Lejow schreef:Elliot schreef:Jee lejow wat doe je hier raar over joh, mijn punt gaat geloof ik een beetje langs je heen.
Tuurlijk is het niet expres gegaan, dat zeg ik ook nergens. De school heeft echter ook niet geprobeerd de afspraak te verzetten, toen ze er twee weken van tevoren achter kwamen dat het gelijk viel. Ook hebben ze voor wat betreft de klassenfoto geen alternatief geboden op een andere dag. Zoiets is gewoon verboden omdat het in strijd is met de Algemene wet gelijke behandeling.
Dit heeft niks met "de school een slechte naam bezorgen" te maken, het is puur een principekwestie waar jurisprudentie over nodig was. Dat ligt er nu.
Dat hebben ze absoluut wel.
Ze hebben de fotograaf voor de portret foto's op een andere dag terug laten komen, planning technisch was de klassenfoto niet meer mogelijk. Daarom heeft de adjunct zelf een foto gemaakt, zodat in dat opzicht toch iedereen er op stond.
En met een beetje camera ziet dat er prima uit.
Je moet ook kijken naar wat er in je macht ligt om het nog te kunnen verplaatsen. Het is niet dat ze achterover geleund hebben en dachten, helaas pindakaas, niets aan te doen.
In de uitspraak staat dat deze foto's, gemaakt door de adjunct directeur, niet de officiële klassenfoto's hebben vervangen. Die foto's hebben dus niet de waarde die de officiële klassenfoto's wel hebben (officiële foto's hangen in de klas/school, de nieuwe foto's niet). Daarmee is dus dat onderscheid gemaakt.
Je maakt het nu heel emotioneel, terwijl het gewoon een hele feitelijke situatie is. Vanwege een feestdag zijn deze leerlingen niet in de gelegenheid geweest om op de foto te gaan, de school heeft niet voldoende gedaan om deze fout te herstellen. Een rechter heeft dit aan de wet getoetst en daaruit blijkt dat er sprake is van onrechtmatig handelen is.
Wie zegt dat de stap 'praten' is overgeslagen? Dat maak jij er nu van, er blijkt nergens uit de uitspraak dat er niet is gesproken. En een verstoorde relatie tussen de school en de ouders hoeft ook helemaal niet zo te zijn. Er worden nu allerlei dingen bijgehaald die niet ter zake doen.
Ik vind je mening overigens niet raar, je hebt het recht op je mening. Maar de manier waarop je het verkondigd, zo heftig, dat vind ik raar. Ik snap niet waarom je dit zo persoonlijk opvat.