Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 25 Okt 2013 17:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Voor €0.75 zou ik het ook proberen hoor :)
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 25 Okt 2013 17:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

ik ook! haha
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 26 Okt 2013 12:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Never mind
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Okt 2013 22:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik word momenteel helemaal gek van mezelf.
Ik droom dat ik zwanger ben, meerdere malen per week. Ik ben afgelopen nacht zelfs bevallen van een meisje, Suuse.
Ik ben er zo veel mee bezig, dat ik er gek van word.

Zwanger zijn/worden is hier nog lang niet aan de orde. Ik ben single, momenteel geen zicht op een relatie. Maar ik word echt gek van mezelf, ik moet ook heel vaak even bij de babykleertjes kijken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 26 Okt 2013 22:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat vinden jullie van de naam Sabian (Saa-bie-jan) als tweede naam voor een jongen?

Ik wil een beetje mijn schoonmoeder haar naam erin vernoemd hebben. En dit komt het dichtste bij qua jongensnaam.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 26 Okt 2013 22:54

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind het eerlijk gezegd meer een vrouwelijke variant van Fabian lijken. Maar voor een tweede naam vind ik het wel leuk.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem20

Bericht 27 Okt 2013 06:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind het niets eerlijk gezegd. Klinkt een beetje duivels.
<<

Anoniem16

Bericht 27 Okt 2013 10:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

juani schreef:Ik vind het niets eerlijk gezegd. Klinkt een beetje duivels.


haha ja dat vind ik ook. Ik hou niet van zelfbedachte namen, sorry.
<<

Anoniem106

Bericht 27 Okt 2013 19:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik lees dat vaker bij jou Printje: "ik houd niet van zelfbedachte namen."
Maar een naam hoeft nog niet zelfbedacht te zijn als je hem voor het eerst hoort. Naam van mijn dochter had ik ook nog nooit eerder gehoord, maar die is zeker niet zelfbedacht door mij.

Ontopic, als jij het een mooie naam vind zou ik ervoor gaan.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 27 Okt 2013 19:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bij Sabian moet ik direct aan Sabia (van Rafael van der Vaart) denken en dat is niet heel positief :thumbdown:

Is dit de enige manier om te vernoemen?


Maar verder: wat Lintje zegt. Als jij het een hele mooie naam vindt dan zou ik er gewoon voor gaan.
Ik denk dat wij met onze naamkeus ook wel een aantal rare blikken krijgen (voornamelijk binnen onze ietwat conservatieve families. Daar reageren ze net als Printje (no offence!) Al is onze naam niet echt zelfbedacht, hij komt alleen niet voor in NL)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 27 Okt 2013 19:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik had precies hetzelfde als Ooh La La. Ik weet niet om welk deel van de naam het gaat, maar is Brian anders geen optie?
L2014 & H2017
<<

anoniem213

Bericht 27 Okt 2013 19:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Wat vinden jullie van de naam Sabian (Saa-bie-jan) als tweede naam voor een jongen?

Ik wil een beetje mijn schoonmoeder haar naam erin vernoemd hebben. En dit komt het dichtste bij qua jongensnaam.


Het is wel heel uniek:

http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/sabian
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Okt 2013 19:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

De naam Sebian heb ik wel eens gehoord, dat lijkt erop.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem331

Bericht 27 Okt 2013 20:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Fabian? Vind ik dan wel weer mooi.
Het is wel wat het moderne vernoemen he. Wel vernoemen, maar niet dezelfde naam. Misschien handig als we weten welke namen je wilt combineren? Kunnen we mee denken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 27 Okt 2013 20:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind dat moderne vernoemen juist wel leuk, een eigentijdse naam gebaseerd op de oude. Anders blijf je eeuwig dezelfde namen houden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 28 Okt 2013 19:16

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn dochter is veranderd. Op een niet leuke manier.
Ze is bijna 4, gaat naar de speelzaal en is veranderd van een lief en aardig meisje naar een meisje waar ik bijna niks meer in herken.

Ze slaat, ze schopt, ze duwt, ze trekt, ze snauwt. Ze huilt uren om niks (in mijn ogen dan om niks) en wil niet vertellen wat haar dwars zit. Ze geeft er dan een rare zwengel aan. Zoiets als: Maar oma heeft tegen mij gezegd dat *** bijna jarig is. Of ze zegt iets over iemand wat niet waar is.
Ze plast in haar broek. Ze heeft al bijna 2 jaar geen luier meer aan, 's nachts is er niks aan de hand maar overdag plast ze soms wel 5 keer in haar broek. En niet een druppel hoor. Nee, tot het in haar schoenen staat.
Wat ik ook probeer, niks helpt. Elk uur laten plassen, belonen, boos worden, negeren, lief zijn, uitleggen. Het maakt niks uit.
Ik heb haar urine inmiddels al een keer of 5 laten testen, daar komt niks uit. Er is niks veranderd in de thuis situatie, ze komt altijd blij thuis als ze op de speelzaal is geweest, ze is niet ziek.

Kortom, het is enorm frustrerend en het maakt me verdrietig.
Vooral omdat ik niet weet wat haar dwars zit en haar dus niet kan helpen.
Het zal vast wel weer een fase zijn maar deze is echt niet leuk :(
<<

Anoniem16

Bericht 28 Okt 2013 20:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Pfff wat lastig, misschien echt aan school toe in combinatie met dat iets haar niet lekker zit ofzo? Kan ze al een beetje tekenen, laat haar anders eens tekenen wat haar dwarszit.
<<

Anoniem66

Bericht 29 Okt 2013 12:17

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Is er niet iets gebeurd op de psz? Of gebeurt er iets stelselmatig? Want dit lijkt me niet zomaar een fase. Een fase is als een kind minder handelbaar wordt. Maar 5 keer per dag in je broek plassen is duidelijk een teken van stress. Evenals het hele lange huilen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 29 Okt 2013 17:50

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Afgelopen zondag heb ik met zes weken zwangerschap een miskraam gehad. Ik werd in de nacht van zaterdag op zondag wakker omdat ik moest plassen en had toen al wat bloed bij afvegen. Dat bloeden werd alleen maar erger. Maandag contact gehad met de verloskundige en mocht gelijk komen om een echo te laten maken. Helaas was er niets meer te zien. Ik had dat wel verwacht maar de klap kwam toch wel een beetje.

Ik was zwanger geraakt door de pil heen en het kindje was nog niet gepland maar wel gewenst. We hadden ons er net op voorbereid en verheugd maar helaas mocht het nu niet zo zijn. Ik vind het allemaal heel moeilijk om nu het plan kindje weer in de kast te zetten zeg maar, ik was er net op voorbereid.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 29 Okt 2013 19:01

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

:hug: een miskraam is altijd moeilijk. Ook al was jullie kindje niet gepland. Het was zeker erg welkom. Dat zie je gelijk aan hoe je over hem/haar schrijft. Misschien ben je hierdoor erachter gekomen dat je toch klaar bent voor een kindje. Bespreek het met je man/vriend misschien wilt hij ook voor een kindje gaan.

Praat met elkaar over dit verlies een miskraam hoe vroeg ook is altijd zwaar en je gaat gewoon door een periode van rouw.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 29 Okt 2013 19:07

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat mooi geschreven Raven en ik sluit me er echt heel erg bij aan. Veel sterkte Biechtje.
L2014 & H2017
<<

Stokstaartje

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:50

Bericht 29 Okt 2013 19:39

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Helemaal eens met Raven! Heel veel sterkte biechtje

@Raven: wat charlotte zegt, zo mooi geschreven. Heb er niets meer aan toe te voegen
Afbeelding
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 30 Okt 2013 09:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Een kleine biecht die wel onder m'n eigen naam kan:
Gister van schoonzus een hele lelijke grote knuffel gekregen voor de baby. Echt heel lelijk (en groot).
Net gedaan alsof ik er blij mee was (omdat ik het superlief vind dat ze een cadeau geeft), maar nu heb ik een beetje spijt dat ik dat gedaan heb.
Zou ik het bij haar aan kunnen geven zodat de knuffel evt. geruild kan worden of zou dat heel raar overkomen bij haar?
Make happy memories
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 30 Okt 2013 10:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Valerie, ik zou de knuffel gewoon houden. Wat maakt het nou uit, het is een knuffel die zij wel mooi vindt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 30 Okt 2013 10:47

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Als het echt een heel groot ding is dan snap ik wel dat het haar uitmaakt, het staat toch midden in je huiskamer of in je kinderkamer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers