Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 12 Jul 2017 06:57

Re: Stomme vragen topic #3

Hier zaten de kinderen eerder in de Ikea-stoel dan in de Tripp Trapp, de oudste vanaf 7 maanden, de jongste vanaf 6. Bij de oudste inderdaad met een handdoek de achter, bij de jongste toch maar het verkleinkussen bij Ikea gekocht en dat beviel wel beter.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem197

Bericht 12 Jul 2017 07:48

Re: Stomme vragen topic #3

Snap ik Marin, zoiets ga je niet mee slepen.
Als we ergens zijn houdt man haar op schoot en ik geef haar eten.
Ach en het ene kind zit sneller dan het andere. Dus ik zou tegen die tijd even kijken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Jul 2017 08:42

Re: Stomme vragen topic #3

D. zat vanaf een maand of 6 in de Ikea-kinderstoel. Inmiddels zit hij sinds afgelopen weekend in de Tripp Trapp, dat gaat goed. Hij kan nog steeds niet los zitten zonder steun, maar als hij maar iets van houvast heeft (kan ook optrekken zijn, dus steun in de handen) gaat het prima. Hij is nu 8 maanden. Hopelijk gaat hij snel helemaal los zitten, ik wil fietsen!

♥♥
<<

Anoniem197

Bericht 12 Jul 2017 08:54

Re: Stomme vragen topic #3

Ah Elliot daar zit ik ook op te wachten! Vind dat zo gezellig!
Bij zoon lang gewacht want was toen winter. Maar vanaf wanneer mogen ze er ok alweer op? Als ze goed kunnen zitten toch?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Jul 2017 08:56

Re: Stomme vragen topic #3

Volgens mij officieel pas als ze zelf vanuit lig naar zit kunnen komen. D. kan vanuit lig naar staan en hij zit ook op z'n knietjes, maar niet op z'n billen dus ik durf het toch nog niet aan.

♥♥
<<

Anoniem197

Bericht 12 Jul 2017 08:57

Re: Stomme vragen topic #3

Mijn zoon heeft een loopfiets. Hij gaat nog niet hard maar zie de kinderen ooit voorbij scheuren.
Hebben jullie daarvoor een helm aangeschaft? Lijkt mij wel zo veilig. Waar moet ik op letten?
En deden jullie de kinderen ook een helm op als ze in de fietsstoel zitten?
<<

Anoniem197

Bericht 12 Jul 2017 08:59

Re: Stomme vragen topic #3

Die van jou slaat dus een stap over. Zal niet meer lang duren toch? Dochter gaat nog niet uit zichzelf zitten. Die van mij zijn wat langzaam ;) zoon was ook laat
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jul 2017 09:02

Re: Stomme vragen topic #3

Bedankt voor de strand en slaaptips! We gaan dan denk ik toch maar na haar 1e slaapje. In de auto slaapt ze inderdaad nooit, en in de kinderwagen ook niet meer. Daar zit ze eigenlijk sowieso zelden nog in.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jul 2017 09:04

Re: Stomme vragen topic #3

Geel schreef:Anyway, ik ga niet zo vaak naar het strand, maar is het niet zo dat het rond 12 uur juist al wat rustiger is, en dus geen file? Ook een optie: pas om 13 uur ofzo gaan, zodat je het heetste van de zon mist. Ik neem die waarschuwing over niet (met je kind) in de zon zitten tussen 12 en 14 altijd wel serieus. Dus dan heb je én je slaapje én de gezondere optie én je hebt vrij lang de tijd op het strand.

Ja dit is wel een slimme inderdaad! Tussen 12.00 en 15.00 uur is het trouwens. Goeie, zo kunnen we de rest van de middag lekker op het strand blijven.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Jul 2017 10:05

Re: Stomme vragen topic #3

Cotton schreef:
Jip schreef:In de kinderstoel als ze zelf goed kunnen zitten of niet binnen vijf minuten al gaan hangen. Eten kan ook zittend bij jou op schoot (rug tegen jouw buik). Dat laatste hebben wij op ons vakantietje afgelopen dagen gedaan.

Geel: ik vind het zonde om een heel potje op te warmen, wat ik ook echt nog veel te veel vind, om dan de helft weg te gooien. Ik denk dat ze wel meer eet dan wat we nu geven, maar ze wordt ook niet boos. Ik vind melk nog belangrijker.

Schep de helft in een bakje om op te warmen en zet de rest terug in de koelkast.
Voila.


Ja toch? Of wat bedoel je dan Jip?
<<

Anoniem316

Bericht 12 Jul 2017 10:20

Re: Stomme vragen topic #3

Hier zat L met 6 maanden sowieso al in de tripp trapp. Daarvoor ook alwel maar wel met een handdoek. Die stoel van de Ikea zat ze al eerder beter in.
Wat betreft fietsen Elliot; daarover verschillen de meningen. Wij fietsen alwel met L. Gaat nog niet zelf vanuit lig naar zit (wel van knietjes naar zitten) maar zit wel alleen en stevig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2017 10:21

Re: Stomme vragen topic #3

Ik denk dat ze wil kijken hoeveel V op kan, dus zeg pakweg driekwart potje ipv van te voren al de helft opwarmen. Maar dan warm je dus wel het hele potje op en kijken tot hoever ze komt. De rest moet dan wel weg ja.
Dat is het enige dat ik kan bedenken, want het in een ander bakje stoppen en dan opwarmen is toch veel te logisch :)
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Jul 2017 10:34

Re: Stomme vragen topic #3

Hoe vaak zijn jullie kinderen verkouden?
T is echt om de paar weken aan het hoesten en snotteren en wij doen dan mee natuurlijk.
2016
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 12 Jul 2017 10:37

Re: Stomme vragen topic #3

Bijna nooit (gelukkig). Maar het schijnt dat het bij kinderen tot 1 x per maand normaal is.
Mijn dames komen tot op heden niet op een kdv. Denk dat dat heel veel scheelt.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jul 2017 10:37

Re: Stomme vragen topic #3

Iemand opperde het hele potje op te warmen en dan te kijken wat ze er van eet.
Nu warmde ik inderdaad een kwart potje op. Of ik haal 1 blokje groente uit de vriezer. Of maak 6 druiven klaar of een kwart-halve perzik. En ik weet dus niet wat normaal is. Mag ze een hele perzik? Ik vind dat voor mezelf soms al zo veel. Of een hele banaan lijkt me ook zo veel. Nouja dat dus.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2017 10:41

Re: Stomme vragen topic #3

Oké misschien heel stom en verwend van mij hoor, maar zo héél erg is het toch niet om eenmalig een heel potje op te warmen en te kijken hoeveel ze er van eet en dan de rest weg te gooien? Ik bedoel, ja het is een paar euro en als je dat dagelijks bij elk potje zou doen zou het zonde van het geld en het afval zijn, maar eenmalig is toch niet zo'n ramp? Dan kan je de keer daarna misschien beter inschatten hoeveel ze daadwerkelijk op zou krijgen.

Maar ik snap je dilemma met het fruit ook wel hoor. Alleen daar is het natuurlijk makkelijker om meer of minder aan te bieden.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Jul 2017 11:02

Re: Stomme vragen topic #3

Mijn dilemma is dat ik niet weet hoe veel ze mag.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2017 11:06

Re: Stomme vragen topic #3

Voedingscentrum zegt dit:

Hoeveel geef je?
De oefenhapjes geef je naast de melkvoeding. Daarom is het beter niet te veel te geven, je wilt namelijk niet de trek in borst- of flesvoeding van je baby verminderen. Een goed uitgangspunt is om te starten met 1 á 2 keer per dag 3 tot 4 lepeltjes. Je kunt het langzaam opbouwen, totdat je vanaf 8 maanden echt maaltijden gaat vervangen. Elk kind heeft andere behoeftes, dus harde richtlijnen voor de hoeveelheid zijn niet te geven. Geef een hoeveelheid die jouw kindje prettig vindt. Dring geen eten op.

3 tot 4 lepeltjes tot 8 maanden.
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-k ... nden-.aspx
Let's discover the world together.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 12 Jul 2017 11:13

Re: Stomme vragen topic #3

Ik deed altijd maar wat.

Ik denk dat hij rond de 7 maanden al behoorlijk veel at. Iig meer als die 3-4 lepeltjes.
Ik zou het gewoon uit proberen hoeveel ze eet.

Is ook lastig om te bepalen wat goed is.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Geel

Bericht 12 Jul 2017 11:17

Re: Stomme vragen topic #3

Maar dat zijn dus 3 tot 4 volwássen eetlepels hè.

Het verschilt erg per kind. Vaak kun je maar het beste de behoefte van het kind volgen. Dat is het toffe met baby's, alles volgt nog heel erg de natuur, dus ze geven/voelen vaak zelf goed aan wanneer ze genoeg of juist meer willen. Dan kun je wel afgepast twee eetlepels geven, maar dan leert het kind niet voelen wanneer het genoeg heeft. Dat kan meer of minder zijn dan je zelf zou aankunnen. Goed naar je kind kijken dus.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Jul 2017 11:18

Re: Stomme vragen topic #3

Ik heb qua hoeveelheden eigenlijk nooit naar richtlijnen gekeken, ik keek gewoon naar wat D. zelf aangaf. Hij wilde in het begin nog niet eens een halve eetlepel, maar hij at vrij snel een heel stuk fruit op. Ik heb het hem zelf laten bepalen, hij geeft duidelijk aan dat hij genoeg heeft.

♥♥
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 12 Jul 2017 11:29

Re: Stomme vragen topic #3

Geel schreef:Maar dat zijn dus 3 tot 4 volwássen eetlepels hè.

Het verschilt erg per kind. Vaak kun je maar het beste de behoefte van het kind volgen. Dat is het toffe met baby's, alles volgt nog heel erg de natuur, dus ze geven/voelen vaak zelf goed aan wanneer ze genoeg of juist meer willen. Dan kun je wel afgepast twee eetlepels geven, maar dan leert het kind niet voelen wanneer het genoeg heeft. Dat kan meer of minder zijn dan je zelf zou aankunnen. Goed naar je kind kijken dus.


Voor heel de dag? Want hij at echt meer per dag.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Geel

Bericht 12 Jul 2017 11:33

Re: Stomme vragen topic #3

Voor heel de dag wat?
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 12 Jul 2017 11:36

Re: Stomme vragen topic #3

Geel schreef:Voor heel de dag wat?


Die 3-4 eetlepels. Of per maaltijd.
Laatst gewijzigd door Raven op 12 Jul 2017 11:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Jul 2017 11:36

Re: Stomme vragen topic #3

Ik zou inderdaad toch echt kijken naar wat ze op wilt, Jip. Met in het achterhoofd houdend wat de richtlijn is, maar goed, dat is inderdaad maar een richtlijn.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers