Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #6

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 12 Jul 2017 10:38

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik heb toen op mijn tijdlijn ook uitgezet dat anderen erop kunnen posten. Om te voorkomen dat iemand me publiek zou feliciteren. Dichtbije familie had ik ook wel ingelicht dat ik dit echt niet wilde hebben.

Mijn moeder had een paar weken voor J's geboorte een publieke foto van een baby van een kennis geliked en kreeg toen per PM felicitaties. Goed dat zij haar tijdlijn ook dichtgezet had.

Overigens wist het hele dorp (inclusief mijn oma) het ook al veel eerder dan dat ik mensen in kon lichten. Moeder had zich prima aan FB gehouden, maar is iets te enthousiast geweest. Nu nog overigens, ze heeft de ipad met een slideshow altijd in haar handtas zitten. Ik krijg ook elke week wel kadootjes uit het dorp van mensen die ik niet ken, die nemen mijn ouders dan mee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jul 2017 10:39

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Haha ja die cadeautjes van volslagen vreemden he. Heel erg lief. Maar wel een beetje raar.
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Jul 2017 11:08

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik vind het heel goed van je dat je wat gezegd hebt Lennox en ik snap je frustratie. Ik word daar ook altijd zo pissig van als jij je nek uitsteekt, iedereen het met je eens is maar zelfs nadat jij je nek hebt uitgestoken zelf te laf zijn om back up te zijn. Nu snap ik het nu wel sta ze in haar verlof er niet op zit te wachten, maar gewoon dat generale principe bij zoveel mensen. Ook zo vaak op studie of werkingen meegemaakt. Dat iemand iets voorstelt, jij er tegenin gaat omdat je weet dat iedereen iets anders vindt/wil, niemand jouw mening bevestigd en dan 9/10 x achteraf klagen. Zo frustrerend. Makke kuddeschapen. Dus. Dat was ook mijn frustratie haha.

Quizzle: dat van jou is helemaal bizar! Ik denk dat je het waarom wel weet. Zo iemand is zelf ziekelijk op zoek naar aandacht/empathie. Desnoods over de rug van iemand anders. Uitkijken met dat soort figuren en niet teveel in vertrouwen nemen. Ik heb hetop de middelbare gehad met een vriendin. Toen de problemen thuis op een hoogtepunt waren en ik huilend met haar erover gepraat had en ik depressief was enzo, kwam zij de volgende dag met een dramatisch gepakte tas en jankogen maar school en vertelde iedereen in de klas dat ze niet meer naar huis ging omdat het daar zo erg was en letterlijk scenario's navertellen uit mijn leven die ik haar in vertrouwen had verteld. Gestoord.

Ik wil kwijt dat ik me kut voel, mijn ex mis en koekjes wil maar ik mag mijn liefdesverdriet niet wegeten dus knaag ik op een wortel maar dat bereikt toch niet echt het gewenste effect.
<<

Anoniem197

Bericht 12 Jul 2017 12:07

Re: Wat wil je even kwijt? #6

We spreek met jezelf een limiet af maar geef er ooit aan toe anders krijg je een enorme vreetbui! Spreek uit ervaring. Hoe meer je het inhoudt, des te erger het wordt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Jul 2017 12:19

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Eens met ddl. Soms toegeven aan bodemdrift.

Hier zijn ze begonnen met de Sound check voor guns and roses vanavond. Ga denk maar met een boekje op het balkon genieten vanavond. Tv kijken zal wel niet lukken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 12 Jul 2017 15:04

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik moest vanmorgen een nieuw wachtwoord instellen op mijn werkpc en ik heb nu al 20x het verkeerde ingetikt... En dat doe ik dan 2 keer om te bedenken dat ik mijn nieuwe wachtwoord moet gebruiken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem298

Bericht 12 Jul 2017 15:45

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Oh ja, irritant altijd he Jip. Ben je net een beetje aan je nieuwe wachtwoord gewend en dan moet je weer een nieuwe instellen.

Ik wil even kwijt dat ik weer onwijs nerveus ben voor morgen, dan hebben we weer de driemaandelijkse controle van F. Gelukkig zijn de afspraken vroeg, dan weten we snel of alles goed is of niet.
<<

Anoniem245

Bericht 12 Jul 2017 16:09

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik wil kwijt dat ik minder met facebook wil gaan doen. Ben benieuwd of het mij ook gaat lukken!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Jul 2017 16:46

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Wat wil je gaan doen kira? Een meisje dat ik ken heeft haar foto's verwijderd en gebruikt het nu praktisch nooit meer. In ieder geval niet voor sociale bevestiging. Soms oproepjes. Plaatst ook geen foto's meer. Iets van anderhalf jaar geleden een update gedaan over social media life en onzekerheden en dat iedereen erdoor beïnvloed werd en aan mee deed en dat zij ging stoppen. Vond ik wel heel tof.

Ik ga koekjes halen zo. Voel me nog steeds heel rot en ik mag koekjes. Misschien ga ik ook even een biosje doen als afleiding ofzo. Gaat weer even helemaal niet goed hier. Blegh. Stom liefdesverdriet.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 12 Jul 2017 17:50

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Bij mij in de straat zijn nieuwe mensen komen wonen.
Of het nu zijzelf zijn of visite wat komt, zo luidruchtig (buiten heel hard praten) maar dan om tijden als 12 uur savonds, 3 uur en 5 uur snachts. Als dit bijv op normale tijden is hoor je me niet hoor, maar echt snachts dus elke keer.
Geen uren ofzo hoor, maar die paar minuten zorgen wel dat ik dus wakker ervan wordt. Ik weet dus niet van welke buren het precies is (want de tijd is te kort om me aan te kleden en naar beneden te lopen). Is toch niet gek om aan te bellen of dat ze aan hun visite willen vragen wat stiller te doen?
Sowieso snap ik zulke dingen nooit, dat begrijp je toch als je om 3 uur snachts weggaat dat je niet hard moet gaan praten.. :palm:
<<

Anoniem245

Bericht 12 Jul 2017 17:53

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik heb vandaag ook een heel aantal foto's verwijderd en een hoop "vrienden", mensen die ik ooit eens toegevoegd heb en niks mee heb.
ik wil ook verder minder nieuwe foto's er op zetten, alleen van gebeurtenissen die ik echt belangrijk genoeg vind.
Komt voornamelijk omdat ik redelijk veel van mijn relatie plaatste waardoor het leek alsof het heel goed ging, ook om mijn vriend voornamelijk die bevestiging te geven. En omdat het helemaal niet zo goed ging als het leek, en dat vaak zo is met social media wil ik dat niet meer gaan doen.

Balen dat je je zo rot voelt, ik voel deels met je mee. Sterkte, en veel plezier met je koekjes!
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jul 2017 18:17

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Kira ik zit ook nog maar weinig op Facebook. Ja in bepaalde groepen, maar op m'n eigen tijdlijn plaats ik maar heel weinig. De meeste mensen die een vaak zulke posts plaatsen als jij omschrijft hebben het helemaal niet zo goed. Mijn vriendin is ook zo iemand die 'de liefde van haar leven' wekelijks ophemelt op haar pagina en ondertussen slaat hij haar minstens 2x per week de tent uit.
Vroeger was er ook geen Facebook om dat soort dingen te peilen. Al keek men toen misschien wat meer naar het gras van de buren?
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jul 2017 19:15

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik heb vakantie! Morgen enkel nog even BBQen met collega's om de vakantie in te luiden.
Ook heeft mijn vriend gisteravond zijn bachelordiploma (deeltijd studie) in ontvangst genomen. Ter ere daarvan gaan we zaterdag ook BBQen.

Ik post overigens ook zeer weinig over mezelf op facebook. Ik word ook gek van alle reclames tussendoor en dan heb ik nog een reclameblokker aan staan... Het is meer spieken bij de buren ;)
08/2018
05/2021
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 12 Jul 2017 19:28

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Heerlijk MissEnergy! Hier precies hetzelfde, ook morgen nog een bbq met collegas (en twee diplomauitreikingen en dus ook twee borrels :smile: ), maar geen werk meer voorlopig! Geniet ervan!
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jul 2017 19:29

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Die trend van minder persoonlijke dingen posten en bijna geen foto's op FB is toch al veel langer gaande? Dat is niks nieuws. Ik krijg ook vaak de kriebels bij die herinneringen en wat voor loze teksten ik jaren geleden op FB plaatste :palm:
<<

Anoniem245

Bericht 12 Jul 2017 19:50

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Carrie ik doe het niet om mee te doen aan een trend, en ik weet ook niet eens of ik het volhou haha :) Die herinneringen vind ik trouwens wel leuk, al verwijder ik ze ook vaak meteen ;)

Cotton, nou zulke dingen waren bij ons gelukkig niet aan de orde. Maar wel dat mijn ex erg onzeker is en ik hem op die manier iets van bevestiging wilde geven, onbewust denk ik hoor. Maar als ik er nu naar kijk die ik alleen een ongelijkwaardige relatie waarin we allebei iets anders wilden en daarom heb ik dat allemaal (en ook nog een hoop andere dingen, niet relatie gerelateerd) verwijderd. Ook omdat mijn ex nu vooral via FB probeert te communiceren, met allemaal plaatjes. En ik niet wil dat mensen een soap kunnen volgen door middel vam zijn en mijn Facebook.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jul 2017 20:23

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Maar dat bedoelde ik ook niet hoor. Maar het valt me gewoon in m'n eigen omgeving op dat de mensen die op Facebook doen alsof ze het perfecte (liefdes) leven hebben, juist vaak zitten met problemen, van welke aard dan ook.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jul 2017 20:24

Re: Wat wil je even kwijt? #6

En om het even luchtig te houden. Waarom word ik altijd door prikmuggen in m'n vingers geprikt?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Jul 2017 20:31

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik had laatst ook een artikel gelezen dat dat bevestigde Cotton (ze hadden hier onderzoek naar gedaan). Ik vind het ook altijd vreemd als mensen hun liefdesbetuigingen/bedankjes allemaal openbaar doen. Nu ben ik zelf ook een introvert persoon dus houd ik daar ook niet van maar ik heb daar dan ook altijd zo mijn twijfels bij. Dat lijkt meer te zeggen: kijk wereld hoe goed ik/wij het hebben. Terwijl ik denk niet de wereld maar jijzelf/jullie moeten er blij mee zijn.

Ik heb ook gedacht om FB te verwijderen, ik ben er niet actief, plaats 2/3x per jaar iets denk ik. Maar ik vind het wel leuk om oud-collega's te volgen of nieuwtjes te horen en leuke foto's te zien. Soms word ik ook echt ongelukkig van een half uurtje scrollen en dan baal ik weer. Ik vind het moeilijk om hier een balans in te vinden.

Oh shit, nu houd ik het niet luchtig, uhhh.....

Wat een slecht weertje vandaag he? :wink: Luchtig (letterlijk) onderwerp he?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 12 Jul 2017 20:35

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik vind het vooral zonde dat ik een half uur zit te scrollen op Facebook en hooguit vijf persoonlijke updates heb gezien. Maar ik zou het ook jammer vinden als ik een zwangerschapsaankondiging, trouwfoto's of huizenfoto's mis. Dat vind ik leuk om te volgen van mensen die ik ken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jul 2017 20:37

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Lot, ik vind het scrollen nog steeds leuk, als ik maar dingen zie die ik wil zien, van mijn vrienden.

En niet een aanbieding voor Ziggo sport (er ligt hier geen eens kabel) of Zalando of KPN of Telfort of stomme filmpjes die de achterbuurman heeft geliked. Of de statusupdate van de achternicht van de zus van m'n vriendin.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 12 Jul 2017 23:33

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Ik wil even kwijt dat ik er al de hele week naar uitkeek dat mijn ouders dit weekend thuiskwamen die al sinds maart in Frankrijk zitten, vooral omdat ik dan met mijn gebroken hart mijn viervoetervriendje kon knuffelen. Maar mijn vriendje van 13.5 is niet meer vertelt mijn moeder me net. Dus. Twee vriendjes kwijt in twee weken. Dit voelt even heel oneerlijk.
Laatst gewijzigd door Whatever op 13 Jul 2017 01:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Jul 2017 00:13

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Aww whatever, dat is echt heel heel kut! Hele dikke knuffel voor jou, dat is dubbel rouwen :(
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jul 2017 04:32

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Aaah wat rot whatever. Zielig! Was dat die relatief nieuwe hond? Sterkte met dit verlies.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem278

Bericht 13 Jul 2017 06:26

Re: Wat wil je even kwijt? #6

Wat ontzettend rot Whatever. Een hond kan zo wel troost bieden. Aks ik in de buurt woonde mocht je mijne wel even, die is heel goed in op schoot liggen. Wat zul je je lieve hond missen. En dan ook nog nu...
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers