Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Anoniem316

Bericht 12 Jul 2017 11:59

Re: Stomme vragen topic #3

Inderdaad gewoon kijken wat ze eet. Rond de 5 maanden zat ik er ook wat mee te knoeien omdat ik ook nog 4 voedingen gaf en ze ook veel wilde eten. Heb toen een paar weken later de middagfles laten vallen (Die van 16u).
Ze geeft het echt zelf aan. Vertrouw op jezelf en je dochter en dan komt het vanzelf goed :).
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jul 2017 13:05

Re: Stomme vragen topic #3

Geel schreef:Maar dat zijn dus 3 tot 4 volwássen eetlepels hè.

Het verschilt erg per kind. Vaak kun je maar het beste de behoefte van het kind volgen. Dat is het toffe met baby's, alles volgt nog heel erg de natuur, dus ze geven/voelen vaak zelf goed aan wanneer ze genoeg of juist meer willen. Dan kun je wel afgepast twee eetlepels geven, maar dan leert het kind niet voelen wanneer het genoeg heeft. Dat kan meer of minder zijn dan je zelf zou aankunnen. Goed naar je kind kijken dus.


Dat doe ik continue al met de melk inderdaad. En dat gaat heel vanzelf.
Maandag avond ging ze kokhalzen na 1 hap. Dus ik dacht dat ze het niet lekker vond. Wilde alsnog een hapje: weer kokhalzen. Gestopt. Denk dat ze vol zat / moe was, want de volgende dag at ze het wel.

Ik ga maar langzaam eens wat ophogen dan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Jul 2017 13:19

Re: Stomme vragen topic #3

Ik geef gewoon tot hij het van tafel gaat gooien. Soms eet hij 30 gram, soms 200. Vanaf een jaar of twee wil ik wel minimaal twee stuks fruit en tenminste twee happen groente.
R. 2013
D. 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Jul 2017 13:25

Re: Stomme vragen topic #3

Ik vind het overigens wel vreemd dat je zelf een perzik al veel vindt. Kinderen in de groei moeten goed eten. Een halve perzik vind ik echt te weinig.
R. 2013
D. 2016
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 12 Jul 2017 13:41

Re: Stomme vragen topic #3

Spencer schreef:Ik vind het overigens wel vreemd dat je zelf een perzik al veel vindt. Kinderen in de groei moeten goed eten. Een halve perzik vind ik echt te weinig.


Dit dacht ik inderdaad ook.

Als je haar eten geeft tot ze niet meer hoeft, dan lijkt mij dat je het prima doet. Om te testen hoeveel ze op kan, kun je ook (een potje) fruit geven. Dan hoef je niet halverwege de maaltijd naar de magnetron te lopen en een gefrustreerde baby achter te laten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jul 2017 13:54

Re: Stomme vragen topic #3

Ik vind melk belangrijker nu nog dan vaste voeding eerlijk gezegd. Ze is net zes maanden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 12 Jul 2017 13:56

Re: Stomme vragen topic #3

Jip schreef:Ik vind melk belangrijker nu nog dan vaste voeding eerlijk gezegd. Ze is net zes maanden.


Melk is inderdaad ook veel belangrijker!
Ik snap dan je vraag niet helemaal denk ik.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jul 2017 13:58

Re: Stomme vragen topic #3

Green_Pepper schreef:
Jip schreef:Ik vind melk belangrijker nu nog dan vaste voeding eerlijk gezegd. Ze is net zes maanden.


Melk is inderdaad ook veel belangrijker!
Ik snap dan je vraag niet helemaal denk ik.


Melk is het belangrijkste. Als ik een heel potje ga voeren, gaat ze minder melk drinken. Plus dat ik van sommige dingen het echt best veel vind. En ik dus ook niet weet of het goed is dat ze dan zo veel eet, ook al zou ze het willen...iets met maagje oprekken of darmen te veel belasten.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jul 2017 14:00

Re: Stomme vragen topic #3

Spencer schreef:Ik vind het overigens wel vreemd dat je zelf een perzik al veel vindt. Kinderen in de groei moeten goed eten. Een halve perzik vind ik echt te weinig.


Een halve perzik is toch genoeg voor een baby van zes maanden die nog borstvoeding krijgt?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 12 Jul 2017 14:07

Re: Stomme vragen topic #3

Jip schreef:
Spencer schreef:Ik vind het overigens wel vreemd dat je zelf een perzik al veel vindt. Kinderen in de groei moeten goed eten. Een halve perzik vind ik echt te weinig.


Een halve perzik is toch genoeg voor een baby van zes maanden die nog borstvoeding krijgt?


E at toen ook al een hele perzik. Ik ben toen overgestapt op kv in die periode. En wist dus ook niet echt goed hoeveel kv ik moest geven dus ik maakte een fles met teveel en hij dronk dan gewoon wat hij nodig had.

Maar hij bleef hetzelfde drinken bij 1 hele perzik dan dat hij daarvoor ook deed voordat hij fruit kreeg.
Langzaam wordt het echt eten ook steeds meer en dan gaan er flessen afvallen.
Of ze drinken minder aan de borst.

Als ze echt niet meer willen laten ze het wel staan.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jul 2017 14:14

Re: Stomme vragen topic #3

Jip schreef:
Green_Pepper schreef:
Jip schreef:Ik vind melk belangrijker nu nog dan vaste voeding eerlijk gezegd. Ze is net zes maanden.


Melk is inderdaad ook veel belangrijker!
Ik snap dan je vraag niet helemaal denk ik.


Melk is het belangrijkste. Als ik een heel potje ga voeren, gaat ze minder melk drinken. Plus dat ik van sommige dingen het echt best veel vind. En ik dus ook niet weet of het goed is dat ze dan zo veel eet, ook al zou ze het willen...iets met maagje oprekken of darmen te veel belasten.

weg
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 12 Jul 2017 14:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Jul 2017 14:27

Re: Stomme vragen topic #4

Toen ik net fruit gaf pureerde ik ook gewoon een hele perik. Dan schepte ik de helft ofzo in een bakje voor T en de rest liet ik in dat ding zitten. Wilde hij meer, dan kreeg hij meer. Anders gooide ik er een scheut melk bij in en nog wat extra fruit en maakte ik er een melk/fruit smoothie van voor mijzelf. Zo heb ik ook nooit fruit weggegooid.
En zo doe ik het nog. T at vanochtend een nectarine en een halve banaan. Die andere helft heb ik opgegeten.

Groente vond ik wat lastiger maar ik ben begonnen met porties van 1 eetlepel in te vriezen. Ging dat steeds op dan 2 eetlepels..
2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jul 2017 14:35

Re: Stomme vragen topic #3

Carrie schreef:
Jip schreef:
Green_Pepper schreef:
Melk is inderdaad ook veel belangrijker!
Ik snap dan je vraag niet helemaal denk ik.


Melk is het belangrijkste. Als ik een heel potje ga voeren, gaat ze minder melk drinken. Plus dat ik van sommige dingen het echt best veel vind. En ik dus ook niet weet of het goed is dat ze dan zo veel eet, ook al zou ze het willen...iets met maagje oprekken of darmen te veel belasten.

Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn, denk ik. Het is nog bijvoeding, dan geef je dus eerst de melk en daarna wat hapjes van wat je ook wilt geven, tot ze vol zit en aangeeft dat ze niet meer hoeft.

En een perzik voor jezelf vind je veel ja? Hoe komt dat, ben je heel kleine porties gewend voor jezelf? Of is dit nog een restje van vroeger en een verstoord eetpatroon?


Ohja haal dat er lekker bij.

Ik vraag mijn vraag morgen even op het CB. Ik mis hierin gewoon wat houvast wat normaal is voor een baby van zes maanden. Thanks all!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2017 14:36

Re: Stomme vragen topic #4

Ik snap je onzekerheid hierover wel hoor Jip. Net als dat ik laatst dat topic opende over wát ze dan mogen eten, is het ook niet erg duidelijk hoevéel ze dan mogen eten. Maar misschien is het inderdaad gewoon echt te verschillend per kindje. Ik zou het zeker even op het CB overleggen, hopelijk heb je daar wat aan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jul 2017 14:40

Re: Stomme vragen topic #4

Heb het weggehaald Jip. Ik vroeg dat omdat ik hoop dat je jouw standaard die misschien niet helemaal goed is/was wel kan scheiden bij de standaard van je dochter. He jeetje ik weet niet goed hoe ik dit anders kan verwoorden maar zeg het niet om je te kwetsen. Als jij vol zit van halve perzik betekent niet dat je dochter dat later/of nu ook is.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 12 Jul 2017 14:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 12 Jul 2017 14:47

Re: Stomme vragen topic #4

Bij ons zei het cb hij mag alles hebben behalve honing, toegevoegde suikers en zout.

We kregen geen schema of verder advies.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem197

Bericht 12 Jul 2017 14:53

Re: Stomme vragen topic #4

Hier hetzelfde als bij raven alleen ook geen knolsoorten voor het jaar want dat kunnen de darmen misschien niet af. En opletten met aardbei, kiwi en citrusvruchten ivm allergie gevoeligheid. Maar misschien is dat omdat man en ik allergisch zijn voor bepaalde dingen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jul 2017 14:56

Re: Stomme vragen topic #4

Ik had net een hele reactie getikt: weg?
Ik had het gevoel dat je het wel zo bedoelde Carrie. Ik heb geen verstoorde relatie meer met eten. Daarbij projecteer ik dit helemaal niet op mijn dochter. Ze eet al wat hapjes mee met de pot (aardbei, kiwi, vis, etc); ik ben hier vrij relaxed in. Alleen qua hoeveelheid ben ik gewoon wat onzeker. Ik zie de hapjes voor nu nog als tussendoortje. En ja een hele perzik heb ik genoeg aan als tussendoortje; dus voor haar vind ik dat dan inderdaad te veel en een halve genoeg.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Jul 2017 14:58

Re: Stomme vragen topic #4

Raven schreef:Bij ons zei het cb hij mag alles hebben behalve honing, toegevoegde suikers en zout.

We kregen geen schema of verder advies.


Niet echt een schema nee.
Er staat bij ons op een a4tje van de GGD:
6-7 mnd:
- fruit
- groente
- brood of pap
- max 600ml opvolgmelk per dag

En red je ermee :smile:
2016
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jul 2017 15:04

Re: Stomme vragen topic #4

Zo stom eigenlijk!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jul 2017 15:04

Re: Stomme vragen topic #4

Jip schreef:Ik had net een hele reactie getikt: weg?
Ik had het gevoel dat je het wel zo bedoelde Carrie. Ik heb geen verstoorde relatie meer met eten. Daarbij projecteer ik dit helemaal niet op mijn dochter. Ze eet al wat hapjes mee met de pot (aardbei, kiwi, vis, etc); ik ben hier vrij relaxed in. Alleen qua hoeveelheid ben ik gewoon wat onzeker. Ik zie de hapjes voor nu nog als tussendoortje. En ja een hele perzik heb ik genoeg aan als tussendoortje; dus voor haar vind ik dat dan inderdaad te veel en een halve genoeg.

Je had het gevoel dat ik je wel bewust wilde kwetsen bedoel je? Dat zou wel raar van mij zijn, zo gemeen zit ik niet in elkaar hoor.

Fijn dat je het niet op haar projecteert!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2017 15:11

Re: Stomme vragen topic #4

Jip schreef:Zo stom eigenlijk!


Ja he, dat vind ik dus ook raar, dat er geen gestroomlijnd advies is hierover. Wij zijn toch niet de eerste ouders die hun kinderen eten gaan geven. Ik blijf dat raar vinden. Anderzijds doet me dat dan dus ook vermoeden dat het niet heel erg veel uitmaakt. Dat heb ik van mijn topic wel geleerd. Als jij gevoelsmatig een halve perzik genoeg vindt voor haar, zal dat voor haar dan wel goed zijn. Mits je goed kijkt naar haarzelf en niet vanuit jezelf redeneert, denk ik dan. En ik denk dat dat is wat Carrie probeert te zeggen. Dat jij vol zit hoeft niet persé wat te zeggen over de eetlust van je dochter. Maar snap ook weer dat jij daar terughoudend in bent, immers wil je haar maagje ook niet volstoppen.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Jul 2017 15:14

Re: Stomme vragen topic #4

Jip schreef:Zo stom eigenlijk!


Ja eigenlijk wel. Maar op de 1 of andere manier ging het wel vanzelf.
Hij werd vanzelf boos als het fruit op was haha. Nou dan de dag erna iets meer.
Of als hij een hele banaan op at en vervolgens tussen de middag de helft van de melk liet staan. Wist ik ook gelijk dat dat teveel was.

Maar je gebruikt ijsblokjesvormpjes. Dus je kunt dan prima opbouwen met kleine porties tot er weer een fles af mag.
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Jul 2017 15:18

Re: Stomme vragen topic #4

Marin schreef:
Jip schreef:Zo stom eigenlijk!


Ja he, dat vind ik dus ook raar, dat er geen gestroomlijnd advies is hierover. Wij zijn toch niet de eerste ouders die hun kinderen eten gaan geven. Ik blijf dat raar vinden. Anderzijds doet me dat dan dus ook vermoeden dat het niet heel erg veel uitmaakt. Dat heb ik van mijn topic wel geleerd. Als jij gevoelsmatig een halve perzik genoeg vindt voor haar, zal dat voor haar dan wel goed zijn. Mits je goed kijkt naar haarzelf en niet vanuit jezelf redeneert, denk ik dan. En ik denk dat dat is wat Carrie probeert te zeggen. Dat jij vol zit hoeft niet persé wat te zeggen over de eetlust van je dochter. Maar snap ook weer dat jij daar terughoudend in bent, immers wil je haar maagje ook niet volstoppen.

Ik vind het juist wel logisch dat er geen gestroomlijnd advies is. Jij eet toch ook niet hetzelfde als ik? Ieder mens en dus ook iedere baby heeft andere behoeften. Dat mijn D. nu al twee maanden een volledig stuk fruit en minimaal 200 gram avondeten wegwerkt hoeft natuurlijk niet te betekenen dat jouw O. dat ook doet als hij 6 maanden is. :)

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Jul 2017 15:19

Re: Stomme vragen topic #4

Kijk ik kreeg dit de laatste keer. Hangt ook een poster van op ons CB.
Afbeelding

Dan denk ik Jeee...T eet de helft misschien. En groeit ook nogsteeds volgens zijn lijntje.
Maar nergens staat hoe je bij die hoeveelheden moet komen en wanneer je het moet geven.
2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers