Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Jul 2017 13:50

Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

http://nos.nl/artikel/2182600-hof-geen-verplichte-chemokuur-voor-12-jarige-kankerpatient.html

omdat mijn vorige topic ook zo lekker wat reuring bracht :laughcry:

Wat vinden jullie hiervan? Het lijkt me iig enorm lastig om in zo'n geval gescheiden te zijn van je partner. Dat kan het allemaal zoveel lastiger maken. Ik vind het wel een mooie uitspraak, moet ik zeggen. Zelfbeschikking, ook als je gewoon 'pas' 12 bent.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Jul 2017 14:02

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Lastige situatie lijkt mij dit. Ik vraag mij wel af hoe goed je alle gevolgen kan overzien als 12-jarige. Natuurlijk kanker maakt je sneller een stuk volwassener maar toch.

In dit geval heeft de rechter naar het kind geluisterd en daar zal vader zich bij neer moeten leggen. Hoe pijnlijk het ook is voor mijn vader. Het lijkt mij dat je, als gescheiden ouders, alles in goed overleg met je ex wilt doen voor je kind. Het jongetje heeft hierdoor misschien wel extra stress wat zijn herstel in de weg staat.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem201

Bericht 11 Jul 2017 14:11

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

12 jaar en wilsbekwaam en wellicht een goede inzicht wat de bijwerkingen en gevolgen van chemo zijn.
Ethisch dilemma is het eerder een dat maakt het ontzettend lastig. Ik vind het dapper van deze jongeman dat hij zo'n keuze durft te maken. Ik snap ook de onmacht van vader maar ben blij te lezen dat de rechter naar jongen heeft geluisterd.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 23:55

Bericht 11 Jul 2017 14:46

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Jeetje dit is wel een hele lastige. Het is aan de ene kant heel erg mooi dat deze jongen zelf over zijn behandeling mag beslissen, maar in hoeverre kun je als 12 jarige alle eventuele consequenties overzien.
Geen idee hoe ik erin zou staan als het mijn zoon zou betreffen, want het is ergens toch een risico dat de tumor dan terugkomt en zijn situatie dus weer verslechterd.
<<

Anoniem278

Bericht 11 Jul 2017 15:15

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Ik hoop dat de jongen de kans heeft gekregen om met objectieve mensen te kunnen praten over zijn beslissingen en dat het hier dus werkelijk over zelfbeschikking gaat. Dan vind ik het heel goed dat de rechter hem dat gegund heeft. Echter, ik begrijp heel goed de angst van de vader, want het kan ook loyaliteit naar moeder zijn, die volledig op alternatieve therapie vertrouwt, die maakt dat de jongen deze keuze heeft gemaakt. Dus ik hoop dat dat goed is onderzocht. Dat gun ik alle betrokkenen.
<<

Anoniem210

Bericht 11 Jul 2017 15:26

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Quizzle schreef:Ik hoop dat de jongen de kans heeft gekregen om met objectieve mensen te kunnen praten over zijn beslissingen en dat het hier dus werkelijk over zelfbeschikking gaat. Dan vind ik het heel goed dat de rechter hem dat gegund heeft. Echter, ik begrijp heel goed de angst van de vader, want het kan ook loyaliteit naar moeder zijn, die volledig op alternatieve therapie vertrouwt, die maakt dat de jongen deze keuze heeft gemaakt. Dus ik hoop dat dat goed is onderzocht. Dat gun ik alle betrokkenen.


Mooi verwoord Quizzle. (Zoals zo vaak). Ik sluit mij volledig bij je aan.
<<

Anoniem197

Bericht 11 Jul 2017 15:47

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Eens met quizzle.
<<

Geel

Bericht 11 Jul 2017 15:49

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Ik ook.
<<

Anoniem222

Bericht 11 Jul 2017 16:48

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Ik ook.

Haha. lekker veel reuring Zoor.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Jul 2017 18:01

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Haha jemig jongans
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem252

Bericht 11 Jul 2017 18:19

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Ik denk dat een kind van 12 jaar nog niet volledig wilsbekwaam is. Natuurlijk wil die liever niet de bijwerking van de chemo. Maar weet hij ook zijn kans oo genezing , en snapt hij die? Ik vind het bizar dat een moeder op deze manier de behandeling van haar kind tegenwerkt.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jul 2017 19:37

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Harrison schreef:Ik ook.

Haha. lekker veel reuring Zoor.


Schuld van Quizzle, met haar nuance en begrip en gedoe.

Ik lees het eerlijk gezegd expres niet, omdat het me een verdrietig verhaal lijkt met alleen maar verliezers.
<<

Anoniem278

Bericht 11 Jul 2017 19:40

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Mijn welgemeende excuses. Maar dit is voor mij natuurlijk wel een erg persoonlijk rakend onderwerp.
De volgende keer zal ik iets bots posten met bekrompen meningen.
En dit is niet als verwijt of wat dan ook, ik kom te serieus over hier kennelijk.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 11 Jul 2017 20:12

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Jouw mening wordt juist gewaardeerd Quizzle. Jij reageert altijd erg uitgebreid en doordacht.
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Jul 2017 21:34

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Quizzle, Caulfield maakt een grapje hoor!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem197

Bericht 11 Jul 2017 21:45

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Ik vind jou zelfs heel prettig op het forum. Je weet altijd het juiste te zeggen!
<<

Anoniem278

Bericht 11 Jul 2017 21:59

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Ik weet t ik weet t. Wij hebben elkaar al ' gesproken'. Nogmaals , ik kom serieuzer over. Niet de bedoeling!
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jul 2017 22:37

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Ik ben het met Quizzle eens. Lastige kwestie, bij een kind van deze leeftijd.
<<

Zero

Bericht 12 Jul 2017 00:43

Re: Geen verplichte chemo 12-jarige jongen

Ik vind niet dat iemand van 12 hier over zou moeten kunnen beslissen, maar als de chemo niet noodzakelijk is vind ik dat zijn keuze gerespecteerd moet worden en dus niet moet worden uitgevoerd.
Maar als de kans groot is dat de kanker dan weer terug komt, dan snap ik zijn vader eigenlijk best wel. Ik denk dat ieder mens met kanker liever geen chemo wil en er ook oprecht bang voor is. Een 12-jarige net zo goed. Die zal sneller denken :"Als ik het niet doe en ik word op een andere manier beter, dan kan ik zonder die nare bijwerkingen gewoon weer lekker buiten spelen straks met mijn vrienden."
Een volwassenen zal misschien sneller denken: "Als ik het niet doe en het komt wel terug, dan vergeef ik het mezelf nooit."

Dus tja. Ik vind het een beetje aan de situatie afhangen of dit door een 12-jarige beslist mag worden. Als er door het afbreken van de behandeling een 50/50 kans bestaat op terugval, dan weet ik niet of je dit aan een kind moet overlaten...

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers