekproduct benoemen.

Wel zit er bij ons in het dorp een winkeltje die streekproducten verkoopt. Super leuk! Dus vlees van de varkersboer hier uit de buurt, fruit van de teler een straat verder op etc. Het is dus ook echt heel erg seizoensgebonden en dat maakt het ook nog eens goed betaalbaar.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 10 Okt 2013 11:42

Re: Eten jullie regelmatig streekproducten/regio-specialitei

Hier in de streek (o.a. land van Herve) zijn heel wat specialiteiten te vinden: stroop, kazen, wijnen, bieren, etc. Vooral stroop en streekkazen kopen wij regelmatig.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Troeliewoelies

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 21

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:15

Bericht 29 Okt 2013 14:54

Re: Eten jullie regelmatig streekproducten/regio-specialitei

Wij hebben hier rondom Pasen altijd Haantje pik. :cheering:
Ontzettend lekker, maar wel erg zoet!

Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 29 Okt 2013 16:49

Re: Eten jullie regelmatig streekproducten/regio-specialitei

Nee ik koop eigenlijk nooit streekproducten. Dat heeft er mee te maken dat ik het zo duur vind. Bijv. een bepaald soort kaas bij ons uit de regio vind ik heerlijk en beschouw ik als een echter traktatie maar ik koop het hooguit 1 x per jaar als het eens in de aanbieding is.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 29 Okt 2013 17:16

Re: Eten jullie regelmatig streekproducten/regio-specialitei

Ja :yes:, de camembert die mijn ouders zelf maken (de enige Nederlandse camembert, schijnt). Zó lekker :heart:
Verder ben ik gek op kleine streekproductenwinkeltjes en daar koop ik dan ook regelmatig dingen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 29 Okt 2013 21:04

Re: Eten jullie regelmatig streekproducten/regio-specialitei

Afgelopen zaterdag in een nieuw winkeltje geweest met streekproducten waar ik Blokzijler Brok heb gekocht. Een erg lekkere streekkoek. http://www.ah.nl/kookschrift/verzameld-recept?id=413596&userid=199381

Inderdaad jammer dat de meeste dingen zo duur zijn. Er waren meer leuke dingen te koop maar prijskaartje was iets minder al om alles maar uit te proberen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers