Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ja hoor, kan het nog vroeger.

<<

Anoniem280

Bericht 24 Okt 2013 10:09

Re: Ja hoor, kan het nog vroeger.

Wij hadden in augustus al besproken hoe en wat met kerst. Ik werk onregelmatig en met kerst zou ik ook moeten werken.

Vorige week hebben we kerst lootjes getrokken en 1ste kerstdag zijn wij bij mijn vriend zijn ouders.
Ikzelf zit in de nacht met kerst. De reden dat wij al lootjes getrokken hebben komt door mijn zwager, die zit de ene maand op zee en de andere maand is hij thuis. Als wij nu niet de lootjes hadden getrokken, zou het een week voor kerst moeten en dan is er al genoeg drukte. Ik moet voor 1 november al tot mei doorgeven hoe en wat met vakantie etc. en voor 1 januari moet ik de zomerplanning al doorgeven.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2013 13:00

Re: Ja hoor, kan het nog vroeger.

Lootjes trekken is echt iets voor Sinterklaas omdat dat echt een hollands feest/traditie is, vroeger geloofde je erin, nu niet meer dus maak je er een grap van door lootjes te trekken, anderen een beetje voor gek zetten.
Kerst viert men hier eigenlijk normaal gesproken met eten, kerstboom, versieringen,want zoals ze in Amerika bijv. doen dat de kerstman centraal staat zie je hier niet zoveel en is echt wat van de laatste jaren.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 24 Okt 2013 13:10

Re: Ja hoor, kan het nog vroeger.

caribbeanlover schreef:Lootjes trekken is echt iets voor Sinterklaas omdat dat echt een hollands feest/traditie is, vroeger geloofde je erin, nu niet meer dus maak je er een grap van door lootjes te trekken, anderen een beetje voor gek zetten.
Kerst viert men hier eigenlijk normaal gesproken met eten, kerstboom, versieringen,want zoals ze in Amerika bijv. doen dat de kerstman centraal staat zie je hier niet zoveel en is echt wat van de laatste jaren.


Vind jij :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2013 13:16

Re: Ja hoor, kan het nog vroeger.

Ook, maar het is nou eenmaal zo dat het traditiegewijs niet toepasselijk is
<<

Anoniem 48

Bericht 24 Okt 2013 13:45

Re: Ja hoor, kan het nog vroeger.

Ik weet niet beter dat een vriendin van mij al jaren een mooi sieraad krijgt met kerst. En is het ook in je opgekomen dat door de drukke decembermaand het misschien niet voor iedereen haalbaar is om sinterklaas met sinterklaas te vieren en dat het dan praktischer is om het met kerst te doen. Echt stop eens met je mening neer zetten als een feit.
<<

Anoniem17

Bericht 24 Okt 2013 13:51

Re: Ja hoor, kan het nog vroeger.

Ik ben het wel met CBL eens hoor, in principe is het in NL traditie om met Sinterklaas lootjes te trekken en veel pakjes te krijgen en met kerst niet. Natuurlijk geeft iedereen daar inmiddels een eigen draai aan, en dat is een ieders goed recht, maar de oorspronkelijke traditie is niet dat er met kerst lootjes getrokken worden.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 24 Okt 2013 14:09

Re: Ja hoor, kan het nog vroeger.

Sinterklaas vieren met kinderen vind ik wel een traditie ja. Maar lootjes trekken met sinterklaas vind ik eigenlijk niet echt een traditie... Maar dat ligt misschien aan mijn omgeving dan. Ik heb dat in ieder geval nog nooit zo meegemaakt
Afbeelding
Afbeelding
<<

Roos

Bericht 24 Okt 2013 19:00

Re: Ja hoor, kan het nog vroeger.

Wij vieren kerst ook al m'n hele leven met pakjes onder de boom.

Ik moet vanavond al een lootje inleveren voor Sinterklaas. Vind ik ook wel vroeg, maar ach, het kan maar geregeld zijn. Nu maar eventjes flink brainstormen over wat ik wil.
<<

Anoniem 63

Bericht 24 Okt 2013 19:44

Re: Ja hoor, kan het nog vroeger.

Persoonlijk vind ik lootjes trekken, of uberhaupt cadeautjes met Kerst totaal niet kloppen, maar dat ligt er maar net aan wat je gewend bent. Ik vind dat ook een 'stom Amerikaans fenomeen', haha, maar ieder z'n ding he. Plus dat wij gelovig zijn, dus dan draait Kerst sowieso ergens anders om (al is ook dat niet eens het echte kerstverhaal).
<<

Anoniem280

Bericht 25 Okt 2013 23:44

Re: Ja hoor, kan het nog vroeger.

caribbeanlover schreef:Lootjes trekken is echt iets voor Sinterklaas omdat dat echt een hollands feest/traditie is, vroeger geloofde je erin, nu niet meer dus maak je er een grap van door lootjes te trekken, anderen een beetje voor gek zetten.
Kerst viert men hier eigenlijk normaal gesproken met eten, kerstboom, versieringen,want zoals ze in Amerika bijv. doen dat de kerstman centraal staat zie je hier niet zoveel en is echt wat van de laatste jaren.



Ik heb werkelijk waar nog nooit in die beste man geloofd.
Wij deden uit gezelligheid wel aan sinterklaas, maar wat ik mij kan herinneren was dit tot mijn 5de, daarna altijd kerst gevierd. Lekker eten etc. zit daar allemaal bij. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat!
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Okt 2013 20:47

Re: Ja hoor, kan het nog vroeger.

Elliot schreef:Ik ben het wel met CBL eens hoor, in principe is het in NL traditie om met Sinterklaas lootjes te trekken en veel pakjes te krijgen en met kerst niet. Natuurlijk geeft iedereen daar inmiddels een eigen draai aan, en dat is een ieders goed recht, maar de oorspronkelijke traditie is niet dat er met kerst lootjes getrokken worden.


Dat bedoelde ik idd, maar iedereen moet het zelf maar weten. Het is natuurlijk de grap van het niet meer geloven in de Sint om anderen voor gek te zetten, gekke dingen te laten doen.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Okt 2013 20:49

Re: Ja hoor, kan het nog vroeger.

Roos schreef:Wij vieren kerst ook al m'n hele leven met pakjes onder de boom.

Ik moet vanavond al een lootje inleveren voor Sinterklaas. Vind ik ook wel vroeg, maar ach, het kan maar geregeld zijn. Nu maar eventjes flink brainstormen over wat ik wil.


Inleveren? Ga je dan niet bij elkaar zitten en dan trekken?
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers