Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2017 10:25

Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

In oktober gaan wij naar Spanje met onze baby (dan zes maanden). Er komen ook vrienden langs met een kindje van één jaar. De reis er naar toe met vliegtuig etc komt wel goed, daar maak ik me eigenlijk weinig druk om. De regels ken ik en de praktische kant lost zichzelf ook wel op.
We gaan naar het huis van mijn schoonouders, dus we zijn er bekend. Dat houdt ook in dat het handig is om een aantal dingen daar vast te hebben voor de kinderen. Er is een speelkamer (waar zoon nu nog niets aan heeft, maar later wel en voor de nichtjes sowieso) met speelgoed. M'n schoonouders hebben al gekocht:

- Autostoel
- Campingbedje met lakens etc
- Kinderstoel (x2, ook voor kindje van vrienden, of voor als wij een tweede hebben)
- Babyfoon

Er moet een veilig traphekje komen, dat vind ik zeer belangrijk.

Verder vraagt m'n schoonmoeder zich af of ze zo'n soort afgebakende plastic box (een play pen heet dat in het Engels) moet kopen, dit:

Afbeelding

Dat kan je dan binnenhuis opzetten maar evt ook in het gras in de tuin. Zou dat handig zijn? Of weggegooid geld (het is best prijzig namelijk). Ze vroeg mij om advies of ze dat moest kopen maar ik weet het eigenlijk niet.

Zijn er andere dingen waarvan jullie denken ja maar dat is handig om te hebben met een kind op vakantie?
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 12 Jul 2017 10:31

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Een buggy misschien? Die hoef je dan niet als bagage mee te nemen, scheelt weer.

Een (grote) parasol.
Zonwerende gordijnen waar de kinderen slapen, zeker met dagslaapjes fijn.
Kinderservies.
Iets van een staafmixer voor babyhapjes.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2017 10:34

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Geel schreef:Een buggy misschien? Die hoef je dan niet als bagage mee te nemen, scheelt weer. Buggy nemen we vooralsnog zelf mee met het vliegtuig, al moeten we die nog kopen. Maar kunnen best overwegen om er eentje te kopen en die daar te laten staan. In de buggy kunnen ze echt een eeuwigheid natuurlijk en die dingen hoeven ook helemaal niet duur te zijn.

Een (grote) parasol. Goeie, ik weet eigenlijk niet eens of die er is bij het zwembad. Ja geloof het wel.
Zonwerende gordijnen waar de kinderen slapen, zeker met dagslaapjes fijn. Ja de kamer heeft van die dikke houten luiken, dat is altijd zo fijn aan die Mediterraanse huizen. Lekker donker. Slim van je!
Kinderservies. Ook heel slim van je! Dat ga ik haar zeggen!
Iets van een staafmixer voor babyhapjes. En die al helemaal, gezien hij tegen die tijd idd wel vaste voeding eet.
Let's discover the world together.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 12 Jul 2017 10:43

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Ik zou zelf geen grondbox aanschaffen. Voor buiten is een speelkleed in de schaduw prima en binnen is het ook lekker om in de wipstoel/kinderstoel of lekker op de grond te liggen.
Of er moeten huisdieren oid zijn dan vind ik een box wel veilig.

Ik zou een omkleedkussen handig vinden om daar te hebben.
Vaak zit er wel een matje oid in de luiertas maar zo'n kussen is fijner.
Misschien handig om ook daar de stopcontacten te beveiligen op de slaap en speelkamer.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 12 Jul 2017 10:46

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Ik las dat ze een zwembad hebben. Hebben ze daar een hek omheen?

Zo niet dan zou ik wel zo'n box voor buiten kopen. Dan zit hij altijd veilig.
Op een gegeven moment gaan ze zo snel tijgeren. Je weet natuurlijk niet of hij dat dan al doet. Maar dan heb je tenminste iets waar je hem in kan zetten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2017 10:47

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Oh ja, een omkleedkussen. Zie je, toch wel handig om dit even te bedenken van te voren (al kom je er daar dan gauw genoeg achter). Ik zat ons eigen huis thuis al te doorlopen in gedachten wat daar ook handig zou zijn, maar die had ik nog niet bedacht.

Speelkleed kan inderdaad ook, dat verplaatst wel een stuk makkelijker. Nadeel daarvan is wel dat ze vrij rond kunnen banjeren. Zo'n grondbox (heet dat zo?) is in elk geval afgebakend. Er zit wel een hek bij het zwembad en we zullen nooit zonder volwassenen de kinderen in de tuin laten, maar toch.
Let's discover the world together.
<<

Linvi

Bericht 12 Jul 2017 10:47

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Een rechthoekig zwembad, kost max een 10tje die kan supergoed ook als box fungeren.
Zo'n grondbox lijkt me echt zonde van het geld, hoe vaak per jaar zijn jullie daar?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2017 10:50

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Linvi schreef:Een rechthoekig zwembad, kost max een 10tje die kan supergoed ook als box fungeren.
Zo'n grondbox lijkt me echt zonde van het geld, hoe vaak per jaar zijn jullie daar?


Er is een 'gewoon' zwembad. Is zo'n opblaasbadje dan nog handig?

We zijn daar één a twee keer per jaar. Dit jaar gaan we nog twee weken in oktober en volgend jaar (als hij 1 is dus) willen we waarschijnlijk drie weken in juni en misschien eerder/later nog keertje, dat weten we nog niet. Iig genoeg om wel wat te kunnen investeren in dingen die wel echt handig zijn om te hebben.
Let's discover the world together.
<<

Linvi

Bericht 12 Jul 2017 10:52

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Ik bedoel hem niet als zwembad maar als box voor buiten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2017 10:53

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Ah zo!
Let's discover the world together.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 12 Jul 2017 10:58

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Voor mijn nichtje hebben we toen gewoon het campingbedje buiten neergezet als box.
<<

Anoniem198

Bericht 12 Jul 2017 11:32

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Als je wil mag je mij wel Pm-en hierover. Wil er op het forum liever niets over kwijt.
<<

Anoniem316

Bericht 12 Jul 2017 11:34

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Verkeerde topic Victoria?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2017 11:35

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Haha ik was ook benieuwd. Heb een PM gestuurd maar vroeg me ook af of het per ongeluk verkeerd was, of dat het een privé aangelegenheid is ;)
Let's discover the world together.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 12 Jul 2017 11:56

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Afbeelding

Wij vonden zo'n zwembad super handig op vakantie. Ideaal voor kleintjes om te gebruiken als box. En als het echt heel warm is met een klein laagje water erin.

Edit: Wat Linvi ook al zei dus.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2017 11:59

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Ja wilde net zeggen, volgens mij was dit precies wat Linvi bedoelde! Als buitenbox kan dat nog wel handig zijn, voor in het gras inderdaad. Voor binnen niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem197

Bericht 12 Jul 2017 12:00

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Verbandtrommel, xl hydrofiele doeken, zinkzalf en verzorgingsspul als shampoo enz.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Jul 2017 12:10

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Luiers, luierdoekjes, wellicht?

Ik zou je sm geen staafmixer laten aanschaffen. Jullie gaan nu en daarna kan hij allang geprakt eten eten (ws in oktober ook al, helemaal als je rapley wil gaan doen).
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 12 Jul 2017 12:42

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Jip schreef:Luiers, luierdoekjes, wellicht?

Ik zou je sm geen staafmixer laten aanschaffen. Jullie gaan nu en daarna kan hij allang geprakt eten eten (ws in oktober ook al, helemaal als je rapley wil gaan doen).


Ik zou wél een staafmixer doen. Mijn baby is nu 9 maanden en ik gebruik de staafmixer nog bijna dagelijks. Dat gaat gewoon veel gemakkelijker dan met een vork.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 12 Jul 2017 12:45

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Mij lijkt die grondbox trouwens erg handig! Het ziet er uit alsof die wat groter is dan een standaard box, dus dan is het ook fijn zodra ze kunnen kruipen dat ze daar binnen nog wat ruimte hebben om veilig te bewegen.
Nu J. zo beweeglijk is, vind ik het echt ideaal dat ik hem af en toe in de box kan zetten als ik even de kamer uit moet. Natuurlijk vindt hij dat niet altijd leuk, het liefste kruipt hij de hele kamer door. Als ik alleen thuis ben is dat gewoon niet altijd veilig, dus dan is een box ideaal. Ik kan me zo voorstellen dat dat op vakantie ook wel eens voorkomt en dat je blij bent dat hij in een veilige en afgebakende ruimte zit. Juist ook buiten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2017 12:47

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Die staafmixer komt er denk ik sowieso wel, ook voor onszelf voor gazpacho enzo. Dus dat kan geen kwaad om te kopen.

Luiers en luierdoekjes kopen we zelf wel bij de supermarkt als we aankomen, da's de moeite niet om groots in huis te hebben. Al kan het natuurlijk wel, maar dat kan je natuurlijk wel echt in elke supermarkt vinden. Idem dito voor shampoo enzo. Dat doet me wel denken of een babybadje misschien niet handig is, maar ach, onder de douche kan natuurlijk ook en er is ook een gewoon bad. Dus dat lijkt me dan weer niet zo heel nodig, dat kan prima zonder.

Green Pepper, ja he, dat dacht mijn schoonmoeder dus ook. Omdat het ook groter is, kan je ook evt twee kiddos er in kwijt (die van die vrienden en de onze). Soort afgebakend speelterreintje. Ik geloof ook dat ze het had over een bodem van die schuimrubberletters. Wat wel handig is gezien onze druif tegen die tijd wel elk grassprietje in z'n mond zal steken. Hm misschien is het toch niet zo'n gek idee.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Jul 2017 12:56

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Je kunt in het grote bad gewoon een klein laagje water doen en O daar op zijn rug in leggen. Werkt hier perfect!

Ik vind een staafmixer veel meer werk dan even prakken, haha!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 12 Jul 2017 12:59

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Niet om vervelend te doen i.c.m. je vraag in het 'stomme vragen topic', maar ik denk dat het met de hoeveelheid te maken heeft Jip. Mijn zoon eet meer dan 200 gram, dat is veel werk om te prakken ;)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Jul 2017 13:00

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Ah ja dat is dan wel veel misschien.

Maar goed aan mijn tips had je verder niets.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2017 13:04

Re: Wat is handig voor baby/kind op vast vakantieadres?

Van het bad wel hoor Jip! Wij hebben thuis zelf geen bad dus ben nog nooit met hem in bad geweest/heb hem nog nooit in bad gedaan. Dat gaan we leuk daar proberen dan.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus